ویزای تحصیلی

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

کشور آلمان قطب صنعت قاره اروپا محسوب می شود و دانشگاه های بسیاری در این کشور وجود دارند که از نظر علمی و ارائه امکانات به دانشجویان دارای رتبه های بسیار خوب جهانی می باشند. دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان جزو دانشگاه‌ های برتر این کشور می باشد و علاقه مندان بسیاری را هر ساله به خود جذب نموده است. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است و به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان چه جایگاه علمی دارد؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در سال 2023 کدام اند؟
  • شرایط مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه توبینگن به چه صورتی است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه توبینگن چقدر می باشد؟
  • انواع برنامه ها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه چگونه است؟

ویژگی های دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

معمولاً تمام دانشگاه های بزرگ و معتبر جهان دارای یک ساختمان اصلی و یک یا چند دانشکده برای رشته های مختلف می باشند. دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان ویژگی هایی دارد که اصلی ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

آیتم شرح
شعار دانشگاهI dare
نوع دانشگاهعمومی
سال تاسیس1447
رئیس دانشگاهبرند انگلر
تعداد دانشجویان24,473
موقعیتوورتمبرگ- آلمان
وبسایتwww.uni-tuebingen

ویژگی های دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

تحصیل در دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

ساختمان این دانشگاه در سال 1477 میلادی تاسیس شد و بیش از 4000 نفر پرسنل مجرب دارد. این دانشگاه محل تحصیل اشخاص سرشناس زیادی بوده است و طبق آمارهایی که از سال 2023 از دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن در اختیار است، حدود 28 هزار دانشجو در این دانشگاه وجود دارند که در حدود 20% از آن ها دانشجویان خارجی و بین المللی می باشند. این دانشگاه برگزار کننده رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی و پزشکی می باشد و هورست کوهلر از جمله دانشجویان و فارغ التحصیلان مشهور در این دانشگاه می باشد.

در لیست زیر برخی از دانشکده های این دانشگاه را که پرطرفدار هستند و سطح علمی خیلی خوبی دارند به اختصار شرح داده‌ ایم:

  • دانشکده علوم دینی کاتولیک
  • دانشکده علوم دینی پروتستان
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده اقتصاد و جامعه شناسی
  • دانشکده پزشکی و رشته های پیراپزشکی

برنامه ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه توبینگن آلمان

همان طوری که در معرفی دانشکده های مختلف دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان نیز گفته شد، در این دانشگاه برنامه های مختلفی از علوم انسانی تا علوم پزشکی به دانشجویان ارائه می شود. این برنامه ها در دانشگاه توبینگن در 3 سیکل یا مقطع تحصیلی به صورت زیر به دانشجویان متقاضی ارائه می شود:

مقطع تحصیلیشرایط تحصیلیمدت زمان
مقطع لیسانس Bachelor degreesمقطع پایه ای که سکوی پرتابی برای مشاغل موفق می باشد. از جمله نمونه های مدرک اعطایی در این مقطع می توان به لیسانس هنرها (BA)، لیسانس علوم (BSc) و لیسانس مهندسی (BEng)3 سال
مقطع فوق لیسانس Master degreesدر این مقطع دروس به صورت تخصصی ارائه شده و معمولا نیز با پیشرفت شغلی ارتباط نزدیکی دارد.2 سال
دکتری Doctoratesتحصیلات پیشرفته پژوهش محور2 تا 5 سال

جایگاه علمی دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

این دانشگاه برای هر ترم تحصیلی لیستی از نیازمندی ها در وب سایت خود منتشر می کند که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان برای کسب اطلاعات جامع باید به وبسایت این رسمی این دانشگاه مراجعه کنند. خوب است بدانید این دانشگاه در رنکینگ جهانی برترین دانشگاه های دنیا رتبه 78 را دارد و یکی از 20 دانشگاه برتر جهان در زمینه رشته های علوم انسانی می باشد. همچنین دهمین دانشگاه برتر کشور آلمان در سال 2017 و 2016 شناخته شده است.

در آلمان اکثر دانشگاه ها تدریس دروس را به زبان آلمانی انجام میدهند به این جهت ارائه مدرکی برای اثبات تسلط متقاضی به زبان آلمانی از امتیازهای شما نسبت به سایر متقاضیان می باشد. با توجه به جایگاه علمی خوب این دانشگاه در گذشته و حال، اخذ پذیرش از آن رقابتی است. پس از اخذ پذیرش از داین دانشگاه نوبت به اخذ ویزای تحصیلی آلمان می رسد منتهی باید توجه داشت کسانی که از دانشگاه های مطرحی مثل دانشگاه توبینگن آلمان پذیرش گرفته باشند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارند. رنکینگ این دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

جایگاه علمی دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان

به مانند تمام دانشگاه‌ های برتر جهان پذیرش در یک رشته تحصیلی نیازمند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک مورد نیاز دانشگاه می باشد. این دانشگاه در بررسی مدارک سختگیری هایی دارد چرا که تعداد متقاضیان تحصیل در آن بالا است. درباره دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن برای دوره کارشناسی ارائه گواهی تاییدیه تسلط شما به زبان آلمانی و همچنین ارائه آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم با معدل بالا) به همراه ریز نمرات و همچنین ارائه مدرک لیسانس با ترجمه رسمی و معدل قابل قبول همراه با گواهی تاییدیه تسلط متقاضی به زبان آلمانی برای دوره کارشناسی ارشد می باشد.

به طور کلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی نمره 5.5 آیلتس و برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه معتبر نمره 6 آیلتس برای متقاضیان مورد نیاز است. در صورتی که شما قصد دارید در مقطع دکترا در این دانشگاه به تحصیل بپردازید لازم است که مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 را ارائه دهید. در صورتی که شما به زبان آلمانی تخصص ندارید قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان باید دوره های آموزش فشرده زبان آلمانی DHS-2 را بگذرانید و آزمون این زبان را با کسب حداقل نمره 4 در هر 4 زمینه با موفقیت پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که شروع ترم تابستان در این دانشگاه از 31 مارس و در ترم زمستان از 30 سپتامبر می باشد و دانشجویان تنها در این مهلت اجازه ثبت نام برای یک ترم تحصیلی را دارند.

دریافت ویزا برای تحصیل در دانشگاه توبینگن آلمان

معمولا دولت آلمان به دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور اروپایی را دارند بسته به مدت کورس تحصیلی اشان دو نوع ویزای تحیصلی اعطاء می کند. ویزای تحصیلی کوتاه مدت (برای دوره های کمتر از 3 ماه) و ویزای تحصیلی بلند مدت (برای دوره های بیش از 3 ماه). در این میان نوع ویزای مورد نیاز برای دانشجویان دانشگاه توبینگن از نوع ویزای بلند مدت یا همان ویزای استاندارد آلمان می باشد.

مدارک لازم برای درخواست این ویزا عبارتند از:

  • گذرنامه
  •  عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه توبینگن
  • بیمه سلامت دانشجویی
  •  گواهی تمکن مالی
  •  رسید واریز هزینه ویزای دانشجویی آلمان
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک هویتی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی

هزینه های دانشگاه توبینگن آلمان در 2023

تحصیل در دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن کشور آلمان در سال 2023 بر خلاف سایر دانشگاه های برتر این کشور به صورت رایگان نیست و از دانشجویان شهریه هر ترم دریافت می شود. این هزینه به طور میانگین حدود 200€ (یورو) برای هر ترم می باشد. توجه داشته باشید که هزینه های جانبی به این مبلغ اضافه خواهند شد برای مثال هزینه سرویس حمل و نقل یا هزینه سلف سرویس و مهم تر از همه هزینه خرید کتاب درسی می تواند تا 250€ (یورو) برای هر ترم تحصیلی به دانشجویان تحمیل کند.

توجه داشته باشید که به علت کمبود خوابگاه دانشجویی در کشور آلمان متاسفانه تمام دانشجویان بین المللی نمی توانند در خوابگاه ها اقامت داشته باشند و شما قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان باید به این نکته توجه کنید که به صورت ماهانه حدود 250€ تا 500€ (یورو) باید برای اجاره مسکن در این کشور هزینه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *