ویزای تحصیلی

دانشگاه جنوب شرقی نروژ

دانشگاه جنوب شرقی نروژ

دانشگاه جنوب شرقی نروژ یکی از ده دانشگاه برتر این کشور است که طیف وسیعی از فعالیت های موسیقی، ورزشی و فرهنگی را ارائه می دهد. هدف اصلی دانشگاه جنوب شرقی نروژ افزایش بین المللی در آموزش و پژوهش می باشد، دفتر بین المللی این موسسه برای تسهیل و پشتیبانی از توسعه آموزش و تبادل بین المللی تلاش می کند. هم اکنون این دانشگاه با 17152 دانشجو و 1360 کارمند فعالیت می کند. اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه جنوب شرقی نروژ هستید و یا سعی دارید اطلاعاتی در خصوص این دانشگاه کسب کنید، تا پایان مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • آیا می توان در این دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟
  • شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • برترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این دانشگاه، وارد بازار کار شد؟
  • مزایای اقامت پس از تحصیل در کشور نروژ چیست؟

آشنایی مختصر با دانشگاه جنوب شرقی نروژ

این دانشگاه (به نروژی: Universitetet i Sørøst-Norge) که با نام اختصاری USN شناخته می شود دومین کالج دولتی در کشور نروژ محسوب می شوند. این دانشگاه در 1 ژانویه 2016 میلادی با ادغام بوسکرود، کالج وستفولد و کالج تلمارک تاسیس شد. دانشگاه جنوب شرقی نروژ دارای 4 دانشکده است که عبارتند از: دانشکده علوم انسانی، ورزشی و علوم تربیتی، دانشکده بهداشت و علوم اجتماعی، دانشکده فناوری، علوم طبیعی و علوم دریایی و دانشکده بازرگانی. USN در حال حضر به ریاست رکتور پتر آزن اداره می شود.

اخذ پذیرش از دانشگاه USN

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه جنوب شرقی نروژ را دارند باید پس از انتخاب رشته تحصیلی اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه انجام دهند. به این منظور باید در اولین مرحله فرم مورد نظر را در وب سایت دانشگاه تکمیل کنید. برای بررسی درخواست لازم است مدارک تعیین شده را نیز همراه با فرم ارسال کنید، دقت داشته باشید که تمامی اسناد که آپلود می شود باید اسناد اصلی باشد و کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات باید به زبان نروژی یا انگلیسی ترجمه شده باشند. کلیه متقاضیان باید مدارک تحصیلی و متوسطه را بارگذاری کنند، اگر موسسه شما نسخه انگلیسی مدارک تحصیلی را در اختیارتان قرار نمی دهد باید ترجمه اصلی و معتبر را به انگلیسی بارگذاری کنید.

طبق مقررات وضع شده دانشگاه متقاضیان برخی از کشورها مثل ایران باید اسنادی خاصی را به دانشگاه ارسال کنند که این اسناد باید از طریق موسسه صادر کننده ارسال شود که عبارتند از:

  • آموزش متوسطه: نسخه اسکن شده از مدرک تحصیلی مقطع دیپلم/ گواهی نامه اصلی، دیپلم پیش دانشگاهی و فتوکپی از ریز نمرات اخذ شده در دوره تحصیلی متوسطه
  • آموزش عالی: ارائه نسخه اسکن شده از مقطع تحصیلی لیسانس و ریز نمرات دریافت شده در این مقطع

علاوه بر مدارک ذکر شده لازم است دانشجو مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6 یا TOEFL 550 (مبتنی بر مقاله)، 213 (مبتنی بر یارانه)، 80 (مبتنی بر اینترنت)، اسکن از پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی، اسکن عکس پاسپورتی، انگیزه نامه (نباید بیشتر از 400 کلمه باشد) و اثبات توانایی مالی را ارسال کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه جنوب شرقی نروژ

هزینه تحصیل در دانشگاه جنوب شرقی نروژ

بیشتر دانشگاه های دولتی کشور نروژ با بودجه عمومی تامین می شوند، دولت نروژ دسترسی به آموزش عالی را برای تمامی دانشجویان فراهم کرده است. دانشگاه USN یکی از دانشگاه های دولتی کشور نروژ بوده که برای تحصیل در آنجا نیازی به پرداخت شهریه نیست. دانشگاه جنوب شرقی نروژ هیچ بورس خصوصی برای دانشجویان بین المللی در نظر ندارد، با این حال برنامه های ملی وجود دارد که بورس های تحصیلی و انواع دیگر بودجه ها را در اختیار دانشجویان خارجی و بین المللی قرار میدهند. برای اطلاع از شرایط تحصیل به صورت رایگان در کشور نروژ به مطالعه مقاله تحصیل رایگان در نروژ بپردازید.

سوالاتی در خصوص دانشگاه جنوب شرقی نروژ

در ادامه به برخی از سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه جنوب شرقی نروژ مطرح شود پاسخ می دهیم.

  • آیا برای اقامت در نروژ به بیمه نیاز دارم؟ بله، کلیه دانشجویان موظف به داشتن بیمه معتبر هستند که مدت زمان اقامت آن ها را پوشش دهد.
  • آیا USN ضمانت مسکن برای دانشجویان بین المللی دارد؟ در حال حاضر این دانشگاه هیچ ضمانتی برای مسکن دانشجویی ندارد و در حال بررسی قرار داد با مسکن SSN می باشند.
  • چگونه می توانم شماره شناسنامه نروژی دریافت کنم؟ مراحل دریافت شماره ملی نروژ با توجه به ملت و مدت زمان فرد متفاوت است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که بیشتر از 9 ماه در کشور نروژ مشغول به تحصیل هستند، پس از گزارش به کلانتری به صورت خودکار شماره هویت ملی نروژ را دریافت می کنند. اگر طول مدت تحصیل کمتر از 9 ماه باشد پند هفته پس از قرار ملاقات با کلانتری به صورت خودکار شماره هویت ملی نروژ را دریافت می کنید.
  • آیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ به ویزای تحصیلی نیاز دارم؟ بله، پس از اینکه پذیرش دانشگاه جنوب شرقی نروژ را دریافت کردید باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و پس از آن با قرار ملاقات در نزدیکترین ایستگاه کنسولی نروژ مدارک خود را برای بررسی درخواست ارائه کنید.

دانشجویان بین المللی که قصد اقامت در کشور نروژ را دارند می توانند با کاریابی و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در نروژ اقامت داشته باشند. برای اطلاع از شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی به مقاله کار پس از تحصیل در نروژ رجوع کنید. علاوه بر مطالعه مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند طی تماس با وکلاء مجرب موسسه اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت تکمیل کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *