ویزای تحصیلی

دانشگاه سور عمان

دانشگاه سور عمان

کشور عمان یکی از کشورهای عربی واقع در خلیج فارس است که با داشتن موسسات و دانشگاه های مختلف زمینه را برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان خارجی فراهم نموده است. عمان در سال های اخیر از نظر آموزشی پیشرفت کرده است و دانشگاه های خصوصی زیادی با همکاری دانشگاه های خارجی در عمان تاسیس شده اند. دانشگاه سور عمان یکی از دانشگاه های خصوصی عمان است که در شهری خارج از پایتخت عمان در شهر سور واقع شده است که در قسمت شرقی ساحلی عمان قرار دارد و در گذشته نیز بندری مهم به شمار می رفته است. تحصیل در دانشگاه سور عمان به زبان انگلیسی است و دانشجویان با ارائه مدارک معتبر زبان و تحصیلی می توانند از طریق تحصیل به عمان مهاجرت کنند. در ادامه این دانشگاه توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های عمان چیست؟
  • آیا دانشگاه سور دانشگاه مناسبی برای تحصیل است؟
  • رتبه علمی این دانشگاه در جهان چگونه است؟
  • بهترین رشته تحصیلی در این دانشگاه چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این دانشگاه، به کار در عمان مشغول شد؟
  • شرایط کار دانشجویی در این دانشگاه چیست؟

تاریخچه دانشگاه سور عمان

دانشگاه سور عمان (Sur University College) در سال 2001 و پس از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس شد. این کالج همچنین به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود در بازرگانی و صنعت اتاق عمان تحت یک رده عالی ثبت شده است. این شرکت یکی از شرکت های تحت نظارت گروه های شرکت مبارک بهوان است، بنابراین این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی می باشد. این دانشگاه از زمان تاسیس خود تخصص های مختلفی از قبیل رشته های حسابداری، امور مالی و بانکی، بازاریابی و مدیریت، فناوری اطلاعات، سیستمهای اطلاعاتی تحت مدیریت تجاری و سیستمهای اطلاعاتی و فناوری را ارائه می دهد. این برنامه ها با همکاری بین دانشگاهی با دانشگاه باند استرالیا (Bond University) ارائه می شود.

دانشگاه سور عمان همچنین از سال 2012 رشته مهندسی مکانیک و مهندسی معماری را با وابستگی و همکاری بین دانشگاهی با دانشگاه آمریکایی در قاهره مصر (Qairo) تحت گروه مهندسی ارائه می دهد. علاوه بر این دانشگاه سور عمان نیز از سال 2016، در ارتباط و همکاری دوجانبه با دانشگاه ساندرلند انگلیس (Sunderland University)، برنامه کارشناسی ارشد منابع انسانی را ارائه می دهد. دانشگاه سور عمان در راستای همکاری های خارجی و بین المللی خود با دانشگاه ها از اکتبر سال 2016 با همکاری با دانشگاه عین شمس مصر (Ain Shams University)، یک برنامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت را به زبان عربی ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین برنامه هایی تحت نام “مطالعات عصر” را در رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات، مدیریت و حسابداری ارائه می دهد.

درباره دانشگاه سور

دانشگاه سور عمان در شهر سور حدود 200 کیلومتری پایتخت عمان یعنی شهر مسقط واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به 2000 نفر دانشجو دارد و برنامه های تحصیلی آن به زبان های انگلیسی و عربی به دانشجویان ارائه می گردد. تحصیل در دانشگاه سور عمان در مقاطع دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

فارغ التحصیلان دانشگاه سور عمان مسائل را از طریق دانش به دست آمده درک، تجزیه و تحلیل می کنند. همچنین تکنیک بهینه برای حل مسئله را با وضعیت موجود شناسایی می کنند و برای شناسایی راه حلهای مربوط تمرین های انفرادی و گروهی با ارزیابی و مشارکت در کارهای مهم تحقیقاتی را انجام دهند. دانشگاه سور عمان با شعار اصلی تعالی جهت اطمینان از یک فضای مناسب دانشگاهی، کیفیت بالا برای ایجاد یک محیط آموزشی ایده آل، اثربخشی برای آموزش، تحقیق و خدمات مؤثر در جامعه و حرفه ای گری را برای رشد متخصصان دنبال می کند.

آیتمشرح
تاسیس2001
نوع دانشگاهخصوصی
تعداد دانشجو1800
مکانسور
نام مستعارSUC
وبگاهwww.suc.edu.com

پردیس دانشگاه سور عمان

پردیس دانشگاه سور عمان دارای 5 بخش و 3 طبقه است. هر بخش دارای یک اتاق پذیرش، کلاس های درس، دفاتر، یک سالن تئاتر، آزمایشگاه ها، اتاق های جلسات، یک دفتر مرکزی برای رئیس و دفتر اصلی است. همه کلاسهای درس این دانشگاه دارای امکانات مشابه هستند. هر کلاس دارای 3 تخته سفید، حداقل دو سیستم تهویه هوا و امکانات عالی است. این کالج به سنت های محلی پایبند است که به موجب آن دانشجویان دختر و پسر در کنار هم نمی نشینند. اکثریت قریب به اتفاق کلاسهای درس به پروژکتورهای روباز مجهز شده اند. آزمایشگاه های این دانشگاه نیز به میزهای شخصی، صندلی ها و رایانه های شخصی مجهز شده اند. دپارتمان مهندسی دارای آزمایشگاه های کامپیوتری، طراحی و مکانیک است که همگی طبق برنامه استراتژیک دانشگاه در حال توسعه هستند.

پردیس دانشگاه سور عمان

برنامه های تحصیلی دانشگاه سور عمان

برنامه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه سور عمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های انگلیسی و عربی ارائه می شود و دانشجویان با ارائه مدارک لازم و شرایط مورد نیاز می توانند از طریق تحصیل در رشته های زیر در دانشگاه سور عمان پذیرش شوند.

  • کارشناسی: کارشناسی حسابداری، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی فناوری اطلاعات IT، امور مالی و بانکداری، مدیریت، کارشناسی بازاریابی، گردشگری، مهمانداری
  • کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد مدیریت تجارت و کارشناسی ارشد منابع انسانی

شرایط تحصیل در دانشگاه سور

شرایط پذیرش و تحصیل در برنامه دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل ارائه مدارک تحصیلی و مدرک زبان است. دانشجو در صورت پذیرش در یکی از برنامه های ارائه شده در این دانشگاه، بایستی کلیه الزامات برنامه پایه را گذرانده یا آزمون های انگلیسی را که در دانشگاه انجام می شود را گذرانده باشد.

دانشجو در صورت قبولی در کلیه الزامات برنامه ای اصلی بایستی از نظر زبان نیز حداقل نمره 500 در تافل و یا نمره حداقل 5 یا بالاتر در IELTS را کسب کرده باشد. علاوه بر این میزان نمرات دروس اصلی مانند ریاضیات نیز مورد اهمیت واقع می باشد و در صورت کم بودن نمره، دانشجو بایستی در آزمون های دانشگاه شرکت نماید. برای واجد شرایط بودن برای ورود به برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه سور، دانشجویان باید گواهینامه کارشناسی را ارائه کنند و نمره ای حداقل برابر با نمره ورودی که توسط هیئت علمی دانشگاه سور تعیین می شود داشته باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه سور عمان

هزینه تحصیل در عمان و دانشگاه سور عمان با توجه به نوع رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه ثبت نام در این دانشگاه 100OMR (ریال عمان) است. هزینه هر ترم تحصیلی برای رشته های امور مالی و بانکی، حسابداری، مدیریت و بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی حدود 800OMR (ریال عمان) است و برای رشته های مدیریت هتلداری و گردشگری و فناوری اطلاعات برای هر ترم حدود 990OMR (ریال عمان) است. دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل و پرداخت شهریه در عمان نیز بایستی هزینه زندگی در عمان را نیز در نظر داشته باشند. دانشجویان همچنین می توانند از خوابگاه دانشجویی عمان و بورس های تحصیلی ارائه شده برای کاهش هزینه ها استفاده نمایند.

برنامه تحصیلیهزینه شهریه به ازای هر سال تحصیلی (ریال عمان)
کارشناسی ارشد مدیریت تجارت1760 OMR
کارشناسی سیستم های اطلاعات1760 OMR
کارشناسی فناوری اطلاعات1980 OMR

توجه داشته باشید مطابق با اعتبار برنامه تحصیلی، ممکن است الزامات اضافی برای برنامه های خاص مطالعاتی برای دانشجویان تعیین شود. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی عمان بایستی مدرک تحصیلی ترجمه شده، 4 قطعه عکس، کپی گذرنامه و شناسنامه معتبر و فرم درخواست و نامه دانشگاه را ارائه نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه و اندوخته ای فراوان در زمینه مهاجرت مخصوصا مهاجرت تحصیلی آماده همکاری و ارائه مشاوره به متقاضیان گرامی می باشد. برای برقراری ارتباط با موسسه می توانید هم به صورت تلفنی هم به صورت حضوری اقدام نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *