ویزای تحصیلی

دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

اگر به دنبال تحصیلات عالی در خارج از کشور هستید، تحصیل در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش می تواند بهترین گزینه برای این امر محسوب گردد. همان طور که از نام آن پیداست، دانشگاه تکنولوژی وین در کشور اتریش دارای بالاترین سطح و کیفیت آموزشی و علمی است. به طوری که دانشجویان با علم فناوری و تکنولوژی به صورت وسیع و گسترده آشنا می شوند و در نهایت در بهترین شرایط علمی و آموزشی فارغ التحصیل می گردند. تنوع رشته ها و دپارتمان های تحصیلی در این دانشگاه، بسیار بوده و هر ساله دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند. اما توصیه می گردد برای حصول اطمینان از تصمیم خود با وکلا و مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و شرایط تحصیلی خود را عنوان نمایید تا طبق مشاوره های ارائه شده، امر مهاجرت تحصیلی متقاضیان تضمین گردد.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش چیست؟
  • آیا این دانشگاه در سطح جهان دارای رتبه علمی است؟
  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه تکنولوژی وین چقدر است؟
  • آیا زندگی دانشجویی در وین گرانقیمت است؟
  • آیا وین شهر مناسبی برای تحصیل به شمار می رود؟

وین؛ شهر دانشجوئی اتریش

همان طوری که احتمالا می دانید، اتریش جزء مقاصد تحصیلی ارزان برای دانشجویان بین المللی است چرا که تحصیل در دانشگاه هی دولتی این کشور تقریبا رایگان و در حدود 800€ است. البته مقصد تحصیلی ارزان اما بسیار با کیفیت مخصوصا برای دانشجویان پزشکی! به همین دلیل است که همه ساله اغلب دانشجویان ایرانی و همتایان خارجی آنها به قصد تحصیل در اتریش آهنگ سفر به این کشور دانشجو دوست را می کنند. اما در این میان شهر وین به دلیل وجود دانشگاه های برتر اتریش و نیز امکانات تحصیلی مدرن و پیشرفته خود و همچنین هزینه زندگی مناسب بسیار مورد توجه دانشجویان قرار دارد و شهر دانشجوئی اتریش لقب دارد. اما چرا شهر دانشجوئی؟ اولا جالب است بدانید که شهر وین (پایتخت) به لحاظ شاخص هزینه زندگی ارزانتر از بقیه شهرهای اتریش است و این مهم را میتوان از نمودار زیر فهمید:

مقایسه شاخص هزینه زندگی در اتریش

از سوی دیگر، وین اتریش شهری است که به لحاظ شاخص کیفیت زندگی بالاتر از هر شهر اتریش است و در نمودار زیر می توان به زبان آماری متوجه این نکته اساسی شد:

مقایسه شاخص کیفیت زندگی در شهرهای اتریش

شهریه تحصیلی دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

میزان شهریه ها در دانشگاه های مختلف اتریش، متغیر است. اما این شهریه در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش کاملا مشخص و معین است و برای دانشجویان بین المللی و بومی متفاوت خواهد بود. مواردی که از سوی این دانشگاه در محاسبه میزان شهریه دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد شامل مدت زمان ترم های تحصیلی، وضعیت شهروندی فرد دانشجو و همچنین تاریخ پرداخت هزینه ها می باشد.

به طور کلی می توان گفت هزینه های تحصیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا در هر ترم تحصیلی مبلغی معادل 363.36€ (یورو) و برای دانشجویانی که جزو شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند نیز مبلغی به میزان 726.72€ (یورو) در نظر گرفته شده است. بیمه دانشجویی از جمله موارد مهمی است که بایستی هزینه آن همراه با شهریه پرداخت گردد که در سال تحصیلی اخیر میلادی به مبلغ 18.70€ (یورو) بوده است. بنابراین کل هزینه ای که بایستی توسط دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در هر ترم تحصیلی پرداخت گردد، به ترتیب 382.06€ و 745.42€ (یورو) خواهد بود.

دانشکده های مختلف دانشگاه وین اتریش

دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش دارای دانشکده های مختلف و متنوعی است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. بنابراین دانشجویان در اکثریت رشته های تحصیلی می توانند ادامه تحصیل دهند. فهرست دانشکده ها و مراکز آن به شرح زیر است:

  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم زیستی
  • مرکز زیست شناسی مولکولی
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده فیزیک
  • مرکز آموزش تربیت معلم

رشته های تحصیلی دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

همان طور که گفته شد دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش دارای رشته ها و دپارتمان های تحصیلی متنوعی است که دانشجویان بر اساس علاقه خود می توانند در یکی از رشته های تحصیلی به تحصیل در اتریش بپردازند. بر همین اساس، لازم است بدانید بالغ بر 188 رشته تحصیلی مختلف از سوی این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که در مقاطع مختلف تحصیلی است. همچنین بالغ بر 94000 دانشجو از نقاط مختلف جهان در حال تحصیل در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش هستند که طبق گزارش های واصله، تقریبا کلیه آنها از این موضوع رضایت کامل دارند. زبان تحصیلی در رشته های مربوط به مقطع لیسانس به زبان آلمانی می باشد. اما رشته هایی که در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD برای دانشجویان ارائه می گردد، به زبان آلمانی و انگلیسی است. بنابراین لازم است دانشجویان برای پذیرش تحصیلی در هر دوی این زبان ها دانش کافی داشته باشند.

رشته های تحصیلی دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه تکنولوژی وین

مدت زمانی که دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی بایستی به تحصیل در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش بپردازند، 6 ترم می باشد. در این 6 ترم، تعداد 180 واحد درسی به دانشجویان ارائه می گردد که آنان ملزم به پشت سر گذاردن و کسب نمره قبولی در واحدهای درسی هستند. در نهایت عنوان تحصیلی که برای دانشجویان این مقطع اعطا می گردد (Bachelor of Science (BSc خواهد بود.

مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت ترمی و تعداد 4 ترم می باشد. دانشجویان عزیز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش دقت داشته باشند که جهت پذیرش تحصیلی بایستی مدرک کارشناسی خود را همراه با ریز نمرات ارائه نمایند. در زمان فارغ التحصیلی عنوان ها و مدرک (DiplomingenieurIn (Dipl.Ing. یا (Master of Science (MSc به دانشجویان فارغ التحصیل این مقطع اعطا می گردد.

شرایط پذیرش در دانشگاه تکنولوژی وین

پذیرش در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. برای مثال کلیه دروس تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان به صورت آلمانی ارائه می گردد. بنابراین دانشجویانی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند، بایستی مدرک زبان آلمانی سطح B2 را ارائه دهند. ممکن است دانشجویی فاقد این مدرک باشد، در این صورت بایستی دوره های یادگیری زبان آلمانی را در کشور اتریش پشت سر گذاشته و مدرک مورد نظر را اخذ نماید. ددلاین مدنظر برای پذیرش و ثبت نام دانشجویان نیز مشخص و معین بوده و دو ترم تحصیلی زمستانه و تابستانه صورت می گیرد. همچنین دانشجویان تحت شرایط خاص میتوانند 2 سال در این دانشگاه به ارتقای و تکمیل سطح زبان خویش بپردازند و بعد از آن دوره تحصیلی و خود را شروع نمایند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

علاوه بر دانشگاه تکنولوژی وین، برای اخذ پذیرش از سایر دانشگاه های اتریش نیز تقریبا مدارک مشابهی لازم است. منتهی مدارک با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود پس بهتر است هر دانشجویی مدارک دقیق را در رشته مورد نظر خود در وبسایت دانشگاه بررسی کند. کلی ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه مذکور و سایر دانشگاه های اتریش عبارت هستند از:

  1. CV که باید شامل موفقیت های تحصیلی، ورزشی و غیره دانشجو باشد.
  2. گواهی قبولی در دانشگاه سراسری ایران
  3. ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده به زبان آلمانی
  4. ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان آلمانی
  5. مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  6. توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  7. انگیزه نامه (SOP)
  8. پرداخت هزینه بررسی مدارک (Application fee)

بازه زمانی برای ثبت نام برای ترم تابستانه تا تاریخ 5 فوریه و برای ترم زمستانه نیز تا تاریخ 5 سپتامبر خواهد بود. برای اطلاع از سایر شرایط پذیرش در دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش، نحوه اخذ ویزای تحصیلی اتریش و یا دیگر گزینه های مهاجرت به اتریش، با مشاوران فعال و ماهر ما، حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره تخصصی نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه تکنولوژی وین در اتریش

متقاضیان تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اتریش سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • شهریه دانشگاه تکنولوژی وین چقدر است؟ این دانشگاه رایگان است و هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمیکند صرفا هزینه ای بابت ثبت نام در هر ترم دریافت میشود.
  • هزینه ای که بابت ثبت نام در هر ترم توسط این دانشگاه دریافت می شود چقدر است؟ بطور کلی هزینه ای در حدود 726€ (یورو) در هر ترم دریافت می کنند.
  • دانشگاه تکنولوژی وین در چه زمینه هایی دوره های آموزشی دارد؟ این دانشگاه دانشکده های فراوانی از جمله دانشکده حقوق، کامپیوتر، روانشناسی، ریاضیات، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و فلسفه دارد.
  • چند رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد و چه میزان دانشجو در حال تحصیل هستند؟ چیزی در حدود 188 رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد و 9400 دانشجو در این دانشگاه تا به امروز ثبت نام کرده اند.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش چقدر است؟ معمولا دوره های کارشناسی در این دانشگاه 3 ساله است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *