ویزای تحصیلی

دانشگاه الهیات دبرسن

دانشگاه الهیات دبرسن

دانشگاه الهیات دبرسن که بعنوان یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان نیز شناخته می شود یکی از موسسات آموزش عالی این کشور است. این دانشگاه یکی از مراکز مجارستان برای آموزش کلامی پروتستان می باشد که سعی در آموزش دانشجویان برای کلیسا اصلاح شده در کشور مجارستان را دارد. لازم به ذکر است این دانشگاه عضوء از موسس انجمن Debrecen University بوده است و همچنان یک موسسه مرتبط با این دانشگاه می باشد که با این دانشگاه همکاری هایی فراتر از آموزش های مشترک دارد. اگر دانشگاه الهیات دبرسن یکی از گزینه های شما برای ادامه تحصیل است تا پایان مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در این خصوص دریافت کنید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه دبرسن چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این دانشگاه وارد بازار کار کشور مجارستان شد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه الهیات دبرسن کدام است؟

تاریخچه دانشگاه الهیات دبرسن

دانشگاه الهیات اصلاح شده دبرسن به عنوان عضوء موسسه کالج اصلاح شده دبرسن در سال 1538 میلادی تاسیس شد که یکی از مراکز تعیین کننده برای رشد علوم کلامی و آموزش هوشمندی کلیسایی در کشور مجارستان است. در اواسط قرن 16 میلادی منطقه ای به نام Tiszantul پروتستان شد و دبرسن به مرکز کلیسایی آن تبدیل گشت.، در آن زمان مدرسه شهری متکلمان و معلمان را برای منطقه آموزش می داد. کالج اصلاحات به دلیل وجود اساتیدی که در خارج از کشور تحصیل کرده بودند، شبکه گسترده مدرسه آن در کشور، حمایت و پشتیبانی گسترده از سوی پرنسس ترانسیلوانیا و شهر دبرسن به زودی به موسسه ای ملی تبدیل شد جایی که بیشتر بیشتر شاعران، اندیشمندان و نویسندگان در آنجا تحصیل کردند.

به عنوان مکتب فقرا شرایطی برای تحصیل طبقه اجتماعی پایین فراهم شده و از تمامی دانشجویان حمایت می شد. در حال حاضر دانشگاه الهیات دبرسن دارای 2 موسسه و 17 بخش است، دانشگاه جدا از آموزش های فنی و حرفه ای در پایه های مختلف تحصیلی به آموزش بیشتر کارمندان کلیساها، معلمان و سایر روشنفکران سکولار می پردازد. در این دانشگاه 60 مدرس مشغول تدریس به حدودا 800 دانشجو هستند.

شرایط تحصیل در دانشگاه الهیات دبرسن

این دانشگاه برنامه های تحصیلی متنوعی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می دهد، آموزش های نظری و علمی سطح بالا برای متکلمان، معلمان دینی، کانترها، مشاوران کشیش و معلمان دوره ابتدایی در نظر گرفته شده است. دانشگاه الهیات دبرسن به عنوان مرکز تحقیقاتی فرصت هایی برای تحقیقات مستقل دانشجویان نیز فراهم کرده است. در حال حاضر دبرسن دارای 2 موسسه الف) موسسه الهیات و ب) موسسه آموزش معلمان است. برنامه های آموزشی در دانشگاه به زبان مجارستانی، انگلیسی و آلمانی ارائه می شود، لازم به ذکر است که دوره های جدید به زبان انگلیسی در حال تدوین است. جدول زیر نشان دهنده رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه دبرسن است.

مقاطع تحصیلیرشتهترم
مقطع کارشناسیآموزش مسیحی6 ترم
آموزش ابتدایی8 ترم
علوم ارتباطات و رسانه6 ترم
کتابداری و علوم کامپیوتر6 ترم
مقطع کارشناسی ارشدالهیات اصلاح شده10 ترم
الهیات – وزارت12 ترم
آموزش مسیحی4 ترم
مراقبت از شبان و مدیریت سازمان ها4 ترم
مقطع دکتریدانشگاه الهیات اصلاح شده دبرسن دارای برنامه های تحصیلی دکتری در زمینه های کلام مقدس،کتاب مقدس، سیستماتیک و عملی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه الهیات دبرسن

شهریه دانشگاه دبرسن و هزینه های زندگی در مجارستان

در دانشگاه الهیات دبرسن نیز همانند سایر دانشگاه ها هزینه های تحصیل به عوامل مختلفی مثل: مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد، همچنین هزینه های زندگی نیز با توجه به سبک زندگی فرد و منطقه اقامتی متفاوت است به عنوان مثال: دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند بابت هزینه های اقامت مبلغ کمتری را نسبت به دانشجویانی که در آپارتمان ها دانشجویی اقامت دارند می پردازند. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کشور مجارستان بین 500€ الی 700€ (یورو) برآورد شده است، برای بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور پیشنهاد می شود به مقاله هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان رجوع کنید. در ادامه به بررسی هزینه های تحصیل در مقطع و رشته های تحصیلی مختلف در دانشگاه الهیات دبرسن می پردازیم.

مقطع تحصیلی/ رشته تحصیلیشهریه
لیسانس/ هنر1269€ (یورو)
لیسانس/ ارتباطات1269€ (یورو)
لیسانس/ فرهنگ شناسی1269€ (یورو)
لیسانس/ تعلیم و تربیت1269€ (یورو)
لیسانس/ رسانه1269€ (یورو)
لیسانس/ جامعه شناسی1269€ (یورو)
فوق لیسانس/ هنر1274€ (یورو)
فوق لیسانس/ فرهنگ شناسی1274€ (یورو)
فوق لیسانس/ آموزش1274€ (یورو)
فوق لیسانس/ جامعه شناسی1274€ (یورو)

امکانات دانشگاه الهیات دبرسن

یکی از مزایای دانشگاه الهیات دبرسن خوابگاه های دانشجویی است که برای اقامت دانشجویان در محوطه دانشگاه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی موجود در مرکز شهر نیز اقامت داشته باشند. در کتابخانه های دانشگاه دبرسن مجموعه ای از برنامه های الوهیت و غیر الوهیت موجود است. کتابخانه مارتی برای علاقه مندانی مناسب است که به ادبیات مربوط به آموزش، داستان، مجلات، کتاب های مرجع و بانکهای اطلاعات الکترونیکی علاقه دارند. کتابخانه کالج اصلاح شده دبرسن دارای مهمترین مجموعه آثار مذهبی در مجارستان می باشد، این کتابخانه با 1 میلیون نسخه خطی، نقشه، کدگذاری و چاپ نیاز تمامی دانشجویان را برطرف می سازد.

با مطالعه این نوشتار اطلاعات خود را در خصوص دانشگاه الهیات دبرسن تکمیل کردید، اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در کشور مجارستان اقامت داشته باشید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله اقامت دائم مجارستان بپردازید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزء برترین مشاوران مهاجرتی هستند، هموطنان عزیز می توانند برای بهره مندی از مشاوره های تخصصی همه روزه با کارشناسان در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *