ویزای تحصیلی

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه (SPbU) از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه بشمار میرود که در سال 1724 به دستور پیتر بزرگ به تاسیس رسید. این دانشگاه دارای دانشکده ها، موسسات تحقیقاتی و تخصصی، کالج های مختلف در بخش های علمی متنوع و مدارسی است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مجموعا دو پردیس اصلی برای این دانشگاه وجود دارد که در Vasilievsky و Peterhof واقع شده اند. اکنون تعداد 32000 دانشجو در بالغ بر 323 رشته تخصصی و در 24 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند. برای این که به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست یابید، از جانب متخصصان مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می گردد مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید.

دوره‌ های آموزشی 2023 دانشگاه سن پترزبورگ روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه برای کلیه دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه و این دانشگاه، دوره ها و برنامه های مختلفی ارائه می دهد که شامل 41 رشته در مقطع کارشناسی و 71 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، می باشد. دوره های مختلفی نیز به صورت تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد و PHD تدریس می گردد. کلیه دوره های آموزشی در این دانشگاه به سه صورت مختلف تمام وقت، نیمه وقت و خارج از دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. رتبه سال 2023 این دانشگاه نیز در نمودار ذیل مشخص شده است:

رتبه جهانی دانشگاه سن پترزبورگ روسیه

میزان مبالغ شهریه در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

همان طور که مطلع هستید هزینه تحصیل در روسیه در رشته ها و مقاطع مختلف، متغیر است اما به طور کلی مبلغ شهریه در هر سال تحصیلی که بایستی توسط دانشجویان پرداخت گردد، به میزان 2000$ الی 3000$ (دلار آمریکا) خواهد بود. در اینجا به هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه اشاره ای خواهیم داشت که قابل تامل و بررسی می باشد:

  • دوره پادفک که به زبان روسی تدریس می گردد، به صورت یک ساله بوده و هزینه ای معادل 2400$ (دلار آمریکا) در بر خواهد داشت.
  • دوره پزشکی عمومی به زبان روسی می باشد و به مدت 6 سال به طول می انجامد و بایستی در هر سال تحصیلی مبلغ 5100$ (دلار آمریکا) پرداخت گردد.
  • زبان تحصیلی دوره دندانپزشکی نیز، روسی است و به مدت 5 سال طول می کشد و دانشجو بایستی مبلغ 5100$ (دلار آمریکا) برای هر سال تحصیلی بپردازد.

رشته‌ های موجود در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

همان طور که گفته شد دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه از دانشگاه های بزرگ این کشور است. چرا که تنوع رشته ای و دوره های آموزشی در مقاطع مختلف برای دانشجویان بسیار وسیع و گسترده است. در لیست زیر برخی رشته های مورد تدریس در دانشگاه آورده شده است:

  • ریاضیات کاربردی و کنترل فرآیند
  • فیزیک
  • بیماری های دهان
  • فناوری اطلاعات و روش های محاسباتی
  • روانشناسی
  • ریاضیات محاسباتی و سایبرنتیک
  • زبان های آسیا و آفریقا

رشته‌ های موجود در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

کلیات تحصیل در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

با ذکر مطالب فوق اینگونه می توان نتیجه گرفت که دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ یکی از دانشگاه های برتر روسیه بوده و افرادی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق تحصیلی را دارند، این دانشگاه می تواند بهترین گزینه برای این امر باشد. البته علاوه بر تحصیل در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه، روش های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور قدرتمند وجود دارد که شامل مهاجرت از طریق کار، ازدواج، سرمایه گذاری، تولد و غیره می گردد.

متقاضیان با توجه به شرایط فعلی خود می توانند یکی از راه ها را انتخاب نموده و راهی این کشور شوند. اما بسیار ضروری به نظر می رسد که برای امر مهاجرت بایستی کلیه شرایط به دقت بررسی گردد. برای این منظور این امکان را خواهید داشت که از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی و کاربردی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید تا به نتیجه نهایی و موفقیت دست یابید. این ارتباط شما با متخصصین ما می تواند از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری صورت بپذیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *