ویزای تحصیلی

دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد ازمیر

ترکیه دارای چندین شهر دانشجویی است که ازمیر نیز جزو این دسته است و دانشگاه اقتصاد ازمیر اولین دانشگاهی است که در این شهر تأسیس گردید. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه می ­باشد. دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند. این دانشگاه توسط دفتر آموزش و پرورش اداره بازگانی شهر ازمیر تأسیس گردیده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی در زمینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد در اختیار دانشجویان علاقه مند تحصیل در این دانشگاه قرار می­ دهند. دانشگاه اقتصاد زمیر دانشجویان را به تحقیق در زمینه های مختلف تشویق می­ نماید و سعی دارد دانشجویان را به به عنوان کارآفرینانی حرفه ای با ویژگی های رهبری و مهارت های تفکر انتقادی پرورش دهد. بدین منظور دانشجویان را به رعایت چهار اصل ملزم می ­داند: مشارکت، نورآوری، مسئولیت اجتماعی و کمال گرایی.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه ازمیر چیست؟
  • آیا دانشگاه ازمیر از نظر جایگاه علمی رتبه خوبی را در اختیار دارد؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر چقدر است؟
  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه ازمیر چیست؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک از این دانشگاه وارد بازار کار ترکیه شد؟

تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر

ازمیر یکی دیگر از شهرهای بزرگ در ترکیه است که از آثار تاریخی ارزشمندی برخوردار می­ باشد. آثار تاریخی این شهر قدمت دیرینه ای دارند. برخی از این آثار به دوره های قبل از میلاد و آن طور که بیان گردیده است به دوره های عصر آهن و عصر طلایی برمی ­گردد. این شهر نیز هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می ­نماید. این شهر در نزدیکی ساحل اژه واقع گردیده است. علاوه بر دانشگاه اقتصاد ازمیر، دانشگاه ها و دانشکده های دیگری نیز در این شهر موقعیت دارند.

همان طور که بیان نمودیم این دانشگاه توسط اداره بازرگانی بنیاد آموزش و پرورش ترکیه در شهر ازمیر تأسیس گردید. این دانشگاه اولین دانشگاه تأسیس شده در این شهر است که تمامی برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می ­نماید. مرکز آموزشی اقتصاد ازمیر علاقه مند به جذب دانشجویان خارجی است. این دانشگاه از دانشجویانی که دارای روحیه کارآفرینی و دوستانه می ­باشند استقبال می­ نماید. هدف دانشگاه اقتصاد در ازمیر پرورش وکلایی با شیوه های زندگی تجاری با رعایت قوانین حقوق بشر برای هدایت جامعه جهت تحصیل در ترکیه است.

آموزش در دانشگاه اقتصاد ازمیر

تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. تنها دانشجویان در رشته های حقوق باید به زبان ترکی به ادامه تحصیل بپردازند. امکان تکمیل دوره زبان ترکی نیز در این دانشگاه وجود دارد. از جمله برنامه های آموزش اجباری این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی برنامه زبان خارجی است که دانشجویان ملزم به یادگیری یکی از زبان های خارجی دوم که عبارتند از زبان های آلمانی، چینی، فرانسوی، ژاپنی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی، پرتغالی می ­باشند. این دانشگاه با ایجاد این برنامه سعی دارد تا دانشجویان بین المللی بیشتری را بخود جذب نماید. همچنین این طرح باعث شهرت این دانشگاه در میان دانشگاه های ترکیه گردیده است.

فارغ التحصیلان دانشگاه اقتصاد ازمیر

در سال 2004 الی 2005 میلادی دانشگاه اقتصاد در شهر ازمیر اولین مدرک دیپلم تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان فارغ التحصیل در این دانشگاه صادر نمود. این دانشگاه در جمله دانشگاه های کارآفرین در منطقه است که تلاش های بین المللی بسیاری در این زمینه نموده است. در سال 2010 توانست از جایگاه 35 به جایگاه 28 کارآفرینی نقل مکان نماید. این دانشگاه توانست گواهینامه بین المللی افتخار را از سوی کمیته اروپایی دریافت نماید. علاوه بر تمامی فعالیت های فوق این دانشگاه فعالیت های قابل توجهی در زمینه های فرهنگی و ارتباطات و زبان شناسی انجام داده است که نتایج بسیار مطلوبی را برای شناخت خود و تمامی جهانیان داشته است.

این دانشگاه در جذب دانشجویان خلاق و با انگیزه که دارای روحیه انجام کارهای مشارکتی هستند علاقه بسیاری دارد. دانشگاه اقتصاد ازمیر اولین دانشگاه تخصصی اقتصاد در ترکیه است که در شهر بندری و پرجمعیت ازمیر واقع گردیده است. این دانشگاه در تلاش است تا بتواند به عنوان نهادی برای آموزش های عالی خود را در سطح جهان معرفی نماید و با ایجاد فرصت ها و امکانات بسیار مناسب آموزشی برای دانشجویان آنان را برای پیشرفت در سطح بین المللی و ملی برای دستیابی به بهترین کیفیت رهبری آماده سازد.

فارغ التحصیلان دانشگاه اقتصاد ازمیر

شرایط کاری در ترکیه برای فارغ التحصیلان اقتصاد

نرخ بیکاری در کشور ترکیه در سال 2024 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در حال حاضر نرخ بیکاری ترکیه 10.2% است. فارغ التحصیلان رشته اقتصاد نیز در صورتی که علاوه بر زبان ترکی استانبولی به یکی از زبان های غربی مثل انگلیسی یا آلمانی نیز مسلط باشند شرایط کاری خوب و فرصت های شغلی زیادی خواهند داشت. البته باید توجه داشت که اگرچه برای زنان و مردان در ترکیه تقریبا به یک میزان فرصت شغلی وجود دارد، در نهایت حقوقی که به خانم ها پیشنهاد می شود به طور متوسط 8% پایین تر از آقایان است.

متوسط حقوق دریافتی در ترکیه در سال 2024 در جدول ذیل مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط حقوق ماهیانه در ترکیه به لیر
زنانTRY7570
مردانTRY8040

دوره های دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشجویان در دانشگاه اقتصاد ازمیر در مقطع کارشناسی می­ توانند در رشته های کامپیوتر، روانشناسی، هنر، طراحی مد، معماری داخلی، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و روابط بین االملل به تحصیل بپردازند. همچنین این دانشگاه برای دانشجویانی که تمایل به یادگیری زبان ترکی دارند برنامه های تحصیلی مطالعات زبان انگلیسی و ترجمه و تعبیر آن را برای دانشجویان علاقه مند ایجاد نموده است. برای آشنایی از نحوه­ پذیرش در دانشگاه اقتصاد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند راه های چگونگی پذیرش در این دانشگاه را برایتان تشریح نمایند.

مزایای تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد در ازمیر ترکیه هم اکنون همراه با 8 دانشکده، 2 مدرسه، 3 دانشکده فنی حرفه ای، 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی و 10 مرکز تحقیقات کاربردی مشغول به فعالیت است. هر کدام از این مراکز دارای برنامه های متنوع آموزشی در مقاطع مختلف می­ باشند. در نهایت به دانشجویان مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD اعطا می ­نماید. این دانشگاه با دانشگاه های کشورهای دیگر به صورت مستقیم در ارتباط است. هم اکنون نیز دارای پروتکل های همکاری حداقل با 47 دانشگاه خارج از کشور ترکیه است. از جمله مهمترین مزایای تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع
  • ارائه آموزش با کیفیت در مقاطع کارشناسی و دیگر تحصیلات تکمیلی
  • دارا بودن زیر ساخت قوی

کار دانشجوئی در ازمیر ترکیه

یکی از راه های تامین مخارج تحصیلی و زندگی دانشجوئی در ازمیر ترکیه بهره مندی از حق کار دانشجوئی است. اصولا دانشجویان خارجی در ترکیه چه حین و چه بعد از تحصیل از حق کار مشروطی برخوردار هستند. یعنی به هر ترتیب در هر دو حالت حین و پس از تحصیل برای کار در ترکیه نیاز به اخذ مجوز است. باید در نظر گرفت پیدا کردن کار در این کشور بدون تسلط به زبان ترکی بسیار سخت اتفاق می افتد.

2 روش مذکور برای انجام کار دانشجوئی در ازمیر و شرایط هر یک از آنها در سال 2024 بدین قرار است:

دو نوع شغل برای دانشجویان در ترکیه

تحقیقات در دانشگاه ازمیر ترکیه

به طور کلی دانشگاه اقتصاد در ازمیر دارای 7 مرکز تحقیقات علمی م ی­باشد که دانشجویان در زمینه های مختلف علمی در حال تحقیق و پژوهش میباشند. این دانشگاه دارای مرکزی برای راهنمایی و آگاهی شغلی به دانشجویان است که دانشجویان به مراجعه به این مرکز می ­توانند از فرصت های برنامه ریزی شده در اینده شغلی خود و چگونگی زندگی تجاری آگاهی یابند.

این دانشگاه رتبه 76 را در میان دانشگاه های کشورهای اروپای شرقی و آسیای مرکزی و رتبه 104 را در دانشجویان ارتقا یافته در میان دیگر دانشکده ها کسب نموده است. همچنین پارک علم ازمیر توسط این دانشگاه تأسیس گردیده است. ناگفته نماند این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم ایران نمی ­باشد. دانشجویان جهت آگاهی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم بهتر است از مشاوره های و راهنمایی های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند شوند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه اقتصاد ازمیر

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص دانشگاه اقتصاد ازمیر، در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر چقدر است؟ هزنیه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر بسته به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر دانشجویان در این دانشگاه متفاوت است، اما معمولا حدود 4700TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.
  • آیا می توانم با بورسیه دانشجویی در دانشگاه اقتصاد ازمیر تحصیل کنم؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت بین المللی که به دنبال تحصیل در دانشگاه بین المللی ازمیر هستند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *