ویزای تحصیلی

دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند (VU) دانشگاه دولتی واقع در شهر آمستردام هلند می باشد که بعنوان یکی از 2 دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در شهر آمستردام معروف است. این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شده است و با 31186 دانشجو، 4794 کارمند و هیئت علمی و 1340 دانشجوی دکترا و بودجه سالانه 600 میلیون یورویی جزو یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاهی در اروپا محسوب می شود. پردیس اصلی دانشگاه در مرکز آمستردام قرار دارد و در 7 دانشکده شامل دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی، علوم رفتاری، اقتصاد و بازرگانی، علوم پایه، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی سازماندهی شده است. با توجه به قرارگیری هلند در صدر لیست کشور های مهاجر پذیر اروپایی و نیاز به نیروی کار در این کشور، یکی از مسیر های ورود و ایجاد فرصت در هلند ادامه تحصیل می باشد. از همین رو انتخاب دانشگاه مناسب و کسب مدرک معتبر میتواند در آینده مسبب بوجود آمدن فرصت های استثنایی کاری شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخ به سوالاتتان درباره تحصیل در هلند و دانشگاه آمستردام (VU) می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند در 2024

دانشگاه آمستردام (VU) دانشگاهی با رتبه برتر جهانی و در زمره 100 دانشگاه برتر دنیا است که در ارائه برنامه های تحصیلی کیفیت بالا در بین دانشگاهیان معروف است. شما با تحصیل در این دانشگاه در 2024 می توانید از امتیازاتی همچون دریافت کیفیت آموزشی برتر، هزینه تحصیل مقرون به صرفه، اخذ بورسیه تحصیلی در هلند، کار ضمن تحصیل و غیره برخوردار شوید.

متقاضیان می توانند در مقطع تحصیلی لیسانس دانشگاه آمستردام ثبت نام کرده و پس از تحصیل 3 ساله در این مقطع، مدرک دانشگاهی خود را دریافت نمایند. اما رشته دانشگاه آمستردام هلند در مقطع لیسانس طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد که این برنامه ها شامل علوم زمین کاربردی، مهندسی هوا فضا، معماری، مهندسی عمران، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، فناوری کلینیکی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، فناوری و علوم زیست، مهندسی طراحی صنعتی، مدیریت و بازرگانی فناوری های دریایی، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، مهندسی سیستم ها و تحلیلگر سیاسی می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه آمستردام به صورت تمام وقت بوده و دانشجویان می توانند پس از طی مدت 2 سال تحصیل و گذراندن آزمون های پایان سال مدرک خود را اخذ نمایند. داوطلبان دکترا (PhD) دانشگاه برای قبولی در این مقطع علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی بایستی نمرات خوبی را در آزمون های ورودی کسب نمایند تا صلاحیت پذیرش آنها محرز گردد. از افتخارات دانشگاه آمستردام می توان به کسب 6 جایزه علمی نوبل توسط دانشمندان این دانشگاه و آموزش 5 نخست وزیر هلند در این دانشگاه اشاره کرد. این دانشگاه به واسطه تحصیل در رشته های زبان، جامعه شناسی، فلسفه، جغرافیا، علوم، اقتصاد، حسابداری و نیز رسانه و ارتباطات معروف است.

با توجه به این که دانشگاه آمستردام جایگاه علمی خیلی خوبی در هلند و جهان دارد، اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با مزایای زیادی هم همراه است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سهولت پیدا کردن کار ضمن تحصیل با توجه به این که دانشجویان در هلند تا سقف 16 ساعت در هفته اجازه کار دارند.
  • کاریابی پس از فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه آمستردام بسیار ساده خواهد بود با توجه به این که در سال 2024 نرخ بیکاری هلند زیر 6% است و کارفرمایان هلند همواره علاقمند به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر این کشور، علی الخصوص دانشگاه آمستردام، هستند.
  • شانس بالاتر برای اخذ بورسیه تحصیلی از دولت هلند یا موسسات مختلف از جمله Orange Tulip Scholarship Programme

مزایای تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

الزامات پذیرش از دانشگاه آمستردام هلند

به منظور کسب صلاحیت جهت اخذ پذیرش تحصیلی در هلند، شما باید دارای شرایط خاص پذیرش باشید و این شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این توضیح به منظور احراز صلاحیت پذیرش از دانشگاه آمستردام در مقطع لیسانس، شما نیازمند اخذ مدرک دیپلم معادل دیپلم پیش دانشگاهی هلندی VWO می باشید. علاوه بر این، شرط حضور در دانشگاه آمستردام و ادامه تحصیل در این دانشگاه ارائه نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی می باشد. بر اساس تقویم دانشگاه، شما تا 1 ژوئن مهلت دارید تا مدرک زبان خود را به دانشگاه تحویل دهید. دانشگاه آمستردام نتایج آزمون زبان را به صورت زیر از متقاضیان قبول می کند:

  • حداقل نمره آزمون IELTS آکادمیک 7
  • نمره آزمون اینترنتی TOEFL 100
  • نمره آزمون زبان VU TOEFL ITP 580 (تنها تست TOEFL ITP test مورد قبول است)
  • تست انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE) گرید A, B یا C با حداقل نمره 176
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی کمبریج (CPE) گرید A,B یا C با حداقل نمره 176

هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

کلیه دانشجویان حاضر در هلند ملزم به پرداخت شهریه سالانه می باشند. کلا در کشور هلند، 2 نوع شهریه وجود دارد و شهریه ها یا به صورت شهریه های قانونی و یا شهریه های موسسه ای می باشند. لازم به یادآوری این نکته وجود دارد که شهریه تحصیلی در دانشگاه آمستردام به برنامه تحصیلی شما و نیز ملیتتان بستگی دارد. بر این اساس، شهریه های قانونی دانشگاه آمستردام برای سال تحصیلی 2024-2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشجویانشهریه به یورو (€)
دانشجویان تمام وقت€2083
دانشجویان پاره وقت€1775
دانشجویان AUC€4387
دانشجویان PPLE€4166

اما بعد از هزینه تحصیل، نوبت هزینه زندگی در آمستردام هلند است که این هزینه ها نیز متوجه خود دانشجویان می باشد. به طور میانگین، شما برای تامین خرج و مخارج غذا و سایر هزینه های زندگی در آمستردام نیازمند بودجه ای در حدود 300€ الی 400€ (یورو) می باشید. به طور خلاصه و مفید، دانشجویی که قصد مهاجرت تحصیلی به هلند و تحصیل در دانشگاه آمستردام را دارد به طور متوسط به بودجه 1000€ (یورو) در ماه نیازمند است تا بتواند از عهده هزینه زندگی در هلند برآید. دانشجویان مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد بصورت قانونی میتوانند از اجازه 16 ساعت کار در هفته بهره ببرند. میزان حقوق دریافتی با توجه به سن و مدرک تحصیلی فرد و  همچنین ماهیت کار میتوند متفاوت باشد.

برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام

بورس تحصیلی دانشگاه آمستردام هلند با عنوان Amsterdam Excellence Scholarships برنامه ای مختص دانشگاه آمستردام می باشد که بورس هایی را به دانشجویان با استعداد از کشورهای غیر اروپایی که در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستند، اعطاء می نماید. فقط دانشجویان رشته های رشد و آموزش کودک، ارتباطات، اقتصاد و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، روانشناسی، علوم، جامعه شناسی صلاحیت درخواست این بورسیه را دارند. بورسیه ASE یک بورس کامل با مبلغ کل 25000€ (یورو) جهت پوشش مخارج زندگی دانشجویان در کشور هلند به مدت یک سال و با احتمال تمدید سال دوم برای برنامه های فوق لیسانس 2 ساله می باشد.

تحصیل در آمستردام

آمستردام شهری مملو از گردشگران، دانشجویان بین المللی و افراد با هر پیشینه ای است. هلندی ‌ها ذهنی باز و کاملاً مستقیم دارند، و برقراری ارتباط با هلندی ‌ها و تبادل ایده ‌ها را آسان می ‌کند و باعث می ‌شود دانشجویان بین ‌المللی احساس استقبال کنند. تحصیل در آمستردام بزرگترین، شلوغ ترین و شناخته شده ترین شهر هلند. این شهر که در شمال غربی واقع شده است، پایتخت تاریخی باقی مانده است، اگرچه بسیاری از عملکردهای اداری اکنون به لاهه، که مقر دولت هلند است، منتقل شده است. با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر، سد، همانطور که از آن یاد می ‌شود، برای تماشای آن بسیار عالی است. موزه ‌ها و گالری ‌های با ابهت در سطح جهانی، فرهنگ کافه ‌ای که به هر خیابان می ‌ریزد و کانال ‌های زیبای آن را می ‌پوشاند، و دوچرخه‌ ها از زیبایی های آمستردام است.

آمستردام شهری لیبرال و بین ‌المللی، البته کمی شلوغ ‌تر از مکان ‌های دیگر است، زیرا آهن ‌ربای اصلی گردشگران در هلند است و این امر اقامتگاه را گران ‌تر و پیدا کردن آن را کمی دشوارتر می ‌کند. آمستردام به‌ خاطر مناظر فرهنگی و منطقه موزه ‌اش معروف است، و خانه‌ های باریک و باشکوه قرن هفدهمی با شیروانی ‌های مزین آینه‌ ای از گذشته تجاری و ثروت این شهر است. نمایشگاه های این شهر هر ساله دارای یک نمایشگاه هنر مقرون به صرفه است و ماراتن و رویداد محبوب رقص خود را دارد. زندگی شبانه آن متنوع و هیجان انگیز است و مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اگر به دنبال یک سبک زندگی سریع و مد روز هستید، آمستردام ارزش توجه دارد. تحصیل به زبان انگلیسی در هلند در این شهر بیشتر به چشم می خورد. شما عزیزان همچنین می توانید با مشاوره و کسب راهنمایی های لازم از جانب کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین قوانین و مقررات اعزام دانشجو به اروپا قرار گیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه آمستردام هلند

  1. فرناز گفت:

    بورسیه ASE رو چه کسانی دریافت می کنند؟
    یک دانشجو از خدمات بیمه ای (درمانی) هلند میتونه استفاده کنه؟
    هزینه ها رو از ایرانی ها پیش پیش میگیرند و دیگه پرداخت قسطی در کار نیست؛ درسته؟
    با کار دانشجویی میشه هزینه های تحصیل و زندگی رو پوشش داد؟
    اگه مدرک لیسانس ایران و مدرک مستر مورد درخواستم برا تحصیل در هلند غیر مرتبط باشند، اجازه ورود به دوره مستر (ارشد) رو نمیدن؟
    دوره پری مستر برا همه رشته ها وجود داره؟ میشه تو اون دوره پول سیو کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه از خدمات درمانی استفاده کرد.
      بله ترم اول رو حتما می گیرن اکثر دانشگاه ها
      با کار دانشجویی بخشی از هزینه زندگی رو می تونید پوشش بدید چون 16 ساعت بیشتر نمی شه کار کرد. شهریه تحصیل رو نمیشه
      نمیشه گفت که اجازه نمی دن. باید سایت دانشگاه بررسی بشه که آیا می شه این دو تا رشته رو به هم ربط داد یا خیر. هر رشته تحصیلی یک پیش نیازهایی داره که توی سایت دانشگاه و همون رشته، دقیقا ذکر شده
      برای بورسیه هم شهروندان بعضی از کشورها می تونن براش اقدام کنند که ایرانی ها توی اون دسته قرار ندارند.
      منظورتون از سیو کردن پول رو متوجه نمی شم و توی بعضی از رشته ها میشه فقط
      توصیه می کنم برای دریافت جزئیات بیشتر، با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *