ویزای تحصیلی

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه (MSU) به عنوان اولین دانشگاه ملی روسیه و نیز از بهترین دانشگاه های جهان محسوب می شود. دانشگاه لومونوسوف معروف به MSU روسیه، در سال 1755 توسط ایده دانشمند بزرگ روسی میخائیل لومونوسوف در پایتخت کشور روسیه، شهر مسکو پایه ریزی شد. از زمان شروع به کار دانشگاه لومونوسوف، نخبه گرایی و نیز کشف استعدادها در سر لوحه برنامه های این دانشگاه قرار داشت. دانشگاه لومونوسوف از آن طیف دانشگاه های روسیه است که مجهز به آخرین پیشرفت ها و امکانات آموزشی است. امروزه تاکید این دانشگاه بر روی پیشرفت در زمینه علوم کاربردی: مواد جدید، ژنتیک، زیست پزشکی، داروشناسی، علوم ادراکی و شناختی، اکولوژی و فناوری های اطلاعات می باشد.

هم اکنون، دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه 39 دانشکده با دپارتمان های مختلف و بیش از 15 مرکز تحقیقاتی مجهز و پیشرفته دارد. تاکید اصلی این دانشگاه روسی بر روی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. بیش از 40000 دانشجوی فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. اما تعداد دانشجویان لیسانس دانشگاه دولتی لومونوسوف تقریبا 7000 نفر است. هر ساله، در بین دیگر دانشگاه های روسیه، این دانشگاه حدود 4000 دانشجوی خارجی را پذیرش می نماید که بیشترین آمار در کل روسیه محسوب می شود.

می توان چنین گفت که، 9% از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. درهای دانشگاه دولتی مسکو به روی علاقه مندان علم و اکتشفات علمی باز است. این دانشگاه آماده پذیرش متقاضیان می باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

معرفی دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه مسلما برترین دانشگاه و جزو دانشگاه های پیشرو کشور روسیه در ارائه برنامه های متنوع دانشگاهی به زبان انگلیسی و روسی به کلیه دانشجویان داخلی و خارجی می باشد. دانشگاه لومونوسوف به عنوان بزرگترین دانشگاه روسیه دارای یک پردیس اصلی در پایتخت روسیه و پردیس های مختلف در کشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه است و اکثر دانشکده ها در منطقه اسپارو هیل در جنوب غربی مسکو، پایتخت روسیه واقع شده است. ساختمان اصلی دانشگاه دولتی لومونوسوف که نماد این دانشگاه بر روی لوگو آن می باشد، روزگاری جزو آسمان خراش های اروپا بود و هم اینک متعلق به دانشکده روانشناسی است.

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، کلاس های درس دانشگاه دولتی لومونوسوف نه تنها در پردیس اصلی مسکو بلکه همچنین در پردیس های آذربایجان، ارمنستان، اوکراین، قزاقستان نیز برگزار می شود. این پردیس ها با ابعاد و امکانات مختلف شامل پردیس های قزاقستان، ایروان، باکو و غیره می باشند. در حال حاضر دانشگاه لومونوسوف برخوردار از 39 دانشکده مختلف و چندین مرکز علمی- پژوهشی و آزمایشگاه های مدرن می باشد. ناگفته نماند که بزرگترین کتابخانه ملی روسیه نیز متعلق به دانشگاه لومونوسوف کشور روسیه می باشد. این کتابخانه دارای بیش از 9000000 نسخه کتاب و بیش از 10000 اسناد و مدارک ثبت شده می باشد. در سال 2023 رتبه جهانی این دانشگاه نیز به شرح نمودار ذیل است:

رتبه جهانی دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

شرایط تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه (MSU) از جمله برترین و قدیمی ترین دانشگاه های ملی کشور فدراسیون روسیه محسوب می شود. متقاضیان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه لومونوسوف می توانند در دوره های آموزشی مختلف این دانشگاه روسی را بگذرانند. این مقاطع شامل کارشناسی (4 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال)، دوره تخصصی (6 سال)، دکترا (5 سال) و دوره زبان روسیه (1 سال) است که متقاضیان می توانند درخواست پذیرش خود را به دانشگاه تحویل دهند.

شرایط پذیرش دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف در ابتدا هم برای اخذ پذیرش و هم اطلاع از شرایط تحصیل بایستی بدانند که سال تحصیلی در دانشگاه لومونوسوف (MSU) از ماه سپتامبر آغاز و در ماه ژوئن به اتمام می رسد. کلیه دانشکده های این دانشگاه برنامه های لیسانس (BS)، فوق لیسانس (MS) و دکترا (Ph.D) خود را در قالب تمام وقت و پاره وقت به دانشجویان متقاضی ارائه می دهند.

تحصیل در دانشگاه لومونوسوف روسیه به 2 زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است. شرط پذیرش دانشجویان خارجی نیز ارائه مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی است. به منظور آمادگی برای آزمون های مذکور و موفقیت تحصیلی در دانشگاه لومونوسوف، شرکت در دوره آموزش زبان روسی در موسسه زبان و فرهنگ روسی (MSU) می تواند برای متقاضیان مفید واقع شود. البته می توان گفت در کل قبولب در آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه غیرممکن و سخت نیست. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه لومونوسوف می توانند با ارائه مدارک زیر صلاحیت پذیرش را بدست آورند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک دیپلم متوسطه و ترجمه رسمی به زبان روسی
  • کپی برابر اصل از ریزنمرات تحصیلی به همراه ترجمه روسی
  • تاییدیه معادلسازی مدرک تحصیلی برای مدارک خارج از فدراسیون روسیه
  • گواهی پزشکی از مراجع ذی صلاح پزشکی مورد تایید MSU
  • نتیجه تست AIDS
  • پاسپورت معتبر به همراه ویزا و کارت مهاجرت
  • 6 قطعه عکس 3×4 cm
  • ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 و نمره آزمون زبان انگلیسی TOEFL IBT با نمره حداقل 80 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی و نمره قبولی در آزمون زبان روسی به عنوان یک زبان خارجه (RFL)
  • اخذ نمره قبولی از آزمون ورودی

شرایط پذیرش دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

نحوه اخذ ویزای تحصیلی روسیه در 2023

مطابق قانون مهاجرتی روسیه 2023، دانشجویان از کشورهای حوزه قفقاز و آسیای مرکزی شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، بلاروس، اوکراین، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان و غیره برای تحصیل در روسیه معاف از اخذ ویزای دانشجوئی روسیه هستند. اما دانشجویان از سایر ملل از جمله دانشجویان ایرانی در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف برای مدت بیش از 3 ماه یا 60 روز، نیازمند درخواست ویزای تحصیلی روسیه هستند. شرط اصلی برای اخذ این نوع ویزا ارائه نامه پذیرش از دانشگاه لومونوسوف و تحویل مدرک تمکن مالی جهت اقامت و زندگی در روسیه است.

ویزاهای دانشجوئی روسیه با اعتباری به مدت 3 ماه برای متقاضیان صادر می شود. پس از گذشت این دوره زمانی، متقاضیان باید در اداره محلی مهاجرت روسیه جهت تمدید این ویزا اقدام نمایند. از ویژگی های ویزای تحصیلی روسیه، مدت اعتبار یکساله و نیز ورود متعدد است. این ویزا قابلیت تمدید مجدد به شرط احراز شرایط صلاحیت اولیه را دارد. بر این اساس مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت بین المللی معتبر
  • اصل نامه پذیرش یا دعوت نامه از موسسه آموزش عالی روسیه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • عکس پاسپورتی با اندازه
  • گواهی پزشکی وضعیت HIV منفی
  • رضایت نامه اولیا برای متقاضیان زیر 18 سال

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه چندین ساله و با اتکاء بر دانش و تجربه کارشناسان و مشاورین خود آماده ارائه انواع خدمات مشاوره مهاجرتی و اقامتی به هموطنان عزیز می باشد و علاقه مندان تحصیل در کشور روسیه نیز می توانند برای اخذ پذیرش با این موسسه تماس حاصل فرمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *