ویزای تحصیلی

دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

برترین دانشگاه پژوهشی تاریخ سوئیس با 23 برنده جایزه نوبل و یک برنده جایزه تورنینگ مربوط به دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH) می باشد. دانشگاه زوریخ به عنوان بزرگترین دانشگاه سوئیسی، در شهر زوریخ این کشور قرار دارد. دانشگاه زوریخ در 29 آوریل سال 1833 تاسیس شد، زمانی که کالج های موجود الهیات، Carolinum پایه گذاری شده توسط هولدریچ زوینگلی در سال 1525، کالج حقوق و پزشکی و دانشکده جدید فلسفه با هم ادغام شده و دانشگاه زوریخ را تشکیل دادند. به منظور دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور سوئیس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

درباره دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

این دانشگاه هم اکنون دارای برنامه های تحصیلی مختلف در 7 دانشکده شامل فلسفه، علوم انسانی، علوم اقتصادی، حقوق، ریاضیات، علوم طبیعی و خداشناسی می باشد. این دانشگاه در سال جاری، میزبان بیش از 25000 دانشجوی خارجی در چند مقطع لیسانس، فوق لیسانس و PhD می باشد. امتیاز دانشگاه زوریخ این است که دانشگاه در کل شهر زوریخ پخش شده است.


اعضای دانشگاه می توانند از کتابخانه های متعدد شامل کتابخانه ETH و کتابخانه مرکزی زوریخ با بیش از 5 میلیون نسخه کتاب استفاده کنند. در سال 1962، دانشکده علوم تاسیس پردیس Irchelpark را در Strickhofareal پیشنهاد کرد. مرحله اول ساخت بنای دانشگاه در سال 1973 شروع شد و پردیس هم در سال 1974 راه اندازی شد. ساخت مرحله دوم نیز از سال 1978 تا 1983 ادامه یافت. دانشگاه زوریخ سوئیس همچنین در سال 2022 به عنوان 10 دانشگاه برتر اروپا یاد شده و در جمع 50 دانشگاه برتر جهانی قرار دارد.

مشاهیر در معرفی دانشگاه زوریخ

گنجینه افتخارات دانشگاه زوریخ جوایز و نشان های بسیار زیادی را در خود جای داده است، در این گفتار تنها به بررسی جوایز نوبل این دانشگاه بعنوان بزرگترین جایزه بین المللی می پردازیم. در جدول زیر دانش آموختگان برنده جایزه نوبل این دانشگاه را معرفی خواهیم کرد:

نامرشتهسال
امیل تئودور کوخرفیزولوژی و پزشکی1909
ماکس فون لائوفیزیک1914
شارل گیونفیزیک1920
والتر نزستشیمی1920
کارل لندستینزفیزیولوژی و پزشکی1930
اروین شرودینگرفیزیک1933
پیتر دبایشیمی1936
پل کاررشیمی1937
هنریک کار پیتر دامفیزیولوژی و پزشکی1943
لینوس پاولینگشیمی1954
لینوس پاولینگصلح1962
جورج والدفیزیولوژی و پزشکی1967
همیلتون اسمیتفیزیولوژی و پزشکی1978
کارل مولرفیزیک1987
اریک اف ویشاوسفیزیولوژی و پزشکی1995
رولف اف زینکرناگلفیزیولوژی و پزشکی1996

شرایط تحصیل دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

دانشگاه زوریخ سوئیس اولین دانشگاه اروپایی است که توسط دولت و نه توسط پادشاه یا کلیسا تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش عالی تاکنون پذیرای 12 دانشمند برنده جایزه نوبل مثل آلبرت انشتین در سال 1921 و ویلهلم کونراد رونتگن در سال 1901 بوده است. کیفیت بالای آموزشی و پژوهشی دانشگاه زوریخ را می توان همچنین در رتبه های کسب شده بین المللی این دانشگاه مشاهده نمود. رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2024 به شرح زیر می باشد:

رتبه بندی دانشگاه زوریخ سوئیس

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در سوئیس و دانشگاه زوریخ می توانند در 3 مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 سال)، برنامه تحصیلی خود را انتخاب و ادامه تحصیل دهند. تمامی دوره های لیسانس دانشگاه به زبان آلمانی استاندارد سوئیس (Hochdeutsch) تدریس می شود، اما دوره های فوق لیسانس در این دانشگاه عموما به زبان انگلیسی برگزار می شود. بنابراین ارائه مدرک زبان آلمانی DSH, TestDaF, OSD, telc و نیز مدرک زبان انگلیسی IELTS, TOEFL جهت تحصیل در دانشگاه زوریخ مورد نیاز است. علاوه بر این، ارائه مدرک پایان تحصیلات 3 سال متوسطه یا پیش دانشگاهی به همراه کارنامه تحصیلی جزو شرایط اصلی پذیرش و تحصیل در این دانشگاه می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

شرایط پذیرش از دانشگاه زوریخ بسیار ساده و آسان است به شرط آنکه متقاضیان به نکات اعلامی از طرف دانشگاه توجه نموده و مدارک لازم را تهیه نمایند. شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز نیز بسته به مقطع و برنامه تحصیلی متفاوت است. هر مقطع و برنامه تحصیلی در دانشگاه زوریخ شرایط پذیرش خاص خود را دارند. ولی دوره لیسانس بر پایه تحصیل 3 ساله (فول تایم) یا 180 واحد ECTS (نظام انتقال واحد اروپایی) می باشد و 1 واحد ECTS معادل بار کاری 25 الی 30 ساعت می باشد. معمولا مدارک زیر برای اخذ پذیرش در دوره لیسانس دانشگاه زوریخ لازم است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رزومه کامل یا CV
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی 3 سال متوسطه
  • تاییدیه ثبت نام متقاضی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • گواهینامه مهارت زبان در سطح عالی یا C1 مطابق چارچوب مرجع زبان مشترک اروپایی معادل آزمون زبان IELTS با نمره حداقل 7.0 و TOEFL iBT با نمره حداقل 100 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه زوریخ سوئیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

دانشجویان مایل به تحصیل در کشور سوئیس علاوه بر اخذ نامه پذیرش دانشگاهی، بایستی مجوز ورود مناسبی از ادارات قانونی مربوطه اخذ نمایند تا بتوانند در این کشور مقیم شوند. بر این اساس، متقاضیانی که درخواست پذیرش برای تحصیل در برنامه تمام وقت (بیش از 3 ماه) در کشور سوئیس را داده اند، باید به محض دریافت نامه پذیرش خود جهت درخواست ویزای تحصیلی سوئیس عازم سفارت این کشور شوند. به این ترتیب، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای حضور در دانشگاه زوریخ به شرح ذیل است:

  • 3 فرم درخواست تکمیل و امضاء شده ویزای بلند مدت (ویزای D)
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر (دارای اعتبار به مدت بیش از 3 ماه پس از اقامت سوئیس)
  • نامه پذیرش صادره از دانشگاه زوریخ سوئیس
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت اقامت در کشور سوئیس

هزینه تحصیل در دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

هزینه تحصیل در دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)

در حالت کلی، هزینه تحصیل در کشور سوئیس در مقایسه با کشورهای دیگر اتحادیه اروپایی (EU) به مراتب پایین تر است. مخصوصا این امر زمانی برای شما ملموس و عینی خواهد شد که بدانید که دولت سوئیس یارانه هایی برای دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور تخصیص می دهد. بورسیه هایی نیز توسط دولت سوئیس برای آن دسته از دانشجویان خارجی اعطاء می شود که به دنبال تحصیل در مقاطع دکترا و پست دکترا در دانشگاه زوریخ می باشند.

حال اگر شما مشتاق اطلاع از ریز جزئیات هزینه های تحصیلی در دانشگاه زوریخ سوئیس می باشید، بررسی جدول زیر می تواند راهنمای خوبی برای شما یاشد:

میانگین شهریه های تحصیلی در هر ترم£528 تا 823£ (پوند)
خرید اقلام تحصیلی در هر ترم£35 تا 104£ (پوند)
هزینه درخواست£69 تا 207£ (پوند)

هزینه زندگی در سوئیس در 2023

برخلاف هزینه های تحصیلی، هزینه زندگی در سوئیس و مخصوصا در شهر زوریخ بسیار گران است. بنابراین، به متقاضیان توصیه می شود که برای صرفه جویی در هزینه های زندگی خود، از اجاره منزل در مرکز شهر زوریخ خودداری کرده و به اجاره خانه در حومه شهر توجه نمایند. بر این اساس، هزینه های ماهیانه زندگی در شهر زوریخ سوئیس در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

عنوان هزینهمبلغ (پوند)
اجاره خانه£1100
خورد و خوراک£400
بیمه سلامتی£70
هزینه ایاب و ذهاب£80
لباس و اوقات فراغت£100

تلاش کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه برترین مشاوره های حقوقی و مهاجرتی متناسب با شرایط هموطنان عزیز می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *