ویزای تحصیلی

دانشگاه سیچوان چین

دانشگاه سیچوان چین

دانشگاه سیچوان چین یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در کشور چین است. همچنین این دانشگاه به آموزش و پرورش چین وابسته است. تحصیل در چین در حال حاضر بهترین اتفاقی است که می تواند برای دانشجویان علاقه مند، به خصوص در رشته پزشکی بیافتد. به افرادی که برای ادامه تحصیل در کشور چین دانشگاه سیچوان چین را انتخاب کرده اند پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند و اطلاعات کاملی را در رابطه با این دانشگاه کسب نمایند.

معرفی دانشگاه سیچوان چین 2023

این دانشگاه در سال 1931 میلادی و در شهر چنگدو واقع در استان سیچوان تاسیس شده است. این شهر یک شهر تاریخی و فرهنگی می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. مساحت دانشگاه سیچوان چین 470 هکتار است که دارای سه محوطه دانشگاهی (وانگجینگ، Jiang an و Huaxi) می باشد. دانشکده های این دانشگاه با محیط بسیار مناسب، راحت و چشم نواز به منظور تحقیق و یادگیری دانشجویان تاسیس شده است. این دانشگاه از ادغام 3 دانشگاه ملی پیشین ساخته شده است که عبارت بودند از: دانشگاه سابق سیچوان، دانشگاه چنگدو و دانشگاه غرب چین.

رتبه این دانشگاه در سال 2023 نیز به شرح جدول ذیل است:

رتبهسال
6012021
5312022
4512023

رشته های تحصیلی در دانشگاه سیچوان چین

در دانشگاه سیچوان چین رشته های تحصیلی گسترده ای ارائه می شود که در 12 گروه جای دارند. گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، تاریخ، فلسفه، کشاورزی، هنر و آموزش و پرورش. در این دانشگاه 34 دانشکده وجود دارد، که از این تعداد کالجی برای تحصیلات تکمیلی و کالجی برای تحصیلات خارج از این کشور وجود دارد. در مقطع دکتری 45 رشته تحصیلی ارائه می شود. مقطع کارشناسی در این دانشگاه در 138 رشته تحصیلی ارائه می شود.

در مقطع کارشناسی ارشد 438 برنامه تحصیلی وجود دارد، همچنین 32 برنامه آموزشی حرفه ای برای این مقطع تحصیلی نیز در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند می توانند در یکی از 354 رشته تحصیلی مشغول به ادامه تحصیل شوند. در مقطع فوق دکتری 37 رشته تحصیلی نیز ارائه می شود.

رشته های تحصیلی در دانشگاه سیچوان چین

دریافت پذیرش از دانشگاه سیچوان چین

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه سیچوان چین دارند باید شهروندان غیر چینی باشند و از سلامت عمومی برخوردار باشند. همچنین این افراد باید پاسپورت معتبر ارائه دهند. شرایط سنی این افراد به این صورت می باشد که باید سنشان بیشتر از 18 سال و کمتر از 60 سال باشد. متقاضیان باید از قوانین و شرایط این دانشگاه مطلع باشند و همچنین از مقررات وضع شده تبعیت کنند، برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با این قوانین می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. دانشجویان باید از قوانین اجتماعی و رفتاری در چین اطلاع داشته باشند و به آن پایبند باشند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه سیچوان

برای دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجویان باید دارای چه شرایطی باشند؟ برای تحصیل به زبان چینی سن متقاضیان باید کمتر از 60 سال باشد، دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و باید مدرک مقطع دبیرستان را ارائه نمایند. برنامه های عمومی برای دانشجویان مهمان، سن این متقاضیان باید کمتراز چهل سال باشد. این افراد باید دانشجوی کالج و یا فارغ التحصیل باشند و نیازی نیست که در آزمون ورودی شرکت نمایند. در برنامه های تحصیلی پیشرفته برای دانشجویان مهمان، سن این افراد باید کمتر از 45 سال باشد. برای شرکت در این دوره نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست.

متقاضیان باید مدرک معادل فوق لیسانس در کشور چین را ارائه نمایند و اگر قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید تحت تعلیم و آموزش مشاوران دانشگاه سیچوان قرار گیرند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو باید در مصاحبه و یا آزمون کتبی شرکت نماید، سن فرد باید کمتر از 35 سال باشد. ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دوره دبیرستان با نمرات خوب الزامی می باشد. اگر متقاضی قصد تحصیل به زبان چینی را دارد باید در آزمون حداقل نمره که پنج می باشد را کسب نماید. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس سن متقاضی باید کمتر از 40 سال باشد. همچنین دانشجو باید در مصاحبه شرکت نماید و مدرک مقطع لیسانس یا معادل آن را ارائه نماید. برای تحصیل در مقطع دکتری سن دانشجو باید کمتر از 45 سال باشد و دانشجو باید مدرک فوق لیسانس یا معادل آن را ارائه نماید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه سیچوان

دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه سیچوان چین باید چه مدارکی را به این دانشگاه ارائه نمایند؟

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن اعتبار
  • ارائه اصل نامه پذیرش از دانشگاه سیچوان
  • اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی
  • چهار قطعه عکس
  • گواهی معاینه جسمی معتبر
  • پرداخت هزینه های ثبت نام و شهریه های تحصیلی

داوطلبان مقطع کارشناسی باید علاوه بر مدارک ذکر شده مدارک دیگری ارائه نمایند:

  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات در مقطع دبیرستان
  • گواهی آزمون چینی که حداقل نمره در نظر گرفته شده برای آن پنج می باشد.

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر مدارک ذکر شده باید مدارکی را به شرح زیر ارائه نمایند:

  • مدرک مقطع لیسانس
  • ارائه ریز نمرات در مقطع تحصیلی لیسانس
  • ارائه نرخ مطالعاتی
  • ارائه گواهی بیمه
  • ارائه دو توصیه نامه دریافتی از دانشگاه
  • ارائه مدرک آزمون زبان چینی که دانشجو باید حداقل نمره پنج را دریافت کرده باشد.

برای مطالعه در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور زیبا مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه نمایید. اگر شما مطالعه کنندگان محترم قصد مهاجرت به چین را دارید، باید با اطلاعات کامل و دقیق اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آورید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *