ویزای تحصیلی

دانشگاه برن Bern سوئیس

دانشگاه برن Bern سوئیس

امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور پیشرفته سوئیس را دارند، یکی از راه های مهاجرت رایج به این کشور تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سوئیس می باشد. دانشگاه برن Bern سوئیس یکی از دانشگاه های معتبر کشور سوئیس می باشد که می تواند یکی از انتخاب های متقاضیان ادامه تحصیل باشد.

شهر برن به عنوان پایتخت کشور سوئیس محسوب می شود. 123466 نفر جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، که به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت سوئیس می باشد. زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی این شهر انتخاب شده است، اما زبان شفاهی اصلی در برن نوعی گویش آلمانی به نام برنیز ژرمن می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارد در باب معرفی دانشگاه برن Bern سوئیس و شرایط تحصیل در این کشور اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

تحصیل در کشور سوئیس در 2023

متقاضیان خارجی برای تحصیل در این کشور باید پذیرش دانشگاه و بعد از آن، ویزای تحصیلی این کشور را به دست بیاورند. متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید با توجه به دوره تحصیلی به زبان آموزشی انتخابی تسلط کامل داشته باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید بدانند که برخی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در این کشور 10 دانشگاه کانتونی و دو موسسه فن آوری فدرال وجود دارد. تاریخچه برخی از دانشگاه های کانتون متعلق به قرن 15 میلادی می باشد. همه دانشگاه های معتبر این کشور دارای سنت های کلاسیک اروپا می باشند. رشته هایی که دارای سطح آموزشی بسیار بالایی می باشند، عبارتند از ریاضی، اقتصاد، حقوق، انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی.

دانشگاه های کشور سوئیس همانند بسیاری از دانشگاه هایی که در اروپا قرار دارد از سیستم بولونیا پیروی می کنند. سیستم بولونیا به این معنی می باشد که برای دانشجویان بین المللی و خارجی این امکان وجود دارد که به آسانی برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند. جهت دریافت ویزای تحصیلی لازم است متقاضی مدارک زیر را ارائه نماید:

  • دریافت فرم درخواست صدور ویزا مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه اصل و فتوکپی مدارک شناسایی (این مدارک باید ترجمه شود)
  • گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ مورد نیاز سفارت
  • آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات (این مدارک باید ترجمه شوند)

رنکینگ دانشگاه برن سوئیس 2023

سوئیس به لحاظ فرصت های شغلی یکی از بهترین های قاره اروپا است. منتهی با وجود این که عضو اتحادیه اروپا نیست، برای کاریابی تابعین کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا شرایط به مراتب ساده تری را در مقایسه با سایرین در نظر گرفته است. مثلا غیر اروپایی ها برای ورود به سوئیس جهت کار باید حتما از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشند. به همین دلیل است ایرانی ها بهترین راه مهاجرت به سوئیس را از طریق روش تحصیل می دانند.

منتهی راه تمدید مجوز اقامت پس از فارغ التحصیلی و اتمام اعتبار ویزای تحصیلی سوئیس، یافتن شغل در این کشور است. پس بهتر است افراد با پذیرش گرفتن از دانشگاه های برتر سوئیس، مثل دانشگاه برن، شرایط کاریابی خود در این کشو را نیز ممکن تر کنند. رنکینگ این دانشگاه در سال 2023 به شرح ذیل است:

رنکینگ دانشگاه برن سوئیس

درباره دانشگاه برن Bern سوئیس

این دانشگاه در سال 1834 میلادی در پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر برن ساخته شد. دانشگاه برن Bern سوئیس یکی از دانشگاه های دولتی کشور سوئیس محسوب می شود. وظیفه اداره و تامین مالی این دانشگاه بر عهده دولت برن می باشد. این دانشگاه طیف گسترده ای از دروس و تحقیقات وابسته به آن ها را ارائه می دهد.

دانشگاه برن سوئیس در زمینه های پژوهشی مانند اکتشافات فضایی دارای موقعیت بسیار خوبی در سطح دنیا می باشد. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند 17514 نفر و تعداد کارکنان اداری 4191 نفر می باشد. جاذبه هایی مانند کیفیت بالای زندگی در شهر برن، موقعیت جغرافیایی بسیار خوب دانشگاه برن سوئیس باعث شده که دانشجویان زیادی برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب نمایند.

اخذ پذیرش در دانشگاه برن Bern سوئیس

متقاضیان باید برای تحصیل در دانشگاه برن Bern سوئیس، پذیرش این دانشگاه را بدست بیاورند؛ برای اخذ پذیرش شما باید مدارک لازم را در زمان تعیین شده ارائه نمایید.

آخرین مهلت برای شرکت در ترم بهار:

لیسانس و فوق لیسانسRegularLate
Non-medical Study Program15 December31 January

اخذ پذیرش در دانشگاه برن Bern سوئیس

اخرین مهلت برای شرکت در ترم پاییز:

لیسانس و فوق لیسانسRegularLate
Non-medical Study Program30 April31 August
Medicine, Dental Medicine and Veterinary Medicine15 FebruaryNon Possible

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه برن عبارتند از:

  • ارائه رزومه کامل و دقیق (CV)
  • مدارک تحصیلی قبلی و ریز نمرات
  • پرداخت هزینه های مربوطه که تقریبا CHF100 (فرانک سوئیس) می باشد
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید توانسته باشید حداقل معدل یعنی 12 را کسب کرده باشید
  • انگیزه نامه کامل و با جزئیات
  • ارائه توصیه نامه از اساتید
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زبان آلمانی

اگر قصد تحصیل در کشور سوئیس را دارید، بهتر است اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آورید. به این منظور پیشنهاد می شود با مراجعه به سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تحصیل رایگان در سوئیس را به همراه دیگر مقالات مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *