ویزای تحصیلی

دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی ترکیه

یکی از مراکز آموزش عالی آمریکا که از شعبات کالج روبرت می باشد دانشگاه بغازیچی ترکیه است که دانشجویان بسیاری در این دانشگاه تحصیل می نماند. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه محسوب می شود که در شمال ترکیه و در سال 1863 تاسیس شده است. فعالیت های آموزشی این دانشگاه در سال 1971 در منطقه ببک آغاز شد و هدف این دانشگاه پر مخاطب دستیابی به مراحل بالای آموزش و تحقیق می باشد. دانشگاه بغازیچی ترکیه برای خود لقب دانشگاه سبز و پایدار را انتخاب کرده است. اگر انتخاب شما برای تحصیل در ترکیه این دانشگاه می باشد تا انتهای این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نوشته شده است ما را همراهی کنید.

درباره دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی ترکیه در آزمون ورودی به دانشگاه به عنوان یکی از پرطرفدار ترین دانشگاه ها محسوب می شود. دانشجویانی که رتبه های برتر را کسب می کنند برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه را انتخاب می کنند. این دانشگاه ها در بخش های زیر از موقعیت بهتری برخوردار می باشد: بخش مهندسی؛ بخش علوم اجتماعی؛ بخش علوم آموزشی؛ بخش علوم پایه؛ بخش علوم شغلی؛ بخش هنرهای زیبا.

آیتمشرح
تاسیس ساختمان1863 کالج رابرت
تعداد پردیس6 پردیس
تعداد دانشجو16517
مکان دانشگاهاستانبول

در این دانشگاه حدودا 10000 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و حدودا 919 کادر علمی در این دانشگاه مشغول تدریس دروس می باشند. دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشکده بغازیچی ترکیه دارای سه دانشکده و دو مدرسه می باشد که دانشجویان با توجه به رشته انتخابی باید در یکی از این دانشکده ها به ادامه تحصیل مشغول شوند: دانشکده هنر و علوم؛ دانشکده اقتصاد و بازرگانی؛ دانشکده مهندسی؛ مدرسه زبان های خارجی؛ مدرسه نظام کاربردی.

رنکینگ دانشگاه بغازیچی ترکیه

امکان تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه هم به زبان انگلیسی وجود دارد و هم زبان ترکی استانبولی. به همین دلیل تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه زیاد شده است. زیاد بودن تعداد دانشجویان بین المللی در ترکیه و بالا بودن سطح آموزشی و همچنین داشتن امکانات رفاهی زیاد سبب شده این دانشگاه رنکینگ ملی و جهانی خوبی داشته باشد.

در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه بغازیچی ترکیه بیان شده است:

نام دانشگاهTHE RankingQS RankingWorld Report Ranking
Bogazici University377350-399186

رشته های تحصیلی در دانشگاه بغازیچی ترکیه

رشته های تحصیلی در دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه معتبر و پرطرفدار می توانند یکی از رشته های زیر را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

  • دروس تحصیلی در دانشکده تربیت معلم: دبیری رشته کامپیوتر، علوم پایه، فیزیک، ریاضیات مقطع ابتدایی، زبان انگلیسی، شیمی، ریاضیات در دوره پیش دبستانی، راهنمایی و مشاوره
  • رشته تحصیلی در دانشکده ادبیات و علوم پایه: رشته تحصیلی فیزیک، فلسفه، زبان و ادبیات انگلیسی، شیمی، ریاضی، زیست شناسی مولکولی، جامعه شناسی، روان شناسی، ادبیات و زبان ترک و رشته تاریخ
  • رشته تحصیلی در دانشکده علوم اداری و اقتصاد: رشته مدیریت، اقتصاد، علوم سیاسی، روابط بین الملل
  • رشته تحصیلی در دانشکده فنی و مهندسی: رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی ماشین آلات، مهندسی شیمی
  • رشته تحصیلی در مدرسه علوم عملی: رشته مدیریت گردشگری، بازرگانی بین الملل، سیستم های انفورماتیک
  • رشته تحصیلی در مدرسه زبان های خارجی: رشته تحصیلی مترجمی زبان

شهریه دانشگاه بغازیچی ترکیه

همواره یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی دانشجویان برای ادامه تحصیل در ترکیه یا هر کشور خارجی دیگر اطلاع از سطح شهریه های دانشگاهی است. تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه نیز از این قاعده اصلا مستثنا نیست. قبل از هر چیزی بایستی بدانید که دانشگاه بغازیچی یک دانشگاه دولتی است پس شهریه نبایستی نگرانی خاصی درپی داشته باشد.

لازم به ذکر است که سطح شهریه ها در این دانشگاه ترکیه بسته به ملیت متقاضیان متفاوت بوده و از قرار ذیل می باشد:

شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در ترکیه

امکانات دانشگاه بغازیچی در ترکیه

یکی از امکانات دانشگاه کتابخانه این دانشگاه می باشد که در سال 1863 مدرسه حقوق هاروارد تعداد 200 قفسه کتاب به دانشگاه اهدا کرد و فعالیت آن آغاز شد. در سال 2005 حدودا 300000 کتاب به زبان های مختلف در این کتابخانه نگه داری می شده است. در دانشگاه بغازیچی ترکیه دفتری برای بورس در نظر گرفته شده است که وظیفه آن پیدا کردن افراد و موسساتی می باشد که بورس ارائه می دهند. با توجه به این موضوع به 200 دانشجو این دانشگاه بورسیه تحصیلی اعطاء می شود. برای دریافت بورسیه های تحصیلی دانشجویان باید شرایطی داشته باشند که شما می توانید این شرایط را در مقاله تحصیل در ترکیه که توسط موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت نوشته شده است را مطالعه نمایید.

برای دریافت پذیرش از دانشگاه یغاریچی ترکیه دانشجویان باید مدارکی را به دانشگاه ارائه نمایند که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه ریز نمرات تمامی مقاطع تحصیلی
  • ارائه توصیه نامه
  • نوشتن انگیزه تان از تحصیل در این این دانشگاه که باید تحت عنوان انگیزه نامه ارائه شود
  • ارائه رزومه قوی و کامل
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی

مقطع کارشناسی دانشگاه بغازیچی در ترکیه

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه بغازیچی ترکیه را دارند باید مدارکی را به دانشگاه ارائه نمایند که شامل ارائه مدارک تحصیلی در مقط دبیرستان و ریز نمرات این دوره تحصیلی؛ داوطلب باید فرم های مربوطه را دریافت و تکمیل نماید؛ دانشجویان خارجی باید در آزمون OSYS شرکت نمایند و کارنامه آن را ارائه نمایند؛ ارائه کارنامه SAT؛ ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی؛ ارائه پاسپورت معتبر و فتوکپی از تمامی صفحات آن؛ پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن. همچنین باید گفت که هزینه های تحصیل در این مقطع تحصیلی در رشته های مختلف به شرح زیر می باشد.

دانشکده هاشهریه به لیر
دانشکده علوم پایه و ادبیاتTRY1282
دانشکده اقتصادTRY1155
دانشکده فنی و مهندسیTRY1530

مقاطع تکمیلی دانشگاه بغازیچی در ترکیه

دانشجویان که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به ادامه تحصیل شوند باید مدرک دوره کارشناسی را ارائه نمایند. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری دانشجو باید آزمون ورودی شرکت نماید و حداقل نمره را در EA که 75 بوده و بخش GMAT که 600 می باشد را اخذ کنند. دانشجویان برای تحصیل باید مدرک معتبر زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS را ارائه نمایند. همچنین دانشجو باید معرفی نامه های دریافت شده را ارائه دهد. این دانشجویان باید در GPA حداقل نمره را که 2.5 از 4 می باشد را کسب کرده باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجو باید مدرک تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را ارائه نماید. دانشجو باید در GPA معدل حداقل را 3.2 از 4 می باشد را کسب کرده باشند.

این دانشجویان در آزمون ورودی در بخش EA باید حداقل نمره که 77 می باشد و در بخش GMAT که حداقل نمره 600 می باشد را اخذ کرده باشند. ارائه معرفی نامه آموزشی و مدرک معتبر زبان انگلیسی نیز ضروری می باشد. همچنین متقاضیان باید در 3 تا 5 صفحه موضوع پایان نامه خود را ارائه نمایند. در این مقاله یکی از دانشگاه های معتبر و دولتی در کشور ترکیه را معرفی کرده ایم. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و در انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات دارید می توانید طی تماس و یا مراجعه حضوری در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را به دست آورید.

سوالات مهم درباب دانشگاه بغازیچی ترکیه

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • امکانات دانشگاه بغازیچی در ترکیه چگونه است؟ یکی از امکانات دانشگاه کتابخانه این دانشگاه می باشد که در سال 1863 مدرسه حقوق هاروارد تعداد 200 قفسه کتاب به دانشگاه اهدا کرد و فعالیت آن آغاز شد. در سال 2005 حدودا 300000 کتاب به زبان های مختلف در این کتابخانه نگه داری می شده است. در دانشگاه بغازیچی ترکیه دفتری برای بورس در نظر گرفته شده است که وظیفه آن پیدا کردن افراد و موسساتی می باشد که بورس ارائه می دهند. با توجه به این موضوع به 200 دانشجو این دانشگاه بورسیه تحصیلی اعطاء می شود.
  • مقاطع تکمیلی دانشگاه بغازیچی در ترکیه به چه صورت است؟ دانشجویان که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به ادامه تحصیل شوند باید مدرک دوره کارشناسی را ارائه نمایند. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری دانشجو باید آزمون ورودی شرکت نماید و حداقل نمره را در EA که 75 بوده و بخش GMAT که 600 می باشد را اخذ کنند. دانشجویان برای تحصیل باید مدرک معتبر زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS را ارائه نمایند. همچنین دانشجو باید معرفی نامه های دریافت شده را ارائه دهد. این دانشجویان باید در GPA حداقل نمره را که 2.5 از 4 می باشد را کسب کرده باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجو باید مدرک تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را ارائه نماید. دانشجو باید در GPA معدل حداقل را 3.2 از 4 می باشد را کسب کرده باشند.
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *