ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه آلتو فنلاند

معرفی دانشگاه آلتو فنلاند

در این مقاله بر این باوریم که معرفی دانشگاه آلتو فنلاند از آن جهت حائز اهمیت است که این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های این کشور است. تحصیل در کشور فلاند یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در قاره اروپاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان در کشور فلاند از این امکان بهره مند می شوند تا به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. دانشجویان در کشور فلاند قادرند تا به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند و این خود یک نکته مهم در رابطه با تحصیل در فلاند است. با توجه به مناسب بودن شرایط تحصیل در فلاند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، معرفی دانشگاه آلتو فنلاند را در نظر گرفته اند.

معرفی دانشگاه آلتو فنلاند برای متقاضیان بین المللی

دانشگاه آلتو یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در جهان است. این دانشگاه در سال 2010 برای اولین بار در پایتخت کشور فنلاند افتتاح شد. با این وجود زمانی که به رتبه های علمی این دانشگاه نگاه می کنیم، روند صعودی آن خیره کننده بوده است. در دانشگاه آلتو 4000 نفر مشغول کار هستند که 400 نفر از آنها را اساتید این دانشگاه تشکیل داده اند. 85 جایگاه تدریس در این دانشگاه را اساتید بین المللی پر کرده اند که خود عاملی برای رشد علمی سریع این دانشگاه بوده است. در حال حاضر 12421 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 2799 نفر از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تا کنون 303 کتاب علمی از سوی این دانشگاه منتشر شده است و شمارگان مجلات علمی این دانشگاه به 359 رسیده است.


برترین رشته های تحصیلی در معرفی دانشگاه آلتو فنلاند

یکی از نکات بسیار مهمی که در معرفی دانشگاه آلتو فنلاند باید مورد توجه قرار بگیرد، برترین رشته های تحصیلی این دانشگاه است. موسسات مختلف ارزیابی درجه علمی دانشگاه های جهان به بررسی شرایط دانشگاه ها می پردازند. جدول زیر شرایط رشته های تحصیلی در دانشگاه آلتو را نشان می دهد.

رشته تحصیلیTHEUSNNTUQS
فنلاندجهانفنلاندجهانفنلاندجهانفنلاندجهان
تکنولوژی110119111351150
تجارت162155136151-100
دیجیتال188143172
علم مواد11411109

خوابگاه و محل اقامت دانشگاه آلتو فنلاند

یکی از مواردی که در معرفی دانشگاه آلتو فنلاند می تواند برای دانشجویان مهم باشد، امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه است. دانشجویان دانشگاه آلتو این اجازه را خواهند داشت که در خوابگاه های فوق پیشرفته این دانشگاه اقامت داشته باشند. اما باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان تنها برای یک بازه زمانی یک تا 6 ماهه قادر به اقامت در خوابگاه دانشجویی هستند و پس از آن باید خوابگاه را ترک کنند.

معرفی دانشکده های دانشگاه آلتو فنلاند

معرفی دانشکده های دانشگاه آلتو فنلاند

پیش تر اشاره کردیم که در بسیاری از موارد دانشگاه آلتو در جمع 200 دانشگاه برتر در زمینه های مختلف تحصیلی است. حال در این بخش از معرفی دانشگاه آلتو فنلاند قصد داریم تا دانشکده های مربوط به این رشته های تحصیلی را معرفی کنیم. دانشگاه آلتو به طور کلی از 6 دانشکده آموزشی تشکیل شده است. دانشجویان برای پذیرش تحصیلی از این دانشگاه باید ابتدا دانشکده مورد نظر خود را بیابند. در جدول زیر دانشکده های دانشگاه آلتو و همچنین کلیه گروه های آموزشی این دانشگاه را معرفی کرده ایم.

دانشکدهگروه آموزشی
دانشکده مهندسیعمران
مهندسی مکانیک
ساخت و ساز
دانشکده تجارتمطالعات مدیریتی
حسابداری
بازاریابی
مالی
اقتصاد
مدیریت خدمات و اطلاعات
مرکز تحقیقات دانش و نوآوری
دانشکده مهندسی شیمیشیمی و علوم مواد
مهندسی شیمی و متالوژی
دانشکده علوم پایهریاضی و تجزیه و تحلیل سیستمی
علوم اعصاب و مهندسی پزشکی
فیزیک
علوم کامپیوتر
مهندسی و مدیریت صنعتی
دانشکده مهندسی برقالکترونیک و مهندسی نانو
مهندسی برق و اتوماسیون
پردازش، سیگنال و آکوستیک
ارتباطات و شبکه
رصد خانه رادیو ماتاخوی
دانشکده هنرفیلم و سینما – مدیر صحنه
رسانه
طراحی
معماری

شهریه ها در دانشگاه آلتو فنلاند در سال 2023

از دیگر مسائل با اهمیت در معرفی دانشگاه آلتو فنلاند، شهریه سالیانه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی است. در صورتی که شما شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. شما می توانید توضیحات تکمیلی در این زمینه را در مقاله تحصیل رایگان در فنلاند مطالعه فرمایید. دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه خود را سالیانه پرداخت کنند. در سال 2023 شهریه ها در دانشگاه آلتو به شرح زیر است:

  • 12000€ (یورو) برای یک سال تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • 15000€ (یورو) برای یک سال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

معرفی بورسیه های تحصیلی دانشگاه آلتو فنلاند

در دانشگاه آلتو دو نمونه بورسیه تحصیلی وجود دارد. دانشجویان درست در زمان درخواست برای اخذ پذیرش در دانشگاه آلتو باید برای بورسیه این دانشگاه نیز اقدام کنند. بورسیه های دانشجویی در این دانشگاه به دانشجویان کمک می کند که حداقل 50% از شهریه خود را پرداخت نکنند. حالت دوم نیز کلیه هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه دانشجویان به صفر می رسد. در حال حاضر هیچ گونه بورسیه ای از طرف دانشگاه آلتو برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور وجود ندارد و دانشجویان باید به دنبال کار دانشجویی یا تامین مالی از طرف خانواده خود باشند.

در مقاله پیش رو، به معرفی دانشگاه آلتو فلاند پرداخته ایم چراکه باور داریم این دانشگاه یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در کشور فنلاند است. این دانشگاه که از جمله دانشگاه های نوپا در سطح جهان است، به عنوان سومین دانشگاه برتر اروپا با کمتر از 50 سال سابقه تبدیل شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو به زبان انگلیسی در حدود 12000€ الی 15000€ (یورو) در طول یک سال است. اما دانشجویان می توانند با کمک بورسیه های تحصیلی این دانشگاه، شهریه خود را به نصف کاهش دهند. دانشجویان پس از پایان تحصیلات می توانند اطمینان حاصل کنند که فرصت های شغلی بسیار مناسبی در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. پیش تر در کار پس از تحصیل در فنلاند توضیحات تکمیلی در همین زمینه را ارائه کرده ایم و برای ادامه تحصیل در فنلاند می توانید از تجربه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهرمند شوید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه آلتو فنلاند

  1. آیناز عطایی گفت:

    سلام.
    ممنون. از توضیحات خوبتون.
    تحصیل به زبان فنلاند توی دانشگاه های فنلاند رایگان هست درسته؟! برای ما ایرانیا
    ممنون میشم به سوالم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره اما باید خیلی از موارد و مدارک رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *