ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی می باشد. هر ساله دانشجویان بیشماری برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. سیستم آموزشی کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین سیستم های آموزشی جهان می باشد و سطح بسیار بالایی دارد. در دانشگاه های کشور کانادا، متقاضیان و دانشجویان می توانند از استانداردترین برنامه ها و کورس های تحصیلی بهره مند شوند. برای کسب مدرک داروسازی و سایر مدارک در دوره های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شوند.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در کانادا

  • آزمون ملی داروسازی در کشور کانادا به چه نحوی است؟
  • تحصیل داروسازی در کانادا چقدر زمان می برد؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در کشور کانادا چقدر خواهد بود؟

متقاضیانی که به فکر تحصیل داروسازی در کشور کانادا هستند، باید شرایط و مدارک مورد نظر را داشته باشند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در خصوص سوالات بالا ارائه کرده اند.

در این مطلب میخوانید نمایش

درباره رشته داروسازی و گرایشات آن در کانادا چه می دانید؟

داروسازی یا Pharmacy علم و شیوه کشف، تولید، آماده سازی، توزیع، بازبینی و پایش داروها با هدف ارتقاء سلامتی و پیشگیری از امراض می باشد. در واقع این رشته در کانادا مثل بقیه نقاط جهان یک نوع علم گوناگون یا علم بین رشته ای محسوب می شود چرا که علوم بهداشت را به علوم داروسازی و علوم طبیعی وصل می کند. تحصیل در این رشته تحصیلی در کشور کانادا نیز سابقه طولانی دارد. دانشجویان می توانند با انتخاب برنامه داروسازی در یکی از سه مقطع آکادمیک (BSc، MSc و PhD) پذیرش تحصیلی خودشان را از دانشگاه های معتبر کانادا دریافت کنند. و در این رشته جذاب و پرطرفدار ادامه تحصیل دهند.

شرایط دریافت پذیرش داروسازی در کانادا

و اما از جمله گرایشات مهم و معروف داروسازی برای تحصیل در دانشگاه های کانادایی می توان به گرایشات زیر اشاره کرد:

  • لیسانس داروشناسی (BSc Pharmacology)
  • لیسانس داروسازی (BSc Pharmacy)
  • داروشناسی کلینیکی کاربردی (BSc in Applied clinical pharmacology)
  • لیسانس علوم دارویی (BSc Pharmaceutical sciences)
  • سم شناسی بیومیکال ( BSc in Biomedical Toxicology)
  • لیسانس شیمی دارویی (BSc Pharmaceutical Chemistry)

همچنین تخصص های داروسازی ارایه شده در دانشگاه های کانادا عبارتند از:

  • داروشناسی pharmacology
  • داروسازی pharmaceuticals
  • درمانگری therapeutics
  • داروشناسی مولکولی molecular pharmacology
  • دارو رسانی drug delivery

شرایط پذیرش رشته داروسازی در کانادا

دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند برای سپری کردن دوره های داروسازی و کسب اطلاعات درباره کاربرد داروها و نحوه ساخت، توسعه و نگهداری آن ها وارد دانشگاه های کشور کانادا شوند. آموزش و تحصیل داروسازی در زمینه نحوه تولید مولکول های دارویی و ساخت دارو انجام می شود و دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند از دانش خود برای توسعه روش های جدید جهت ساخت داروهای موثر استفاده کنند.a

عنوان برنامهداروسازی
معیارهای پذیرشمدرک دیپلم متوسطه+ ریزنمرات با معدل 70% به بالا
مدرک زبانIELTS با نمره حداقل 6.5
مد تحصیلفول تایم و پارت تایم
کورس های پیش نیازدارد
مصاحبهویژه برخی از دانشگاه های داروسازی

دوره های تحصیل داروسازی در این کشور به طور معمول بر روی دروس فیزیک، زیست شناسی، آناتومی، فیزیولوژی و شیمی متمرکز می باشد. فارغ التحصیلان رشته داروسازی در کانادا می توانند بخش مهمی از صنعت مراقبت های بهداشتی و درمانی باشند و در بخش های ساخت، توسعه و عرضه دارو نقش مهمی داشته باشند. شرایط تحصیل در کانادا به گونه است که بهتر است قبل از هرگونه اقدام آگاهی کامل نسبت به آن کسب شود.

اهمیت تحصیل داروسازی در کانادا

در کشور کانادا موسسه های آموزشی و دانشگاه های پیشرفته بی شماری برای مطالعه رشته داروسازی وجود دارند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند از تجربه مشارکت و دوستی با سایر دانشجویان با فرهنگ های مختلف بهره مند شوند. کشور کانادا به عنوان یک کشور چند ملیتی شناخته می شود و کیفیت آموزش و سطح زندگی در این کشور از بالاترین و استانداردترین کیفیت آموزش و سطح زندگی در جهان می باشد. همچنین لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل و شهریه های دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا و انگلستان می باشد.

اما علاوه بر موارد فوق، امکان اخذ اقامت دائم (PR) کانادا و کار و زندگی در این کشور یکی از کلیدی ترین و مهمترین دلایل تحصیل داروسازی در این کشور است که دانشجویان خارجی در پی آن هستند. اقامت خانوادگی، امکان کار حین تحصیل برای جبران هزینه های تحصیلی، وجود انواع فرصت های بورسیه تحصیلی و یا امکان اخذ وام دانشجوئی و غیره از اهم امتیازات تحصیلی در کشور کاناداست که باید بدانها نیز توجه کرد. برخی از این دلایل را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

دلایل تحصیل داروسازی در کانادا

دوره های تکمیلی داروسازی در کانادا

بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره های تحصیلی خود یک دوره تکمیلی را نیز پشت سر می گذارند. این دوره ها می تواند در افزایش دانش و همچنین تجربه افراد نقش ویژه ای داشته باشد.

مهم ترین دوره های تکمیلی تحصیل داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • دوره های یک ساله کار در بیمارستان
  • دوره های یک ساله کار در صنعت داروسازی
  • دوره های تکمیلی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یا دوره دکترای تخصصی داروسازی
  • دوره های بیماری شناسی مانند دیابت و آسم
  • دوره های تکمیلی و تخصصی در زمینه های مربوط به سالمندان

توجه داشته باشید که بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل خود، اجازه کار به عنوان یک داروساز را نخواهید داشت. شما باید در برخی دوره های آموزشی و آزمون های شورای تخصصی داروسازی در کشور کانادا شرکت کنید تا اجازه کار داروسازی را داشته باشید.

چگونگی تکمیل تحصیلات داروسازی در کانادا

یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، پروسه تبدیل شدن به یک داروساز متخصص در کشور کانادا است. یک پروسه 4 مرحله ای برای رسیدن به این خواسته طراحی شده است که به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند شغل آینده خود را تضمین کنند. در حقیقت بدون عبور از چنین مرحله ای، امکان تبدیل شدن به یک داروساز مستقل برای افراد وجود نخواهد داشت و افراد باید به عنوان دستیار در رده های شغلی دیگری فعالیت داشته باشند.

این پروسه 4 مرحله ای به شرح زیر است:

  • دریافت مدرک کارشناسی یا دکترای تخصصی از 10 دانشگاه معتبر کانادا
  • موفقیت در آزمون ملی هیئت داروسازی کانادا (بجز استان کبک)
  • پشت سر گذاشتن دوره های کارآموزی برای کسب تجربه
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی

سپری کردن این پروسه بسیار با اهمیت است و نقش بسزایی در آینده افراد خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا از دغدغه های فکریت شده؟

دانشگاه های معتبر رشته داروسازی در کانادا

در بخش قبل اشاره شد که تنها 10 دانشگاه در کشور کانادا وجود دارد که می توانند مدرک معتبر داروسازی در اختیار متقاضیان قرار دهد. دانشگاه های فراوانی در کشور کانادا وجود دارد که به دانشجویان اجازه تحصیل را ارائه می دهند اما باید توجه داشت که تنها تعدادی از آن ها مورد تایید مراجع قانونی کشور کانادا است. بنابراین متقاضیان تحصیل داروسازی در این کشور باید پیش از اقدام برای مهاجرت به کانادا باید حتما به دانشگاهی که در آن درخواست اخذ پذیرش می کنند توجه داشته باشند. با توجه به اینکه اخذ پذیرش از کانادا دارای هزینه است باید در انتخاب دانشگاه دقت بیشتری داشت.

10 دانشگاه معتبر داروسازی در کشور کانادا مطابق رنکینگ بین المللی QS در سال جاری عبارتند از:

 نام دانشگاهرتبه علمی پزشکی دانشگاهنام دانشگاهرتبه علمی پزشکی دانشگاه
تورنتو12مک مستر52
مک گیل34مونترئال75
آلبرتا49کلگری102
بریتش کلمبیا30غربی157

دانشگاه آلبرتا جهت تحصیل داروسازی در کانادا

دانشگاه تحقیقاتی و دولتی آلبرتا 111 سال پیش در شهر ادمنتون تاسیس شده است. بیش از 37000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا در Faculty of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که این دانشکده در سال 1913 به همراه دانشکده پزشکی تاسیس شده است. برنامه های تحصیلی داروسازی در این دانشکده در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری داروسازی و همچنین دکتری تخصصی ارائه می شوند. تحصیل داروسازی در دانشگاه آلبرتا 6 سال طول می کشد. دانشجویان برای شرکت در دوره های تحصیلی داروسازی در این دانشگاه باید در زمینه های زیست شناسی، شیمی و فیزیک سطح بالایی داشته باشند.

معرفی بهترین دوره های داروسازی در کانادا

دانشجویان بین المللی باید همواره تلاش کنند تا بهترین گزینه ممکن را برای تحصیل دوره داروسازی در کانادا برای خود انتخاب کنند چرا که از این طریق قادر خواهند بود تا آینده شغلی خود در این کشور را نیز تضمین کنند. در بسیاری از موارد سطح علمی متقاضیان کاریابی در کانادا با مدرک دانشگاهی آن ها سنجیده می شود.

در جدول زیر برخی از برترین دوره های تحصیل داروسازی در کشور کانادا ارائه شده است:

ردیفنام دورهآخرین مهلت ارسال مدارکشروع دورهشهریه دانشجویان خارجی به یورو
1تکنسین داروسازی کالج هومبرفوریه 2024سپتامبر2023 (2 سال)€10240
2دوره کارشناسی داروسازیژانویه 2024سپتامبر2023 (4 سال)€38940
3داروسازی کالج پزشکی هتنوامبر 2024سپتامبر2023 (4 سال)€7472
4فیزیولوژی و داروسازی ساسکاچوانمی 2024سپتامبر2023 (4سال)€12322
5تکنسین داروسازی کالج سنتنیالسپتامبر 2024ژانویه 2023 (2 سال)€9905
6کارشناس داروسازی دانشگاه ساسکاچوانسپتامبر 2024ژانویه 2023 (4 سال)€12081

البته دوره های آموزشی رشته داروسازی در کانادا به همین 6 مورد محدود نمی شود و متقاضیان شانس های بیشتری برای انتخاب کردن خواهند داشت.

هزینه تحصیل داروسازی در کانادا

یکی از مهمترین سوالات پیرامون تحصیل داروسازی در کانادا، اطلاع از سطح شهریه دانشجویان این رشته می باشد. که سالانه بین CAD11603 الی CAD22320 (دلار کانادا) می باشد.

در نمودار زیر نیز می توان با سطح شهریه دانشجویان داروسازی در دانشگاه های مختلف کانادا آشنا شد:

شهریه کل دانشجویان لیسانس داروسازی در کانادا

ضمنا متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان داروسازی در کشور کانادا بسته به فاکتورهای مختلفی از جمله سبک زندگی دانشجویان در حدود  CAD 583 الی CA$ 1666  (دلار کانادا) می باشد که در مقایسه با کشورهای غربی همتراز در سطح معقولی قرار دارد که برخی از مهمترین آیتم های هزینه ای دانشجویان در این کشور از قرار زیر است:

  • هزینه اسکان دانشجویی (خارج از کمپ دانشگاهی): CAD 590 (دلار کانادا)
  • هزینه غذا: 200 الی CAD 300
  • حمل و نقل با مترو: CAD 80
  • بیمه سلامت: 150 الی CAD 200
  • مخارج شخصی: CAD 350

بورسیه های تحصیل داروسازی در کانادا

دولت کانادا و همچنین نهادهای خصوصی مختلف در کانادا، بورسیه های تحصیلی مختلفی را در این کشور در نظر گرفته اند که افراد با توجه به شرایط خود می توانند برای دریافت آن ها اقدام کنند. برخی از این بورسیه ها برای افراد نخبه در نظر گرفته شده است و رقابت برای دریافت آن ها چندان دشوار نیست چرا که محدودیت های در نظر گرفته شده برای اعطای این بورسیه ها، متقاضیان فراوانی را از لیست خارج می کند. برخی از این بورسیه ها اما به صورت عمومی و محدود ارائه می شوند.

این دقیقا به معنی رقابتی بودن اخذ چنین بورسیه هایی است:

نوع بورسیهتشریح
بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلی کانادااین بورسیه به طور عمومی در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می گیرد.
کینگ مکنزیدانشجویان رشته پزشکی نمی توانند از این بورسیه استفاده کنند.
بورسیه SSRHCاین بورسیه 18000$ تا 40000$ (دلار) در سال ارزش اقتصادی دارد.
CGSبورسیه ای تا سقف 50000$ (دلار) برای دانشجوهای مقطع دکتری و تخصص پزشکی.
بورسیه تحصیلی دلتااین بورسیه مخصوص زنان خارجی محصل است.
پاداش دانشجویان بین المللی ممتاز دانشگاه بریتیش کلمبیا
مخصوص دانشجویان بین المللی UBC با اثبات شایستگی های آکادمیک و مبلغ بورس متغیر
فلوشیپ های بین المللی انجمن آمریکایی زنان دانشگاهی دانشگاه ساسکاچوآنمبنای اعطای بورس به دانشجویان خانوم اثبات برتری آکادمیک بوده و مبلغ بورس نیز CAD 18000 (دلار کانادا) است

بورسیه های تحصیل داروسازی در کانادا

کار ضمن و پس از تحصیل داروسازی در کانادا

در کانادا دانشجویان، اجازه دارند ضمن تحصیل مشغول کار پاره وقت گردند. البته اجازه کار دانشجویی در کانادا محدود است منتهی باید توجه داشت در برخی از کشورهای دنیا از جمله ژاپن دانشجویان خارجی اجازه کار ندارند.

انواع مشاغل ضمن تحصیل در کانادا در یکی از 2 دسته ذیل قرار میگیرند:

  1. در محیط دانشگاه مثل کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی که سطح درآمد پایینتری دارد ولی دانشجو نیازمند به اخذ مجوز کار نیست.
  2. خارج از محیط دانشگاه مثل کار در کافی شاپ یا شرکت های مختلف به عنوان کارآموز و غیره که معمولا سطح درآمد بالاتری دارد و دانشجو باید برای مشغول شدن به آن از دولت کانادا اجازه بگیرد

پس از تحصیل نیز با تسلط به زبان به راحتی میتوان شغلی پیدا کرد. البته نرخ بیکاری در کانادا در ماه های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است. منتهی داروسازان جزو مشاغلی نیستند که شغل خود را به این دلیل از دست داده باشند. سطح درآمد داروسازان نیز بالا است البته داروسازان پردرآمدترین قشر کانادا به حساب نمی آیند.

متوسط درآمد داروسازان و دندانپزشکان در کانادا در جدول ذیل مقایسه شده است:

متوسط درآمد سالیانه داروسازان در کانادامتوسط درآمد سالیانه دندانپزشکان در کانادا
$99715(دلار کانادا)$121865(دلار کانادا)

آزمون ملی داروسازی در کشور کانادا

برای تبدیل شدن به یک داروساز حرفه ای در کانادا، شرکت در آزمون صلاحیت داروساز Pharmacist Qualifying Examination الزامی است. آزمونی که همه ساله توسط بورد ملی داروسازی کانادا (PEBC) برگزار می شود. در صورتی که فردی در این آزمون موفق نباشد، اجازه کار در کانادا را نخواهد داشت مگر آن که در کبک مشغول به کار شود. این آزمون به دو زبان فرانسوی و انگلیسی برگزار می شود. این آزمون قوانین بسیار دشوار و دقیقی دارد که رعایت همه آن ها الزامی است.

صرفا جهت آشنایی متقاضیان، برخی قوانین شرکت در آزمون بیان شده اند:

  • ورود هرگونه وسیله اضافه به آزمون ممنوع است مگر آنکه در یک پلاستیک شفاف قرار داشته باشد.
  • حمل هرگونه دارو و وسایلی که مواد تشکیل دهنده آن به داروها مرتبط است ممنوع است.
  • حمل هرگونه وسیله نوشتاری غیر از مداد ممنوع است.
  • متقاضی تنها می تواند کارت شناسایی، کارت ثبت نام، دستمال کاغذی و چند وسیله از قبل تعیین شده همراه داشته باشد.
  • ورود به آزمون یک ساعت پس از زمان تعیین شده، به معنی عدم توانایی فرد در شرکت در آزمون کتبی است.

نگران دریافت ویزای تحصیلی کانادا نباش

دانشجویان با داشتن این ویزا ضمن اخذ اقامت بلند مدت کشور کانادا همچنین از مزایای زیر نیز برخوردار می شوند:

امتیازات اخذ ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر این از دیگر مزایای اخذ ویزای کاری کانادا 2023 می توان به امکان دریافت بورس تحصیلی، شرکت در برنامه های دانشگاهی متنوع، امکان اخذ اقامت کاری در آینده، امکان اخذ اقامت دائمی و نیز شهروندی کانادا از این طریق اشاره نمود.

جایگزین هایی برای تحصیل رشته داروسازی در کانادا

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که همه افراد ممکن است نتوانند در کانادا به تحصیل در رشته داروسازی مشغول شوند یا بخواهند در مقطع کارشناسی ارشد خود، در رشته های دیگر به ادامه تحصیل بپردازند. برای مثال رشته سم شناسی در کانادا یکی از رشته هایی است که می تواند شرایط مناسبی برای تحصیل در کانادا ایجاد کند.

برای آگاهی بیشتر از رتبه جهانی این رشته ها بهتر است به جدول زیر توجه داشت:

رشته فارماکولوژی در کاناداسم شناسیرشته بیوتکنولوژی در کانادانام دانشگاه
342523بریتیش کلمبیا
626688مک گیل
117829تورنتو
26711966ساسکاچوان
119122150مک مستر
4117140آلبرتا

مزایای رشته داروسازی در کانادا

هر پدیده ای دارای مزایایی است که باید به آن ها پرداخته شود. بدون ترید تبدیل شدن به داروساز در کشور کانادا نیز از این اصل مستثنی نیست. افرادی که در کشور کانادا به عنوان داروساز فعالیت می کنند می توانند از مزایای ویژه ای برخوردار باشند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دسترسی به درآمد بسیار بالا
  • بازار کار مناسب و دسترسی به فرصت های شغلی فراوان
  • بی نیازی از دریافت مدارک تحصیلی گوناگون برای مشاغل مختلف حوزه داروسازی
  • امکان کار در کشورهای مختلف جهان
  • امکان کار به عنوان خویش فرما
  • ثبات شغلی
  • امکان کار شیفتی به عنوان داروساز
  • امکان شروع کار شخصی پس از یک بازه زمانی کوتاه مدت

شرایط کار داروسازان در کانادا

در کشور کانادا نیز افراد برای اینکه به کار داروسازی مشغول شوند ابتداء بایستی مجوز این کار را اخذ کرده و سپس به دنبال پیشنهاد کاری باشند. در این کشور نیز داروسازان می توانند در بخش های مختلفی مثل بخش های زیر مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند:

بخش هایی که در کانادا مشغول به استخدم داروساز هستند

آنها در هر بخشی وظایف و مسئولیت های خاصی مثل نسخه پیچیدن، تهیه دارو، ترکیب دارو، ارائه مشاوره و سایر بر عهده دارند. بنابر آخرین آمارهای موجود نیز متوسط درآمد سالانه یک داروساز در کانادا 2024 حدود $ 99715 (دلار) است و بر همین اساس نیز حداقل سطح درآمدی داروسازان در این کشور در حدود $ 23496 (دلار) و حداکثر سطح درآمدی آنها نیز در حدود $195624 (دلار) می باشد:

بررسی میزان درآمد داروسازان در کانادا

همچنین برای تحلیل بیشتر می توان در قالب نمودار زیر به بررسی سطح درآمدی زیرگرایشات داروسازی پرداخت:

میانگین درآمد گرایشات داروسازان در کانادا

و در قالب نمودار زیر نیز می توان با بهترین شهرهای کانادا برای کار داروسازی آشنا شد:

بهترین شهرهای کانادا برای کار داروسازی

نحوه مهاجرت داروسازان به کانادا

نرخ پایین بیکاری کانادا از یکسو و از سوی دیگر ساختار اقتصادی پیشرفته از جمله فاکتورهایی است که سبب شده تا داروسازان کانادا را به عنوان مقصد کاری خودشان انتخاب بکنند. در حقیقت، رشته داروسازی در زمره لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا قرار دارد و از همین رو نیز داروسازان (چه فارغ التحصیلان از کانادا و چه فارغ التحصیلان از خارج) می توانند با اخذ مجوز کار داروسازی، کاریابی و سپس دریافت مجوز اقامت به کشور کانادا مهاجرت کنند.

بنابراین داروسازان با توجه به محل فارغ التحصیلی خودشان دو مسیر مهاجرتی مختلفی پیش رو خواهند داشت:

مسیرهای مهاجرت داروسازان به کانادا

به هر حال ابتداء متقاضیان بایستی برای اخذ مجوز کار داروسازی در کانادا اقدام نمایند. تا اینکه به عنوان یک داروساز مجوزدار یا Licensed pharmacist شناخته شوند. برای این امر نیز آنها بایستی مراحل چهارگانه زیر را طی بکنند:

  • مرحله1- اخذ مدرک لیسانس داروسازی از دانشگاه کانادایی (و در صورت اخذ مدرک از خارج نیاز به معادلسازی و تایید مدرک ضروری است)
  • مرحله2- گذراندن آزمون بورد ملی از طریق بورد داروسازی کانادا
  • مرحله3- طی کردن یک دوره کوتاه انترنی یا کارآموزی تحت نظر یک داروساز متخصص
  • مرحله 4- ارایه مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه (بسته به استان محل کار در کانادا)

پس از اخذ این مجوز است که داروسازان می توانند با ثبت نام در برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) تحت سیستم اکسپرس اینترای و اخذ امتیاز لازم برای درخواست اقامت دائم (PR) کانادا نیز اقدام نمایند.

معایب داروسازی در کانادا

علاوه بر مزایا، معایبی نیز در هر پدیده وجود دارد و تبدیل شدن به داروساز در کانادا نیز دارای معایبی است که باید به آن ها توجه داشت. مهم ترین معایب تبدیل شدن به داروساز در کشور کانادا عبارتند از:

  • دوره طولانی مدت 6 تا 8 ساله تحصیل داروسازی در کانادا
  • هزینه بالای تحصیل داروسازی در کانادا
  • بالا بودن سطح مسئولیت ها برای داروسازان در کانادا
  • بالا بودن ساعت کار داروسازان در کانادا
  • رقابت بالای کاریابی در صنعت داروسازی
  • کم بودن فرصت ارتقاء شغلی در حوزه داروسازی
  • دسترسی به میانگین دستمزد پزشکان در کانادا
  • کم بودن فرصت نشستن در محیط کار

شرایط ذکر شده در بالا مربوط به داروسازان بوده و در مورد تکنسین های داروخانه کمی متفاوت است. مهاجرت به کانادا برای افراد زیادی در سرتاسر دنیا جذابیت دارد. دانشجویان نیز علاقه دارند با تحصیل در یکی از بهترین رشته ها در کانادا آینده شغلی خود را در این کشور تضمین کنند.

نکات کلیدی در خصوص تحصیل داروسازی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا به ویژه در رشته داروسازی هستند، قبل از عزیمت به این کشور باید با نکات کلیدی در این زمینه آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی برای موفقیت در فرآیند پذیرش تحصیل داروسازی در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • هنگامی که متقاضیان مدرک داروسازی خود را به پایان می رسانند، از طریق هیئت آزمون داروسازی کانادا یک امتحان بورد کلی می نویسند.
  • متقاضیان به علمی از طریق تعاونی یا کارآموزی نیاز دارند.
  • تمامی داوطلبان تحصیل داروسازی در کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کافی داشته باشند.
  • باید برای یک برنامه داروسازی معتبر درخواست دهید که تکمیل آن 4 سال به طول می انجامد.

چشم انداز شغلی در رشته داروسازی در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی مهاجرت به کانادا را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کند، چشم انداز شغلی مطوب در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های رایگان کانادا با همکاری دولت این کشور، فرصت های شغلی متعددی را برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی تضمین می کنند. به طور کلی، داروسازان در کانادا ممکن است به عنوان یک کارمند تمام وقت یا پاره وقت حقوق بگیر یک داروخانه زنجیره ای یا داروخانه مستقل کار کنند. که البته طبق تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم که، اغلب فارغ التحصیلان رشته داروسازی در کانادا به صورت خوداشتغال در این حرفه فعالیت می کنند. متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند برای بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل داروسازی در کانادا

برای تحصیل داروسازی در کانادا متقاضیان سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • اساس رشته داروسازی در کانادا چیست؟ دوره های تحصیل داروسازی در این کشور بر دروس فیزیک، زیست شناسی، آناتومی، فیزیولوژی و شیمی متمرکز می باشد.
  • مراحل تحصیل داروسازی در کانادا چیست؟ دریافت مدرک کارشناسی یا دکترای تخصصی از 10 دانشگاه معتبر کانادا، موفقیت در آزمون ملی هیئت داروسازی کانادا (بجز کبک)، پشت سر گذاشتن دوره های کارآموزی برای کسب تجربه و تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی.
  • رتبه و دانشگاه های پزشکی کانادا برای تحصیل داروسازی کدامند؟ دانشکاه دالهوس با رتبه 196، دانشگاه مونترئال با رتبه 77، دانشگاه آلبرتا با رتبه 97، دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 31، دانشگاه لاوال با رتبه 168، دانشگاه منیتوبا با رتبه 240 و دانشکاه ساسکاچوان با رتبه 333 از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی هستند.
  • برترین دوره های تحصیل داروسازی در کانادا کدامند؟ تکنسین داروسازی کالج هومبر، دوره کارشناسی داروسازی، داروسازی کالج پزشکی هت، فیزیولوژی و داروسازی ساسکاچوان، تکنسین داروسازی کالج سنتنیال و کارشناس داروسازی دانشگاه ساسکاچوان.
  • انواع بورسیه تحصیلی در کانادا کدامند؟ بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلی کانادا، بورسیه کینگ مکنزی، بورسیه SSRHC، بورسیه CGS و بورسیه تحصیلی دلتا.
5/5 - (11 امتیاز)

110 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در کانادا

  1. امیر گفت:

    سلام
    بدون مدرک زبان هم میشه اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه به طور کلی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا باید مدرک زبان داشته باشید

  2. پدرام گفت:

    ممنون از این مطلب فقط میشه یه چندتا کالج توی مونترال که رشته دارو سازی دارن رو هم معرفی کنید و شرایطش رو بگید؟
    من میخوام ببینم با معدل 15.56 میشه کالج ثبت نام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه توصیه اکید داریم که با مشاورین ما در موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  3. Ida گفت:

    سلام برای بورس شدن چه نمراتی باید در دروس مختلف گرفته باشیم مثلا درس هایی مثل فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه به طور دقیق در این رابطه صحبت کرد به این دلیل که ما اطلاعی از شرایط سایر پذیرفته شدگان در رشته و از همه مهم تر دانشگاه ها نداریم

  4. محمدی گفت:

    سلام من متولد کانادا هستم الان ایران زندگی میکنم برای پذیرش رشته دارو سازی چه باید بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مثل تمام دانشجوهای دیگه درخواست رسمی به دانشگاه ارسال کنید. در صورتی که پاسپورت کانادایی داشته باشید می تونید با هزینه های بسیار کم به ادامه تحصیل مشغول بشید.

  5. عشوری گفت:

    در ایالت انتاریو کدام دانشگاهها رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارایه می دهند؟ تا چه حد پذیرش رقابتی است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این استان برای تحصیل رشته داروسازی هست
      دانشگاه ویندزور هم دانشگاه خوبی برای تحصیل توی این رشته هست
      سطح رقابت برای رشته داروسازی واقعا بالاست.

  6. راما خانیان گفت:

    سلام
    دکترای حرفه ای داروسازی از دانشگاه سراسری ایران اخذ کرده ام.جهت ادامه تحصیل و اخذ پذیرش در رشته تخصصی بالینی داروسازی از یکی از دانشگاههای معتبر کانادا از شما مشاوره میخوام.
    واسه کدوم دانشگاه باید درخواست بدم و آیا دکترای عمومی ایران مورد پذیرش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این سوال باید رزومه ما کامل بررسی شه
      لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. رها گفت:

    سلام . من امسال دیپلمم رو با یه نمره خوب گرفتم می خواستم بدونم الان برای داروسازی کانادا اقدام کنم یا بعد از گرفتن مدرک دکترام در دانشگاه شهید بهشتی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه میفرمائید برای آینده زندگیتون با یک جمله تصمیم نگیرید نیاز داره رزومه تون دقیق بررسی شه
      لطفا تماس بگیرید

  8. ملیکا گفت:

    سلام من لیسانس هوشبری از ایران دارم و سال 4 داروسازی ایتالیا هستم
    میخواستم بدونم بعد از تکمیل دوره 5 ساله داروسازیم میتونم برای دکترا داروسازی کانادا اقدام کنم؟مدرکم باید تبدیل بشه؟و اینکه اگر معدل و رزومه خوبی داشته باشم امکان فاند گرفتن هم وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاعات بیشتر در این خصوص لطفا در ابتدا با ما تماس بگیرید

  9. آذین گفت:

    سلام وقت بخیر من ارشد مهندسی شیمی هستمو در زمینه دارورسانی کار کردم در واقع سنتز نانو ذرات دارویی چطور میتونم در همین زمینه (داروسازی) ادامه تحصیل بدم در کانادا

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  10. بهار گفت:

    سلام، من خانمی 32 ساله هستم، در کانادا زندگی میکنم و اقامت دائم دارم. من رشته دبیرستانیم ریاضی بوده و فوق لیسانس مهندسی عمران دارم، آیا میتونم در رشته داروسازی در کانادا تحصیل کنم؟؟ اگر نه، خواهش میکنم دلیلش رو بفرمایید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه به مشکلی وجود نداره

      1. بهار گفت:

        سلام، سپاسگزارم
        برای ورود به این رشته در کانادا باید آزمونی گذراند؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله همینطوره

  11. S گفت:

    سلام
    میشه بگین کسی که مدرک دکترای عمومی یا تخصصی داروسازی از ایران داره اگه بخواد توی کانادا مشغول به کار بشه حدود چند سال طول میکشه تا مدرکشو بتونه معادل سازی کنه؟
    یه سوال دیگه اینکه آیا تفاوتی بین داشتن مدرک دکترای عمومی و تخصصی هست از نظر آسانی مهاجرت؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به تکمیل بودن مدارکتون داره برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. هدیه گفت:

    سلام وقت بخیر 26 ساله هستم ترم اول داروسازی شهید بهشتی. لیسانس علوم آزمایشگاهی هم دارم میخواستم بدونم بعد اتمام دورهی تحصیلم می تونم برای phd شیمی دارویی در خواست بدم؟ طول تحصیلم شش سال طی بشه شرایط سنی پذیرش رو دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      از حالا برای چندین سال بعد نمیشه به طور قطع اظهارنظر کرد اما این امکان وجود داره که با معادلسازی بتونید این کار رو انجام بدید

  13. نگین گفت:

    سلام شرایط فاند کامل دانشگاه کانادا برای داروسازی چیه؟
    18 ساله و آیلتس و معدل نمره بالا دارم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما میتونید پذیرش بگیرید ولی در این زمینه احتمال فاند نداره متاسفانه

  14. moon گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من پایه یازدهم هستم (17سالمه) و تا الان معدلم بالای 19.5 بوده و به زبان هم مسلط هستم. یکی از فامیل های نزدیکم هم توی کانادا زندگی میکنه که محل اقامت اوکی میشه .میخواستم بپرسم برای بورسیه شدن به یکی از دانشگاه های کانادا باید چندسال ایران درس بخونم و چه شرایطی باید داشته باشم کلا ملاک های بورسیه شدن چیه؟ و اینکه آیا بورسیه ها کامله؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من از حالا برای 5 تا 6 سال آینده نمیشه دقیق نظر داد چون در مقطع لیسانس امکانپذیر نیست اما در مقطع ارشد باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید تا بتونید هم پذیرش و هم فاند بگیرید

  15. احمد گفت:

    سلام.با معدل 18.5 داروسازی تهران آیا امکان فاند گرفتن از دانشگاه های کانادا وجود داره؟(به طور کلی اصلن امکان فاند گرفتن وجود داره؟؟).اگه میشه یه اطلاعات کلی هم از کشورهای انگلیس و سوییس هم بدید.ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی برای phd در کشورهای سوئیس نمیشه به فاند فکر کنید چون هزینه های تجصیلش در این مقطع رایگانه اما در مورد کشور کانادا این امکان وجود داره و در مورد انگلستان هم در این مقطع شهریه پردازه

  16. اسکای گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    شرایط تحصیل در رشته داروسازی شخصی چگونه است
    personal pharmacist

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. عارفه گفت:

    سلام من ۳۰ سالمه و از طریق همسرم میرم کانادا .میخواستم بدونم تو هیچ کدوم از رشته های پزشکی دندان یا دارو نمیتونم تحصیل کنم ؟ لیسانس پرستاری هم هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمالش کمه

  18. Hadis گفت:

    سلام من امسال دیپلم میگیرم یعنی دوازدهمم تمام میشه ..و چندماه دیگر مدرک ایلتس ام رو هم میگیریم ..بعد از اینکه مدرک دیپلم و ایلتس رو گرفتم ، میتونم به کانادا برای تحصیل در رشته داروسازی برم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه برای تحصیل در کانادا اقدام کنید

  19. مبینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم رتبه کنکور در پذیرش ما بر دانشگاههای کانادا تاثیری میذاره؟اگر رتبه زیر ۲۰۰ کشوری باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اونها چیزی به اسم کنکور ندارن به همین خاطر معدل های شماست که حائز اهمیته

  20. Mel گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ ساله هستم و امسال داروسازی شهیدبهشتی قبول شدم اما سطح مالی متوسطی داریم ک درحال حاضر فکر نمیکنم بتونم هزینه زندگی در کانادا رو به دلار پرداخت کنم
    به نظرتون پس از فارغ التحصیلی برای رفتن اقدام کنم سخت خواهد بود و پذیرش نمیشه گرفت؟؟ برای ادانه تحصیل یا کار؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من در مورد مهاجرت نمیشه برای 5 یا 6 ساله آینده چیزی رو پیش بینی کرد شما با قدرت بخونید تا در اون زمان بهترین شرایط رو برای اقامت داشته باشید

  21. ستاره گفت:

    سلام
    ستاره هستم ۳۱ ساله و دانشجوی ترم آخر دکتری تخصصی شیمی از دانشگاه تهران.
    معدل دیپلم۱۷ ؛ لسیانس۱۲/۵ ؛ فوق لیسانس ۱۶/۵ و دکتری ۱۷/۵
    میخواستم ببینم برای بنده امکانپذیره که برای داروسازی کانادا اپلای کنم؟
    و آیا امکانش هست که از طریق استادهایی که دانشجو پستداک میگیرن فاند بگیرم و بتونم وارد تیمهای تحقیقاتی داروسازیشون بشم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر منظورتون داروسازی از ابتدا هست این امکان وجود نداره متاسفانه
      ولی مسئله دومی که میفرمائید موردیه و باید با اساتید هماهنگ بفرمائید

  22. Negin گفت:

    سلام
    من ۲۲ ساله هستم و دانشجوی ترم ۹ داروسازی. ۱ سال دیگه درسم تموم میشه. میانگین معدلم 18/20هستش.شزایط مالی خیلی متوسط. میخواستم بدونم بعد از اتمام تحصیل میتونم مدرکمو در کانادا معادل سازی کنم و شروع به کار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان معادلسازی وجود داره اما کار راحتی نیست

  23. پویا گفت:

    سلام. من متولد 1995 هستم و لیسانس میکروبیولوژی دارم. معدل دیپلم 18/5 و معدل لیسانس 17/17.
    میخواستم که برای داروسازی برم کانادا. آیا با توجه به سنم ممکنه؟
    اگر ممکن هست، ی جوری میشه ک رشته رو با دارو ربط داد و ارشد خوند یا باید لیسانس بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای داروسازی شرایط سنیتون مناسب نیست برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  24. محمد نادری گفت:

    سلام وقت بخیر .
    من دانش آموز رشته تجربی هستم و ۱۶ سال دارم. میخواستم بدونم که برای تحصیل در رشته دارو سازی در کانادا دقیقا باید چه اقداماتی انجام بدم ؟آیا میتونم ؟ به چه چیز هایی نیاز دارم ؟ پول بسیار زیاد ؟…

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر از سن مناسبی برخوردار باشید و معدل دیپلم شما خوب باشه میتونیم براتون پذیرش بگیریم و نیازی نیست شما کار خاصی انجام بدید 🙂
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  25. پوریا گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    من پوریا هستم 22 سال دارم دیپلم ریاضی را گرفتم رشته دانشگاهی مهندسی برق خواندم در حال حاضر درسم تمام شده چون یک دوره نسخه پیچی را گذراندم مشغول در داروخانه شدم از آنجا که علاقه خودم را در این زمینه دیدم حال سوالی از خدمتتان دارم برای اینکه رشته داروسازی در کانادا را بگذرانم چکار باید انجام دهیم و آیا میتونم اینکار را بکنم . با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل داروسازی باید برای کشورهای دیگه اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  26. مریم گفت:

    سلام
    من 26 سالمه لیسانس شیمی کاربردی و با معدل 18
    میتونم برای ارشد رشته داروسازی کانادا اپلای کنم؟
    و اینکه امکان گرفتن فاند هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ارشد میتونید اقدام کنید اما نه داروسازی در رشته خودتون

  27. مهدی گفت:

    سلام وقت خوش
    بنده فارغالتحصیل داذوسازی هستم و قصد مهاجرت به کانادا رو دارم، در حال حاضر داروخانه شبانه روزی دارم و قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارم، چه پیشنهادی دارید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا شرایط سنی و سابقه کارتون رو بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم

  28. بهاره گفت:

    سلام وقتتون بخیر.آیا این امکان وجود داره که کسی با مدرک داروسازی عمومی از ایران بتونه در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل بده؟ به عبارتی با یک تطبیق مدرک بتونه تغییر رشته بده و پس از گذروندن یه سری دوره های تکمیلی لازم رزیدنتی تخصصی در کانادا بخونه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه امکانپذیر نیست و باید از روش دیگه یا کشور دیگه ای باید اقدام کنید

  29. نرگس گفت:

    باسلام. من دانشجوی ترم آخر داروسازی هستم و میخام برای مقطع دکترای تخصصی شیمی دارویی فاند درانگلستان و یا کانادا بگیرم. آیا میتونم بعد از گرفتن مدرکم مستقیما برای phdشیمی دارویی در این کشور ها اقدام کنم یا باید برای ارشد درخواست بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتره ابتدا برای تحصیل ارشد در این کشورها اقدام کنید

  30. عسل گفت:

    سلام. من بدلیل شهروند بودن همسرم، اقامت دائم کانادا دارم.مدرک کارشناسی مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی دارم. زبانم خوبه میتونم مدرک معتبر با نمره خوب بگیرم. میخواستم ببینم امکانش هست برا ارشد داروسازی بخونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این دو رشته که با هم ارتباطی ندارن برای ارشد بتونید داروسازی بخونید. هدفتون چیه؟ قصد مهاجرت دارید یا صرفا میخواین داروسازی بخونید؟

  31. مهتاب گفت:

    سلام من ۳۰سالم میخواستم ببینم داروسازی شرایط سنی دارد واینکه فوق دیپلم بیوشیمی دارم و نمرات دیپلم بالایی ندارم امکان تحصیل در این رشته هست ممنون میشم از راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر شرایط مناسبیی برای داروسازی در کانادا ندارید متاسفانه

  32. داود گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس زیست با معدل 16 از دانشگاه بهشتی دارم و الان 24 سالم هست میخواستم بدونم میتونم برای داروسازی کانادا اقدام کنم یا نه؟ و اینکه محدودیت سنی چقدر میباشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      امکان اقدام رو خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  33. مارال گفت:

    سلام.دانشجوی داروسازی شهید بهشتی هستم با رتبه 200 کنکور تجربی . برای تخصص کانادا رو مد نظر دارم . سطح مالی خیلی متوسطی دارم. هزینه ها به چه صورت است ؟ایا رتبه و دانشگاهم تاثیری در کاهش هزینه ها دارد؟اگر بله تا چه حد؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      چند سال دیگه دوره تحصیلیتون تموم میشه؟ بهتره که اگر به کاهش هزینه ها فکر میکنید ابتدا مقاله بورسیه تحصیلی در کانادا را مطالعه بفرمائید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  34. Negin گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم که اگر ما در کشوری مثل روسیه مشغول به تحصیل کارشناسی باشیم و مدرک لیسانس بگیریم مورد تایید کشوری مثل کانادا قرار میگیره و اجازه کار در کانادا و یا ادامه تحصیل رو داریم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به مدرک و رشته ای داره که در روسیه میخونید
      ضمن اینگه اگر هدفتون در نهایت کاناداست چرا برای کانادا اقدام نمی کنید؟
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  35. F گفت:

    سلام.
    به نظر شما بهترین رشته تجربی برای تحصیل در کانادا چی هست؟ از نظر اینکه دردسرش کمتر باشه (مثل رشته های ریاضی) مثلا دوره تطابق دهیش کوتاهتر باشه و یا احتمال گرفتن اسکلارشیپ بیشتر باشه
    و بجز اون نظرتون به خصوص بین رشته های داروسازی دندانپزشکی ژنتیک بیوتکنولوژی کدام هست

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کانادا خیلی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی رو توصیه نمیکنم چون شرایطی که شما میفرمائید رو نداره
      منظورم اینه که راحت باشه
      اگر به دنبال راحت بودن هستید به کشور های اروپایی بیشتر فکر کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  36. صدف کهنسال گفت:

    سلام خسته نباشید من در حال تحصیل در رشته ی داروسازی در قبرس هستم میخواستم بدونم ایا امکان ترنسفر کردن به کانادا وجود داره و به چه صورت هست

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به دانشگاه شما داره و اینکه با دانشگاهی از کانادا طرف قرارداد هست یا خیر
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  37. ساناز گفت:

    سلام من دانشجور داروسازی ترم ۹ دانشگاه آزاد هستم با معدل ۱۵ برای ادامه ی تحصیل و داروساز شدن در کشور کانادا میتونم اقدام کنم یا باید از اول شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در داروسازی سیستم نظام آموزشی کانادا با ایران متفاوته
      نمیتونید ادامه ش رو بخونید. ممکنه بسته به دانشگاهی که میخواین در اون تحصیل کنید بتونید برخی واحدهای تحصیلیتون رو معادلسازی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  38. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید من دوست دارم برای دارو سازی کانادا اقدام کنم اما یه سریع مسائل هست که سوال دارم اپل اینکه من ۱۸ سالم هستم معدلم ۱۸:۵۵ دیپلم ریاضی هستم ایا میتونم کانادا دارو سازی بخونم ایا برای ورود به رشته دارو سازی لازم نیست که اول لیسانس ببولوژی بگیرم چون تو پزشکی و دندانپزشکی مثل اینکه اول باید بیولوژی بخونی و اینکه امتحان خاصی باید برای ورود به این رشته بدم یا مدرک دیپلم وایتلس و ریز نمرات کافیه ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله میتونید این رشته رو در کانادا بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  39. فرساد گفت:

    سلام . من ۲۷ سال سن دارم . مدرک دکتری داروسازی دارم از دانشگاه ازاد . ۶ سال طول کشیده تحصیلم. میخاستم ببینم مدرکم رو کانادا قبول میکنه ؟ میتونم کار کنم اونجا ؟ و اصلا پروسه ش چطوریه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایطتون بطور کلی برای کانادا مناسبه
      البته اطلاعات بیشتری از شما نیاز دارم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  40. زمانی گفت:

    سلام، من فارغ التحصیل پزشکی هستم با معدل ۱۶.۸،میخواستم بدونم امکان پذیرش phdداروسازی برای من هست یا خیر؟!؟!

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  41. abbas گفت:

    سلام و خسته نباشید . من دوره داروسازی خودم را در ایران طی کردم ( ابتدا علوم پایه رو گرفتم و بعد 3 سال دانشگاه بود ) 6 سال شد برای من . بعد یک داروخانه شروع بکار کردم و بعد دو سال داروخانه تاسیس کردم . سال 90 برای دکتری تخصصی خودم از دانشگاه بهداشت و درمان لندن پذیرش کرفتم و دوره دکترا تخصصی طی کردم و بعد به عنوان داروساز مشغول شدم هم در ایران هم در انگلیس . الان سیتیزن انگلستان هستم و هم در ایران وهم در انگلیس داروخانه دارم .
    الان برای دوره تخصص داروسازی در امریکا میخوام اقدام کنم شرایط میشه توضیح بدید و بفرمایید دوره چند ساله هست؟ برای داروسازی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتون پیشنهاد میکنم که ابتدا مقاله تحصیل داروسازی در آمریکا رو مطالعه بفرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  42. a گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم امکان تحصیل در داروسازی با معدل دیپلم بالای ۱۸ ولی ریزنمرات پایین وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      نیاز به اطلاعات بیشتری برای راهنمایی شما دارم
      اما معدل دیپلم خوبی دارید. لطفا باقی شرایطتون رو هم تکمیل بفرمائید
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  43. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید من ترم 1 داروسازی دانشگاه آزاد تهران هستم میخواستم بپرسم با داشتن معدل بالای 16 در 2 ترم اول میتونم ادامه ی درسم رو در کانادا بگذرونم؟اگر می شود آیا امکانه بورسیه هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل داروسازی باید از ابتدا شروع به خوندن کنید

  44. منا گفت:

    سلام.ببخشید میخواستم بپرسم دانشگاه تورنتو داروسازی نداره؟
    ما به تازگی به کانادا مهاجرت کردیم و من سنم ۳۲ هست.اگر بخوام داروسازی بخونم یعنی نمیشه؟یا شرایط سن برای اخذ ویزاست فقط؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به سایت این دانشگاه مراجعه کنید و شرایط ثبت نامش رو بخونید
      از شرایط شما اطلاع کاملی ندارم اما بطور کلی امکانپذیره

  45. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید فرمودید برای تحصیل در داروسازی کانادا محدودیت سنی وجود داره. یعنی اگه خانمی نزدیک به ۳۰ سال سن داشته باشه و تحصیلاتش در ایران فقط لیسانس بوده. نمیتونه با توجه به سن اش برای تحصیل تو رشته داروسازی اقدام کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله متاسفانه شانس بسیار پایینی داره

  46. سولماز گفت:

    هنوز دانشجوی ترم اولم اما فک‌نمیکنم معدلم از ۱۶ پایین تر بیاد
    متولد ۱۴ دسامبر ۱۹۹۹ هستم
    به نظر تون میشه برای ارشد برای کانادا ریپلای کنم بعدش دکترا داروسازی بگیرم؟
    مگه محدودیت سنی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله محدودیت سنی وجود داره اما سن شما خوبه در کل برای رشته های داروسازی بعد از اون باید بررسی شه که 4 سال دیگه شرایط تحصیل در کانادا برای ما ایرانیها وجود داره ییا خیر

  47. سولماز گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من دانشجو مهندسی بهداشت محیط هستم
    میتونم برای دکترا داروسازی کانادا بعد از گرفتن مدرک کارشناسی اقدام کنم ؟شرایطش چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سن و معدلتون رو بفرمائید لطفا

  48. مریم گفت:

    عرض سلام و وقت بخیر
    ببخشید میخواستم بپرسم برای تحصیل داروسازی در کانادا، محدودیت سنی وجود داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله نهایتا تا ۲۱ سال می باشد

  49. عاطفه گفت:

    با سلام و احترام
    دوره تکنسین داروساری معادل با چه مدرکی می باشد؟
    ایا نسخه پیچ داروخانه است؟
    و آینده شغلی این دوره هم مانند داروساری پر درامد هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما منظورتون لیسانس تکنسین داروسازی هست؟

  50. Rashed گفت:

    سلام من دانش آموز سال آخر دبیرستان هستم و معدل بالای 19 دارم و احتمال 99 درصد معدل دیپلمم هم همینجوری خواهم بود و تا چند ماه دیگه آیلتس رو هم میگیرم میخواستم بدونم آیا امکان گرفتن بورس برای تحصیل داروسازی توی کانادا وجود داره؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای سال اول خیر امکان اخذ بورس نیست ولی از سال های بعدی با اثبات نمرات بالا میتونید درخواست بورس دهید

  51. Setareh گفت:

    سلام من دانش اموز سال دوازدهم رشته ی تجربی هستم و تا حالا معدل خوبی نداشتم . خواستم بدونم اگه من معدل دیپلمم رو بالا بگیرم شانس قبولی دارم؟؟؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله به راحتی میتونید اقدام کنید سعی کنید معدلتون بالای 15 باشه

      1. S گفت:

        سلام خسته نباشید
        میخواستم بدونم کسی که مدرک دکترای عمومی داروسازیشو توی ایران میگیره اگه بخواد برای مدرک PHD بره کانادا امکان بورسیه هست؟ میشه راجبش توضیح بدین لطفا

        1. داوری گفت:

          سلام ودرود
          در این زمینه و سوالی که پرسیدید پیشنهاد میکنم یک تماس تلفنی با کارشناسان ما داشته باشبد که شما رو کامل راهنمایی کنن چون پاسخ به سوالات شما مفصله و در یک جمله نمیگنجه

  52. ریحانه گفت:

    هزینه ی تحصیل داروسازی در کانادا چطور است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما سالانه بسته به نوع دانشگاه 15 الی 25 هزار دلار کانادا

  53. مجید گفت:

    سلام
    برای تحصیل داروسازی در کانادا حداقل به چه معدلی نیاز دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما معدل بالای ۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *