ویزای تحصیلی

دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند تاریخچه ای طولانی دارد. به عبارت دیگر یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه هایی است که در شهر نیمیخن هلند واقع شده است. این دانشگاه که دارای 7 دانشکده بوده و در تاریخ 17 اکتبر سال 1923 میلادی به تاسیس رسیده است، تعداد بیش از 19900 دانشجو را مورد پذیرش قرار داده و درحال تحصیل هستند.

این دانشگاه در فهرست دانشگاه های برتر و برگزیده جهانی قرار دارد و ضمن این که در سیستم آموزش و پرورش، از امکانات آموزشی و سطح علمی بالایی برخوردار می باشد، توانسته است رتبه‌ های بالایی را در نظام‌های رتبه‌بندی به دست آورد. بنابراین می‌توان دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند را جزو برترین دانشگاه های اروپایی دانست. هدف اصلی ارائه بورسیه های تحصیلی این دانشگاه، جذب بیشتر دانشجویان خارجی است که سوابق و رزومه درخشانی در مراحل تحصیلاتی خود دارند. به مقاله ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه نموده و مطالعه بفرمایید.

رشته های تحصیلی دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

دانشگاه رادبوود Radboud هلند در مقاطع مختلف تحصیلی، طیف وسیعی از رشته ها و دوره های تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می دهد. در این بخش از مقاله به اسامی رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد اشاره می نماییم:

  • زبان شناسی و ارتباطات Language and Communication
  • هنر و فرهنگ بصری Arts and Visual Culture
  • هوش مصنوعی Artificial Intelligence
  • مطالعات انسان شناسی و توسعه Anthropology and Development Studies
  • مکانیسم های مولکولی بیماری Molecular Mechanisms of Disease
  • زیست شناسی Biology
  • علوم Science
  • اطلاعات علوم و قانون اروپا Information Sciences and European Law
  • مطالعات تاریخی Historical Studies
  • فلسفه Philosophy
  • علوم اجتماعی و فرهنگی Social and Cultural Science: Comparative Research on Societies
  • علوم آموزشی Pedagogical Sciences
  • شیمی Chemistry
  • زیست شناسی پزشکی Medical Biology
  • ریاضی Mathematics
  • مطالعات ادبی Literary Studies
  • علوم رفتاری Behavioural Science
  • علوم پزشکی Biomedical Sciences
  • فیزیک و ستاره شناسی Physics & Astronomy
  • علوم زندگی مولکولی Molecular Life Sciences
  • علوم رایانه Computing Science

بورسیه های تحصیلی دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

دانشگاه رادبوود Radboud هلند از دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند استقبال ویژه ای دارد. به طوری که انواع بورسیه های تحصیلی را در مقاطع بالا مانند کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان در نظر گرفته است تا افرادی که شرایط دریافت این بورسیه ها را دارند، بتوانند با تکیه بر این بورسیه ها به تحصیلات خود در هلند ادامه داده و هیچ گونه نگرانی از بابت هزینه های تحصیل و همچنین هزینه زندگی در هلند نداشته باشند. اعطای بورسیه های تحصیلی مقطع فوق لیسانس از سال 2016 میلادی به تصویب رسیده است که شامل دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز می گردد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

شهریه دانشگاه رادبوود هلند

از جمله مواردی که برای دانشجویان نقاط مختلف دنیا جهت تحصیل در دانشگاه رادبوود Radboud هلند اهمیت بسیاری دارد، میزان هزینه ها و شهریه های تحصیلی در این دانشگاه است. در واقع این معضل برای دانشجویان وجود دارد که همواره در راستای تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوطه دچار نگرانی و استرس هستند، اما همان طور که اشاره گردید در صورتی که شرایط تحصیلی بسیار خوبی را دارا باشند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه بهره مند شده و تحصیلات خود را در بهترین شرایط علمی و مالی ادامه دهند.

شهریه این دانشگاه برای هر کدام از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف متفاوت است اما مجموعا به شرح ذیل می باشد:

مقطع تحصیلیحدود شهریه سالانه دانشگاه رادبوود هلند
کارشناسیاز 6000€ تا 10000€ (یورو)
کارشناسی ارشداز 8000€ تا 16000€ (یورو)

رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت و دامپزشکی در دانشگاه رادبوود در مقایسه با رشته های علوم انسانی مثل ادبیات و زبان انگلیسی و غیره شهریه به مراتب بالاتری دارند. علاوه بر شهریه دانشگاه رادبوود، دانشجویان این دانشگاه باید در صورتی که موفق به اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی نشوند، هزینه های زندگی در هلند را نیز داشته باشند. هزینه زندگی در هلند به سبک زندگی افراد بستگی دارد اما معمولا ماهانه بین 800€ تا 1200€ (یورو) است. هر چند دانشجویان در این کشور تا 16 ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل دارند و می توانند ماهانه 150€ تا 450€ (یورو) از هزینه های زندگی خود در هلند را تامین نمایند.

نحوه پرداخت بورسیه های تحصیلی در دانشگاه رادبوود

بورسیه هایی که در این راستا از سوی دانشگاه رادبوود Radboud هلند به دانشجویان اعطا می گردد به صورت نقدی نبوده و در قالب کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان اعطا می گردد. نکته مهم اینجاست که آن دسته از دانشجویان که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه می گردند، مجاز به پرداخت هزینه ها به عنوان یک دانشجوی اروپایی می باشند. در نتیجه هزینه های تحصیلی برای آنان به حداقل ممکن می رسد.

این هزینه ها در حالت عادی بین 9570€ الی 10537€ (یورو) در هر سال تحصیلی است که با دریافت بورسیه تحصیلی به مبلغ 1906€ (یورو) کاهش می یابد. از سویی دیگر، مزیتی که در دانشگاه رادبوود Radboud هلند وجود دارد این است که دانشگاه مذکور برای پوشش بیمه دانشجویی، هزینه ویزا و اقامت در این کشور، مبلغ 700€ (یورو) را نیز به دانشجویان خارجی اختصاص داده است. در کل افرادی که به مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فکر می کنند باید بدانند که شهریه دانشگاه ها در این کشور بالاست. توصیه می گردد از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی و حرفه ای کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت انتخاب بهترین گزینه تحصیلی و مهاجرت به اروپا استفاده نمایید.

پرسش های متداول درباب دانشگاه رادبوود (Radboud) هلند

در این مقاله به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه پرداخت بورسیه های تحصیلی در دانشگاه رادبوود به چه صورت است؟ بورسیه هایی که در این راستا از سوی دانشگاه رادبوود Radboud هلند به دانشجویان اعطا می گردد به صورت نقدی نبوده و در قالب کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان اعطا می گردد. نکته مهم اینجاست که آن دسته از دانشجویان که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه می گردند، مجاز به پرداخت هزینه ها به عنوان یک دانشجوی اروپایی می باشند. در نتیجه هزینه های تحصیلی برای آنان به حداقل ممکن می رسد.
  • شهریه دانشگاه رادبوود هلند چگونه است؟ از جمله مواردی که برای دانشجویان نقاط مختلف دنیا جهت تحصیل در دانشگاه رادبوود Radboud هلند اهمیت بسیاری دارد، میزان هزینه ها و شهریه های تحصیلی در این دانشگاه است. در واقع این معضل برای دانشجویان وجود دارد که همواره در راستای تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوطه دچار نگرانی و استرس هستند، اما همان طور که اشاره گردید در صورتی که شرایط تحصیلی بسیار خوبی را دارا باشند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه بهره مند شده و تحصیلات خود را در بهترین شرایط علمی و مالی ادامه دهند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *