ویزای تحصیلی

دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس ایتالیا با بیش از 60000 دانشجو یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه های این کشور است که جایگاه علمی خوبی نیز دارد. به جز مقطع کارشناسی که غالبا تنها به زبان ایتالیایی ارائه می شود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان دانشگاه فلورانس ایتالیا می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. البته به منظور اشتغال به کار ضمن تحصیل یا استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی، با توجه به این که غالب کارفرمایان به زبان ایتالیایی اهمیت ویژه ای می دهند بهتر است افراد مهارت زبان ایتالیایی نیز داشته باشند. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی راجع به دانشگاه فلورانس ایتالیا پرداخته اند که مطالعه آن می تواند راهگشای علاقه مندان به تحصیل در این کشور باشد.

  • دانشگاه فلورانس در کدام منطقه از ایتالیا قرار دارد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • فرآیند تحصیل در دانشگاه فلورانس چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه فلورانس چیست؟

آشنایی با دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس ایتالیا یک دانشگاه دولتی تحقیق محور است که در سال 1321 در شهر فلورانس ایتالیا تاسیس شده است. در این دانشگاه 12 دانشکده قرار گرفته است که هر کدام رشته های مختلفی را ارائه می دهند و در حال حاضر بیش از 60000 نفر در آن مشغول به تحصیل می باشند که تعداد زیادی از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. دانشکده های دانشگاه فلورانس عبارت هستند از معماری، هنر، اقتصاد، آموزش و تربیت معلمین، مهندسی، حقوق، ریاضیات، فیزیک، علوم طبیعی، پزشکی و جراحی، علوم سیاسی و دانشکده روانشناسی. شهریه پرداختی دانشجویان در دانشگاه فلورانس ایتالیا از آن جایی که یک دانشگاه دولتی است بسیار کم است و سالی 1070€ (یورو) می باشد. در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه فلورانس ایتالیا در سطح ملی و جهانی نشان داده شده است:

رنکینگ جهانی دانشگاه فلورانس ایتالیارنکینگ ملی دانشگاه فلورانس ایتالیا
1854

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه فلورانس ایتالیا

مرحله اخذ پذیرش اهمیت زیادی دارد و مدارک متعددی باید در این مرحله برای دانشگاه ارسال شود که در خصوص دانشگاه فلورانس ایتالیا مهم ترین مدارک به شرح ذیل است:

  • رزومه
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا applicaton fee که در دانشگاه فلورانس ایتالیا 156€ (یورو) می باشد
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی
  • انگیزه نامه یا motivational letter
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه فلورانس ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مرحله اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا که برای تحصیل در دانشگاه فلورانس ایتالیا یک گام ضروری است، نیاز به تهیه مدارک مختلفی دارد که بهتر است با راهنمایی یک متخصص مهاجرت انجام گردد. مهم ترین مدارک برای تهیه ویزای تحصیلی ایتالیا عبارت هستند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیاتوضیحات
نامه پذیرش دانشگاه فلورانسدانشگاه فلورانس پس از قطعی شدن ثبت نام ایمیلی برای دانشجو ارسال می کند که ضروری است به سفارت نشان داده شود.
گواهی تمکن مالیدانشجو باید با ارائه نامه بانک ثابت کند تمکن مالی لازم برای زندگی در ایتالیا را دارد و حسابی ارائه کند که برای چند ماه حداقل 8000€ (یورو) نقدینگی دارد.
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریدانشجویان برای تهیه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری می توانند به پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند و ترجمه رسمی گواهی مذبور را به منظور ارائه به سفارت تهیه کنند.
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورت فرد باید حداقل دو سال اعتبار داشته باشد و با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی، کپی برابر اصل آن تهیه گردد و به سفارت تقدیم شود.
بیمه سلامتدانشجو باید بیمه سلامتی داشته باشدکه در اروپا معتبر بوده و جراحات و بیماری ها را حداقل تا سقف 30000€ (یورو) پوشش می دهد.
محل اقامتدانشجو باید به سفارت ثابت کند محل اقامتی در ایتالیا تهیه کرده و این عمل با رزرو خوابگاه دانشجویی یا اجاره منزل امکان پذیر می باشد.
عکس پاسپورتیحداقل 2 قطعه عکس پاسپورتی با پشت زمینه سفید که نهایتا طی 3 ماه گذشته گرفته شده اند لازم است به زبان انگلیسی پشت نویسی گردد و به سفارت تقدیم شود.

مقایسه هزینه زندگی در ایتالیا و کشورهای دیگر

ایتالیا در گروه کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپا قرار می گیرد چه به لحاظ هزینه های زندگی چه هزینه های تحصیل و همین مسئله باعث شده علی رغم وجود آمار بیکاری نسبتا بالا، دانشجویان زیادی تمایل داشته باشند در این کشور تحصیل کنند. پیش تر اشاره شد که شهریه تحصیل در دانشگاه فلورانس بسیار پایین است، هزینه زندگی در ایتالیا نیز تقریبا کم است و ماهیانه به طور متوسط 1100€ (یورو) می باشد. البته دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل به صورت اشتراکی با دانشجویان دیگر هزینه ماهیانه زندگی خود در شهر فلورانس ایتالیا را به ماهی 750€ (یورو) نیز کاهش دهند. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی یک نفر به صورت ماهیانه در سال 2022 در چند کشور پرطرفدار اروپا مقایسه شده اند:

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در ایتالیا و برخی کشورها به طور متوسط

البته باید توجه داشت علی رغم پایین بودن هزینه های زندگی در ایتالیا، آمار بیکاری در این کشور در سال 2022 در نواحی شمالی حدود 11% است و در شهرهای جنوبی به 28% هم می رسد. در نتیجه دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که شانس پیدا کردن کار و در نتیجه تمدید اقامت آن ها در ایتالیا پایین است در حالی که کار در آلمان زیاد است و آمار بیکاری این کشور 3.8% است.

به همین دلیل است که این کشور ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوگر کار ارائه می کند و به افراد این اجازه را می دهد تا وارد خاک آلمان شوند و دنبال کار بگردند امکانی که برای ایرانیان تنها در دو کشور اتریش و آلمان وجود دارد یعنی به عنوان مثال ایتالیا ویزای جستجوگر کار صادر نمی کند. در این مقاله توضیحاتی راجع به دانشگاه فلورانس ایتالیا ارائه شد و علاقه مندان تحصیل در این کشور می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *