ویزای تحصیلی

دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه بورگوندی فرانسه در شهر دیژون در برگوندی بین پاریس و لیون واقع شده است و با ارائه رشته های تحصیلی گوناگون و خدمات پشتیبانی مورد توجه است. بورگوندی دوره ها و برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد که در نهایت منجر به دریافت تحصیلات عالی می شود. این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر دنیا در چندین رتبه بین المللی که بر اساس شاخص های مختلفی ارزیابی می شود، برتر است. در این مقاله تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • مزایای تحصیل در دانشگاه بورگوندی در کشور فرانسه چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته های مختلف در این دانشگاه چقدر است؟
  • زبان تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان این دانشگاه چیست؟

معرفی دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه Bourgogne (با نام فرانسوی: Université de Bourgogne) که سابقا با نام دانشگاه دیژون شناخته می شد در سال 1722 میلادی به همت پادشاه لوئیز شانزدهم فرانسه تاسیس شد. پس از انقلاب فرانسه بین سال های 1805 م. الی 1809 م. ناپلئون اول فرانسه دانشکده های علوم، هنر و پزشکی را در دانشکده دیژون تاسیس کرد. پس از گذشت 150 سال این دانشگاه و دانشکده های آن در مرکز فعلی مستقر شدند. از فارغ التحصیلان قابل توجه دانشگاه بورگوندی می توان به محمد ا. آلدوری، چری کارتر اسکات، آنتاناس موکوس، ژاک فرادین، پیر فروگی، پیر ویت و رابین دایانا اشاره کرد. جدول زیر نشان دهنده اطلاعات عمومی در خصوص دانشگاه Bourgogne است.

معرفی دانشگاه بورگوندی فرانسهشرح
نوع دانشگاهعمومی (غیر انتفاعی)
نام اختصاریUB
بودجه242 میلیون€ (یورو)
تعداد کارمندان3000 نفر
تعداد دانشجویان29000 نفر که از این میان 2300 نفر دانشجو خارجی و بین المللی هستند
تعداد فارغ التحصیلان9400 نفر
وب سایتwww.u-bourgogne.fr

استراتژی بین المللی دانشگاه بورگوندی فرانسه

تقویت سیاست بین المللی دانشگاه یکی از مولفه های اصلی استراتژی بلند مدت دانشگاه Burgundy است. استراتژی بین المللی دانشگاه بورگندی فرانسه به شرح ذیل است:

  • توسعه همکاری بین المللی
  • برنامه های بین المللی دانشگاه
  • از دانشجویان بین المللی که به UB می آیند و به عنوان دانشجو درجه یک تحصیل می کنند استقبال می شود
  • استقبال از اساتید و محققان بین المللی

دانشگاه بورگوندی با بیش از 300 شریک اروپایی و جهانی بین المللی ماموریت آموزشی و پژوهشی خود را برای سال های متمادی تضمین کرده است. علاوه بر این با توجه به روابط همکاری دو جانبه که در قرن 21 میلادی حاصل شده است مدارک مشترک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. UB همچنین مشارکت هایی در بسیاری از مناطق دیگر دنیا که علاقه علمی خاصی به وجود آن ها دارد را حفظ می کند، که می توان به صنعت اتومبیل سازی مکزیک و زمین های زراعی و شراب سازی برزیل اشاره کرد.

استراتژی بین المللی دانشگاه بورگوندی فرانسه

پذیرش تحصیلی از دانشگاه Burgundy

دانشگاه بورگوندی 400 رشته تحصیلی مختلف در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد، در این دانشگاه بیشتر برنامه ها به زبان فرانسوی ارائه می شود و برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بورگوندی فرانسه باید در اولین قدم رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید، پس از آن باید فرم مورد نظر تکمیل شود و مدارک تعیین شده ضمیمه فرم شود. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بورگوندی فرانسه به شرح ذیل است.

  • ارائه مدرک معتبر زبان فرانسوی (سطح B2)، برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه شود (TOEFL/ IELTS)
  • برای تحصیل در فرانسه باید مطمئن باشید که از منابع مالی کافی برای زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه برخوردار هستید. دقت داشته باشید که هیچ کمک مالی خاصی وجود ندارد که بتوانید به محض ورود به فرانسه درخواست کنید، بنابراین آگاه باشید که باید راه حل مطمئنی برای تامین هزینه ها در نظر داشته باشید.
  • عکس با اندازه عکس گذرنامه
  • کپی کامل شناسنامه یا سند صادر شده توسط دولت که توسط کنسولگری کشور مبدا صادر شده باشد. (این سند باید به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود)
  • در صورتی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید باید از گذرنامه خود نیز فتوکپی تهیه و ارائه کنید
  • یک نسخه از گواهی نامه بیمه مسئولیت مدنی فرانسه
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی اخذ شده از سال های تحصیلی پیشین و ریز نمرات

اگر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستید و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه را دارید، پشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل با مدرک دیپلم به مقاله تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه بورگوندی در فرانسه

اطلاع از هزینه های تحصیل برای متقاضیان خارجی و بین المللی امر ضروری است، هزینه تحصیل در دانشگاه Bourgogne با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی گران تر از زبان فرانسه است، به عنوان مثال برای تحصیل در رشته مطالعات تجاری باید سالانه مبلغ 3500€ (یورو) و تحصیل در رشته مدیریت فرهنگی باید سالانه مبلغ 4000€ (یورو) پرداخت کنید. هزینه ثبت نام برای مقطع کارشناسی 170€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد 243€ (یورو)، هزینه با بورس تحصیل از دولت فرانسه 0 و هزینه دیپلم مهندسی 601€ (یورو) است.

امکان ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس اروپایی برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطالعه مقاله تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا بپردازید. برای اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشورهای مختلف در دنیا می توانید همه روزه با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را کسب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *