ویزای تحصیلی

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

از قدیمی ترین دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان است که جهت جذب دانشجویان خارجی، دوره ­های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه میدهد. همچنین در رشته­ های مربوط به پزشکی برای اولین بار در سال 1986، زبان انگلیسی در دانشگاه دبرسن ارائه گردید. این در حالی است که اکثر کشورهای اروپایی همچنان برنامه های تحصیلی خود را به زبان رسمی خودشان ارائه می نمایند و این موقعیت یک فرصت فوق العاده در مجارستان است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد شرایط اخذ پذیرش دانشگاه دبرسن مجارستان و معرفی دانشگاه ­های این کشور به متقاضیان است.

اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه دبرسن در مجارستان

برای مکاتبه با دانشگاه ها و رسیدن به پذیرش قطعی، ارائه مدارکی برای بررسی الزامی است. مدارک و اسناد لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان به شرح زیر است:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده همراه امضا معتبر
  • مدارک تحصیلی مانند مدرک پایان دوره دبیرستان، دیپلم دبیرستان، مدرک فارغ التحصیلی که می­ بایست به ترجمه انگلیسی باشد.
  • کپی پاسپورت یا گذرنامه
  • در صورتی که زبان مادری متقاضیان انگلیسی نباشد، ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس الزامی است.
  • رزومه یا CV

متقاضیان همچنین می­ توانند مدارک فوق را از طریق آنلاین به سایت دانشگاه، ارسال نمایند. لازم به ذکر است اگر مدارک متقاضیان، ناقص و دارای ایراد باشند امکان بررسی آن ها وجود نخواهد داشت. در این حالت تقاضای متقاضی رد خواهد شد. متقاضیانی که مشغول ادامه تحصیل در مجارستان می­ باشند و به زودی از دبیرستان فارغ التحصیل می­ گردند، قادر خواهند بود به همراه دیگر مدارک، ریز نمرات را نیز برای دفتر آموزش بین المللی ارسال نمایند و در صورت اخذ مدرک، ریز نمرات را ارائه دهند.

آزمون ورودی متقاضیان رشته ­های پزشکی در مجارستان

آخرین مدرک تحصیلی همراه با پاسپورت می ­بایست اسکن شوند و برای دفتر آموزش بین الملل فرستاده شوند. همچنین اصل این مدارک در زمان شرکت در آزمون ورودی و یا در زمان ثبت نام می ­بایست تحویل داده شوند. دانشجویان رشته­ های دندانپزشکی و پزشکی باید در یک امتحان ورودی شرکت نمایند. این امتحان از 2 بخش تشکیل شده است که شامل آزمون کتبی و مصاحبه می­ شود.

آزمون کتبی شامل درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. در صورتی که دانشجو درس شیمی را انتخاب نماید، آزمون شامل سوالات شیمی خواهد بود. همچنین وی می ­بایست به سوالات مبتدی فیزیک نیز پاسخ دهد. برای 2 آزمون کتبی و مصاحبه 60 دقیقه فرصت خواهید داشت. آزمون شفاهی و مصاحبه از درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک می ­باشد. در طول مصاحبه شفاهی، مهارت­ های متقاضی در زبان انگلیسی و انگیزه وی مورد بررسی قرار می­ گیرد. لازم به ذکر است که زبان آزمون کتبی و مصاحبه انگلیسی است.

آزمون ورودی مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

برای ادامه تحصیل در رشته­ های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و BMC امتحان ورودی و کنکور الزامی است. امتحان یا آزمون ورودی شامل 2 آزمون شفاهی و آزمون کتبی می­ شود. امتحان کتبی به صورت تست 4 گزینه­ ای، تعاریف، محاسبات و غیره است. شامل درس ­های فیزیک، شیمی و زیست خواهد بود. در صورتی که نتیجه آزمون کتبی زیر 40% باشد، متقاضی بر طبق آزمون شفاهی مورد ارزیابی قرار می­ گیرد. در مقاله دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان، به بررسی هزینه و شهریه این دانشگاه پرداخته خواهد شد. اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه ما ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید.

آزمون ورودی مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

هزینه­ های­ دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

هزینه اعزام دانشجو به مجارستان در رشته­ های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دبرسن به شرح زیر است:

هزینه درخواست پذیرش$150 (دلار آمریکا)
هزینه ورود به دانشگاه دبرسن$350 (دلار آمریکا)

هزینه­ های فوق برای کلیه متقاضیان اخذ پذیرش در دانشگاه دبرسن است. هزینه ­های بیمه سلامت، چک آپ پزشکی و کارت دانشجویی جزو مواردی می­ باشد که در شهریه دانشجویان مد نظر قرار داده می­ شود. رشته دندان پزشکی در حدود 10 ترم یا 5 سال طول خواهد کشید. شهریه هر سال تحصیلی در دانشگاه دبرسن در حدود 16000$ (دلار آمریکا) است. همچنین مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در حدود 6 سال است. هزینه شهریه در سال، مبلغی در حدود 17000$ (دلار آمریکا) است. لازم به ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی دبرسن، چک بانک ­های مختلف و پرداخت نقدی را قبول نمی­ نماید و در زمان پرداخت شهریه می­ بایست در بخش توضیحات، نام دانشجو و رشته تحصیلی ذکر گردد.

فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

کشور مجارستان در مرکز اروپا قرار دارد و پایتخت این کشور، شهر بوداپست است، همچنین مساحت مجارستان در حدود 93000 کیلومتر مربع است. کشور مجارستان دارای 19 شهرستان می­ باشد و از جمله شهرهای مهم این کشور می­ توان به دبرسن، میشکولتس، سگد و گیور اشاره کرد که فرصت های شغلی زیادی خصوصا برای پزشکان دارند. جمعیت مردم کشور مجارستان در حدود 10 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور، زبان مجاری می­ باشد و پزشکان و پرستاران برای کاریابی در این کشور علاوه بر انگلیسی باید به زبان مجاری هم مسلط باشند وگرنه شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی برای آن ها کم می شود. کسب اطلاعات در خصوص اخذ مهاجرت به مجارستان از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امکان پذیر می باشد.

سوالات مهم درباب دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • آزمون ورودی متقاضیان رشته ­های پزشکی در مجارستان چگونه است؟ آزمون کتبی شامل درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. در صورتی که دانشجو درس شیمی را انتخاب نماید، آزمون شامل سوالات شیمی خواهد بود. همچنین وی می ­بایست به سوالات مبتدی فیزیک نیز پاسخ دهد. برای 2 آزمون کتبی و مصاحبه 60 دقیقه فرصت خواهید داشت. آزمون شفاهی و مصاحبه از درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک می ­باشد. در طول مصاحبه شفاهی، مهارت­ های متقاضی در زبان انگلیسی و انگیزه وی مورد بررسی قرار می­ گیرد. لازم به ذکر است که زبان آزمون کتبی و مصاحبه انگلیسی است.
  • آزمون ورودی مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان چگونه است؟ برای ادامه تحصیل در رشته­ های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و BMC امتحان ورودی و کنکور الزامی است. امتحان یا آزمون ورودی شامل 2 آزمون شفاهی و آزمون کتبی می­ شود. امتحان کتبی به صورت تست 4 گزینه­ ای، تعاریف، محاسبات و غیره است. شامل درس ­های فیزیک، شیمی و زیست خواهد بود. در صورتی که نتیجه آزمون کتبی زیر 40% باشد، متقاضی بر طبق آزمون شفاهی مورد ارزیابی قرار می­ گیرد. در مقاله دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان، به بررسی هزینه و شهریه این دانشگاه پرداخته خواهد شد. اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه ما ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *