ویزای تحصیلی

دانشگاه طراحی مد در ترکیه

دانشگاه طراحی مد در ترکیه

دانشگاه طراحی مد در ترکیه یکی از دانشگاه هایی است که علاقه مندان می توانند برای ادامه تحصیل در رشته مد وارد این دانشگاه شوند. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت نوشته شده است سعی شده به شرایط تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه پرداخته شود. با مطالعه نگارش حاضر، پاسخی بر سوالات زیر بدست خواهد آمد:

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه طراحی مد در کشور ترکیه چیست؟
  • هزینه تحصیلی دانشجویان خارجی در ترکیه چگونه است؟
  • آیا بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی این دانشگاه تعلق می گیرد؟

هر فرد پیش از اینکه بخواهد دانشگاهی را برای تحصیل خود انتخاب کند باید در مرحله اول آگاهی داشته باشد که آیا این دانشگاه شرایط مناسبی برای تحصیل دارد یا خیر و این که چه مدارکی را برای تحصیل نیاز خواهد داشت. از طرف دیگر میزان ورود دانشجو به بازار کار پس از خروج از دانشگاه نیز می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد.

مقطع کارشناسی در دانشگاه طراحی مد در ترکیه

متقاضیان می توانند در دانشگاه ها و کالج های مختلف این کشور در مقطع کارشناسی در رشته طراحی مد تحصیل کرده و مدرک مورد نظر را دریافت نمایند. با توجه به دانشگاه انتخابی شما ممکن است تحصیل شما بین 3 تا 7 سال به طول بی انجامد. دانشجویانی که رشته طراحی لباس را انتخاب کرده اند دروسی را در رابطه با هنر طراحی و طراحی انواع لباس و اکسسوری آموزش می بینند. موضوعات احتمالی که ممکن است در این حوزه آموزش داده شود شامل تکنیک ها، تاریخچه های مرتبط، طراحی و کسب و کار می باشد.

متقاضیان بعد از فارغ التحصیل شدن در مقطع کارشناسی برای شرکت در دوره تکمیلی می بایست بین 2 تا 4 سال مشغول به تحصیل شوند:

آیتمشرح
مدت تحصیل4 سال
متوسط هزینه ماهانه تحصیل و زندگیاز 400$ تا 500$ (دلار آمریکا)
شرط لازم برای تحصیلویزای تحصیلی ترکیه
بورس تحصیلیدارد

به جهت این که دانشجویان به فردی خلاق تبدیل شوند دانشگاه طراحی مد در ترکیه دوره های کارگاه های عملی، سخنرانی های سنتی، تحقیقات به صورت شخصی، آزمایش و بازدیدهای گوناگون از بخش های مختلف را در نظر گرفته است. به منظور اینکه دانشجویان بتوانند در سطح بین المللی مشغول به کار شوند تکنیک های تحلیلی در نظر گرفته شده است. رشته طراحی لباس فشرده، متنوع، کامل و بسیار هیجان انگیز می باشد و متقاضیانی که به این حرفه علاقه دارند آماده می شوند تا در این زمینه ها مشغول به کار شوند. در این دانشگاه ها به دانشجو اجازه داده می شود تا به موقعیت هایی مثل الگو سازی، استایلیست، طراحی مستقل، مدیر هنری و یا مدیریت مجموعه هنری دست داشته باشند.

شرایط پذیرش در دانشگاه طراحی مد در ترکیه

برای پذیرش در دانشگاه طراحی مد در ترکیه متقاضیان باید شرایطی داشته باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر دانشجو باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزا تحصیلی انجام دهد.

  • حداکثر سن متقاضیان باید 18 سال باشد و از دوره دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند.
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی TOEFL 65 و IELTS 5.5
  • انگیزه نامه در رابطه با تحصیل مد در این کشور، ارائه انگیزه نامه بسیار مهم بوده و متقاضی باید انگیزه نامه قوی ارائه نماید.
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل اعتبار
  • شش قطعه عکس
  • مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات این مقطع
  • گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • شناسنامه و یا مدرک شناسایی

متقاضیان باید در مصاحبه ای شرکت کنند تا بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را به دست آورند.

هزینه دانشگاه طراحی مد در کشور ترکیه

متقاضیانی که دانشگاه طراحی مد در ترکیه را انتخاب کرده اند و قصد ادامه تحصیل دارند باید از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور اطلاع داشته باشند. هزینه های زندگی با توجه به نوع و منطقه زندگی هر فرد متفاوت می باشد. اما به طور کلی دانشجویان باید ماهانه مبلغی بین 400$ تا 500$ (دلار) جهت هزینه محل اقامت و هزینه زندگی در نظر بگیرند. جهت خرید کتاب و هزینه های اداری ماهانه باید مبلغ 100$ تا 150$ (دلار) در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به تحصیل با توجه به دانشگاه و کالج مد نظر متفاوت می باشد پس پیش از انتخاب دانشگاه باید از هزینه های تحصیل مطلع باشید برای دریافت اطلاعات در رابطه با هزینه های دانشگاه مد نظر می توانید با کارشناسان در سفیران سروش سعادت در تماس باشید. اما به طور میانگین می توان گفت هزینه های ماهانه دانشگاه ها از 2000TRY (لیر) شروع خواهد شد. برای تحصیل در رشته مد و طراحی لباس در آکادمی مد شهر استانبول باید سالانه مبلغ 8000TRY (لیر) پرداخت شود. بیشتر دانشگاه های این کشور دروس تحصیلی در رشته مد و طراحی لباس را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه طراحی مد در ترکیه

چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه طراحی مد در ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه، وجود چشم انداز شغلی ایده آل در این موسسات برای فارغ التحصیلان می باشد. به طور کلی، دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های طراحی مد در این کشور، فرصت های شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی تضمین می کنند. علاوه بر این، برنامه های طراحی مد در دانشگاه های ترکیه شامل بازدید های مطالعاتی، کارآموزی، و گشت و گذارهای منظم است. تا از این طریق دانشجویان بین المللی بتوانند در مورد طراحی، فرهنگ، تکنیک های صنایع دستی و هنر بیاموزند.

در دانشگاه طراحی مد در ترکیه، فارغ التحصیلان برنامه های طراحی مد می توانند مسیرهای شغلی زیر را دنبال کنند:

چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه طراحی مد در ترکیه

دانشگاه های طراحی مد در کشور ترکیه

مدرک کارشناسی طراحی لباس و مد تحت برنامه IFA کشور پاریس به دانشجویان ارائه می شود. این دانشگاه برنامه های آموزشی را بر اساس آخرین تغییرات بین المللی ارائه می دهد. پردیس دانشگاه کامپانیا که لوئیجی وانویتلی نام دارد در استانبول واقع شده است و دوره های مد و طراحی لباس در این دانشگاه ارائه می شود.

دانشگاه ناپل و دانشگاه Okan به صورت مشترک مدرک کارشناسی طراحی و مد را به دانشجویان ارائه می دهند دانشجویان در هر دو دانشگاه نامبرده مشغول به تحصیل می شوند. در سال سوم تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ناپل و در سال چهارم تحصیلی در دانشگاه Okan مشغول به تحصیل می شوند. برنامه های آموزشی BA با هدف آموزش حرفه ای در رشته نساجی و مد می باشد که مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی ارائه می شود. مدت تحصیل در این دوره چهار سال بوده و این دوره به صورت تمام وقت ارائه می شود. برای دانشجویان خوابگاه هایی در اطراف محیط دانشگاه در نظر گرفته شده و امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد.

وضعیت اعتبار مدارک دانشگاهی ترکیه

توصیه می شود که پیش از اقدام به پذیرش و تحصیل در ترکیه حتما چک کنید که آیا مدرکی که شما از دانشگاه های ترکیه اخذ می کنید در کشور خودتان مورد تایید است یا خیر. در آموزش عالی ترکیه، هیچگونه سیستمی برای تایید موسسه یا برنامه تحصیلی وجود ندارد. موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها فقط مشروعیت خود را از قوانین و تصمیمات پارلمان ترکیه دارند. با این حال، مدارس حرفه ای دو ساله توسط شورای آموزش عالی تاسیس می شود. از این روی همه ساله، وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران مشترکا لیست دانشگاه های معتبر این کشور را برای علاقه مندان و متقاضیان منتشر می کنند.

لیست دانشگاه های ترکیه ای مورد تایید وزارت علوم در بدین شرح است:

نام دانشگاهرتبه در رنکینگ دانشگاهی بین الملل
دانشگاه کوچ477
دانشگاه استانبول800 – 1000
دانشگاه حاجت تپه801 – 1000
دانشگاه اژه1201-1400
دانشگاه آنکارا1200 – 1001
دانشگاه آتاتورک1401
دانشگاه یدی تپه (فقط دندانپزشکی)

در مقاله ای که مطالعه کردید سعی شد اطلاعاتی در باب دانشگاه طراحی مد در ترکیه در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. برای مطالعه بیشتر می توانید با مراجعه به سایت موسسه مقالاتی مثل هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه را مطالعه نمایید. پیشنهاد می شود متقاضیان قبل از اقدام با مشاوران مهاجرتی مشورت کرده و اطلاعات دقیق تری را به دست بیاورند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا به سوالات شما در خصوص روش های مهاجرت به ترکیه پاسخ دهند و اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص دانشگاه طراحی مد در ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه طراحی مد در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه هستند، می توانند حین تحصیل در این دانشگاه 18 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
  • آیا برای تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه به شرکت در آزمون ورودی نیاز داریم؟ یکی از بزرگترین چالش های تحصیل در دانشگاه طراحی مد در ترکیه، شرکت در آزمون های ورودی این موسسات می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *