ویزای تحصیلی

دانشگاه دهلی هند

دانشگاه دهلی هند

دهلی نو پایتخت هندوستان، یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی جهان به شمار می رود و دانشگاه های با کیفیتی از جمله دانشگاه دهلی هند در این شهر قرار دارد. کشور پرجمعیت هندوستان با داشتن بیش از 750 دانشگاه و موسسه آموزشی یکی از بزرگترین نظام های آموزشی جهان را در اختیار دارد و هر سال دانشجویان خارجی زیادی را پذیرا می باشد. هندوستان دانشگاه های مختلفی اعم از دولتی و خصوصی در شهرهای مختلف خود دارد.

دانشگاه دهلی هند یکی از برترین دانشگاه های هندوستان است که تحت حمایت دولت این کشور قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر با تجربه صد ساله خود امروز بسیاری از رشته های مختلف تحصیلی را در دانشکده ها و کالج های خود به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند و مدارک صادر شده از این دانشگاه بسیار معتبر می باشند. در ادامه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است دانشگاه دهلی هند معرفی شده است.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه دهلی چگونه است؟
  • آیا می توان با تحصیل در دانشگاه دهلی وارد بازار کار این کشور شد؟
  • آیا دانشگاه دهلی برترین دانشگاه هند است؟
  • زبان تحصیل در دانشگاه دهلی چیست؟
  • آیا دانشگاه دهلی مورد تایید وزارت علوم است؟

درباره دانشگاه دهلی هند

دانشگاه دهلی نو واقع در پایتخت این کشور یعنی دهلی نو (New Delhi) قرار دارد و امروز با داشتن 80 کالج و دپارتمان در رشته های مختلف تحصیلی از جمله علوم انسانی، علوم پایه، علوم اجتماعی، حقوق، هنر، مطالعات ریاضی، مدیریت، فیزیک، ژنتیک، میکروبیولوژی، حسابداری، علوم کامپیوتر، پرستاری، داروسازی و بسیاری دیگر از رشته ها را با بیش از 500 برنامه تحصیلی در سال در زبان های انگلیسی و هندی ارائه می کند. این دانشگاه امروز به غیر از كتابخانه ها در دانشكده ها دارای 15 كتابخانه بزرگ مجزا است. مرکز ابزار و تجهیزات این دانشگاه هم اکنون نزدیک بخش های فیزیک و شیمی واقع شده است و اسناد تحقیقاتی پیشرفته را در خود جای داده است. این دانشگاه همچنین به تازگی شبکه فیبر نوری را در پردیس های شمالی و جنوبی ایجاد کرده است که همه کالج ها و بخش ها را به هم متصل می کند.

آیتمشرح
تاسیس1922
نوع دانشگاهدولتی
تعداد دانشجو24547
مکاندهلی نو
نام مستعارDU
وبگاهwww.du.ac.in/du

تاریخچه دانشگاه دهلی

دانشگاه دهلی هند در سال 1922 توسط دولت این کشور تاسیس شد و هم اکنون نخست وزیر هند رئیس این دانشگاه است. این دانشگاه در ابتدا با 2 دانشکده و 3 کالج با کم تر از 800 دانشجو کار خود را آغاز کرد و هم اکنون با رشد خود در طی سال های گذشته دارای 16 دانشکده و 80 واحد دانشگاهی است و همچنین میزبان بیش از 20000 دانشجو است. این دانشگاه دارای پردیس های مختلفی است که پردیس های شمالی و جنوب آن از شهرت خاصی برخوردار هستند. این دانشگاه با جلب دانشجویان و اساتید از سراسر هند و خارج از کشور، به عنوان سمبل تعالی، یکپارچگی و اندیشه و گفتار و عمل نیک پدید آمده است. این دانشگاه در حال حاضر یکی از مشهور ترین دانشگاه های هندوستان است و با تجهیزات و امکانات عالی خود میزبان دانشجویان برتر داخلی و بین المللی است.

پنج بخش شيمي، زمين شناسي، جانورشناسي، جامعه شناسي و تاريخ این دانشگاه نيز به عنوان مرکز مطالعات پيشرفته یاد شده اند. این مراکز مطالعات پیشرفته برای خودشان به عنوان مراکز تعالی آموزش و پژوهش در حوزه های مربوطه، جوایزی را دریافت کرده اند. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از دپارتمان های دانشگاه نیز به دلیل دریافت برنامه های علمی برجسته خود، تحت برنامه کمک های ویژه کمک های مالی دریافت می کنند و دانشجویان از این کمک ها استفاده می کنند.

پردیس جنوبی این دانشگاه در سال 1973 تاسیس شد و این پردیس اکنون در 69 هکتار از زمین های سبز برخوردار است و ساختمان های آن با فضای طبیعی ترکیب شده اند. بخشهای مختلفی نیز مانند دانشکده هنر و دانشکده علوم بین رشته ای و کاربردی در این پردیس مستقر هستند. این دانشگاه همچنین خوابگاه های مختلفی را تاسیس کرده است و 3 مورد از آنان مختص دانشجویان خارجی است.

دانشکده های دانشگاه دهلی هند

دانشگاه دهلی هند دارای 16 دانشکده و بیش از 80 دپارتمان و کالج است که برنامه های مختلف تحصیلی در آن ارائه می شوند در اینجا دانشکده های مهم این دانشگاه معرفی شده اند.

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده هنر
  • دانشکده مطالعات تجاری و بازرگانی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده آموزش و تربیت معلمی
  • دانشکده مطالعات ریاضی
  • دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا
  • دانشکده علوم
  • دانشکده فناوری
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم میان رشته ای و علوم کاربردی
  • دانشکده آموزش آزاد
  • دانشکده فنی مهندسی

دانشکده های دانشگاه دهلی هند

برنامه های تحصیلی دانشگاه دهلی

برنامه های تحصیل در هند به صورت ارائه شده در دانشگاه دهلی هند در طیف بسیار گسترده و رشته های بسیاری به زبان های انگلیسی و هندی و زبان های دیگر مانند آلمانی، اسپانیایی و .. در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده ها و دپارتمان های این دانشگاه ارائه می شوند و دانشجویان با پذیرش و اخذ نامه پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی هند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. در لیست زیر از جمله مهم ترین رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه معرفی شده اند.

  • کارشناسی: روانشناسی، زبان عربی، اقتصاد، جغرافی، ادبیات و زبان هندی، روزنامه نگاری، تاریخ، اقتصاد تجاری، زبان انگلیسی، فلسفه، علوم سیاسی، زبان فارسی، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، زمین شناسی، شیمی، مواد غذایی، برنامه نویسی، علوم پزشکی، علوم بیوشیمی، ریاضیات، مهندسی برق، فیزیک، پرستاری، علوم پلیمر، میکروبیولوژی، مدیریت تجارت و بازرگانی، طراحی وب، فناوری اطلاعات، فیزیوتراپی، علوم ورزشی، علوم زندگی، جانورشناسی و علوم انسانی
  • کارشناسی ارشد: حقوق، میکروبیولوژی، ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، بیوشیمی، ژنتیک، مدیریت امور مالی، مطالعات روسی، فلسفه، روانشناسی، محیط زیست، اقتصاد، تاریخ، علوم سیاسی، علوم پزشکی
  • دکتری: علوم سیاسی، روانشناسی، موسیقی، جانورشناسی، زبان فارسی، فیزیک، فیزیوتراپی، حقوق، تاریخ، زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی، مدیریت، ریاضیات، زبان هندی و پنجابی، علوم اجتماعی و آمار

شرایط تحصیل در دانشگاه دهلی هند

جهت تحصیل در هند و دانشگاه دهلی علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل در هند دانشجویان بایستی با توجه به رشته تحصیلی مدارک معتبر ترجمه شده خود را ارائه کنند. برای برخی از رشته ها مانند رشته پزشکی دانشجویان مستلزم شرکت در آزمون ورودی دانشگاه هستند. علاوه بر این ارائه مدرک معتبر بین المللی زبان تافل یا آیلتس نیز برای ورود و تحصیل در دانشگاه دهلی هند مورد نیاز می باشد. برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه دهلی هند بایستی مدرک معتبر دیپلم و یا پیش دانشگاهی با معدل بالاتر از 13 را ارائه کنید. همچنین میزان معدل و نمرات دروس اصلی در پذیرش شما موثر است. توجه داشته باشید که شرایط پذیرش و هزینه شهریه در دانشگاه دهلی هند با توجه به رشته تحصیلی و مقطع ورودی متفاوت است و برای اطلاع دقیق از موارد خواسته شده بایستی به سایت این دانشگاه که در قبل معرفی شده مراجعه کنید.

رتبه دانشگاه دهلی هند

دانشگاه دهلی هند طبق رتبه بندی مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR) مقام خود را در رده های برتر کشور حفظ کرده و در چارچوب ملی رتبه بندی در رده هشتم است. این دانشگاه همچنین در بین 10 مؤسسه یا دانشگاه آموزشی دولتی برتر هند و نخستین دانشگاه بین المللی هند با رتبه بندی دانشگاه QS BRICS قرار دارد. دانشگاه دهلی رتبه خود را در رتبه بندی های دانشگاه QS World 2024 با 13 مکان بهبود داده و در رتبه 474 قرار گرفته است. علاوه بر این دانشگاه دهلی توسط Outlook-ICARE رتبه بندی دانشگاه های هند در سال 2019 در رتبه 1 در بین 25 دانشگاه برتر مرکزی و در رتبه 8 در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته است.

دانشگاه دهلی همچنین در رتبه های برتر تحصیلات عالی TIMES در رده 800-601 قرار دارد و در رتبه بندی دانشگاه های آسیا در رده 156 رتبه بندی شده است. توجه داشته باشید که دانشگاه دهلی هند بورس های تحصیلی و کمک هزینه ها تحصیلی را به دانشجویان برتر و شایسته ارائه می دهد. علاوه بر این با استفاده از خوابگاه دانشجویی در هند و این دانشگاه می توانید هزینه های تحصیل را کاهش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت و شرایط مهاجرت و اخذ وکیل می توانید بر تجربه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه نمایید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه دهلی هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه دهلی هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • چه کسانی می توانند در دانشگاه دهلی هند تحصیل کنند؟ اولین شرط برای تحصیل در دانشگاه دهلی هند، گذراندن موفقیت آمیز 12 سال تحصیلی در دبیرستان می باشد، در غیر این صورت اجازه تحصیل در این دانشگاه را نخواهید داشت.
  • هزینه شهریه در دانشگاه دهلی هند چقدر است؟ بر خلاف اغلب دانشگاه های معتبر بین المللی در هند، هزینه تحصیل در دانشگاه دهلی هند بسیار مقرون به صرفه است، به طوری که هزینه شهریه در این دانشگاه به 25000INR (روپیه هند) در سال نمی رسد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *