ویزای تحصیلی

دانشگاه فدرال تولوز

دانشگاه فدرال تولوز

دانشگاه فدرال تولوز در شهر تولوز فرانسه در جنوب غربی کشور فرانسه که یکی از مراکز صنعتی و پیشرفته اروپایی محسوب می شود، جای گرفته است. فاصله این شهر تا شهر پاریس 730 کیلومتر برآورد شده است. سیستم آموزشی این دانشگاه طبق قانون آموزش عالی و تحقیق وضع شده در سال 2013 میلادی می باشد. هدف از تاسیس این دانشگاه افزایش شهرت موسسات دانشگاهی منطقه در سطح اروپا و سطح بین المللی است. در این مقاله تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه فدرال تولوز می پردازند و اطلاعات مختصری در خصوص شرایط تحصیل در اختیار متقاضیان قرار می دهند، اگر دانشگاه فدرال تولوز یکی از گزینه های شما برای ادامه تحصیل است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه فدرال تولوز چیست؟
  • آیا می توان به راحتی پذیرش این دانشگاه را به دست آورد؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه تولوز به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط زندگی در تولوز فرانسه به عنوان دانشجو چیست؟

معرفی دانشگاه فدرال تولوز

این دانشگاه مجموعه ای از نهادهای آموزش عالی در کشور فرانسه می باشند که در سال 1229 میلادی در شهر تولوز (چهارمین شهر بزرگ کشور فرانسه) تاسیس شدند. دانشگاه تولوز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی محسوب می شود. این دانشگاه دارای 31 موسسه آموزش عالی و سازمانی است که شامل: 4 دانشگاه، 1 موسسه دانشگاه ملی، 18 مدرسه مهندسی و تخصصی، 1 بیمارستان دانشگاهی و 7 سازمان تحقیقاتی است. این موسسات موفق شده اند جوایزی در طیف وسیعی از مهارت های حرفه ای در مقاطع مختلف تحصیلی کسب کنند. این دانشگاه نخستین بار توسط THE در رده بندی دانشگاهی جهانی قرار گرفت.

دانشگاه فدرال تولوز در یک نگاهشرح
شهرتولوز- میدپیر نه
نوع دانشگاهعمومی
تعداد دانشجویان230000
رتبه اشتغال فارغ التحصیلان1000
رنکینگ جهانی در سال 2022551- 560
رتبه ملی50
رتبه کلی70.3
وب سایت دانشگاهwww.univ-toulouse.fr

شرایط تحصیل در دانشگاه فدرال در تولوز

در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه تولوز می توان گفت دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان فرانسوی ارائه می شود و برخی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از: اقتصاد آمار، سیاست های عمومی و توسعه، حقوق بین المللی و حقوق اروپا، مدیریت بین المللی منابع انسانی، بازاریابی بین المللی، مدیریت، مدیریت بین المللی، مهمان نوازی و بازاریابی مسافرت و جهانگردی، مهندسی ایمنی و مدیریت، سیستم های اطلاعاتی نوآورانه، زنجیره تامین و مدیریت ناب و مدیریت پروژه هوا فضا. رشته های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند عبارتند از:

  • حقوق بین الملل و اروپا (MIEL)
  • حقوق بین الملل اقتصادی MINTEC
  • حقوق بین المللی تجارت
  • اقتصاد و اقتصاد تجربی (EEE)
  • اقتصاد و آمار
  • اقتصاد
  • نظریه اقتصادی و اقتصاد سنجی (ETE)
  • اقتصاد بازارها و سازمان ها (EMO)
  • سیاست عمومی و توسعه (PPD)
  • اقتصاد سنجی
  • علوم مالی
  • بازاریابی
  • مدیریت بین المللی
  • مدیریت بین المللی منابع انسانی
  • MIAGE در سیستم های اطلاعاتی نوآورانه

پذیرش تحصیلی از دانشگاه تولوز

متقاضیان خارجی که قصد دارند پذیرش دانشگاه تولوز را به دست آورند باید در اولین مرحله به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند و رشته تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنند. پس از آن باید فرم در نظر گرفته شده را به صورت آنلاین تکمیل کنید و مدارک تعیین شده را که شامل: مدرک معتبر زبان فرانسوی یا زبان انگلیسی (بر اساس زبان انتخابی برای ادامه تحصیل)، انگیزه نامه، مدارک تمکن مالی، مدارک تحصیلی سال های قبل، فتوکپی پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی و عکس پاسپورتی ضمیمه فرم کرده و ارسال کنند. به این نکته توجه داشته باشید که مدارک باید در ددلاین های تعیین شده به دانشگاه ارسال شوند که درخواست مورد بررسی قرار گیرد. اگر واجد شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه تولوز باشید گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه برای شما ارسال می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال تولوز

بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال تولوز

پردیس فرانسه و دانشگاه تولوز مجددا آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان خارجی اعلام کرده است، طبق توافقی که به امضاء رسیده است دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی فرانسه می شوند بسته شخصی Toul Box را دریافت می کنند، که این بسته توسط دانشگاه تولوز ارائه می شود. دانشگاه فدرال تولوز طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی را ارائه می کند تا هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان تامین شود. بورس تحصیلی اصولا به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای شرایط تحصیلی مناسبی باشند. دانشجویان می توانند برای اطلاع از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های فرانسه به مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی فرانسه بپردازید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال تولوز

هزینه های تحصیل در دانشگاه تولوز نیز همانند سایر دانشگاه های دنیا با توجه به مقطع و رشته تحصیلی محاسبه می شود. هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی 200€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد 300€ (یورو)، مقطع دکتری 400€ (یورو)، موسسه و دانشکده های تخصصی (دانشکده مهندسی) 600€ (یورو)، هزینه تحصیل در موسسات خصوصی و برنامه های خاص بیشتر از 20000€ (یورو) است. علاوه بر این دانشجویان باید سالانه مبلغ 200€ (یورو) بابت بیمه پزشکی پرداخت کنند، که این هزینه اجباری است. هزینه زندگی ماهانه در شهر تولوز فرانسه بین 600€ الی 800€(یورو) برآورد شده است.

اقامت پس از تحصیل در کشور فرانسه

طبق قوانین کشور فرانسه اقامت پس از دوران تحصیلی در کشور فرانسه برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است، دانشجویان باید پس از اتمام دوره تحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند و یا سرمایه گذاری کنند. همچنین در صورت ازدواج با فردی با تابعیت کشور فرانسه می توانند با رعایت قوانین اقامت و تابعیت کشور فرانسه را کسب کنید. دانشجویانی که از دانشگاه در تولوز فارغ التحصیل می شوند شانس زیادی برای یافتن کار دارند، با یافتن کار و اخذ قرار داد از کارفرمایی در این کشور می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری فرانسه تغییر دهید. اگر قصد کار در کشور فرانسه را دارید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در فرانسه بپردازید.

در مقاله ای که مطالعه کردید اطلاعاتی در خصوص دانشگاه، شرایط تحصیل، هزینه های تحصیل در دانشگاه تولوز کسب کردید، که امید است مطالعه آن برای شما مفید بوده باشد. در طول چند سال اخیر ایرانیان زیادی برای مهاجرت و اقامت در کشورهای مختلف دنیا روش مهاجرت تحصیلی را که روش آسان برای مهاجرت است انتخاب می کنند. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تخصصی و کامل برای مهاجرت تحصیلی و سایر روش های ممکن برای مهاجرت همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *