ویزای تحصیلی

دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچینوا روسیه جزو محبوب ترین مراکز آموزش عالی در این کشور است که مخاطبین بسیار داشته و دانشجویان بین المللی را نیز می پذیرد. البته تحصیل در روسیه اگرچه در مقایسه با کشورهایی مثل اتریش، نروژ، فرانسه، کانادا، انگلستان و غیره خیلی ایده آل نیست، اما مزایایی نیز دارد. کشور روسیه کشوری توسعه یافته و قدرتمند است که بازار کار نسبتا خوبی هم دارد و کسانی که در این کشور تحصیل کنند و به زبان روسی نیز مسلط باشند، شانس خوبی برای یافتن شغل خواهند داشت. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل در روسیه و به طور خاص دانشگاه سچینوا توضیحاتی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه چیست؟
  • آیا این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است؟
  • بهترین رشته تحصیلی در این دانشگاه کدام است؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه در جهان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟

تحصیل در روسیه

با توجه به گران قیمت بودن تحصیل در کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس و غیره برخی افراد روی آورده اند به کشورهای نسبتا ارزان تری مثل روسیه و بلاروس. یکی از راه های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل در این کشور است که هم ارزان قیمت است و هم آینده شغلی خوبی برای فرد رقم خواهد زد. هزینه تحصیل در روسیه با توجه به رشته انتخابی (پزشکی، مهندسی عمران و غیره)، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) متفاوت است. اما در سال 2022-2023 به طور متوسط حدود 1225000RUB (روبل روسیه) معادل 1880$ (دلار آمریکا) می باشد.

روسیه به آموزش عالی اهمیت بسیاری می دهد به همین دلیل است که بیش از 54% افرادی که 25 تا 64 ساله هستند در روسیه مدرک دانشگاهی دارند. همچنین بیش از 250000 دانشجوی خارجی نیز به دلیل سطح علمی بالای دانشگاه های روسیه و هزینه های پایین تحصیل و زندگی، در این کشور زندگی می کنند. دانشجویان در روسیه به ندرت اجازه خواهند داشت تا مشغول به کار پاره وقت شوند و بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند.

آشنایی با دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچینوا روسیه بزرگ ترین دانشگاه تحقیق محور برای رشته های پزشکی در روسیه است که در سال 1758 در مسکو تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه در رشته های پزشکی، بیولوژی و بیوتکنولوژی دوره های مختلفی را تا مقطع PhD و CME به هر 2 زبان انگلیسی و روسی ارائه می کند. در جدول زیر رنکینگ جهانی دانشگاه سچینوا روسیه طی چند سال اخیر نشان داده شده است:

سالرنکینگ جهانی دانشگاه سچینوا روسیه
2017801+
20181001+
20191001+
20201001+
20211001+
20221001+

دانشگاه سچینوا روسیه یک دانشگاه دولتی است که فارغ التحصیل شدن از آن عملا آینده شغلی فرد را تضمین می کند البته به شرطی که تحصیلات به زبان روسی انجام پذیرد. در واقع پیدا کردن شغل در روسیه به زبان انگلیسی تنها برای کسانی که در حوزه های IT، نرم افزار، برق و الکترونیک و مهندسی صنایع تحصیل کرده اند امکان پذیر است. البته فارغ التصحیلان رشته های مذکور نیز قطعا در صورت تسلط کامل به زبان روسی در کنار زبان انگلیسی هم شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل دارند و هم درآمد بیشتری دریافت خواهند نمود.

منتهی دانشجویان رشته هایی از قبیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، روانپزشکی، دامپزشکی و غیره اگر بخواهند آینده شغلی خود را در روسیه دنبال کنند باید به زبان روسی تحصیل کنند. با رعایت این مسئله غالب آن ها موفق خواهند شد تا شغلی در روسیه پیدا کنند به همین دلیل است که دانشجویان بین المللی زیادی دانشگاه سچینوا روسیه را برای تحصیل انتخاب می کنند؛ این نکته در نمودار زیر مفصل تر بررسی شده است:

درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه سچینوا روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

به منظورتحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه علاقه مندان باید ابتدائا در دوره های 1 ساله پاتفک شرکت نمایند. به این منظور بهتر است از قبل به زبان انگلیسی یا روسی تسلط داشته باشند تا در دوره 1 ساله پاتفک تمرکز آن ها بر روی دروسی قرار گیرد که در نهایت در آزمون از آن ها سوال طرح خواهد شد. البته نباید ذکر این نکته را فراموش کرد که غالب دوره های پاتفک روسیه داشتن و ارائه مدرک زبان روسی یا انگلیسی را ضروری نمی دانند.

در نهایت پس از گذراندن این دوره فرد باید در آزمون ورودی دانشگاه های روسیه شرکت کند چرا که تحصیل در رشته های پزشکی، پرستاری و غیره رقابتی هستند و اخذ پذیرش از آن ها مستلزم قبولی در آزمون می باشد. سرانجام افرادی که موفق به قبولی در آزمون شوند باید مدارک متعددی را برای دانشگاه سچینوا ارسال نمایند که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • CV که باید شامل دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی فرد مثل اخذ مدال ورزشی و غیره باشد
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شد از جمله دیپلم دبیرستان
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • گواهی تمک مالی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در روسیه می باشد
  • مدرک تحصیلی نشان دهنده اتمام دوره های پاتفک
  • کارنامه قبولی در آزمون
  • مدرک زبان روسی یا انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

همان طور که گفته شد یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان شهریه پرداختی، چه در روسیه چه در سایر کشورهای دنیا، مقطع و رشته تحصیلی می باشد؛ شهریه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه نیز به شرح ذیل است:

نوع دوره تحصیلی در دانشگاه سچینوا روسیهشهریه سالیانه
پزشکی عمومی به زبان انگلیسیسال اول: 11000$ (دلار آمریکا)
از سال دوم تا سال ششم: هر سال 10000$ (دلار آمریکا)
پزشکی عمومی به زبان روسیاز سال اول تا سال ششم: هر سال 10000$ (دلار آمریکا)
دندانپزشکی به زبان انگلیسیسال اول: 11000$ (دلار آمریکا)
از سال دوم تا سال پنجم: هر سال 10000$ (دلار آمریکا)
دندانپزشکی به زبان روسیاز سال اول تا سال پنجم: هر سال 10000$ (دلار آمریکا)
داروسازی به زبان انگلیسیسال اول: 7800$ (دلار آمریکا)
از سال دوم تا سال پنجم: هر سال 6800$ (دلار آمریکا)
داروسازی به زبان روسیاز سال اول تا سال پنجم: هر سال 6800$ (دلار آمریکا)

دانشگاه سچینوا روسیه در شهر مسکو واقع شده است و زندگی در مسکو نیز نسبت به سایر شهرهای این کشور کمی پرهزینه تر خواهد بود. یک زندگی تک نفره در پایخت روسیه یعنی شهر مسکو طی سال 2020 ماهیانه حدود 900$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. هر چند دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه و به طور کلی با صرفه جویی در برخی هزینه ها این رقم را به ماهیانه 750$ (دلار آمریکا) کاهش دهند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به دانشگاه سچینوا روسیه، مدارک لازم برای اخذ پذیرش، شهریه و غیره ارائه شد. علاقه مندان به تحصیل در روسیه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به این دانشگاه یا سایر مراکز آموزش عالی در روسیه و همچنین به جهت بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *