ویزای تحصیلی

دانشگاه حیدرآباد هند

دانشگاه حیدرآباد هند

دانشگاه حیدرآباد هند از جمله موسسات آموزش عالی است که همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی و علاقه مندان به تحصیل در هندوستان بوده است. اگرچه هندوستان کشوری در حال توسعه با بیش از 1 میلیارد جمعیت است که اکثر آن ها فقیر هستند اما به دلایل مختلف تحصیل در هند متقاضیان متعددی دارد. از جمله این دلایل می توان به رسمی بودن زبان انگلیسی در هندوستان در کنار زبان هندی اشاره کرد، چرا که سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان و استرالیا علاوه بر این که دانشگاه های گران قیمتی دارند، هزینه های زندگی سرسام آوری نیز بر دانشجویان تحمیل می کنند. این در حالی است که زندگی در هند در سال 2024 همچنان ارزان قیمت است و با کار دانشجویی بخش اعظم هزینه های زندگی تامین می شود. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، در خصوص دانشگاه حیدرآباد هند توضیحاتی ارائه گشته است.

آشنایی با دانشگاه حیدرآباد هند

دانشگاه حیدرآباد هند در سال 1974 در شهر حیدرآباد هندوستان واقع در استان تلانگانا تاسیس شده است. این دانشگاه در سال 2024 بیش از 5000 دانشجو و 400 دانشکده دارد و در زمینه های مختلف تحصیلی، دوره های آموزشی ارائه می دهد. لازم به ذکر است فارغ التحصیل شدن از دانشگاه حیدرآباد هند امتیاز مثبت مهمی به شمار می آید چرا که این دانشگاه در سال 2015 جایزه بهترین دانشگاه مرکزی هند را از رییس جمهور وقت هندوستان دریافت کرده است.

شهریه دانشگاه حیدرآباد هند

این که دانشجویان چه میزان شهریه را باید سالیانه به دانشگاه حیدرآباد هند پرداخت نمایند با توجه به رشته تحصیلی و مقطعی که در آن آموزش می بینند یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری متفاوت است. منتهی به طور متوسط شهریه سالیانه دانشگاه حیدرآباد هند 5000$ (دلار آمریکا) می باشد که در مقایسه با دانشگاه های سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار ارزان قیمت تر است. علاوه بر شهریه دانشگاه، زندگی در هندوستان نیز ارزان قیمت است.

در نمودار پایین به مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در هندوستان طی سال 2024 با برخی کشورهای دیگر پرداخته شده است:

توزیع هزینه های زندگی در هند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه حیدرآباد هند

اینکه متقاضیان دقیقا لازم است چه مدارکی را برای اخذ پذیرش از دانشگاه حیدرآباد هند آماده کنند بستگی به رشته و مقطع تحصیلی آن ها دارد اما کلیات به شرح ذیل است:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه حیدرآبادتوضیحات
رزومهباید شامل دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی فرد باشد
ترجمه رسمی مدارکتمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده
ترجمه رسمی ریز نمراتریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی لازم است ترجمه شوند
توصیه نامهحداقل 2 تن از اساتید مقطع قبلی فرد باید توصیه نامه بنویسند
انگیزه نامهمتقاضی باید شخصا آن را نگارش نماید
مدرک زبانزبان انگلیسی کافی است اما تسلط بر زبان هندی امتیاز می باشد
پرداخت هزینه بررسی مدارکApplication fee دانشگاه حیدرآباد 550INR (روپیه هند) است

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه حیدرآباد هند

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هند

یکی از پیچیده ترین و پردردسرترین مراحل برای تحصیل در یک کشور خارجی، اخذ ویزای آن است و در خصوص تحصیل در هندوستان نیز این مسئله صادق است. مدارک لازم که باید به سفارت تقدیم شوند متعددند و ذکر جزییات از حوصله این مقاله خارج است اما مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هندوستان در جدول ذیل بیان شده اند:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هند در سال 2024توضیحات
نامه پذیرش تحصیلیدانشگاه حیدرآباد پس از ثبت نام قطعی ایمیلی برای متقاضی صادر می کند که باید اصل آن به سفارت تقدیم شود
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به زبان انگلیسی جزو مدارکی است که باید به سفارت داده شود
گواهی تمکن مالینامه بانک که نشان دهنده داشتن حسابی به میزان 6000$ (دلار آمریکا) است و بیان گر توانایی مالی فرد است
رزرو خوابگاه یا اجاره منزلبرای حداقل 4 ماه باید خوابگاه یا منزلی تهیه شده باشد تا مشخص گردد فرد پس از ورود به هند محل اقامتی دارد

اقامت پس از تحصیل در دانشگاه حیدرآباد

همان طور که پیش تر اشاره شد دانشگاه حیدرآباد یکی از دانشگاه های خوب هندوستان می باشد و فارغ التحصیلی از آن امتیاز بزرگی محسوب می شود. البته اگر چه آمار بیکاری در هندوستان در سال 2024 بالای 7% است که با توجه به جمعیت بیش از 1 میلیارد نفری هند رقم قابل توجهی است و قطعا پیدا کردن کار در آلمان و کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است اما دانشجویانی که در دانشگاه حیدرآباد هند تحصیل کرده باشند و به دو زبان انگلیسی و هندی مسلط باشند مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

لازم به ذکر است کسانی که می خواهند اقامت خود را پس از پایان تحصیلات در هند همچنان تمدید نمایند ضروری است شغلی پیدا کنند. پس از پیدا کردن شغل و امضای قرارداد استخدام، فرد خارجی می تواند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری هند کند البته کسانی که حین تحصیل در دانشگاه حیدرآباد مشغول به کار پاره وقت بوده اند قطعا پس از اتمام تحصیلات در پیدا کردن شغل تمام وقت نیز موفق تر خواهند بود.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی راجع به دانشگاه حیدرآباد هند و شرایط تحصیل در این کشور ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. اگر چه تحصیل و زندگی در هند ارزان قیمت است اما از آن جا که مهاجران غالبا در پی زندگی در کشوری با رفاه اجتماعی بالا و شرایط اقتصادی بسیار خوب هستند، هندوستان گزینه خوبی نیست. در واقع با توجه به این که در سال 2024 امکان تحصیل در مجارستان، فرانسه، اتریش و غیره با هزینه های معقول وجود دارد، کمتر کسی حاضر است کشورهای در حال توسعه ای همچون عمان، هندوستان یا مالزی را انتخاب کند.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه حیدرآباد هند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه حیدرآباد هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • چگونه می توانم در دانشگاه حیدرآباد هند تحصیل کنم؟ روند پذیرش دانشگاه حیدرآباد هند هر ساله در ماه ژوئن آغاز می شود. این دانشگاه یک آزمون ورودی برای پذیرش دانشجویان مستعد از سراسر جهان برگزار می کند.
  • چه افرادی واجد شرایط تحصیل در دانشگاه حیدرآباد هند هستند؟ اصلی ترین معیار برای پذیرش در دانشگاه حیدرآباد هند، شرط نمره می باشد. متقاضیان باید با ارائه حداقل 60% نمره در دروس تخصصی در این دانشگاه ثبت نام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *