ویزای تحصیلی

دانشگاه بیله فیلد آلمان

دانشگاه بیله فیلد آلمان

دانشگاه بیله فلد آلمان (Bielefeld University) در سال 1969 با اهداف تحقیقاتی و به منظور ارائه آموزش تحقیق محور با کیفیت بالا تاسیس شد. امروزه این دانشگاه شامل 13 دانشکده است و در رشته های علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و تکنولوژی می توان در این دانشگاه تحصیل کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به دانشگاه بیله فلد آلمان در سال 2023  توضیحاتی ارائه می شود.

دانشگاه بیله فیلد؛ یک دانشگاه تحقیقاتی در آلمان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در کشور آلمان که تحصیلات عالی در آن رایگان است چه نوع دانشگاه هایی وجود دارد. کلا آلمان دارای یک نظام آموزش عالی صنعت محور بر پایه نوآوری های تکنولوژیکی است. چرا که ذات و ماهیت کشور آلمان و شئونات مختلف اقتصادی و اجتماعی آن وابسته به صنعت است. به همین دلیل در کشور آلمان 3 نوع دانشگاه یا به قول خود آلمانی ها Universität وجود دارد که عبارتند از:

انواع دانشگاه های بیله فیلد در آلمان

دانشگاه بیله فیلد از نوع دانشگاه های تحقیقاتی آلمان محسوب می شود. دانشگاهی که ماهیتا یک دانشگاه دولتی است و از دلایل انتخاب این دانشگاه توسط دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل رایگان، کیفیت بالای آموزشی، تحصیل به زبان انگلیسی، امکانات آموزشی پیشرفته، کار حین تحصیل، فرصت های شغلی ایده آل بعد از فارغ التحصیلی و سایر اشاره نمود.

ویژگی های دانشگاه بیله فلد آلمان

این دانشگاه جزء معدود دانشگاه هایی در سطح جهان است که تمامی دانشکده ها و رشته ها را در بر دارد. دانشگاه بیله فلد با حدود 24000 دانشجو که حدود 3000 نفر آنها دانشجوی بین المللی هستند و از بیش از 20 کشور دنیا هستند، در بیش از 115 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و حدود 2750 پرسنل، یکی از دانشگاه های برتر و محبوب کشور آلمان است. پردیس اصلی این دانشگاه در غرب شهر بیله فلد در ایالت ورد راین وست فالن واقع شده است و شامل 5 پردیس اصلی نیز می باشد. همچنین کتابخانه دانشگاه بیله فلد یکی از بهترین کتابخانه های دانشگاهی در کشور آلمان است. ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

آیتمشرح
نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیسسپتامبر 1969
رئیس دانشگاهگرهارد سارژ
تعداد دانشجویان24255
محل اقامتبیلیفلد آلمان

جایگاه علمی دانشگاه بیله فلد آلمان در 2023

این دانشگاه یکی از دانشگاه های نو و تازه تاسیس محسوب می شود، به طور خاص، دانشگاه هدف “برقراری مجدد اتحاد بین تحقیق و تدریس” را دارد و بنابراین تمام دانشکده های خود دوره هایی را در حوزه تحقیق خود تدریس می کنند. این دانشگاه در سال گذشته دارای رتبه 173 جهانی بود و همچنین رتبه 67 در قاره اروپا را داشت. در خود کشور آلمان رتبه 8 را در بین دانشگاه های آلمان داشت. همچنین رتبه 57 را در میان دانشگاه های تازه تاسیس جهان به خود اختصاص داده بود و جزو برترین دانشگاه شمال آلمان قرار می گرفت.

جایگاه دانشگاه بیله فلد آلمان در نمودار ذیل بررسی شده است:

جایگاه علمی دانشگاه بیله فلد آلمان

دانشکده های دانشگاه بیله فلد آلمان

بیله فلد آلمان، شامل دانشکده های بسیاری می باشد که در ادامه به لیست این دانشگاه ها اشاره می نمائیم. البته لازم به ذکر است هر کدام از این دانشکده ها شرایط و مدارک مورد نیاز خود را انتظار دارند که متقاضیان احراز نمایند. از جمله دانشکده های موجود شامل دانشکده های زیر می باشد:

  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده تاریخ، فلسفه و تکنولوژی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده زبان شناسی و ادبیات
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده روانشناسی و تربیت بدنی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت، مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده تکنولوژی

نیازمندی های تحصیلی دانشگاه بیله فلد

برای اخذ پذیرش در دانشگاه بیله فیلد آلمان و اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید مدارک مورد نیاز را جهت اخذ پذیرش ارائه دهید. این مدارک بسته به شرایط افراد و رشته تحصیلی نیز متفاوت است ولی به صورت کلی شاملی نمره زبان آلمانی و انگلیسی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه، مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش، مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان، دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدرک رشته تحصیلی و گواهی تائیدیه زبان خارجی است.

زبان تحصیل در دانشگاه بیله فلد آلمان

دریافت ویزا برای تحصیل در دانشگاه بیله فیلد آلمان

گام آخر از فرآیند پذیرش از دانشگاه بیله فیلد آلمان درخواست ویزای تحصیلی آلمان 2023 می باشد. فرآیندی که دانشجو خود بایستی در راس آن باشد و درخواستش را شخصا به سفارت آلمان تحویل دهد. معمولا ویزای مذکور نیز یک نوع ویزای ورود محسوب شده و دانشجویان پس از ورود به کشور آلمان نیز موظف هستند تا ضمن ثبت نام آدرس سکونتی خود برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی خودشان اقدام کنند.

اما برای درخواست این ویزا مدارک مختلفی لازم است که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجویی آلمان
  • پاسپورت ملی
  • عکس های پاسپورتی
  • بیمه سلامت معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه این ویزا
  • رزومه
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • گواهی اسکان در آلمان

زبان تحصیل در دانشگاه بیله فلد آلمان

بسته به مقطعی که افراد اقدام می نمائید، نمره آیلتسی که باید ارائه دهید متفاوت است ولی به صورت کلی در مقطع کارشناسی شما باید نمره آیلتس 6.5 و حداقل نمره 6 در هر بخش را ارائه دهید و نمره تافل برای این مقطع باید 85 باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نمره آیلتس شما باید 7 و هر مهارت شما باید حداقل نمره 6.5 باشد و در صورت ارائه مدرک زبان تافل نمره شما باید به صورت کلی 93 باشد. برای مقطع دکترا نمره کل آیلتس باید 7 باشد و حداقل نمره هر بخش باید 6.5 باشد و در صورت ارائه نمره تافل نمره باید 97 باشد.

کمک هزینه دانشگاه بیله فلد آلمان

دانشگاه بیله فلد کمک هزینه هایی تا سقف 24 ماه (دوره های 4 ماهه) را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تاریخ، جامعه شناسی، علوم انسانی و یا علوم سیاسی دارند، فراهم می کند. دریافت کنندگان این کمک هزینه شانس آماده شدن برای ارائه پایان نامه مناسب را خواهند داشت. (این کمک هزینه مدرک فارغ التحصیلی در رشته مربوطه را نیاز دارد.)

کمک هزینه DAAD توسط وزارت آموزش و پرورش آلمان حمایت می شود. این شرکت بورسیه های مختلفی را به طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان، شامل اکثر کشورهای انگلیسی زبان ارائه می کند. کمک هزینه تحصیلی ترمیک که بر اساس کشور محل تحصیل دانشجویان، دانشگاه مبلغی بین 22000€ تا 76000€ (یورو) را برای پوشش هزینه های تحصیلی در نظر می گیرد.

کمک هزینه های کوتاه مدت برای فارغ التحصیلی دانشجویانی که قصد انجام پایان نامه در خارج از کشور را دارند مجاز به استفاده از این کمک هزینه هستند. برا اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره بهره مند شوید. مهاجرت به آلمان از طریق کار از جمله برترین راه های اخذ اقامت این کشور محسوب می گردد. آگاهی از هزینه زندگی در آلمان از سایر آگاهی های لازم در باب مهاجرت به این کشور می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *