ویزای تحصیلی

دانشگاه اژه ترکیه

دانشگاه اژه ترکیه

یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه که از اعتبار بالایی در میان سایر دانشگاه های ترکیه برخوردار است دانشگاه اژه ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه همانند روستایی دانشگاهی است که دارای امکاناتی همچون مهمان خانه، کافه تریا، مرکز خرید و خوابگاه های دانشجویی است، همچنین اتاق های استاندارد دانشجویی که دارای امکانات شخصی دانشجویی همچون حمام خصوصی، تشک، میز، صندلی، تلویزیون و دسترسی به اینترنت است. این دانشگاه رتبه 131 را در میان دانشگاه های قاره­ آسیا به خود اختصاص داده است. وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان عزیز را جهت چگونگی ورود به این دانشگاه یاری می­ رسانند.

تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه

دانشگاه اژه ترکیه (Ege Üniversitesi) در سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر واقع شده است. این شهر از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار می­ باشد و دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل در این دانشگاه می­ توانند از این فرصت استفاده نموده و در اوقات فراغت خود به بازدید از جذابیت های این شهر بپردازند.

فهرست زیر بیانگر شرایط تحصیل در دانشگاه اژه است:

نوع دانشگاهدانشگاه دولتی
شهرازمیر
سال تاسیس1995
هیئت علمی3185
دانشجو68748
خروچی پژوهشیبالا
رتبه بین المللی (QS)401-450
رتبه در EECA100
امکانات آموزشی11 دانشکده، 6 مدرسه، 7 مدرسه حرفه ای، 8 موسسه، 5بخش تخصصی و 27 مرکز تحقیقاتی و کاربردی

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه ترکیه است که دارای 11 دانشکده و 6 موسسه آموزش تحصیلات عالی است و به سبب بزرگی این دانشگاه به دو دانشگاه جداگانه تقسیم گردیده است. این دانشگاه از امکانات فرهنگی، ورزشی و خدمات اجتماعی بسیار مناسبی برخوردار است به گونه ای که دانشجویان براحتی می ­توانند در محوطه دانشگاه به پارکینگ ها، جاده ها و خطوط ارتباطی تلفن ها و شبکه های کامپیوتری دسترسی داشته باشند. دانشجویان با استفاده از وسایل نقلیه پرسرعت به راحتی می­ توانند خود را از هر جای این شهر به دانشگاه اژه برسانند.

تاریخچه دانشگاه اژه ترکیه

در سال 1955 دانشگاه اژه بنا بر قانون 6595 ترکیه در این کشور تأسیس گردید. در ابتدا این دانشگاه دارای دو دانشکده کشاورزی و پزشکی بود و فعالیت های این دانشگاه از سال 1956 آغاز گردید. به مرور دانشکده های فراوان دیگری نیز در این دانشگاه ایجاد گردید به طوری که هم اکنون این دانشگاه دارای 18 دانشکده و چندین انستیتوت و مدرسه و دپارتمان می­ باشد، همچنین این دانشگاه دارای 27 مرکز تحقیقات کاربردی است. پرسنل آموزشی و اداری این دانشگاه را به ترتیب 3252 و 4000 نفر تشکیل می­ دهد. از این دانشگاه دانشجویان زیادی در حدود 47080 دانشجو تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند و دانشجویان زیادی هم در حال تحصیل در ترکیه و در این دانشگاه هستند.

پرتقاضاترین رشته ها در دانشگاه اژه ترکیه

آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، باید به خوبی با پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه آشنا شوند. به عبارت دیگر، در دانشگاه اژه ترکیه برخی از رشته های تحصیلی تقاضای بسیار بالایی دارند به همبن دلیل ممکن است محدودیت های خاصی در این حوزه وجود داشته باشد. بنابراین این موارد می تواند بر نحوه درخواست شما برای مدرک دانشگاهی در این موسسه آموزشی تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، دوره هایی که از این نوع پذیرش در دانشگاه اژه ترکیه پیروی می کنند، یا دارای محدودیت پذیرش ملی یا محلی می باشند.

پرتقاضاترین رشته ها در دانشگاه اژه ترکیه عبارت اند از:

پرتقاضاترین رشته ها در دانشگاه اژه ترکیه

دوره های تحصیلی دانشگاه اژه در کشور ترکیه

به طور کلی دانشگاه اژه هر ساله در میان رتبه بندی دانشگاه های برتر تحقیقاتی در جهان وجود دارد. این دانشگاه در منطقه ای به نام برنووا در ازمیر واقع شده است که این شهر سومین شهر تجاری، صنعتی ترکیه است که دارای ذخایر تاریخی و فرهنگی بسیاری است. این شهر بعد از استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که 4 دانشگاه بصورت دولتی و 5 دانشگاه بصورت خصوصی در این شهر موقعیت دارند. شهر ازمیر از جمله شهرهای ساحلی در ترکیه می­ باشد که دسترسی به مسیرهای جاده ای و فرودگاه ها و راه آهن به راحتی ممکن است.

دانشجویان با گذراندن مقطع تحصیلی در این دانشگاه، برای مدارج بالاتر به کشورهای اروپایی نیز به آسانی ورود پیدا کنند:

مقاطع تحصیلی در دانشگاه اژهشرایط تحصیل
لیسانس3 سال
فوق لیسانس2 سال
دکترا4 سال

امکانات دانشگاه اژه ترکیه

تنها 3700 هکتار از محوطه این دانشگاه را فضای سبز و پارک ها تشکیل می­ دهد. در این دانشگاه دسترسی دانشجویان به شبکه های اینترنتی در تمامی محوطه دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه امکاناتی همچون کتابخانه مرکزی، استخر سر پوشیده، سالن های ورزشی و هنری، زمین های تنیس و فوتبال را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. ظرفیت هر یک از سالن های ورزشی و هنری این دانشگاه 750 نفر تخمین زده شده است. دانشکده های این دانشگاه اژه در ترکیه عبارتند از دانشکده پزشکی، کشاورزی، دندانپزشکی، ارتباطات، علوم اقتصاد و برخی دیگر می ­باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه در سایر دانشکده ها و میزان کیفیت های آموزشی آنان می­ توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

امکانات دانشگاه اژه ترکیه

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اژه در ترکیه

دانشجویان برای ورود به این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های ترکیه می ­باید در ابتدا فرم درخواست پذیرش را تکمیل و بهمراه سایر مدارک تحصیلی خود به این دانشگاه ارائه نمایند. پس از اخذ موافقت دانشگاه اژه ترکیه می­ توانند با اخذ ویزای تحصیلی وارد ترکیه شده و به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان موظف هستند در طول هر ترم تحصیلی شهریه آن ترم را بطور کامل پرداخت نمایند.

این دانشگاه نیز هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را با اخذ آزمون وردی دانشگاه اژه (YOS) پذیرش می­ نماید. دانشجویان بین المللی می­ توانند تحصیلات را در هریک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه بگذرانند همچنین دانشجویان انتقالی بسیاری می­ توانند در چهارچوب موافقت هایی که دانشگاه مبدأ آنها با این دانشگاه نموده اند یک یا دو ترم تحصیلی خود را در این دانشگاه بگذرانند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه اژه ترکیه

دانشجویان با توجه به رشته ای که مد نظر دارند و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) باید مدارک متفاوتی را به دانشگاه اژه ترکیه ارائه کنند اما از جمله مهم ترین مدارک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV که باید خلاصه ای از تمامی موفقیت های تحصیلی، کاری، ورزشی، هنری و غیره فرد باشد.
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی مقاطع پیشین به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید مقطع قبلی دانشجو که وی را به خوبی می شناسند.
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • مدرک زبان (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری؛ چرا که کسانی که در کالج پیش دانشگاهی ترکیه تحصیل کرده اند نه برای پذیرش کالج نه برای دوره کارشناسی نیازی به مدرک زبان ندارند)
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه باشد.
  • پرداخت application fee یا همان هزینه بررسی مدارک

رتبه و رنکینگ دانشگاه اژه ترکیه

دانشگاه اژه دارای قدمتی 63 ساله است که در طول این مدت میزبان دانشجویان زیادی از کشور ترکیه و سایر کشورها می ­باشد. مرکز آموزشی معتبر اژه ترکیه در میان سایر مراکز، دارای رتبه یازدهم و در میان کل دانشگاه های جهان، دارای رتبه 1165 است. این دانشگاه همه ساله از سیستم پذیرش انتخابی براساس آزمون ورودی برای پذیرش دانشجویان پیروی می نمایند. این دانشگاه رشته های مختلف بسیار زیادی را به دانشجویان ارائه می­ نماید از جمله رشته هایی که در دانشکده های مختلف این دانشگاه به دانشجویان ارائه می­ گردد می ­توان اقتصاد و مدیریت مالی، روابط بین الملل، زبان و ادبیات ترکی، تاریخ و تاریخچه را نام برد. تعداد رشته های تحصیلی در این دانشگاه بسیار متنوع می­ باشد.

شهریه دانشگاه اژه در ترکیه

هزینه های تحصیل و شهریه های دانشکده های مختلف این دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی شهریه ای که دانشجویان به دانشگاه های دولتی در ترکیه پرداخت می­ نمایند در مقایسه با دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار ارزانتر می ­باشد. به طور متوسط شهریه های تحصیلی در این دانشگاه 350€ (یورو) برای هر سال تحصیلی است که دانشجویان می ­توانند در ابتدای هر ترم و بصورت اقساطی دو بار در سال پرداخت نمایند. هزینه های زندگی در ترکیه یکی دیگر از نکاتی می باشد که برای متقاضیان و دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر در این رابطه اطلاعاتی ندارید این مقاله را مطالعه کنید.

دانشجویانی که با سوالاتی در زمینه تحصیل در دانشگاه اژه روبرو می ­شوند می­ توانند پاسخ سوالاتشان را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و در زمینه تحصیل در این کشور با کارشناسان مجرب این مجموعه مشاوره نمایند. کارشناسان و مشاورین این مجموعه آمادگی دارند سوالات شما متقاضیان محترم را پاسخ دهند.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه اژه ترکیه

افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه اژه دارند به موارد زیر توجه می نمایند:

  1. رتبه بین المللی دانشگاه اژه ترکیه چند است؟ این دانشگاه رتبه 131 را در میان دانشگاه های قاره آسیا به خود اختصاص داده است.
  2. دانشگاه اژه ترکیه در چه شهری واقع شده است؟ دانشگاه اژه ترکیه در سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر واقع شده است.
  3. دانشگاه اژه در چه سالی تاسیس شد؟ در سال 1955 دانشگاه اژه در کشور ترکیه تاسیس گردید.
  4. به طور متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه اژه چقدر است؟ بطور متوسط شهریه های تحصیلی در این دانشگاه 350€ (یورو) برای هر سال تحصیلی است.
4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *