ویزای تحصیلی

دانشگاه آدلاید در استرالیا

دانشگاه آدلاید در استرالیا

دانشگاه آدلاید در استرالیا به دلایل متعدد از جمله رنکینگ بالا و احتمال بالای یافتن شغل مناسب، مورد توجه استرالیایی ها و دانشجویان بین المللی بوده است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر اطلاعات مهاجرتی خود به ارائه توضیحاتی راجع به تحصیل در استرالیا و به طور خاص دانشگاه مذکور در کنار مطالب مرتبط دیگر از جمله هزینه تحصیل و زندگی پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه آدلایلد استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل دانشگاه آدلاید چقدر است؟
  • آیا می توان از این دانشگاه بورسیه دریافت کرد؟
  • شرایط دریافت پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • آیا این دانشگاه در بازار کار از اعتبار بالا برخوردار است؟

ورود به استرالیا از طریق تحصیل

استرالیا به لحاظ تولید ناخالص داخلی بالا به ازای جمعیت و شاخص توسعه انسانی یکی از بهترین کشورهای دنیا است که صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد. به علاوه به لحاظ بهداشت، آموزش، امید به زندگی، آمار بیکاری 5.3% و رفاه اجتماعی از بهترین کشورها است و همه این عوامل در کنار رسمی بودن زبان انگلیسی در این کشور موجب شده بسیاری از افراد از سرتاسر کشورهای دنیا رویای زندگی در استرالیا را داشته باشند. در حال حاضر به غیر از روش سرمایه گذاری که نیاز به صرف هزینه های کلان دارد، دو راه کاربردی و پرطرفدار برای اخذ اقامت استرالیا موجود می باشد: اخذ پذیرش از یک دانشگاه استرالیایی و ورود به استرالیا با ویزای تحصیلی یا استفاده از سیستم امتیازبندی و اخذ مستقیم اقامت با اجازه کار تمام وقت

کار در استرالیا برای ایرانیان جذاب تر است اما از آن جایی که استفاده از سیستم امتیازبندی در چند سال اخیر با سخت گیری های زیادی از سوی دولت استرالیا مواجه شده، موجب گردیده علی رغم این که بر خلاف تحصیل در نروژ و یک سری دیگر از کشورهای اروپایی، نظام تحصیلی استرالیا رایگان نیست، همچنان علاقه مندان به این کشور، روش تحصیلی را انتخاب کنند. البته باید توجه داشت که دانشگاه های استرالیایی از دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری دریافت می کنند به عنوان مثال شهریه یک دانشگاه دولتی در حالی برای خارجی ها سالیانه بیش از 20000$ (دلار استرالیا) می باشد که دانشجویان تبعه کشورهای استرالیا و نیوزلند سالی در حدود 9000$ (دلار استرالیا) پرداخت می کنند. نتیجتا با توجه به دشواری اخذ کمک هزینه تحصیلی و فاند، دانشجویان باید پیش از انتخاب استرالیا از داشتن تمکن مالی لازم اطمینان حاصل کنند.

آشنایی با دانشگاه آدلاید در استرالیا

دانشگاه آدلاید استرالیا یک دانشگاه دولتی است که در سال 1874 در جنوب استرالیا واقع گردیده و پس از دانشگاه سیدنی و ملبورن، سومین دانشگاهی است که در استرالیا تاسیس گردیده است. محوطه اصلی دانشگاه آدلاید استرالیا در مرکز شهر آدلاید واقع گردیده و نزدیک به گالری هنر جنوب استرالیا و دانشگاه دولتی جنوب استرالیا می باشد. این دانشگاه 5 دانشکده دارد که عبارت هستند از:

  • دانشکده سلامت و علوم پزشکی
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده هنر
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم

هر کدام از این دانشکده ها نیز لیست گسترده ای از رشته ها و دروس مختلف دارند که دانشجویان می توانند از میان آن ها مطابق علایق خود انتخاب نمایند. لازم به ذکر است درحالی که در غالب کشورهای اروپایی نمره زبان پایین تری مورد نیاز است، در اکثر رشته های ارائه شده در دانشگاه آدلاید در استرالیا برای مقطع کارشناسی آیلتس 6.5، برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 7 و برای مقطع دکتری آیلتس 7.8 و 8 مورد نیاز است که دلیل آن دشواری سطح دروس و لزوم تسلط بالای دانشجو به زبان انگلیسی به منظور شرکت موثر در کنفرانس هایی کلاسی و کسب نمرات مورد نظر در آزمون های ترم و نیم ترم است.

آشنایی با دانشگاه آدلاید در استرالیا

مزایا و معایب انتخاب دانشگاه آدلاید در استرالیا

اگر چه آمار بیکاری پایین در استرالیا به معنای وجود فرصت های شغلی متعدد برای فارغ التحصیلان است اما به عنوان یک فرد غیر استرالیایی اتمام موفقیت آمیز تحصیلات در یک دانشگاه استرالیایی با رنکینگ بالا همانند دانشگاه آدلاید، فرد را چندین پله از سایر متقاضیان شغل بالاتر قرار می دهد چرا که کارفرمایان می دانند ورود به این دانشگاه کار ساده ای نیست. دانشگاه آدلاید همچنین دوره های کارآموزی ویژه ای برگزار می کند که دانشجوها را برای پیدا کردن کار نیمه وقت حین تحصیل و کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی آماده می نماید.

منتهی بر کسی پوشیده نیست که هزینه زندگی در استرالیا بسیار بالا است و فردی که تنها در استرالیا زندگی می کند با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی، ماهیانه به طور متوسط 2835$ (دلار استرالیا) می بایست بابت هزینه زندگی در نظر بگیرد. این رقم برای یک زوج ماهیانه 4118$ (دلار استرالیا) و برای یک خانواده چهار نفره ماهیانه 5378$ (دلار استرالیا) می باشد و اگرچه حقوق دریافتی در استرالیا نیز بالا است اما از آنجایی که دانشجویان تنها اجازه کار نیمه وقت دارند، باید پیش از انتخاب استرالیا برای تحصیل، هزینه های احتمالی را از پیش تهیه کرده باشند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه آدلاید در استرالیا

دانشگاه آدلاید در کنار دانشگاه ملبورن و سیدنی جزو بهترین دانشگاه های استرالیا و دنیا می باشد و نتیجتا همه ساله افراد زیادی تقاضای اخذ پذیرش از این دانشگاه را دارند. به همین جهت لازم است فرد برای اینکه شانس قبولی بیشتری داشته باشد حتی از حداقل های اعلامی از سوی دانشکده مورد نظر خود نیز توانایی ها و قابلیت های بیشتری داشته باشد. نکته مهم دیگر تفاوت مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر در تعیین مدارک است به عنوان مثال مقاطع بالاتر تحصیلی مدرک زبان بالاتری را انتظار دارند منتهی به طور کلی خلاصه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش به شرح ذیل است:

  • فرم تکمیل شده رزومه که شامل موفقیت های تحصیلی و حتی غیر تحصیلی مثل کسب مدال های ورزشی و غیره است
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که از آن ها در رزومه یاد شده، از جمله مدرک تحصیلی مقاطع پیشین
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی در استرالیا است
  • مدرک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشکده مورد نظر

در مقاله بالا که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، درخصوص دانشگاه آدلاید در استرالیا از جمله مزایا و معایب انتخاب این دانشگاه برای تحصیل، بازار کار پس از فارغ التحصیلی و هزینه های زندگی و تحصیل و مطالب مرتبط دیگر، اطلاعاتی ارائه شده که امید است مطالعه آن مفید واقع شده باشد. علاقه مندان به انتخاب هر کشوری برای تحصیل، بهتر است علاوه بر آشنایی با شرایط اقتصادی و اجتماعی آن کشور، در خصوص دانشگاه های موجود در آن نیز مطالعه داشته باشند تا در نهایت دست به انتخاب عاقلانه تری بزنند.

برخی از پرتکرار ترین سوالات در باب دانشگاه آدلاید استرالیا:

  • آیا دانشگاه آدلاید به مدرک زبان آیلتس نیاز دارد؟ این دانشگاه انواع آزمون های زبان را می پذیرد از جمله آیلتس آکادمیک، تافل، آزمون پیرسون (PTE) آکادمیک.
  • حداقل GPA مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه آدلاید چیست؟ دانشگاه آدلاید در استرالیا از دانشجویان می خواهد که حداقل GPA 2.6 را ارائه نمایند تا شانس خوبی برای پذیرش در دانشگاه آدلاید داشته باشند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *