ویزای تحصیلی

دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه فنی Technical دانمارک

اولین پلی تکنیک دانمارک و یکی از برترین دانشگاه های مهندسی پیشرو در اروپا، دانشگاه فنی Technical دانمارک با متقاضیان خود می باشد. این دانشگاه در سال 1826 به ابتکار شخصی به نام هانس کریستین اورستد با عنوان کالج فنی پیشرفته در کشور دانمارک احداث شد. دانشگاه فنی دانمارک در Kongens Lyngby، در 12 کیلومتری شمال کپنهاگ دانمارک واقع شده است. شایان ذکر است که دانشگاه فنی دانمارک به همراه اکول پلی تکنیک در پاریس، اکول پلی تکنیک فدرال لوزان، دانشگاه فنی آیندهوون و دانشگاه فنی مونیخ عضو دانشگاه های فنی اروپا Eurotech Universities می باشد.

خود دانشگاه فنی دانمارک بر روی دشتی معروف به Lundtoftesletten در منتها الیه شمالی شهر Lyngby قرار دارد. این دانشگاه علاوه بر برخورداری از رتبه های برتر بین المللی در جمع دانشگاه های جهان، همچنین مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز می باشد. به همین دلیل، دانشجویان و متقاضیان ایرانی می توانند با اطمینان از اعتبار مدرک تحصیلی این دانشگاه از دانشگاه فنی دانمارک پذیرش گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در تمامی مراحل اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به دانمارک همراه شما عزیزان می باشد.

معرفی دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه فنی Technical دانمارک از جمله دانشگاه های پیشرو دانمارک و شمال اروپا در رشته های علوم مهندسی می باشد. این دانشگاه دارای هیچ دانشکده ای نیست و به جای دانشکده، تحصیل دانشجویان در مقاطع 3 گانه لیسانس، فوق لیسانس و PhD در دپارتمان های مختلف انجام می شود. مکمل کار این دپارتمان ها وجود مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و کتابخانه های مجهز و پیشرفته می باشد.

جایگاه علمی دانشگاه فنی Technical دانمارک

در سال 2021، 30% از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دادند؛ چرا که تحصیل در این دانشگاه موقعیت های شغلی زیادی را برای افراد به وجود می آورد پس تلاش می کنند بتوانند از آن پذیرش بگیرند. دانشگاه فنی دانمارک به جذب دانشجویان خارجی در 3 مقطع لیسانس (سه سال)، فوق لیسانس (دو سال) و دکترا (چهار سال) می پردازد. ارائه کیفیت آموزشی بالا، فرصت های کار ضمن و پس از تحصیل، اخذ بورسیه های تحصیلی و در ضمن اخذ اقامت اتحادیه اروپایی (EU) جزو امتیازات تحصیل در دانشگاه فنی دانمارک می باشد. رتبه دانشگاه مذکور در سال 2023 بر طبق رنکینگ جهانی معروف به شرح نمودار زیر می باشد:

جایگاه علمی دانشگاه فنی Technical دانمارک

شرایط تحصیل در دانشگاه فنی Technical دانمارک

شرایط پذیرش از دانشگاه های دانمارکی از برنامه ای به برنامه تحصیلی دیگر متفاوت است. در ابتدا، متقاضیان تحصیل در دانمارک برای برخورداری از صلاحیت های لازم جهت درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک تحصیلی معادل مدارک پذیرش دانمارکی هستند. پس، متقاضیان محترم ایرانی ابتدا باید مدرک خود را از طریق مراجعه سایت های معرفی شده معتبر، معادل سازی نمایند. در ادامه، یک نسخه از کپی مدرک تحصیلی به همراه امضاء یا مهر موسسه آموزشی قبلی برای تحویل به دانشگاه الزامی است.

متقاضیان خارجی باید توجه نمایند که کلیه برنامه های تحصیلات عالی در دانمارک مستلزم مهارت زبان انگلیسی است. سطح مورد قبول زبان انگلیسی برای اغلب برنامه های تحصیلی دانشگاه فنی دانمارک، English B و برای تعدادی از برنامه ها نیز English A مورد نیاز می باشد. به منظور اثبات مهارت قابل قبول در زبان انگلیسی، اغلب از آزمون های زبان TOEFL, IELTS و آزمون های Cambridge ESOL به صورت زیر استفاده می شود:

آزمون IELTSآزمون TOEFLانگلیسی پیشرفته کمبریج
English B= حداقل نمره 6.5English B= نمرات تست در رنج 583- 550 (نسخه کاغذی)، یا 237- 213 (نسخه کامپیوتری)، یا 93- 79 (نسخه اینترنتی)English B= گواهی زبان انگلیسی پیشرفته (CAE)
English A= حداقل نمره 7.0English A= نمرات تست در رنج 610- 587 (نسخه کاغذی)، یا 240- 253 (نسخه کامپیوتری)، یا 94- 101 (نسخه اینترنتی)English A= گواهی تخصصی (CPE)

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه فنی دانمارک

2 شرط اصلی مهاجرت به دانمارک و پذیرش از دانشگاه فنی Technical دانمارک ارائه مدرک دیپلم متوسطه معادل مدرک دانمارکی و نیز نمره آزمون زبان انگلیسی یا دانمارکی در سطح A یا B می باشد. مهلت ثبت پذیرش مقاطع لیسانس، 15 مارس برای دوره های فنی و مهندسی است که از آگوست یا سپتامبر شروع می شوند. اما مهلت درخواست پذیرش برای برخی از برنامه های تحصیلی دانشگاه نیز تا 1 سپتامبر می باشد. در اینجا با مراجعه به وبسایت دانشگاه می توان به اطلاعات ارزشمندی دست یافت.

اما شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه فنی دانمارک به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل (GPA) خوب یا معادل 6.0 دانمارکی
  • موضوعات درسی گذرانده با حداقل نمرات قابل قبول
  • مدرک زبان دانمارکی در B Level
  • قبولی در آزمون/ مصاحبه دانشگاه

بورسیه دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک (DTU) در سال 2023 به دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در رشته های ژئوفیزیک هوایی UAV بورسیه PhD اعطاء می کند. به این ترتیب دانشجویان دکترا توسط پروژه UAV-QMS (صندوق نوآوری دانمارک) کاملا تحت حمایت مالی قرار می گیرند. هدف از اعطای این بورسیه کمک به دانشجویانی است که تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی بقه اتمام رسانده اند. مهلت در خواست این بورسیه تا 15 دسامبر اعلام شده است.

پاداش تعلق گرفته به صورت ماهیانه به دانشجویان اعطاء می شود و مبلغ آن تقریبا DKK29700 (کرون دانمارک) یعنی معادل تقریبی 4800$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشجویان از کلیه کشورهای جهان می توانند در این برنامه بورسیه شرکت کرده و درخواست بورسیه دهند. از شرایط اخذ این بورسیه می توان به برخورداری متقاضیان از مدرک فوق لیسانس رشته مهندسی و تسلط بر زبان انگلیسی اشاره کرد. سایر بورسیه های تحصیلی دانشگاه فنی دانمارک به شرح جدول زیر می باشد:

بورسیه تحصیلیمقطع تحصیلیمبلغ بورسیه
بورسیه های دولت دانمارک تحت توافقات فرهنگیارشد و دکترامتغیر
The Global Study Awardsکلیه مقاطع تحصیلی £10000 (پوند)
The Gen Foundationدانشجویان برتر رشته های علوم طبیعیبین 500£ تا 5000£ (پوند)
educations.com Scholarships for Globally-Minded Leaderارشد€5000 (یورو)
بورسیه های کشورهای مختلفکلیه مقاطع تحصیلیمتغیر

بورسیه دانشگاه فنی Technical دانمارک

شهریه های پرداختی در دانشگاه فنی دانمارک

آمارها نشانگر آن است که هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک گرانتر از بیشتر کشورهای اروپایی است. تحصیل دانشجویان اروپایی در دانشگاه فنی دانمارک رایگان است. اما بر طبق قوانین آموزشی دانمارک، دانشجویان خارجی این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه های سالیانه می باشند. نرخ این شهریه ها نیز ثابت می باشد، اما بسته به مقطع و برنامه تحصیلی می تواند متغیر باشد.

شهریه های اخذ شده توسط دانشگاه فنی دانمارک شامل مخارجی مثل هزینه دوره ها، کارهای اداری، آزمون ها، خدمات مشاوره و خدمات اجرایی و غیره می باشد. شهریه سالیانه تعیین شده برای دانشجویان خارجی پذیرش شده از یک برنامه تحصیلی لیسانس دانشگاه فنی (DTU) در حدود 15000€ (یورو) می باشد. اما شهریه برنامه فوق لیسانس مهندسی دو ساله در حدود 30000€ (یورو) می باشد.

شهریه های دانشگاه مذکور بایستی در هر ترم به حساب دانشگاه فنی Technical دانمارک واریز شود. بنابراین، شهریه ها در دو قسط یک ساله قابل پرداخت است. اما دانشجویان می توانند کل شهریه ها را هم یکباره پرداخت نمایند. معمولا پرداخت پس از اتمام کل 120 واحد امتیاز، با بار کاری نرمال 30 واحد امتیاز در هر ترم انجام می شود. اما مهلت پرداخت شهریه ها به این صورت می باشد:

  • ترم پاییزی: 1 می
  • ترم بهاری: 1 نوامبر

در پایان اگر چنانچه هموطنان عزیز مایل به تحصیل یا کار در کشور دانمارک یا هر کشور دیگری باشند می توانند از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه برخوردار شوند. چرا که رسالت و هدف اصلی این موسسه راهنمائی هموطنان و متقاضیان گرامی در تمامی مراحل امور مهاجرتی و اقامتی تا دست یابی به هدف نهایی و اخذ ویزای مربوطه می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه فنی Technical دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانشگاه فنی Technical دانمارک با چنین سوالاتی مواجه می شوند:

  1. اصلی ترین شرط تحصیل در دانشگاه فنی Technical دانمارک چیست؟ معادل سازی مدرک تحصیلی از طریق دانشگاه و ارائه مدرک زبان انگلیسی.
  2. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه فنی Technical دانمارک چیست؟ قبولی در آزمون دانشگاه، ارائه مدرک زبان، مدارک تحصیلی پیشین با نمره خوب.
  3. هزینه تحصیل در دانشگاه فنی دانمارک چقدر است؟ با توجه به مقطع تحصیلی میزان شهریه متغیر است که به میزان 15000€ الی 30000€ (یورو) می باشد.
  4. میزان مبلغ بورسیه دانشگاه فنی چقدر است؟ میزان مبلغ اعطایی از 5000€ الی 2000€ (یورو) بسته به مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *