ویزای تحصیلی

دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا در سال 1870 میلادی به عنوان یک دانشگاه دولتی توسط رئیس جمهور لینکن در شهر کلمبوس اوهایو به تاسیس رسید. راه اندازی این دانشگاه با تصویب و امضای قانون land-grant university و با شعار Education for Citizenship به معنای «شهروندی در گرو آموزش» صورت گرفت. عظیم ترین پردیس دانشگاهی در سراسر ایالات متحده آمریکا متعلق به دانشگاه ایالتی اوهایو است. این دانشگاه در فهرست 150 دانشگاه برتر جهانی جای گرفته و جزو 60 دانشگاه اول کشور آمریکا محسوب می گردد. بالغ بر 200 رشته تحصیلی در این دانشگاه از طریق 18 کالج، 7 مدرسه، یک موسسه فنی کشاورزی (ATI) و یک مرکز توسعه و تحقیقات کشاورزی (OARDC) تدریس می گردد. اطلاعات دقیق تر را در متن مقاله زیر و تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید:

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه اوهایو آمریکا چیست؟
  • مدرک و نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه اوهایو کدامند؟
  • آیا به دانشجویان خارجی دانشگاه اوهایو بورسیه تعلق می گیرد؟

معرفی دانشگاه اوهایو جهت تحصیل

این کشور دارای موسسات آموزشی قوی، بیشتر از کشورهای دیگر دنیا می باشد و با وجود ارقام و اعداد، کیفیت سیستم آموزشی در این کشور توسط نهادهای دانشگاهی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه دارای بزرگ ترین محوطه دانشگاهی می باشد. در میان دانشگاه های دولتی در ایالت اوهایو بهترین رده کیفیت را به خود اختصاص داد و این دانشگاه در میان 150 دانشگاه جهان است.

نسبت تعداد دانشجو به عضو هیئت علمی 13 به 11 رسید. این دانشگاه از 18 کالج، 7 مدرسه تشکیل شده است:

نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس1870
مکانکلمبوس، اوهایو
وب سایتwww.osu.edu
تعداد اعضای هیات علمی6254
تعداد کارکنان اداری21987
تعداد دانشجویان66046
تعداد دانشجویان کارشناسی52349
تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد13697
نشریه دانشجوییthe lantern
تیم های ورزشیNCAA DIVISION1
نام مستعارBuckeyes
نمادBrutus buckeye

رشته‌ های مختلف در دانشگاه ایالتی اوهایو

تنوع زیادی در رشته های ارائه شده از سوی دانشگاه ایالتی Ohio آمریکا وجود دارد. برخی از این رشته ها عبارتند از زیست شناسی، مهندسی عمران، مهندسی برق، فلسفه، عکاسی، مدیریت اجرایی، مهندسی شیمی، اقتصاد مالی، تغذیه، جغرافیا، زبان شناسی، ریاضیات، موسیقی، روان شناسی، مددکاری اجتماعی، مطالعات زیست محیطی، تئاتر، سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی، زمین شناسی و فیزیک.

مدارک تحصیل در دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

دانشگاه ایالتی Ohio آمریکا برای پذیرفتن دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، اسناد و مدارک خاصی را از آنان درخواست می نماید که برخی از این مدارک در سایر رشته ها متفاوت است که می توان به نمونه کار اشاره نمود. اما در مجموع کلیه مدارکی که در همه رشته های تحصیلی مشترک بوده و بایستی تحویل دانشگاه گردد، به شرح زیر خواهد بود:

  • ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده به صورت ترجمه رسمی
  • بیان رزومه فردی و تحصیلی (CV) دانشجوی متقاضی
  • ارائه توصیه نامه اساتید قبلی (Recommendation Letter)
  • ارائه انگیزه نامه یا هدف نامه (SOP) جهت بیان دلیل مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا
  • ارائه کپی پاسپورت (گذرنامه) متقاضی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • نمونه مقالات و تالیفات (در برخی رشته ها ضروری است)
  • پرداخت آنلاین application fee
  • تکمیل و ارسال فرم تقاضای پذیرش

لازم است بدانید طبق قوانین دانشگاه اوهایو، حداقل معدل برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی ارشد و PhD ،15 در نظر گرفته شده است.

مدارک تحصیل در دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

الزامات مدرک‌ زبان در دانشگاه ایالتی Ohio

در بخش قبلی گفته شد که مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه ایالتی Ohio آمریکا حائز اهمیت است. دانشجویان بایستی نمره مورد نظر دانشگاه را در یکی از گواهی های فوق الذکر کسب کرده باشند. در این راستا، نمره زبان آیلتس آکادمیک دانشجو بایستی 6.5، نمره زبان تافل برگه ای 550 و تافل اینترنتی نمره 80 باشد. در غیر این صورت با درخواست پذیرش وی موافقت نمی گردد.

شهریه دانشگاه Ohio در آمریکا

شهریه هر کدام از رشته های تدریس شده در دانشگاه Ohio آمریکا متفاوت بوده و همچنین مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نیز در تعیین میزان شهریه نقش مهمی دارد. در این خصوص لازم به ذکر است که رشته هایی مثل مدیریت، دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی، معماری و غیره جزو گران ترین رشته ها هستند.

در جدول ذیل میانگین نرخ شهریه در این دانشگاه در سال 2023- 2024 بیان شده است:

شهریه دانشگاه Ohio در آمریکا برای دانشجویان محلیشهریه دانشگاه Ohio در آمریکا برای دانشجویان بین المللی
سالانه 13746$ (دلار آمریکا)سالانه 24114$ (دلار آمریکا)

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

کسب بورسیه های تحصیلی، یکی از روش های مهاجرت تحصیلی به کشورها از جمله آمریکاست. دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا این امکان را به دانشجویان متقاضی داده است که بتوانند در صورت واجد شرایطی از بورسیه های مختلف این دانشگاه بهره مند گردند. بدین ترتیب بخش اعظمی از هزینه های تحصیلی و زندگی آنان تحت پوشش قرار می گیرد. این بورسیه ها در انواع مختلف و در قالب وام، تخفیف در شهریه، کمک هزینه و غیره به دانشجویان اعطا می گردد.

بورسیه هایی که به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد، در 2 حالت اتفاق می افتد:

  • حالت اول این که دانشجو قصد ورود به سال اول تحصیلی را دارد و بایستی صلاحیت او از لحاظ علمی و دانشی برای دانشگاه اثبات گردد. این دسته از دانشجویان بایستی در آزمون های SAT و ACT شرکت نموده و نمره مدنظر را کسب کنند. آن ها تا تاریخ 15 دسامبر مهلت درخواست بورسیه دارند.
  • حالت دوم مختص دانشجویان خارجی است که متقاضی تحصیل در ترم پاییزه بوده و عملکرد تحصیلی بسیار خوبی در سال اول تحصیلی داشته اند. مهلت درخواست بورسیه برای این دانشجویان نیز تا اول فوریه خواهد بود.

دانشکده های دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

داوطلبانی که با هدف ادامه تحصیل در آمریکا در دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا وارد این کشور می شوند، با توجه به رشته ای که بر اساس سلیقه و علاقه خود انتخاب نموده اند، می توانند در یکی از دانشکده های این دانشگاه به تحصیل بپردازند. اسامی دانشکده ها به شرح زیر می باشد:

  • دانشکده مهندسی هوافضا
  • دانشکده مهندسی شیمی
  • دانشکده مهندسی پزشکی
  • دانشکده مهندسی کشاورزی
  • دانشکده زیست‌ شناسی
  • دانشکده مهندسی راه‌ و ساختمان
  • دانشکده مهندسی کامپیوتر
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده مهندسی برق و الکترونیک
  • دانشکده مهندسی صنایع

هزینه زندگی در آمریکا در سال 2024

از جمله مسائل مهمی که در امر مهاجرت به آمریکا یا سایر کشورها جزو دغدغه ها و مشغله های فکری دانشجویان به شمار می رود، هزینه زندگی در آمریکا است. این هزینه ها شامل خورد و خوراک، حمل و نقل، اجاره بهای مسکن، پوشاک، خرید کتاب و لوازم التحریر، تفریح و سرگرمی و غیره می گردد که برای هر کدام مبالغ مختلفی وجود دارد. بر این اساس نیز مجموع هزینه های زندگی در اوهایو آمریکا در سال 2023- 2024 برای یک دانشجوی بین المللی سالیانه بین حدود US$ 16584 (دلار آمریکا) می باشد. که ریز جزییات آن از قرار زیر است:

جزییات هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در اوهایو 2024
اسکان دانشجویی$7904 (دلار) در سال
خورد و خوراک$4924 (دلار) در سال
مخارج شخصی شامل خرید کتاب، ملزومات درسی و غیره$3756 (دلار) در سال
جمع کل$16584 (دلار)

پیشنهاد می گردد پیش از هر گونه اقدام، مشاوره های لازم در خصوص مهاجرت را کسب نموده تا با آگاهی های بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم گیری نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده بهترین مشاوره ها مطابق با موقعیت و شرایط زندگی شماست و در کمترین زمان ممکن و به صورت قانونی پرونده مهاجرتی متقاضیان گرامی را به سرانجام می رساند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه ایالتی Ohio در آمریکا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه ایالتی Ohio سوالات جالب زیر را مطرح می نمایند:

  • آیا این دانشگاه به دانشجویان خارجی بورسیه می دهد؟ بله، برای ورود به سال اول تحصیلی بایستی صلاحیت او از لحاظ علمی برای دانشگاه اثبات گردد. دانشجویان باید در آزمون های SAT و ACT شرکت کنند و تا تاریخ 15 دسامبر مهلت درخواست بورسیه دارند. حالت دوم مختص دانشجویان خارجی است که متقاضی تحصیل در ترم پاییزه بوده و عملکرد تحصیلی بسیار خوبی در سال اول تحصیلی داشته اند. مهلت درخواست بورسیه برای این دانشجویان نیز تا اول فوریه خواهد بود.
  • در دانشگاه ایالتی اوهایو چه رشته هایی تدریس می شود؟ زیست شناسی، مهندسی عمران، مهندسی برق، فلسفه، عکاسی، مهندسی شیمی، اقتصاد مالی، تغذیه، مدیریت اجرایی، مطالعات زیست محیطی، زمین شناسی و موسیقی.
  • چه مدارکی برای پذیرش در دانشگاه اوهایو نیاز است؟ ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی، رزومه فردی و تحصیلی (CV)، توصیه نامه اساتید قبلی، ارائه انگیزه نامه (SOP)، ارائه کپی پاسپورت، مدرک زبان انگلیسی، نمونه مقالات و تالیفات
  • چه الزاماتی در زمینه معدل و مدرک زبان وجود دارد؟ حداقل معدل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 15 است. نمره زبان آیلتس آکادمیک دانشجو بایستی 6.5، نمره زبان تافل برگه ای 550 و تافل اینترنتی نمره 80 باشد. در غیر این صورت با درخواست پذیرش وی موافقت نمی گردد.
  • دانشگاه اوهایو چه دانشکده هایی دارد؟ دانشکده مهندسی هوافضا، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده زیست‌ شناسی، دانشکده مهندسی راه‌ و ساختمان، دانشکده داروسازی، دانشکده پرستاری و دانشکده دندانپزشکی.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *