ویزای تحصیلی

دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه یکی از معدود دانشگاه هایی است که در این کشور واقع گردیده است. در واقع بعلت جمعیت کم اروگوئه دانشگاه های این کشور اندک است. جمهوری اروگوئه کشور بسیار کوچکی در جنوب شرقی آمریکای جنوبی است و از غرب و جنوب غربی با آرژانتین و از شمال و شرق با برزیل همسایه است. در حال حاضر کم تر از 4 میلیون نفر در اروگوئه زندگی می کنند که از این میان 2 میلیون نفرشان در پایتخت اراوگوئه یعنی شهر بزرگ مونته ویدئو ساکن هستند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه اطلاعاتی ارائه شده است.

معرفی دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه نسبتا تازه تاسیس است؛ به عبارت دقیق تر این دانشگاه در سال 2012 ساخته شده است. دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و دولتی است که در حاشیه های شهر مونته ویدئو واقع گردیده است. این دانشگاه علاوه بر مونته ویدئو در نواحی ذیل نیز شعبه دارد:

  • Fray Bentos
  • La Paz
  • Nueva Helvecia
  • Durazno
  • Rivera
  • Paysandú
  • Maldonado
  • San José

این دانشگاه توسط وزارت آموزش و پرورش اروگوئه به رسمیت شناخته شده است و با این حال دانشگاه کوچکی به حساب می آید. البته از آن جایی که اروگوئه کلا جمعیت کمی دارد و دانشجویان بین المللی اندکی هستند که علاقه مند به تحصیل در اروگوئه باشند، دانشگاه های این کشور کلا کم جمعیت و کوچک هستند. در دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه نیز بین 1000 تا 1999 دانشجو در حال تحصیل می باشند. در دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه دوره های آموزشی متعددی از جمله پیش کارشناسی، فاندیشن، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و غیره ارائه می گردد. بیشترین دوره های تحصیلی در این دانشگاه نیز دوره های کارشناسی می باشد که تقریبا برای تمامی رشته ها ارائه می شود. در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه بیان شده است:

نام دانشگاهرنکینگ ملیرنکینگ جهانی
دانشگاه فناوری tecnologica68056

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

همان طور که مشاهده شد دانشگاه فناوری tecnologica نه در سطح ملی و نه در سطح جهانی رنکینگ خوبی ندارد. پس کسانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند بر خلاف فارغ التحصیلان دانشگاه مونته ویدئو اروگوئه که بهترین دانشگاه در این کشور است، برای پیدا کردن شغل باید تلاش بیشتری کنند. در واقع با توجه به این که نرخ بیکاری در اروگوئه 10.1% است عملا شانس پایینی برای کسانی وجود دارد که سابقه تحصیل در دانشگاه های مطرح اروگوئه را نداشته باشند. دانشجویان این دانشگاه همچنین برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی تحصیلی نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند چرا که رنکینگ جهانی این دانشگاه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

از مزایای تحصیل در دانشگاه tecnologica اروگوئه می توان به دوره های آمادگی برای بازار کار اشاره نمود. علاوه بر این که این دانشگاه دانشجویان را برای ورود به شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی آماده می کند، با توجه به این که در مقایسه با دانشگاه های برتر اروگوئه، برنامه تحصیلی در دانشگاه فناوری tecnologica سبک تر است، دانشجویان این دانشگاه فرصت بیشتری برای کار دانشجویی و مطالعه حین تحصیل دارند. یعنی علاوه بر این که کار می کنند و به این ترتیب بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می کنند، در صورت موفقیت در تحصیلات خود شانس اخذ بورسیه های تحصیلی و حتی کمک هزینه زندگی در اروگوئه را نیز دارند.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

شهریه دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه

همان طور که گفته شد دانشگاه فناوری tecnologica در گروه دانشگاه های دولتی قرار می گیرد. در همه جای دنیا دانشگاه های دولتی یا رایگان هستند یا اگر شهریه دریافت می کنند رقم آن در مقایسه با دانشگاه های خصوصی بسیار پایین تر است. در جدول ذیل متوسط شهریه سالیانه دانشگاه tecnologica اروگوئه در سال 2022-2023 بیان شده است:

نام دانشگاهحدود شهریه سالیانه
دانشگاه فناوری tecnologica1000$ (دلار آمریکا)

کار ضمن تحصیل در دانشگاه tecnologica اروگوئه

به منظورتامین ماهیانه بین 100$ تا 250$ (دلار آمریکا) دانشجویان در اروگوئه کار دانشجویی هستند. در برخی از کشورهای دنیا کار دانشجویی کاملا غیرمجاز شناخته شده است، در برخی دیگر تنها با اخذ مجوز قبلی امکان پذیر است و در برخی دیگر با همان ویزای تحصیلی امکان کار کردن وجود دارد. اروگوئه در گروه دوم قرار می گیرد یعنی اگرچه طبق قوانین کار پاره وقت دانشجویی به رسمیت شناخته شده است، علاقه مندان باید پیش از انعقاد قرارداد کاری برای اخذ مجوزهای لازمه تلاش کنند. در جدول ذیل نشان داده شده است که در هر یک از مقاطع تحصیلی در اروگوئه چه تعداد ساعات کار در هفته مجاز است:

مقطع تحصیلیتعداد ساعات مجاز کار در هفته
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30
دبیرستانتنها در تعطیلات تابستان

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه

دانشجویان باید ابتدائا برای اخذ پذیرش از دانشگاه فناوری tecnologica یا سایر دانشگاه های این کشور تلاش کنند. در نهایت نیز باید اقدام شود تا ویزای تحصیلی اروگوئه صادر گردد؛ برخی از مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تقدیم سفارت گردد عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه فناوری tecnologica
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری و ترجمه آن
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی دانشجو، والدین یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل زندگی در اروگوئه باشد.
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه tecnologica اروگوئه حداقل برای 1 سال جلوتر
  • بیمه معتبر در اروگوئه
  • پاسپورت معتبر و کپی برابر اصل آن به علاوه صفحاتی که مهر ورود و خروج داشته است.
  • پاسپورت قدیمی به منظور بررسی سابقه سفر
  • عکس پاسپورتی پشت سفید به صورتی که موی فرد به سمت بالا باشد و مانعی در صورت قرار نگرفته باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (visa fee)

البته همانطور که اشاره کوتاهی شد مهاجرت به اروگوئه طرفداران زیادی ندارد چرا که کشوری در حال توسعه و تقریبا ناامن است. همچنین متوسط درآمد ماهیانه در اروگوئه نیز از اگرچه تقریبا 2 برابر ایران است، در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی مثل سوئیس بسیار پایین است. در نمودار ذیل متوسط درآمد ماهیانه در چند کشور طی سال 2022 با هم مقایسه شده اند:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اروگوئه و سایر کشورها

همان طور که مشاهده می شود حتی در ترکیه که مثل اروگوئه کشوری در حال توسعه محسوب می شود متوسط درآمد ماهیانه بیشتر از اروگوئه می باشد. طبیعی است که افراد ترجیح دهند تحصیل رایگان در کشورهای توسعه یافته ای مثل آلمان و فرانسه را انتخاب کنند یا با هزینه های بسیار اندک در کشورهایی مثل مجارستان، ترکیه، بلاروس و غیره تحصیل نمایند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص دانشگاه فناوری tecnologica اروگوئه اطلاعاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *