ویزای تحصیلی

دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان از دانشگاه های دولتی و معتبر آلمان است و برای تحصیل در این دانشگاه قوانین و شرایطی وضع شده است. در شهر برلین 4 دانشگاه وجود دارد که دانشگاه صنعتی TU برلین یکی ازبهترین آن ها در سال 2023 محسوب می شود. مهاجرت تحصیلی به کشور بزرگ و صنعتی آلمان و تحصیل در دانشگاه های معتبر آن، آینده ایی روشن را برای مهاجران تحصیلی رقم می زند. با توجه به سوالات متقاضیان در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش رو را به نگارش در آورده اند. پس اگر برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی نمایید.

درباره دانشگاه TU برلین آلمان

ویژگی های برجسته این دانشگاه به شرح زیر است:

آیتم شرح
شعارایده آل گرا برای آینده
نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس1946
رئیس دانشگاهیوئرگ اشتاینباخ
تعداد دانشجویان35,009
محل اقامتبرلین-آلمان

این دانشگاه با نام آلمانی Technische Universitat Berlin در سال 1884 طبق درخواست ریشارد لوکائه تاسیس شد. ساختمان اصلی دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان در منطقه شارلوتنبورگ قرار گرفته است. این دانشگاه عضو TU 9 می باشد که در این گروه 9 دانشگاه بزرگ و صنعتی در آلمان مشارکت دارند. در این دانشگاه 35000 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند که 20% آن ها را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل داده اند. با توجه به این درصد پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان از سایر دانشگاه های آلمان بیشتر است.

جایگاه علمی دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

8 عضو هیئت علمی این دانشگاه توانسته اند جایزه نوبل را کسب نمایند. دانشگاه صنعتی TU برلین عضو شبکه مدیران برتر صنعتی در اروپا است، به واسطه این عضویت اجازه تبادل دانشجویان میان دانشگاه های مهندسی اروپا امکان پذیر می شود. همچنین دانشگاه صنعتی برلین عضو کنفرانس دانشگاه های اروپا به منظور تحقیقات و آموزش پیشرفته در زمینه های فنی و مهندسی است.

به واسطه سطح علمی بالا، ارائه تحقیقات بالا از سوی دانشجویان این دانشگاه و امکانات علمی و تفریحی مختلف، در حال حاضر رتبه دانشگاه صنعتی TU در سطح جهانی ممتاز است. در نتیجه اخذ پذیرش از آن فضای رقابتی دارد چرا که فارغ التحصیل شدن از آن امتیاز بزرگی برای رزومه افراد به حساب می آید. در نمودار ذیل رتبه دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان در سال 2023 در سطح جهانی بیان شده است:

جایگاه علمی دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

دانشکده های دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

دانشگاه صنعتی TU برلین دارای 7 دانشکده است، که امکان تحصیل در اغلب شاخه های فنی مهندسی را ممکن می سازد. در ادامه سعی داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

دانشکده علوم معنویموسسه آموزشموسسه تاریخ هنر و شهرسازی تاریخیموسسه زبان و ارتباطمرکز تحقیقات یهود ستیزیمرکز مطالعات جنسیتی
دانشکده سیستم های مهندسی مکانیک و حمل و نقلموسسه مهندسی مکانیکموسسه مکانیک سیالات و آکوستیکموسسه روان شناسی و انسان عوامل و ارگونومیموسسه حمل و نقل سطحموسسه هوا و فضا
دانشکده ریاضیات و علوم طبیعیموسسه ریاضیموسسه شیمیموسسه فیزیکمرکز نجوم و فیزیک نجومیموسسه حالت جامد فیزیک
دانشکده علوم و مهندسی فرآیندموسسه علم موادموسسه مهندسی انرژیموسسه فن آوری زیست محیطیموسسه بیوتکنولوژیموسسه فرآیند و روش های مهندسیموسسه فن آوری غذایی و شیمی مواد غذایی
دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوترموسسه انفورماتیک کسب و کار و روش های کمیموسسه انرژی پایان مهندسی اتوماسیونموسسه مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتری نظریموسسه فرکانس بالا و تکنولوژی سیستم های نیمه عادی
دانشکده اقتصاد و مدیریتموسسه اقتصاد و قانون کسب و کارموسسه فناوری و مدیریتموسسه مدیریت کسب و کار
دانشکده برنامه ریزی، ساختمان و محیط زیستموسسه بوم شناسیموسسه منطقه ای و برنامه ریزی شهریمعماریموسسه معماری منظر و برنامه ریزی محیطیموسسه مهندسی عمران

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان در 2023

برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی TU برلین در سال 2023 نیاز است متقاضیان مدارک لازم را در زمان تعیین شده ارسال نمایند:

  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد برای پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه مدرک معتبر زبان IELTS 7 یا TOEFL 577
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه حداقل 2 توصیه نامه
  • ارائه رزومه دقیق و کامل
  • پرداخت هزینه های مربوطه برای بررسی مدارک یعنی Application fee
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ترجمه رسمی آن ها به زبان آلمانی

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

ترم های تابستانی دانشگاه صنعتی برلین آلمان

دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان تحصیل در دوره های تابستان در دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان وجود دارد. طول این دوره ها 3 هفته ای می باشند، در طول این دوره 3 نوع کلاس متفاوت برگزار خواهد شد. جهت دریافت پذیرش باید به سایت دانشگاه مراجعه نمایید. متقاضیان هزینه هایی را که بابت این کلاس ها برگزار می کنند شامل هزینه های محل اقامتشان نمی شود. همچنین شما موظف هستید بیمه های سلامت را نیز برای این دوره دریافت کنید.

نکاتی در رابطه با دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان

در دانشگاه صنعتی TU برلین بیشتر دروس به زبان آلمانی تدریس می شوند. اگر شما قبل از اقدام برای ثبت نام مدرک زبان آلمانی کسب نمایید شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه دارید. باید به این نکته اشاره کرد که اگر قصد اقامت پس از فارغ التحصیلی دارید بهتر است به زبان آلمانی تسلط داشته باشید تا بتوانید مشغول به کار شده و پس از گذشت زمان تعیین شده و رعایت قوانین اقامت دائم آلمان را به دست بیاورید. مراجعه به اتاق بازرگانی کشور آلمان واقع شده در تهران به علاقه مندانی برای مشاهده فرصت های تجاری و صنعتی و تعامل تجاری با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی پیشنهاد می شود.

رشته های مطرح در این دانشگاه شامل موارد ذیل هستند:

  • رشته مهندسی الکترونیک
  • رشته آمار
  • رشته کشاورزی
  • رشته علوم مواد
  • رشته مهندسی معدن
  • رشته جغرافیا
  • رشته ریاضی
  • رشته مهندسی شیمی
  • رشته اقتصاد
  • رشته معماری
  • رشته مهندسی کامپیوتر
  • رشته هنر و طراحی

در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه صنعتی TU برلین آلمان در اختیار متقاضیان قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور آلمان مقاله تحصیل در مقاطع مختلف آلمان را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است مطالعه نمایید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *