ویزای تحصیلی

دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان

دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان

دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان اگرچه بین کسانی که تبعه عمان یا سایر کشورهای عربی هستند، پرطرفدار است اما در سطح بین المللی علاقه مندان زیادی ندارد. این که عمان علی رغم سرعت بالای پیشرفت اقتصادی نسبت به سایر کشورهای دنیا دانشجویان بین المللی بسیار کم تری دارد دلایل متعددی دارد که از آن جمله می توان به بالا بودن هزینه تحصیل در عمان اشاره کرد. در واقع عمان کشوری در حال توسعه است اما شهریه دانشگاه های آن بعضا بسیار بالا است و افراد ترجیح می دهند کشورهای دیگر از جمله آلمان، اتریش، بلاروس و غیره را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنند. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان و مزایا و معایب انتخاب آن ارائه شده است.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه ولجات در عمان چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا این دانشگاه از اعتبار علمی کافی برخوردار است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

آشنایی با دانشگاه علمی کاربردی ولجات

دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان یکی از پیشروترین موسسات آموزش عالی در عمان است که در سال 2001 توسط آقای عمر بن عبدالله تاسیس گشته است. دانشگاه علمی کاربردی ولجات با دانشگاه تکنولوژی بیرلا کشور هند در ارتباط است و در رشته های مختلف مهندسی و همچنین مدیریت، دوره های آموزشی ارائه می دهد. این دانشگاه در اطراف پایتخت عمان یعنی شهر مسقط واقع گردیده است و وجه امتیاز بزرگی نسبت به سایر موسسات آموزش عالی در عمان دارد. این وجه امتیاز نزدیکی دانشگاه ولجات به شرکت های بزرگ دنیا از جمله مایکروسافت و موتورولا است که به معنای بالاتر بودن شانس کاریابی فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان

شهریه دانشگاه ولجات نسبت به بسیاری دیگر از دانشگاه های عمان پایین تر می باشد و متناسب با رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت است. دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی ولجات ترمی بین 1009$ (دلار آمریکا) تا 1500$ (دلار آمریکا) پرداخت می کنند. البته شایان ذکر است شهریه دانشگاه پس از اخذ نامه قبولی، به منظور دریافت ویزا از یک سال جلوتر باید پرداخت شود اما برای تامین هزینه های زندگی در عمان دانشجویان می توانند مشغول به کار باشند.

دانشجویان دانشگاه ولجات در عمان به صورت هفتگی تا 20 ساعت می توانند مشغول به کار باشند و با توجه به این که آمار بیکاری در عمان در سال 2022 تنها 2.9% است شانس پیدا کردن کار در این کشور بالا است. منتهی باید توجه داشت کارفرمایان عمانی در 90% مواقع آشنایی به زبان انگلیسی ندارند و کسانی که می خواهند در این کشور زندگی و حین تحصیل یا پس از اتمام آن در عمان مشغول به کار باشند باید به زبان عربی تسلط کامل داشته باشند.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان

رنکینگ دانشگاه علمی کاربردی ولجات در عمان

دانشگاه ولجات در عمان در میان عمانی ها پرطرفدار است اما دلیل آن شهریه نسبتا پایینی است که این دانشگاه اخذ می نماید. چرا که رنکینگ دانشگاه ولجات هم در سطح ملی پایین است و هم در سطح جهانی یعنی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این دانشگاه نمی توانند به راحتی در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله برای تحصیل در فرانسه، اتریش، مجارستان، کانادا و… اپلای کنند. در جدول ذیل رنکینگ ملی و جهانی دانشگاه علمی کاربردی ولجات در سال 2022 نشان داده شده است:

رنکینگ جهانیرنکینگ ملی
1044423

اخذ پذیرش از دانشگاه علمی کاربردی ولجات

همان طور که پیش تر ذکر شد تحصیل در عمان مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی نیست و غالبا کسانی که تبعه برخی دیگر از کشورهای عربی از جمله عراق و یمن هستند یا تابعین کشورهای کم توسعه ای چون پاکستان و بنگلادش، عمان را برای تحصیل انتخاب می کنند. این که فرد چه مدارکی لازم است برای دانشگاه علمی کاربردی ولجات ارسال نمایند مطابق رشته تحصیلی و مقطعی که قصد انتخاب آن را دارند متفاوت است اما مهم ترین مدارک به شرح ذیل است:

  • رزومه فرد که باید در آن به دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی خود از جمله مدالهای ورزشی وغیره اشاره کند
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره گردیده است
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی
  • انگیزه نامه که لازم است دانشجوی متقاضی تحصیل در دانشگاه ولجات در نهایت صداقت نگارش کند
  • مدرک زبان انگلیسی یا عربی هرچند تسلط به زبان عربی بهتر است
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

مقایسه هزینه زندگی در عمان و برخی کشورهای دیگر

یکی از نقاط مثبت هزینه زندگی در عمان است که نسبت به برخی کشورهای عربی دیگر از جمله امارات متحده عربی و مصر پایین تر می باشد. در واقع اگرچه آمار بیکاری در عمان 2.9% است و شانس پیدا کردن کار در صورت داشتن تخصص شغلی و تسلط به زبان عربی بالا می باشد، افراد نگرانی بابت هزینه های زندگی ندارند.  نمودار ذیل هزینه های زندگی در عمان و برخی کشورهای دیگر مقایسه شده اند:

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در عمان و برخی کشورهای دیگر

در مقاله بالا توضیحاتی در خصوص دانشگاه ولجات در عمان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته اگرچه تولید ناخالص داخلی، سطح امید به زندگی، رفاه اجتماعی، سطح آموزشی و سایر شاخص های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی طی سال های گذشته صعودی بوده است اما همچنان دانشجویان ترجیح می دهند تحصیل در اتریش، کانادا، سوئد، هلند، آلمان، اوکراین و غیره را انتخاب نمایند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *