ویزای تحصیلی

دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند به عنوان یکی از دانشگاه های برتر جهان شناخته می شود و در حال رقابت با برترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه ادینبورگ در دید موسسه QS از سال 2012 تا کنون همواره در جمع 25 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است که نشان از ثبات قدرت علمی این دانشگاه بوده است. در رابطه با تحصیل در این دانشگاه ممکن است سوالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد شود که به آن ها پاسخ خواهیم داد.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ چه میزان خواهد بود؟
  • آیا دانشجویان این دانشگاه امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را خواهند داشت؟
  • فرصت کاریابی بعد از تحصیل برای دانشجویان این دانشگاه چگونه است؟
  • ادینبورگ چه جایگاهی در میان سایر دانشگاه های جهان است؟

دانشگاه ادینبورگ در شهر تاریخی ایدنبورگ احداث شده است و در جمع قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان جهان قرار دارد. این دانشگاه نقش بسیار ویژه ای در عصر روشنگری داشته داشت و به همین دلیل شهر ایدنبورگ لقب آتن شمال را بدست آورد.

خاستگاه دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند چیست؟

پس از یک جلسه طولانی و برگزاری انتخابات در شورای شهر ادینبورگ، کالج حقوق ادینبورگ رسما در تاریخ 14 آپریل 1582 افتتاح شد. برای اولین بار در اکتبر 1583، دانشجویان اجازه حضور در این دانشگاه را پیدا کردند. این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان جهان شناخته می شود و یکی از اولین دانشگاه های بزرگ در کشور اسکاتلند است. در اواخر قرن 19 میلادی برای اولین بار زنان اجازه تحصیل در این دانشگاه را پیدا کردند.

از بدو پیدایش این دانشگاه، همواره مدیران آن در صدد بهبود شرایط علمی آن بوده اند و در طول تاریخ تحولات زیادی در این دانشگاه ایجاد شده است. رفته رفته دانشگاه ادینبورگ در خارج از مرزهای اسکاتلند نیز توسعه پیدا کرد و در آخرین مرحله دانشگاه ژجینگ در سال 2016 به عنوان یک موسسه وابسته به ادینبورگ کار خود را در کشور چین آغاز کرد.

در جدول زیر افتخارات دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند ارائه شده است:

جایزهتعداد
نوبل19
تورینگ3
مدال فیلدز1
ابل1
پولیتزر2

خاستگاه دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای  محدودیت ها و چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین توصیه می شود که، دانشجویان بین المللی قبل از ورودی به این دانشگاه با چالش های اساسی آن به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در طول تحصیل خود در این دانشگاه مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند هزینه شهریه بالا در این موسسه آموزشی می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر چالش های تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

هزینه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند در 2024

هزینه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ در رشته های مختلف تحصیلی در حدود 7000£ (پوند) تا 32000£ (پوند) است. البته باید اشاره داشت که درصد قابل توجهی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه در حدود 17000£ (پوند) هزینه در بر خواهد داشت. علاوه بر دوره های یادشده، دوره های تحصیل آنلاین نیز در این دانشگاه وجود دارد. هزینه تحصیل در این دوره در حدود 15000£ (پوند) است. دانشجویانی که با تحصیل در این دانشگاه، تحصیل در اسکاتلند را تجربه کرده باشند، قادر خواهند بود تا از یک تخفیف 10% نیز بهره مند شوند. در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی متفاوتی وجود دارد که هر فرد با توجه به ملیت، معدل و مقطع تحصیلی می تواند بورسیه تحصیلی خود را دریافت کند. در برخی از مواقع میزان بورسیه تحصیلی تنها 1000£ (پوند) در سال است و در برخی از موارد هزینه تحصیل را به صفر می رساند.

جایگاه علمی دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

یکی از مواردی که باید هر فرد در پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند به آن توجه داشته باشد، جایگاه علمی این دانشگاه است. سازمان های مختلفی در جهان وجود دارد که بر اساس شاخص های مشخصی نسبت به ارزیابی دانشگاه های مختلف اقدام می کنند. این شاخص ها در موسسات مختلف متفاوت است و به همین دلیل است که جایگاه این دانشگاه در سازمان های مختلف، متفاوت است. بنا بر همین دلیل، همه افرادی که قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه را دارند، باید یک رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشد.

 

از جمله مشاهیر این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • الکساندر گراهام بل
  • چالز داروین
  • ویسکانت پالمرستون
  • جیمز هوتون
  • سر آرتور کونان دویله
  • جیمز کلرک مکسول
  • سوزان هوکفیلد
  • ایرینا بوکوا
  • پاسکال لامی
  • بیل گیتس

هر یک از اسامی فوق شخصیت های بسیار برجسته ای در حوزه فعالیت خود هستند و همین مسئله یک امتیاز بزرگ برای دانشگاه ادینبورگ است. در صورتی که فردی قصد تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند را داشته باشد، می تواند با استفاده از مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مرحله اول، امکان پذیری تحصیل خود در این دانشگاه را بررسی کرده و در نهایت در رابطه با آینده خود تصمیم نهایی را اخذ کند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند به ویژه برای دانشجویان رشته پزشکی بهترین گزینه برای تحصیل در اروپا می باشد.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ادینبورگ چگونه است؟ بر خلاف اغلب موسسات آموزشی معتبر در اسکاتلند، شرایط پذیرش در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند بسیار مساعد می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

  1. محمدامین افراه گفت:

    کیفیت تحصیلی دانشگاه بسیار عالی می باشد ، آیا در زمینه ی تاریخ ایران باستان، در مقطع دکتری phd فعالیت دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته خاص و کمیابی رو میخواین که احتمالش ضعیفه اما باز هم در سایت دانشگاه جستجو کنید تا مطمئن بشید وحود داره با خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *