ویزای تحصیلی

دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

همان طور که می دانید کشور کانادا جزء کشورهای منطقه آمریکای شمالی بوده و در حوزه های علمی، آموزشی، صنعتی، تحقیقاتی و اقتصادی تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. کانادا در زمینه علمی دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است که متقاضیان فراوانی دارد، یکی از آنها دانشگاه انتاریو غربی در کانادا است. نظام آموزش و پرورش این دانشگاه به گونه ای است که بالاترین سطح علمی و آموزشی برای تدریس دوره های مختلفی تحصیلی برای دانشجویان به کار گرفته می شود. مقاله ای با موضوع دانشگاه انتاریو غربی در کانادا توسط تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی معتبر و برتر کشور به نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

درباره دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

دانشگاه انتاریو غربی در کانادا (Western Ontario University) که از دانشگاه های قدیمی و سنتی این کشور محسوب می گردد، در سال 1878 میلادی در شهر انتاریو به تاسیس رسیده است. تعداد 11 دانشکده و 3 کالج دانشگاهی برای این دانشگاه وجود دارد که بالغ بر 400 دوره تخصصی با تنوع رشته ای برای دانشجویان تدریس می گردد. امروزه تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند به بیش از 36000 دانشجو می رسد که بالغ بر 5000 نفر دانشجوی بین المللی هستند. اعتبار بالا و حسن شهرت این دانشگاه نشات گرفته از سطح علمی رفیع آن است که به عنوان مثال این دانشگاه توانسته است رتبه 172 را در نظام رتبه بندی معتبر QS به خود اختصاص دهد و در کشور کانادا نیز جز 10 دانشگاه برتر شناخته می شود.

فرآیند پذیرش در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

تمامی متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا برای تحصیل در دانشگاه انتاریو غربی هستند، باید به خوبی با فرآیند پذیرش در این موسسه آموزشی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول روند درخواست خود در این موسسه آموزشی مواجه خواهند شد. اگرچه فرآیند پذیرش در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا بسته به دوره انتخابی و سابقه تحصیلی قبلی متفاوت خواهد بود، اما رویه اصلی برای تمامی متقاضیان متفاوت است. برای پذیرش در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا در قدم اول باید یک حساب کاربری در وب سایت دانشگاه برای دریافت نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

مزایا تحصیل در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

دانشگاه انتاریو غربی در کانادا بر خلاف اغلب دانشگاه های معتبر در این کشور، مزیت های متعددی را برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. به طور کلی، دانشجویان دانشگاه انتاریو غربی در کانادا به دلیل محیط پویا، فرصت ها و روش های تدریس این موسسه آموزشی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی با تحصیل در دانشگاه انتاریو غربی می توانند از محیطی متنوع، سازگار و پاسخگو برای یادگیری لذت ببرند. این موسسه آموزشی به دانشجویان کمک می کند تا به فرصت های بهتری دست یابند. ب

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

دانشجویانی که با هدف تحصیل در کانادا، قصد اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا و در مقطع کارشناسی را دارند، بایستی اسناد و مدارک خاص این مقطع را به دانشگاه ارائه دهند.

برخی از مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • دارا بودن گواهی یا مدرک فارغ التحصیلی در دوره متوسطه و پیش دانشگاه به همراه ریز نمرات الزامی است؛ بالا بودن معدل در 2 دوره تحصیلی مذکور تاثیر بسزایی در دریافت پذیرش تحصیلی خواهد داشت
  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی که در مدت 4 سال و در دانشگاه معتبر گذرانده شده است (مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • معدل بالا شرط اصلی پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد است؛ بنابراین دانشجو بایستی در مجموع معدل ها، حداقل 70% تمام وقت را کسب کرده باشد

‌مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا

کاملا طبیعی است که زبان مادری برخی دانشجویان خارجی، انگلیسی نباشد. این دانشجویان برای ثابت نمودن مهارت و دانش زبان انگلیسی خود بایستی در یکی از آزمون های انگلیسی نمره مورد قبول دانشگاه را کسب کرده باشند که شرح آنها به صورت زیر می باشد:

  • کسب نمره 83 در تافل IBT نمره فرد در هر یک از مهارت ها و زیرشاخه ها کمتر از نمره 20 نباشد (برای مقطع کارشناسی)
  • کسب نمره 550 در تافل PBT و به دست آوردن نمره 5 در TWE
  • حداقل نمره 6.5 برای آزمون انگلیسی آیلتس به طوری که نمره هر کدام از زیر شاخه های آن،‌ از نمره 6 پایین تر نباشد
  • نمره 86 در تافل IBT نمره هر یک از مهارت ها از 20 پایین تر نباشد (مختص مقطع Postgraduate)

بورسیه های تحصیلی دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

از جمله موضوعات مهمی که در امر مهاجرت به کانادا بایستی به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل گردد، میزان هزینه های تحصیلی و هزینه زندگی در کانادا است. اگرچه دانشجویان در هنگام درخواست پذیرش تحصیلی بایستی گواهی تمکن و توانایی مالی خود در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی را ارائه نماید. بورسیه های مختلفی وجود دارد که طبق شرایط دانشجو اعطا می گردد. برای بررسی هر یک از بورسیه ها، بخش های بعدی را مطالعه نمایید.

این بورسیه به دانشجویانی اعطا می گردد که دوره تحصیلی متوسطه خود را در کشوری غیر از کانادا گذرانده و اکنون مستقیما قصد ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلی در مقطع کارشناسی را دارند. این بورسیه با بررسی شرایط دانشجویان، تقریبا برای کلیه دانشجویان این مقطع اعطا می شود.

بورسیه مذکور با توجه به این که دانشجو در چه وضعیت علمی قرار دارد، در سه نوع مختلف می باشد:

Continuing Admission Scholarship
به مدت 4 سال پرداخت می گردد و به مبلغ 10000$ (دلار کانادا) می باشد.
با این حساب در هر سال تحصیلی 2500$ (دلار کانادا) در نظر گرفته شده است.
Western Scholarship of Excellenceدر همان سال اول تحصیل و به مبلغ 2000$ (دلار کانادا) تخصیص داده شده است.
Western Scholarship of Distinctionبه مبلغ 1000$ (دلار کانادا) بوده و در سال اول تحصیلی به دانشجو پرداخت می شود.

بورسیه Admission Scholarships در دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

بورس تحصیلی National scholarship Program در کانادا

این نوع بورسیه به دانشجویان ممتاز و دارای وضعیت تحصیلی و علمی بالا و قوی که متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس هستند، اختصاص داشته و در هر سال تحصیلی تنها 3 دانشجو می تواند از این بورسیه استفاده کند. مبلغ آن 50000$ (دلار کانادا) می باشد که تقسیم بندی شده و در هر سال تحصیلی مبلغ 10000$ (دلار کانادا) همراه با 10000$ (دلار کانادا) اضافه تر بابت هزینه اقامت در سال اول تحصیلی برای دانشجو در نظر گرفته شده است.

بورسیه (Vanier Canada Graduate Scholarships (VCGS

بورسیه (VCGS) نیز متعلق به دانشجویان مقطع PHD است. این بورسیه نیز از سوی دانشگاه انتاریو غربی در کانادا به صورت 3 ساله و در هر سال تحصیلی مبلغ 50000$ (دلار کانادا) تخصیص داده شده است. قطعا متقاضیانی که قصد مهاجرت به اروپا و تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند، برای صرفه جویی در هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی هستند. دانشگاه انتاریو غربی در کانادا این بورسیه ها را در شرایط بسیار ایده آلی به دانشجویان واجد شرایط اختصاص داده است. اما اگر اطلاعات دیگری در این زمینه نیاز دارید با کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و به صورت تلفنی و یا حضوری اخذ مشاوره نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه انتاریو غربی در کانادا

سوالات پرتکرار درباره دانشگاه انتاریو در کشور کانادا که بیش از بقیه مهم هستند عبارتند از:

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه انتاریو غربی چقدر است؟ انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت، مدرک معتبر زبان از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باشد.
  • دانشگاه غربی انتاریو به چه دلیل شناخته شده است؟ دانشگاه غربی انتاریو در سال 1878 شناخته شده است و از نظر تحقیقاتی جز دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.
  • فاصله دانشگاه انتاریو غربی تا تورنتو چقدر می باشد؟ فاصله بین تورنتو و دانشگاه غربی انتاریو 169 کیلومتر است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *