ویزای تحصیلی

دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

یکی از راه های مهاجرت به کشور عمان اخذ ویزای تحصیلی این کشور و پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور است. در حال حاضر عمان دارای یک دانشگاه دولتی و چندین دانشگاه و موسسه خصوصی و بین المللی است. یکی از این دانشگاه های خصوصی و بین المللی در عمان دانشگاه صنعتی آلمان در عمان است که با همکاری دانشگاه آخن آلمان در عمان تاسیس شده است. تحصیل در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان امکان پذیر می باشد. در ادامه این نوشتار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه صنعتی آلمان در عمان پرداخته است.

  • شرایط تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا دانشگاه صنعتی آلمان در عمان دارای اعتبار کافی برای ورود به بازارهای کار جهانی هست؟
  • شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • زبان تحصیل در این دانشگاه چیست؟

تاریخچه دانشگاه صنعتی در آلمان

تاسیس دانشگاه صنعتی آلمان در عمان (GUTech) به سال 2003 بر می گردد در جایی که دانشگاه آخن آلمان (RWTH Aachen University) به فکر تاسیس دانشگاه فناوری و صنعتی در عمان بود. پس از چند سال مذاکره، بنیانگذاران آماده بودند تا برنامه عملی برای تأسیس دانشگاه را آغاز کنند. در آگوست 2006، خدمات آموزشی عمان OES یک شرکت با مسئولیت محدود طبق قوانین عمان، برای تأسیس دانشگاه اقدامات لازم را انجام داد. سرانجام در دسامبر 2006 توافق نامه همکاری بین دانشگاه آخن و OES به امضا رسید و راه را برای ایجاد یک دانشگاه خصوصی در خلیج عمان هموار کرد. این امر پس از تدوین 4 برنامه تحصیلی لیسانس علوم شامل گردشگری و توسعه منطقه ای، برنامه ریزی شهری و طراحی معماری، علوم زمین کاربردی و فناوری اطلاعات کاربردی بود که در سپتامبر 2007، این دانشگاه درهای خود را برای دانشجویان محلی عمان باز کرد.

این دانشگاه در ابتدا میزبان 60 دانشجوی دختر و پسر عمانی در برنامه بنیادی بود که یک برنامه مطالعاتی مقدماتی به عنوان پلی بین دبیرستان و دانشگاه بود. در سال 2008 ، نام این دانشگاه به دانشگاه صنعتی آلمان در عمان تغییر یافت. پس از آن در ماه ژوئن سال 2009 این دانشگاه اولین دانشگاه خصوصی در عمان بود که توانست از آژانس معتبر آلمانی مستقر در عمان ACQUIN برای برنامه های کارشناسی خود اعتبارنامه کسب کند. در ادامه این دانشگاه در سال 2010 پردیس دوم خود را در جنب فرودگاه بین المللی مسقط عمان بنا کرد و به همین نام شناخته شد. در سال 2012 تعداد دانشجویان این دانشگاه به 700 نفر رسید. در سال 2012 پردیس دائمی خود را در هلبان (Halban) بنا کرد که در سال 2013 جایزه بهترین ساختمان تجاری سال را در عمان و در خاورمیانه به دست آورد.

تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

دانشگاه صنعتی آلمان در عمان در حال حاضر بیش از 2000 دانشجو دارد که بیش از 300 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. این دانشگاه برنامه تحصیلی خود را به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند. برنامه های تحصیلی این دانشگاه معادل استاندارد دریافت شده در دانشگاه های معتبر و برتر در اروپا، ایالات متحده یا استرالیا است. تمام برنامه های ارائه شده در دانشکده های این دانشگاه توسط اساتید بازدیدکننده از دانشگاه آخن و سایر دانشگاه های مشهور اروپا پشتیبانی می شود و آموزش داده می شود. سفرهای میدانی در عمان و خارج از کشور بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های مطالعاتی این دانشگاه است. این دانشگاه دانشجویان متنوعی از عمان و بیش از 25 کشور مختلف دارد و تحصیل در یک محیط بین المللی را فراهم می سازد.

آیتمشرح
تاسیس2007
تعداد دانشجو2172
مکانمسقط
نام مستعارGUtech
وبگاهwww.gutech.edu.om
دانشکده هادانشکده اقتصاد و تجارت، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده علوم و دانشکده معماری و برنامه ریزی شهری

مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

از مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی و فناوری آلمان در عمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تحصیل در محیطی بین المللی در کشور عمان
  • تحصیل در برنامه های کارشناسی تحت اعتبار ACQUIN
  • تحصیل در دانشگاهی با اساتید مجرب و سطح کیفی آموزش بسیار بالا
  • ارائه دوره های تحصیلی به روش های جدید
  • نقش مهم تحقیقات در این دانشگاه و تدریس به صورت فردی
  • دسترسی به امکانات و منابع دانشگاه آخن آلمان
  • آموزش همراه با سفرهای میدانی، کارآموزی در شرکتها و پروژه های تحقیقاتی
  • پردیس مجهز و امکانات کافی

مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

برنامه های تحصیلی دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

برنامه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان در حال حاضر در قالب کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می گردد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه مورد تایید وزارت آموزش و پرورش عمان و همچنین دانشگاه آخن آلمان است. برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به شکل زیر است.

  • کارشناسی : لیسانس علوم زمین کاربردی، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی مهندسی محیط زیست، لیسانس مهندسی مکانیک، لیسانس مهندسی فرآیند، لیسانس علوم منطق، کارشناسی علوم در مدیریت تجارت و خدمات بین المللی، کارشناسی علوم برنامه ریزی شهری و طراحی معماری
  • کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد علوم زمین کاربردی، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد مهندسی در تولید و تولید صنعتی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی

شرایط تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

جهت تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان سوای هزینه تحصیل در عمان بایستی الزامات زبان و الزامات دانشگاهی را رعایت کنید. اگر معیارهای ورود مستقیم به یکی از برنامه های کارشناسی این دانشگاه را رعایت نکنید، برنامه بنیاد این دانشگاه به گونه ای طراحی شده است که شما را با برنامه های خصوصی برای مطالعه بیشتر آماده می کند.

زبان آموزش در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان زبان انگلیسی است. ضروری است که مهارت های زبان انگلیسی شما به اندازه کافی خوب باشد که بتوانید یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس و امتحان می شود، بگذرانید. قبل از شروع برنامه تحصیل خود از شما خواسته می شود یکی از این گواهینامه های معتبر بین المللی انگلیسی آیلتس (حداقل 6.0) یا تافل (حداقل نمره76) را ارائه کنید. علاوه بر این مدرک تحصیلی و معدل شما و نمرات ریاضی، شیمی و فیزیک و میانگین 70% این نمرات مورد نیاز می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این دانشگاه جهت تحصیل بایستی هزینه شهریه بین المللی را پرداخت کنید. این هزینه ها بستگی به برنامه تحصیلی مورد نظر شما دارد و تعداد امتیازات ECTS یا همان واحدها را دارد. شهریه براساس کل امتیازات اعتباری که دانشجو در هر ترم ثبت نام می کند محاسبه می شود. تعداد کل اعتبارات برای مدرک لیسانس 240 ECTS و برای مدرک کارشناسی ارشد 120 ECTS است.

شهریه شامل هزینه کتاب های درسی، سفرهای میدانی در صورت وجود و دوره های اضافی در صورت نیاز است. علاوه بر شهریه، دانشجویان باید هزینه های خوابگاه دانشجویی در عمان، لوازم، حمل و نقل و هزینه های شخصی را نیز در نظر بگیرند. به صورت کلی هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی آلمان در عمان حدود 4000OMR (ريال عمان) است. هزینه بیمه پزشکی هر سال 155 ریال عمان است. هزینه آموزش زبان انگلیسی نیز 1400 OMR (ریال عمان) است.

برنامه تحصیلیهزینه شهریه به ازای هر اعتبار (ریال عمان)
کارشناسی برنامه ریزی شهری120 OMR
کارشناسی تجارت بین الملل112.5 OMR
کارشناسی علوم کامپیوتر125 OMR
کارشناسی مهندسی مکانیک و مهندسی محیط زیست130 OMR
کارشناسی علوم کاربردی زمین130 OMR

بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی آلمان

دانشگاه صنعتی آلمان متعهد به پشتیبانی از دانشجویان است و طیف وسیعی از بورس های تحصیلی کامل و جزئی را ارائه می دهد. این بورسیه ها از طریق مرکز پذیرش آموزش عالی (HEAC) در دسترس هستند. علاوه بر بورس های تحصیلی و کمک های مالی اعطا شده از طریق HEAC، این دانشگاه بورس های تحصیلی را مستقیما به دانشجویان خود اهدا می کند. بورس های تحصیلی این دانشگاه بسیار رقابتی هستند و منوط به قبولی در امتحانات مربوط به بورس تحصیلی هستند.

دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه دانشجویان بین المللی اقدام کنند. همچنین دانشجویان عالی نیز می توانند برای بورس های تحصیلی خدمات تبادل دانشگاهی آلمان که از طریق موسسه همکار وابسته یعنی دانشگاه آخن آلمان پس از سال اول تحصیلی در دانشگاه صنعتی آلمان درخواست کنند. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی عمان هر دو سال تمدید می شود و حدود 50 ریال عمان هزینه دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات دیگر خود می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید و از تجربه و دانش کارشناسان و وکیلان زبده این موسسه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *