ویزای تحصیلی

دانشگاه دولتی بلگورود

دانشگاه دولتی بلگورود

روسیه از جمله کشورهای پهناور اروپایی است و دانشگاه های متعددی دارد. یکی از دانشگاه های دولتی این کشور دانشگاه دولتی بلگورود می­باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه دولتی در کشور روسیه محسوب می شود. این دانشگاه متشکل از 20 کالج و یک موسسه آموزشی بین المللی می­باشد و در حال حاضر نیز میزبان 3000 دانشجو می­ باشد. از این میان برخی از دانشجویان از دیگر کشورهای جهان جهت ادامه تحصیل دانشگاه دولتی بلگورود را انتخاب نموده اند.

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان عزیز توصیه می­نماید قبل از انتخاب دانشگاه خود در روسیه ابتدا اطلاعات لازم در مورد دانشگاه انتخابی خود را کسب نمایند. ما در اینجا به موضوع دانشگاه دولتی بلگورود خواهیم پرداخت، از علاقمندان تحصیل در روسیه دعوت می­نمائیم جهت آشنایی با این دانشگاه مطالب پیش رو را تا پایان مطالعه فرمایند.

تحصیل در دانشگاه دولتی بلگورود

دانشگاه دولتی بلگورود امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. کتابخانه مجهز این دانشگاه شامل کتاب و منابع بسیار زیادی برای دانشجویان می­ باشد. تدریس در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه بلگورود به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود و همین موضوع باعث جذب دانشجویان خارجی به این دانشگاه شده است. بطوریکه هم اکنون 850 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می ­دهد. همچنین این دانشگاه تنها 10 رشته آموزشی را مختص دانشجویان بین المللی در این دانشگاه قرار داده است.

دانشگاه دولتی بلگورود یکی از دانشگاه های قدیمی در روسیه است که هم اکنون ارتباطات نزدیکی با دانشگاه های بلژیک دارد. این دانشگاه علاوه بر در اختیاز گذاشتن امکانات بسیار مناسب تفریحی و فرهنگی در اختیار دانشجویان، آموزش های بسیار با کیفیتی را نیز به آنان ارائه می ­دهد. اولین بار این دانشگاه تنها به عنوان یک موسسه آموزشی افتتاح گردیده بود و کم کم توانست به عنوان مرکز تحصیلات عالی ایفای نقش نماید.

پذیرش در دانشگاه دولتی بلگورود روسیه

تحصیل در دانشگاه بلگورود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر می ­باشد. این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی برنامه های تحصیلی مخصوص آنان در این دانشگاه قرار داده است. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید همانند دیگر دانشگاه ها ابتدا فرم درخواست پذیرش را تکمیل و به همراه سایر مدارک زیر به این دانشگاه ارائه نمایند:

  • ارائه یک نسخه کپی از پاسورت دانشجو
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک آخرین مدرک تحصیلی دانشجو
  • پرداخت 400$ بابت هزینه ارسال موافقتنامه تحصیلی برای دانشجو
  • پرداخت 100$ بابت هزینه پست
  • صدور موافقتنامه تحصیلی برای دانشجویان معمولاً به مدت یک ماه طول خواهد کشید. دانشجویان پس از دریافت این موافقت نامه می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی بلگورود

دانشجویان پس از اینکه توانستند موافقت نامه تحصیلی از سوی دانشگاه دولتی بلگورود را دریافت نمایند می ­باید با مدارک زیر به سفارت روسیه در کشور مبدأ خود مراجعه نموده و در خواست ویزای تحصیلی این کشور را نمایند:

  • ارائه دعوتنامه تحصیلی از سوی دانشگاه بلگورود
  • اصل پاسپورت دانشجو
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی که می بایست به تأیید وزارت امور خارجه رسیده باشد.
  • ارائه گواهی تولد دانشجو به همراه مهر وزارت امور خارجه
  • ارائه گواهی پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی مخصوصاً ارائه آزمایش HIV
  • 8 قطعه عکس

دانشجویانی که علاقمندند تا تحصیل در روسیه را در دانشگاهی معتبر تجربه نمایند، با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوند تا آنان را در همه زمینه ها راهنمایی نمایند.

دانشکده های دانشگاه دولتی بلگورود

دانشکده های دانشگاه دولتی بلگورود

همانطور که بیان نمودیم دانشگاه بلگورود دارای دانشکده های متعددی می­ باشد که هر یک از این دانشگاه ها مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می­ نمایند. از مهمترین دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دندانپزشکی
  • پزشکی
  • داروسازی
  • فناوری ارتباطی
  • مهندسی فیزیک
  • شیمی و زیست شناسی
  • صنایع و معادن
  • روزنامه نگاری

کالج پزشکی دانشگاه بلگورود

این کالج در سال 1932 به دانشگاه دولتی بلگورود روسیه اضافه شد و در همان سال شروع به پذیرش دانشجو و فعالیت نمود. این کالج رشته هایی همچون پزشکی عمومی، پرستاری، دندانپزشکی، پیشگیری و درمان، داروسازی و تشخیص آزمایشگاهی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. از جمله همکاری های بین المللی این دانشگاه پذیرش دانشجویان خارجی می­ باشد که هم اکنون 1800 دانشجو از 78 کشور مختلف در این دانشکاه مشغول به تحصیل می­ باشند. همچنین این دانشگاه با دانشگاه های سایر کشورها همچون آلمان، فنلاند، بلژیک، ایتالیا و اوکراین ارتباط و مشارکت های نزدیکی دارد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه دولتی بلگورود

همانطور که می­ دانید هزینه های تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با دیگر کشورها مقرون به صرفه و مناسب می­ باشد و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته به روسیه مهاجرت نمایند. هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگورود بطور متوسط 5000$ (دلار آمریکا) در سال تخمین زده شده است. دانشجویان علاوه بر پرداخت مبلغ فوق ملزم به پرداخت هزینه های دیگری همچون هزینه خوابگاه نیز می ­باشند. هزینه های خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه 500$ (دلار آمریکا) در سال برآورد شده است. بطور کلی دانشجویان می بایست هزینه ای معادل 5500$ (دلار آمریکا) بابت تحصیل و خوابگاه به این دانشگاه سالانه پرداخت نمایند.

اخذ بورسیه تحصیلی روسیه

از آنجائیکه اکثر کشورها علاقمند به جذب دانشجویان خارجی هستند، کشور روسیه نیز بنا براین موضوع بورسیه هایی را برای این دسته از دانشجویان قرار داده است. دانشجویان برای اخذ بورسیه های تحصیلی روسیه باید دارای شرایطی همچون برخوردار بودن از معدل بالا در مقاطع قبلی تحصیلی می­باشد. در برخی مقاطع اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور همراه با محدودیت سنی دانشجویان است. بطور مثال دانشجویان مقطع کارشناسی تنها در صورتی که حداقل دارای 23 سال باشند می ­توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی روسیه اقدام نمایند.

دانشجویان در صورتی که با سوالات و یا ابهاماتی در زمینه های مختلف مهاجرت تحصیلی به روسیه روبرو شدند می ­توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره های مفید آنان بهره ­مند گردند. اگر متقاضی تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه های روسیه هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله تحصیل در رشته های مهندسی روسیه را مطالعه نمایید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *