ویزای تحصیلی

دانشگاه شاندونگ چین

دانشگاه شاندونگ چین

دانشگاه شاندونگ چین در شرق استان شاندونگ و در شهر جینان قرار گرفته که از قدیمی ترین دانشگاه های چین و دومین دانشگاه ملی این کشور به شمار میرود. این دانشگاه در سال 1901 میلادی به تاسیس رسیده است و به صورت مستقیم از سوی دولت حمایت و پشتیبانی می گردد. طبق آمارها، در سال 2009 میلادی تقریبا 757500 دانشجو به صورت تمام وقت در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده اند. برنامه ها و زمینه های تحقیقاتی بسیار قوی در بخش های پزشکی، ریاضی، فیزیک این دانشگاه وجود دارد. به طوری که اداره برنامه های مهندسی آن بر عهده 15 مرکز تحقیقات مدیریت و علوم در چین می باشد. سایر اطلاعات در مورد دانشگاه شاندونگ چین و تحصیل در آن را در مقاله تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

درباره دانشگاه شاندونگ چین تا 2023

پرورش فضائل و خیرخواهی، یادگیری گسترده و تمرین مداوم به عنوان شعار این دانشگاه شناخته شده است. چرا که پرورش ذهن دانشجویان با فرهنگ این کشور، تحکیم پایه و اساس، تشویق به نوآوری و ابداع و دانش اندوزی، مفهوم تقویت ساخت و ساز و بهره وری کامل از طب چینی از جمله مواردی است که این شعار را به اثبات می رساند. نظام آموزشی حاکم بر دانشگاه شاندونگ چین برگرفته از نظام آموزشی بریتانیا است. از این رو، دانشگاه شاندونگ، دارای تجربه بسیار مناسب و خوبی جهت آموزش به زبان انگلیسی است.

زبان تحصیلی انگلیسی از سال 1979 میلادی در این دانشگاه راه اندازی و ارائه گردید. به طوری که اکنون 37 دوره و برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. کلیه مقالات، آزمون ها و کلاس های آزمایشگاهی به زبان انگلیسی بوده و بیش از ده ها فارغ التحصیل با کسب مهارت ها و تخصص های حرفه ای تحویل جامعه گردیده و آماده خدمت رسانی می باشند.

این دانشگاه در سال 2010 میلادی، موفق به کسب رتبه 14 از لحاظ کیفیت تحصیلی و رتبه 11 را در زمینه کیفیت تدریس در میان 100 دانشگاه برتر چین گردید. در سال 2008 میلادی نیز دانشکده مهندسی توانست در بخش مرکز تحقیقاتی مدیریت و علوم چین، رتبه 15 را به خود اختصاص دهد. در 10 سال گذشته نیز این دانشگاه جزو فهرست 10 دانشگاه برگزیده و برتر جهانی شناخته شد. این دانشگاه در سال گذشته موفق به کسب رتبه 14 از بین 100 دانشگاه برتر چین شد. از میان دانشگاه های پزشکی چین نیز توانست رتبه 4 را در سال 2013 میلادی کسب نماید.

در سال 2023 نیز رتبه این دانشگاه به شرح جدول ذیل است:

رتبهسال
4632021
4852022
3962023

رشته های پزشکی دانشگاه شاندونگ چین

این دانشگاه در فهرست بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین قرار گرفته است. رشته ها و دوره های متعدد و متنوعی در این دانشگاه تدریس می گردد که از جمله آنها می توان به رشته های ژنتیک، زنان و زایمان، بافت شناسی، جنین شناسی و پزشکی اشاره نمود. مدارک تحصیلی که به دانشجویان این دانشگاه اعطا می گردد، دارای اعتبار ویژه ای در سطح جهانی است. کتابخانه بسیار بزرگی در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان می توانند از آن نهایت استفاده را ببرند. بالغ بر 825300 جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد که در اختیار دانشجویان قرار دارد.

رشته های پزشکی دانشگاه شاندونگ چین

رشته‌ های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی دانشگاه شاندونگ

رشته های مختلفی در دانشگاه شاندونگ چین ارائه و تدریس می گردد. اما برخی از آنها به زبان چینی و برخی دیگر نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد. رشته هایی که در مقطع کارشناسی بوده و به زبان انگلیسی برای دانشجویان این مقطع تدریس می گردد، عبارتند از:

  • Economics
  • Mechanical Manufacturing and Automation
  • Finance
  • English Language and Literature
  • MBBS (in English)
  • Nursing

همکاری های بین المللی دانشگاه شاندونگ چین

دانشگاه شاندونگ چین در راستای تقویت روابط و همکاری های خود در سطح بین المللی اقدامات بسیار زیادی انجام داده است که از جمله آن می توان به تبادل فناوری و هیات علمی با دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه یوتا،‌ دانشگاه لیدن هلند، دانشگاه های پزشکی کنتاکی ایالات متحده،‌ دانشگاه های کوئینزرلند و سیدنی استرالیا، دانشگاه پزشکی اکایامای ژاپن و دانشگاه پنسیلوانیا اشاره نمود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) دانشگاه پزشکی شاندونگ چین را به رسمیت می شناسد و تایید شده است. دانشجویانی که در رشته های MBBS و DBS از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، آمادگی های لازم جهت شرکت در آزمون های پزشکی دیگر کشورهای جهان مانند SCHSN ، HPCSA، PMDC، MCL و USMLE را خواهند داشت.

طبق آمارهایی که از تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه شاندونگ چین به دست آمده است، تقریبا 1393 دانشجوی بومی در رشته پزشکی و بالغ بر 600 دانشجوی بین المللی و خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. گفتنی است این دانشگاه در سال 2002 میلادی اقدامات لازم را در راستای پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی انجام داد و در سال 2007 میلادی موفق به اخذ مدرک واجد شرایطی MOD گردید.

امروزه دانشجویان از سایر کشورهای جهان مانند آفریقای جنوبی، آمریکا، انگلستان، عربستان، بنگلادش، ایران، سوئد، کره جنوبی و پاکستان روانه چین شده و در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. چنانچه قصد تحصیل در چین و تمایل به پذیرش در دانشگاه شاندونگ چین را داشته باشید، می توانید مشاوره های لازم و تخصصی را از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *