ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان به متقاضیان کمک میکند تا بتوانند پیش از اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های انگلستان اطلاع یابند و انتخاب درستی داشته باشند. بر اساس آخرین آمارهای رسمی ارائه شده این دانشگاه، با درآمدی به میزان بیشتر از 191 میلیون پوند توانسته است خود را به عنوان ثروتمندترین دانشگاه انگلستان معرفی نماید.

با این توضیح که میزان این درآمد بیشتر از مجموع درآمدهای کل دانشگاه های موجود در کشور اسکاتلند است. جالب است که بدانید درآمدهای دانشگاه این کشور به صورت چشم گیری رو به افزایش است. لازم به ذکر است که بیشترین پیشرفت این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه آکسفورد همواره در بین سه دانشگاه برتر دنیا قرار داشته است. هیچ شخصی در این دنیا وجود ندارد که حداقل یک بار نام این دانشگاه به گوشش نرسیده باشد. لذا اگر شخصی بتواند از این دانشگاه مدرک تحصیلی خود را اخذ کند در هر شغلی موفق خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دانشگاه آکسفورد انگلستان توضیحاتی ارائه شده است.

شرط ورود به دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

در بخش اولیه معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان شرایط پذیرش را بازگو می نمائیم. هم اکنون شرط مقدماتی برای موفقیت در پذیرش در این دانشگاه موفق شدن در کسب 2 نمره +A و یک A دیگر در A-Level است. با این توضیح که این دوره برای اشخاصی است که سنشان بیشتر از 15 سال باشد. متقاضی تحصیل در دوره ‌هایی هستند که اعتبار بین‌ المللی دارند. افراد می بایست کلیه درخواست های مربوط به پذیرش خود را تا نیمه ماه اکتبر یعنی اواخر مهرماه به ثبت برسانند.

زمان ثبت نام در دانشگاه آکسفورد انگلستان

حداقل 1 ماه زودتر امکان ثبت نام در این دانشگاه وجود دارد. امکان ارسال درخواست پذیرش به صورت همزمان در هر دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج وجود ندارد. در راستای موفقیت در اخذ پذیرش در بعضی از رشته های موجود در این دانشگاه، موفقیت در کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و همچنین ارائه نمونه کار الزامی است. در نتیجه اگر شخص متقاضی تحصیل در دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان موفق به قبولی در این آزمون شود، قادر به دریافت یک صندلی در باسابقه ترین دانشگاه جهان می شود. فارغ التحصیلی از این دانشگاه مزیت خیلی بزرگی به حساب می آید. همچنین دانشجویان این دانشگاه شانس خوبی برای اخذ بورسیه های تحصیلی خواهند داشت.

این دانشگاه تاکنون موفق شده که جوایز بین المللی زیادی را کسب نماید. بدین صورت که از میان تمامی دانشجویانی که موفق به پایان رساندن شده اند و کلیه اساتیدی که سابقه تدریس در دانشگاه های این کشور را دارند، 26 نفر موفق به دریافت جایزه نوبل و 27 نفر از این تعداد موفق شده اند که به سمت نخست وزیری این کشور دست یابند.

جایگاه علمی دانشگاه آکسفورد انگلستان

یکی از مهم ترین نکاتی که نشان دهنده ارزش یک دانشگاه است، جایگاه علمی آن دانشگاه در میان سایر دانشگاه های جهان است. دانشجویانی که قصد تحصیل در یک دانشگاه را دارند، قادر خواهند بود تا با بررسی جایگاه علمی آن، اطمینان حاصل کنند که در چه شرایطی به ادامه تحصیل خواهند پرداخت. برای اطلاع بیشتر در خصوص دانشگاه های کشور انگلستان بهتر است که مقاله تحصیل در انگلستان را مطالعه نمایید.

تغییرات جایگاه علمی دانشگاه آکسفورد

معرفی امکانات موجود در دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

در ابتدا در بخش معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان به معرفی افراد شناخته شده و مشهور می پردازیم. پروفسور لوئیس ریچاردسون، یعنی پژوهشگر نامدار و همچنین برجسته در زمینه مبارزه با تروریسم جهانی در سال 2015 میلادی موفق شد که به عنوان اولین معاون زن در این دانشگاه معرفی شود. از جمله به روزترین و جدیدترین پروژه های آموزشی در این دانشگاه می توان به افتتاح یک ساختمان جدید در مرکز تحقیقاتی این دانشگاه به اسم بوتنار اشاره نمود که از جمله اصلی ترین اهداف این پژوهش می توان به کار کردن و تحقیق کردن بر روی ورم مفاصل و پوکی استخوان و سایر بیماری های دیگر دارای ارتباط به استخوان و مفاصل اشاره کرد.

بزرگ ترین طرح توسعه این دانشگاه در طول 100 سال گذشته، ساخت 2 ساختمان جدید چون دانشکده های علوم ریاضی و دانشکده علوم انسانی در مکان درمانگاه قدیمی است. از معروف ترین و مشهورترین ساختمان های این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن نمایش شلدونیان
  • مدرسه های آزمون
  • کلیسا سن مری
  • کلیسا جامع کرایس چرچ

اصلی ترین اهداف دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان 2023

هدف اصلی این دانشگاه این است که امکان پذیرش خود را افزایش دهد. پس در نتیجه در راستای این هدف فرمی موسوم به فرم ششم در نظر گرفته شده که در برگیرنده 3000 برنامه تبلیغاتی در میان 70% از تمامی مدارس موجود در بریتانیا است. باز هم کمترین میزان پذیرش از دانشجویان مقطع لیسانس از تمامی اقشار اجتماعی و همچنین اقشاری که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، میباشد. با این توضیح که به میزان 10% از اکثر دانشجویان، در مدارسی که به صورت غیر انتفاعی اداره می شوند در 2023 موفق به ورود به این دانشگاه می شوند. برای دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان این دانشگاه در راستای حمایت از دانشجویان، نسبت به سایر موسسات آموزش عالی، اکثر کمک های مالی را بر عهده می گیرد، به همین علت مدیران این دانشگاه بودجه ای به میزان 75 میلیون پوند تنظیم کرده اند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد انگلستان

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه آکسفورد بسیار زیاد هستند و اشاره به هر یک از آن ها نیازمند فرصت بیش تری است. با این وجود ایرانیان می توانند در این دانشگاه از چهار بورسیه تحصیلی مشخص استفاده کنند. در جدول زیر به معرفی بورسیه های تحصیلی دانشگاه آکسفورد برای ایرانیان پرداخته ایم.

ناممبلغاعتبار
بورسیه تحصیلی رزماری جیمز شهریه دانشگاه، بخشی از هزینه زندگی بعلاوه یک بلیت رفت و برگشت اکونومیک در سال. این مبلغ ممکن است به صورت کامل یا بسته به نوع تحصیل فرد بخشی از آن به دانشجویان پرداخت شود.کل دوره تحصیل فرد در دانشگاه آکسفورد
هریس منچسترتا سقف 18500£ (پوند)تا زمانی که هزینه های تحصیلی به عهده فرد است
ریچ آکسفوردشهریه تحصیل، حداقل 11560£ (پوند) یورو بعنوان هزینه های زندگی، یک بلیت سفرتا زمانی که هزینه های تحصیلی به عهده فرد است
سیمون و جون لیشهریه تحصیل، حداقل 11560£ (پوند) یورو بعنوان هزینه های زندگیتا زمانی که هزینه های تحصیلی به عهده فرد است

از جدول فوق چنین برداشت می شود که با وجود هزینه های بالای تحصیل در آکسفورد، دانشجویان به کمک بورسیه تحصیلی قادر خواهند بود بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. در حقیقت می توان گفت در صورتی که فردی حداقل های بورسیه های تحصیلی دانشگاه را به دست آورد، می تواند با هزینه ای بالغ بر 4000£ (پوند) در یکی از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کند.

معرفی نحوه ثبت نام در دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

معرفی نحوه ثبت نام در دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

در راستای موفقیت در پذیرش و هم چنین تحصیل در مکان آموزشی با امکانات مناسب، مشاوره خوب برای اشخاص متقاضی بسیار کاربردی و مهم است. برخی از متقاضیان هدفشان بر این است که بدون در نظر گرفتن اهداف اصلیشان و در راستای موفقیت پذیرش در یک کالج خاص، وارد مرحله پذیرش شوند. لازم به ذکر است که انتخاب رشته به خصوص برای دانشجویان رشته های هنر و رشته علوم اجتماعی، بر طبق نوع دانشکده مورد نظرشان است.

میزان زمان لازم برای سپری نمودن یک ترم تحصیلی در این دانشگاه به میزان 8 هفته تحصیلی است. اگر شما هم با خواندن مقاله معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه شدید این فرصت را دارید تا با مشاوره حضوری و غیر حضوری با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات کامل تری دست یابید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه آکسفورد

متقاضیان جدی در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان خارجی به چه صورت است؟ پذیرش از دانشگاه های شناخته شده دنیا از جمله آکسفورد می طلبد یک رزومه تحصیلی متمایز از سایر دانش آموزان داشته باشید و سطح هوش بالا و نمرات فوق العاده تاپ کسب نموده باشید.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان ایرانی چه مقدار است؟ دانشجویان ایرانی بایستی سالیانه برای تحصیل در این دانشگاه حدود 16000£ (پوند) به بالا شهریه پرداخت نمایند. البته در صورت ارائه مدارک و شرایط مورد نیاز می توان برای دریافت بورسیه نیز از این دانشگاه اقدام نمود.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد؟ بله، همانند سایر دانشگاه های انگلستان این دانشگاه نیز بورس های متنوعی را برای حمایت مالی دانشجویان ارائه می نماید، برای آگاهی از آن بایستی به وبسایت دانشگاه مراجعه نمود.
  • فاصله زمانی بین دانشگاه آکسفورد تا شهر لندن چه مقدار است؟ دانشجویان می توانند به جهت نزدیک بوده این دانشگاه به لندن با یک پرواز در کمتر از 10 دقیقه خود را به لندن برسانند، فاصله زمینی از دانشگاه آکسفورد تا شهر لندن 83 کیلومتر است.
4.9/5 - (7 امتیاز)

13 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان

  1. sohrab گفت:

    دانشگاه های انگلیس می تونن درخواست یک شخص ایرانی رو به خاطر پاسپورتش رد کنن؟ یعنی بخوان سلیقه ای چون ایرانی هستیم ما روو نپذیرن ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر همچین مواردی در اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان رخ نمیدهد و شانس تحصیل در انگلستان به رزومه متقاضی بستگی دارد.

  2. امید گفت:

    شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه آکسفورد چگونه است؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      شرایط مورد نیاز در مقاله فوق توضیح داده شده است. در صورتی که سوالی مد نظر شماست با ما ارتباط بگیرید.

  3. قاسمی گفت:

    این دانشگاه هم فوق العاده است

  4. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی مفید بود این مقاله سپاس

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد معرفی دانشگاه آکسفورد کشورانگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط بورس تحصیلی در انگلستان هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      محبت بفرمایید مقاله بورسیه تحصیلی در انگلستان را مطالعه نمایید.

  6. بهنام تولکی گفت:

    آکسفورد بهتره یا کمبریج؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این سوال شما کاملا سلیقه ایه چون تفاوتی بین این دو نیست و هر دو جزء برترین دانشگاه های دنیا هستند

  7. دنیز گفت:

    برترین دانشگاه انگلستان آکسفورده یا کمبریج؟ و اینکه درباره هرینه ماهانه این دانشگاه توضیح بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر دو جزء برترین دانشگاه های دنیا هستند پیشنهاد میکنم مقاله معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان رو هم مطالعه بفرمائید

  8. امیرحسین گفت:

    مقاله خوب و مطالب مفیدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *