ویزای تحصیلی

دانشگاه تونگجی چین

دانشگاه تونگجی چین

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارد یکی از موضوعات جذاب و پرطرفدار مهاجرتی یعنی دانشگاه تونگجی چین را بررسی نماید. مهاجرت به کشور چین و تحصیل در دانشگاه های این کشور موضوعی می باشد که مورد علاقه بسیاری از افراد است. اما برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها باید از شرایط آن آگاه باشید. این دانشگاه طرفداران زیادی دارد و سطح علمی آن در سطح ملی و جهانی نیز خوب است.

تحصیل در دانشگاه تونگجی چین در 2022

یکی از دانشگاه های پیشرو در چین دانشگاه تونگجی چین می باشد، این دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم کشور چین می باشد. قدمت این دانشگاه به بیش از چهار قرن می رسد و 4 رویکرد پژوهش، تحصیل، توسعه و نوآوری و میراث فرهنگی در این دانشگاه دنبال می شود. در سال 1907 میلادی دانشگاه تونگجی چین توسط اریک پائولان که یک پزشکی آلمانی بوده است به عنوان مدرسه پزشکی آلمانی تاسیس شد. دوازده ماه بعد از تاسیس این مدرسه نام آن به مدرسه پزشکی آلمانی تونگجی تغییر یافت.

این مدرسه در سال 1923 به عنوان دانشگاه شناخته شد. در سال 1927 نام مدرسه پزشکی آلمانی تونگجی به نام دانشگاه ملی تونگجی تغییر پیدا کرد. به لحاظ قدمت دانشگاه تونگجی چین یکی از هفت دانشگاه این کشور محسوب می شود. در سال 1949 میلادی در این دانشگاه پنج دانشکده تاسیس شد، که با این کار در عرصه بین المللی شهرت یافت. در سال 2022 اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار رقابتی است.

دانشجویان و کارکنان دانشگاه تونگجی

ده گستره از رشته های تحصیلی در این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • فنی و مهندسی
  • فلسفه
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • هنر
  • آموزش و پرورش
  • علوم پایه
  • ادبیات
  • حقوق

در این دانشگاه تعداد 2756 نفر به عنوان هیئت علمی مشغول به کار می باشند. که از این تعداد 855 نفر به عنوان Professor می باشند و 997 نفر به عنوان استادیار مشغول به فعالیت هستند. در مقطع کارشناسی تعداد 18581 نفر مشغول به تحصیل می باشند. در مقطع کارشماسی ارشد در این دانشگاه تعداد 13762 دانشجو مشغول به ادامه تحصیل بوده و در مقطع دکتری 4272 نفر مشغول به تحصیل می باشند. تعداد دانشجویان خارجی و بین المللی در این دانشگاه 2197 نفر می باشد.

دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند باید بدانند که در این مقطع 75 رشته تحصیلی ارائه می شود. در مقطع فوق لیسانس 55 رشته تحصیلی، 26 برنامه مهندسی و 15 برنامه حرفه ای ارائه می گردد. در دانشگاه تونگجی چین در مقطع دکتری 31 رشته تحصیلی ارائه می شود. همچنین 25 پژوهشگاه فوق دکتری در این دانشگاه وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه تونگجی چین

دانشجویان بین المللی در تونگجی

بعد از سال 1954 دانشگاه تونگجی چین اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی کرده است. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه ها در چین است که اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی کرده است. دفتر بین المللی دانشجویان مسئولیت های دانشجویان بین المللی مثل مراقبت از دانشجویان و تحصیل آن ها را بر عهده دارد. در سال 2002 میلادی بیش از 600 دانشجو بلند مدت بین المللی و 400 دانشجو از 58 کشور مختلف در جهان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بوده اند، همچنین این دانشجویان در دوره های زبان شرکت کرده اند.

برای مسکن دانشجویان بین المللی از 2 پردیس استفاده می شود، در این پردیس ها 34 سوئیت و 307 اتاق مطابق با استانداردها وجود دارد. در یکی از ساختمان ها برای تسهیل زندگی دانشجویان بین المللی یک کافه تریا وجود دارد. در دانشگاه تونگجی چین کالج های مشترک با کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیایی، فنلاندی، موسسه تونگجی و UNEP و غیره وجود دارد. در سال 2011 دانشگاه تونگجی دارای 30 کالج بوده است.

مرکز پیش دانشگاهی دانشگاه با برگزاری دوره هایی زبان چینی را به دانشجویان آموزش می دهد. همچنین دانشگاه تونگجی بورسیه های تحصیلی مثل: بورسیه دولت کشور چین، بورس رئیس دانشگاه تونگجی و بورس دولت شانگهای را به دانشجویان خارجی اعطاء می کند. دانشجویان بین المللی می توانند قبل از ورود یا بعد از ورود اقدامات لازم را جهت دریافت بورسیه انجام دهند.

برنامه های دانشگاه تونگجی چین

در دانشگاه تونگجی چین برنامه های متنوعی ارائه می شود که در ادامه سعی داریم به معرفی این برنامه ها بپردازیم.

  • برای تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشجویان باید با توجه به رشته تحصیلیشان بین چهار تا پنج سال مشغول به تحصیل باشند. در این مقطع شصت و نه برنامه از جمله BA برای مدت 4 سال چینی.
  • برنامه هایی که برای مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است برای مدت 3 تا 5 سال می باشد که با توجه به رشته انتخابی دانشجو متفاوت است، در این مقطع 101 برنامه شامل مدیریت کسب و کار وجود دارد.
  • برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان باید مدت 3 سال مشغول به تحصیل باشند، در این مقطع 39 برنامه آموزشی از جمله مهندسی سازه وجود دارد.
  • برای شرکت در برنامه های پیشرفته و یا درون سرویسی باید به مدت یک سال مشغول به تحصیل باشید.

همکاری های بین المللی دانشگاه تونگجی چین

این دانشگاه سعی دارد ارتباطات بین المللی خود را افزایش دهد. به سبب همکاری که دانشگاه تونگجی از گذشته با کشور آلمان داشته است موفق شده است با کشورهای بزرگ در قاره اروپا همکاری داشته باشد. و همچنین سعی دارد همکاری های مشترکی با دانشگاه های آسیایی و دانشگاه های منطقه آمریکا شمالی داشته باشد.

این دانشگاه در حال گسترش ارتباطات خود با کشور ژاپن، کشور آمریکا و کشور استرالیا می باشد. دانشگاه تونگجی بیش از دویست قرار داد همکاری با دانشگاه های خارجی و تاسیس مرکزهای پژوهشی مشترک با شرکت های مشهور در جهان سعی داشته همکاری خود را با شرکت های معتبر و دانشگاه های شناخته شده در جهان گسترش دهد. همان طور که در این مقاله مطالعه کردید اطلاعات مختصری در رابطه با مهاجرت تحصیلی به چین در اختیار شما عزیزان قرار داده شد، اگر بعد از مطالعه همچنان پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده اید می توانید با کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *