ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز

شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز

از دانشگاه های با کیفیت و معروف کشور سوئد می توان به دانشگاه صنعتی چالمرز اشاره کرد که سالانه تعداد زیادی از افراد خواهان اخذ پذیرش از این دانشگاه می‌باشند. شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز که در جنوب غربی سوئد واقع شده است صرفاً برای دانشجویان فنی مهندسی و معماری وجود دارد. هر ساله بیش از 40% مهندسانی که از دانشگاه های سوئد فارغ التحصیل می شوند در دانشگاه صنعتی چالمرز تحصیل کرده اند.

این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برای راهنمایی شما عزیزان بزرگوار نگارش شده است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه چالمرز کدامند؟

معرفی دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد

این دانشگاه در سال 1829 توسط فرد نیکوکاری به نام ویلیام چالمرز در جنوب شهر گوتنبرگ ساخته شد. دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور محسوب می شود. دانشگاه صنعتی چالمرز بسیار پویا می باشد، این دانشگاه در سطح دنیا در زمینه های آموزش، نوآوری با طیفی وسیع و پژوهش فعالیت دارد. این دانشگاه ضامن پاسخ گویی به نیازهای جامعه و کمک به آینده ای با ثبات می باشد. بعد از سال 1970 میلادی دانشگاه صنعتی چالمرز دانشجویان خارجی و بین المللی را برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفت.


این دانشگاه سعی کرده است تمامی امکانات را در اختیار متقاضیان خارجی قرار دهد تا آن ها بتوانند به راحتی به ادامه تحصیل مشغول شوند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های فنی و مهندسی را دارند، یکی از انتخاب های آن ها می تواند دانشگاه چالمرز سوئد باشد.

نوع دانشگاهخصوصی
خروجی پژوهشیخیلی بالا
تعداد دانشجو10643
تعداد کارکنان1121

شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز در 2023

دانشگاه چالمرز در شهر گوتنبرگ و در یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور سوئد واقع شده است. این دانشگاه در سطح بین المللی از استاندارد آموزشی و پژوهشی فوق‌ العاده‌ای برخوردار است و طیف وسیعی از برنامه های کاربردی توسط اساتید مجرب ارائه می شود. سال 1970 میلادی بود که دولت سوئد تصمیم گرفت دانشگاه صنعتی چالمرز دانشجویان بین المللی را بپذیرد و تمام امکانات مورد نیاز را برای آن ها فراهم کند.

در سال 2023 مدارک تحصیلی که توسط دانشگاه چالمرز ارائه می شود از اعتبار بی نظیری در سرتاسر جهان برخوردار است؛ بطوری که دانش آموختگان این دانشگاه برای ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های جهان نیازی به شرکت در آزمون های ورودی یا معادل سازی مدرک ندارند.

نام کامل دانشگاهChalmers University of Technology
سال تاسیس1829
تعداد آکادمیست های دانشگاه8600 دانشجو و قریب 1900 هیئت علمی
رتبه اشتغال پذیری جهانی فارغ التحصیلان81

مزایای تحصیل در دانشگاه دانشگاه چالمرز

ویلیام چالمرز کبیر در سال 1829 میلادی برای کمک به ارتقا سیستم آموزشی کشور سوئد این دانشگاه را با هزینه شخصی تاسیس کرد. این دانشگاه در سال 1994 به دولت سوئد واگذار شد تا تمام متقاضیان تحصیل در رشته ‌های فنی مهندسی بتوانند به رایگان در این دانشگاه تحصیل کنند. البته در حال حاضر مزیت تحصیل رایگان تنها برای دانشجویان اروپایی برقرار است. در سال 2023 تحصیل در این دانشگاه به شرح ذیل هزینه خواهد داشت:

دانشجویان بین المللیEU/EEA students
بین 14000€ تا 21000€ (یورو)رایگان

کارشناسی ارشد در این دانشگاه معتبر 2 سال به طول می انجامد و انجام تحقیقات علمی و ارائه مقالات از ملزومات تحصیل کارشناسی ارشد در این دانشگاه باشد. ظرفیت این دانشگاه برای هر سال تحصیلی بیشتر از 11000 دانشجو می باشد که بیش از 10% از این ظرفیت را دانشجویان بین المللی دانشگاه چالمرز تشکیل می دهند. شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز هر قدر دشوار باشد به اینکه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به راحتی در تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا کار پیدا می‌کنند، می‌ارزد. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه چالمرز این است که اکثر رشته های مهندسی مانند مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی شیمی در این دانشگاه پیشرفته ارائه می‌ شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه دانشگاه چالمرز

شرایط تحصیل در دانشکده‌ های دانشگاه چالمرز

در اکثر دانشگاه‌های پیشرفته دنیا ساختمان اصلی یا مرکزی متعلق به دفتر مرکزی دانشگاه و برخی از رشته‌های تحصیلی مهم می باشد؛ دانشگاه چالمرز دانشکده ‌هایی دارد که رشته ‌های گوناگون مهندسی در هر یک از آن ها به صورت تخصصی ارائه می‌ شوند. در لیست زیر برخی از دانشکده‌‌ های برتر این دانشگاه پیشرفته را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  • مدیریت فناوری و اقتصاد
  • میکرو فناوری و نانو تکنولوژی
  • علوم صنعتی و مواد صنعتی
  • دانشکده مکانیک و مهندسی دریایی
  • مهندسی کامپیوتر
  • معماری و مهندسی عمران
  • زیست شناسی
  • فیزیک و فیزیک نجوم
  • دانشکده هوافضا و محیط زیست
  • علوم ریاضیات
  • دانشکده IT و ارتباطات
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی پزشکی

از شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز می توان به هزینه تحصیل رایگان در مقطع دکترا و بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد. برای دانشجویان فنی مهندسی که به دنبال بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا با شرایط مقرون به صرفه می باشند توصیه کارشناسان ما دانشگاه چالمرز می‌ باشد.

شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل در سوئد

کشور سوئد ازجمله کشور های مهاجر پذیر دنیاست که هر ساله بخش عمده ی نیاز بازار کار خود به نیروی کار را از فارغ الحصیلان دانشگاهی تامین می نماید. از همین روی هر دانشجوی بین المللی پس از تحصیل میتواند ویزای خود را به مدت 12 ماه تمدید نماید. این فرصت بسیار ایده آلی است که با در دست داشتن مدارک تحصیلی لوکال این کشور به کاریابی پرداخته، قرار داد کاری منعقد نموده و از اداره مهاجرت این کشور

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه چالمرز

دانشگاه‌ های برتر جهت پذیرش دانشجویان همواره شرایط پیچیده‌ و دشواری برای متقاضیان ادامه تحصیل تعریف می کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه چالمرز و تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا لازم است که مدارک و شرایط ذیل توسط دانشجویان مهیا شود:

  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی همراه با ریز نمرات
  • ارائه رزومه CV به زبان انگلیسی که اطلاعات دقیق در آن ذکر شده باشد
  • یک انگیزه نامه سطح بالا یک صفحه‌ای به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از سوی اساتید سابق شما که نشان دهد کاندیدای مناسبی هستید
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL IBT با نمره معادل سطح English 6
  • گواهی سلامت جسمی و عدم ابتلا به بیماری ایدز یا HIV
  • پرداخت هزینه های مربوط به بررسی فرم درخواست پذیرش

در نظر داشته باشید افرادی که دارای رزومه تحصیلی با کیفیت و سابقه انجام فعالیت‌های علمی فوق العاده می باشند می توانند از 75% بورسیه تحصیلی بنیاد چالمرز یا دولت سوئد بهره مند شوند. پیشنهاد می شود برای انجام کارهای دریافت ویزای تحصیلی بحث پذیرش از دانشگاه چالمرز حداقل یک سال قبل از شروع سال تحصیلی مورد نظر اقدام کنید.

فرآیند درخواست تا صدور ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد می‌‌تواند 6 ماه تا 1 سال و بهتر است برای این زمان آماده باشید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد یا تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد با وکلای مجرب و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

سوالات پرتکرار درباب شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز

متقاضیان تحصیل در دانشگاه چالمرز سوالات زیر را عنوان می کنند:

  • مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی در دانشگاه چالمرز چیست؟ در این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی در 3 مقطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می گردد.
  • شرایط تحصیل در دانشگاه چالمرز چیست؟ از شرایط اصلی می توان به تحصیل رایگان در مقطع دکتری و اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد اشاره داشت.
  • میزان دانشجو خارجی در دانشگاه چالمرز چقدر است؟ در حال حاضر حدود 10% دانشجویان این کشور خارجی هستند.
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه چالمرز چیست؟ مدارک تحصیلی پیشین، انگیزه نامه به زبان انگلیسی، توصیه نامه از سوی استاد و پرداخت شهریه سالانه.
  • بورسیه دانشگاه چالمرز چگونه است؟ افراد با رزومه فوق العاده و فعالیت های علمی می توانند از 75% بورسیه تحصیلی بنیاد چالمرز یا دولت سوئد بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *