ویزای تحصیلی

دانشگاه بیجینگ چین

دانشگاه بیجینگ چین

دانشگاه بیجینگ چین (PKU) به عنوان دانشگاه عمومی تحقیقات اصلی در پکن چین شناخته شده و در فهرست برترین موسسات آموزش عالی چین قرار گرفته و رتبه کسب کرده است. دانشجویانی که موفق به کسب بالاترین نمره در آزمون های کشوری می شوند، مجاز به پذیرش در دانشگاه بیجینگ چین می باشند. هر ساله افراد زیادی جهت تحصیل در رشته های مختلف و تحصیلات تکمیلی وارد کشور چین شده و این دانشگاه را انتخاب می نمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد اطلاعاتی را در خصوص این دانشگاه در اختیار متقاضیان قرار دهد تا افراد با تکیه بر این اطلاعات و همچنین اخذ مشاوره از کارشناسان و وکلای حاضر در موسسه، بهترین گزینه تحصیلی را انتخاب نمایند. بنابراین پیشنهاد می گردد مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

درباره دانشگاه بیجینگ چین

در سال 1898 میلادی، اولین دانشگاه ملی به نام دانشگاه بیجینگ چین که ارائه دهنده رشته‌ های تکمیلی برای تحصیل در این کشور بود، به تاسیس رسید و توانست برای آکادمی‌ های امپریالیستی که قدمت آنها به 100 سال می‌ رسد، جایگزین مناسبی محسوب گردد. در سال 1989 میلادی، این دانشگاه با تقریبا 3000 دانشجویی که در اختیار داشت، نقش اصلی و مهمی در تظاهرات ملی ایفا نمود. تحصیل در این دانشگاه به‌صورت ترمی است و دانشجویان در مقاطع مختلف بایستی مدت زمان مشخصی را پشت سر بگذارند.

برای مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، به مدت 4 سال، دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا به مدت 2 الی 3 سال و دانشجویانی که با هدف تحصیل در مقطع دکترا به کشور چین مهاجرت نموده‌اند، بایستی برنامه‌ های تحصیلی خود را در مدت 4 سال به اتمام برسانند تا موفق به کسب مدرک دکترا در رشته تحصیلی مورد علاقه خود شوند.

همکاری‌ های آموزشی و مبادله ای بین دانشگاه بیجینگ چین و موسسات مختلف در سراسر دنیا وجود دارد. از جمله این همکاری‌ ها می‌ توان به برنامه فوق لیسانس در امور بین الملل اشاره نمود که با دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در کشور انگلیس و به صورت مشترکا ایجاد گردیده است.

دوره های 2023 دانشگاه بیجینگ چین

دوره های تحصیلی 2023 که در دانشگاه بیجینگ چین برای دانشجویان ارائه می گردد مختلف و متنوع است. بخش های دانشگاهی متعددی وجود دارند که بر علوم مختلفی از جمله علوم اجتماعی و رشته های علمی متمرکز هستند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی هستد، بایستی دروس خود را به زبان چینی بگذرانند. اما برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان متقاضی به دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می گردد. در سال 2000 میلادی، دانشگاه پزشکی پکن برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین، به PKU متصل گردید و به مرکز بهداشت علوم پکن نام گرفت. امروزه برنامه های پزشکی PKU مانند داروسازی و پرستاری در این دانشگاه ارائه و تدریس می گردد. دوره هایی که در این دانشگاه تدریس می گردد شامل دوره های زیر می گردد:

  • آزمایشگاه های تحقیقاتی متعدد
  • آزمایشگاه دولتی فیزیک و فناوری هسته ای
  • آزمایشگاه ملی علوم پلاکت های ملی پکن
  • آزمایشگاه اصلی دولتی مواد شیمیایی

دانشگاه بیجینگ چین از جمله دانشگاه هایی است که در فهرست تایید از سوی وزارت علوم ایران جای گرفته و توانسته است رتبه ممتاز را به دست آورد. این دانشگاه در سال 2018 میلادی توانست در بین دانشگاه های برتر جهانی، رتبه 27 را به خود اختصاص دهد. رتبه های این در دانشگاه تا سال 2023 به شرح نمودار ذیل است:

رتبه های دانشگاه بیجینگ چین

هزینه تحصیل در دانشگاه بیجینگ

افراد عالی رتبه ای عضو هیات علمی دانشگاه بیجینگ چین هستند که از میان آنها 53 نفر در آکادمی معتبر چین عضویت دارند و 7 نفر آنها نیز عضو آکادمی مهندسی معادل می باشند. کلیه دانشجویان کارشناسی و فارغ التحصیل می توانند از مزیت مسکن این دانشگاه بهره مند شوند و دسترسی پیدا کنند. هزینه تحصیل در چین و شهریه های تحصیلی که از سوی دانشگاه بیجینگ چین دریافت می گردد، برای دانشجویان بین المللی و بومی متفاوت است. همچنین با توجه به این که دانشجو چه رشته و مقطعی را برای تحصیل انتخاب می کند، متغیر خواهد بود. اما به طور کلی شهریه های دریافتی برای اتباع غیر چینی مبلغ بیشتری می باشد. ضمنا شهریه تحصیل در رشته های علمی در مقایسه با سایر رشته ها بالاتر خواهد بود.

دانشکده های دانشگاه بیجینگ چین

همان طور که اشاره گردید قدمت این دانشگاه به 100 سال پیش باز می گردد. در این مدت زمان طولانی، بخش ها و دانشکده های مختلفی در این دانشگاه راه اندازی و تدریس می گردد که شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، اطلاع رسانی و مهندسی و علوم پزشکی می شود. رشته های علمی که در این دانشگاه تدریس می گردد، شامل رشته های زیر می شود. این رشته ها بسیار پر متقاضی بوده و در سطح کشور چین معروف است:

  • زبان چینی
  • زبان های غربی
  • تاریخ
  • فیزیک
  • بیولوژی

در حال حاضر بالغ بر 15000 دانشجو در مقطع فوق دیپلم و لیسانس، 12000 دانشجو در مقطع فوق لیسانس و دکترا مشغول تحصیل در دانشگاه بیجینگ چین هستند. این دانشگاه کتابخانه بسیار بزرگ و عظیمی دارد که به عنوان بزرگ ترین کتابخانه دانشگاهی در سطح آسیا محسوب می گردد و شناخته شده است. چرا که بالغ بر 6 میلیون و 290000 جلد کتاب در این کتابخانه وجود داشته و در دسترس دانشجویان عزیز است.

دانشکده های دانشگاه بیجینگ چین

پردیس دانشگاه بیجینگ

بزرگ ترین و مهم ترین پردیس دانشگاه بیجینگ چین در منطقه هایدان پکن در مجاورت باغ تابستانی معروف واقع گردیده که مساحت 274 هکتاری دارد و معروف به نام یان یوان (باغ یان) می باشد. این دانشگاه دارای ساختمان های تاریخی بسیار زیادی در اطراف خود است. از این رو از زیباترین دانشگاه های کشور چین محسوب می گردد که شهرت جهانی دارد. به طور میانگین در حدود 2000 دانشجوی خارجی و بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و مستقر می باشند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل در زمینه ارائه مشاوره های مهاجرتی به صورت تخصصی و حرفه ای را دارد. عزیزان مهاجر جهت اطلاع از کلیه موارد مربوط به مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی می توانند با این موسسه ارتباط برقرار نموده و مشاوره های لازم را دریافت دارند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *