ویزای تحصیلی

دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

دانشگاه قطب شمال UIT نروژ بزرگترین و معتبرترین دانشگاه شمال نروژ است که در شهر ترومسو واقع شده است و مخاطبان فراوانی دارد. موقعیت دانشگاه UIT به گونه ای می باشد که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در زمینه های علوم اجتماعی، محیط زیست و فرهنگ شناخته می شود، تمرکز اصلی بر روی موضوعاتی مثل علوم فضایی، تحقیقات نور شفق، علوم شیلات، بیوتکنولوژی، زبان شناسی، فرهنگ سامی، جوامع چند فرهنگی، اپیدمیولوژی و طیف گسترده ای از پروژه های قطب شمال می باشد. مجاورت موسسه قطبی نروژ به انستیتوی تحقیقات دریایی نروژ و مرکز محیط زیست قطبی به اهمیت دانشگاه ترومسو افزوده است. این نوشتار با هدف معرفی و شرایط تحصیل در دانشگاه قطب شمال UIT نروژ توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه UIT چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا فرایند پذیرش از این دانشگاه دشوار هست؟
  • محدودیت های تحصیلی در این دانشگاه چیست؟

مشخصات دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

کلیه مشخصات اولیه دانشگاه قطب شمال UIT نروژ را به صورت اختصار در جدول زیر ارائه کرده ایم:

آیتمشرح
شهرترومسو
نوع دانشگاهعمومی
علامت اختصاریUIT
تعداد دانشجویان16333
رتبه بندی Times401-500
رتبه بندی QS367
ددلاینترم بهار: 1 اکتبر
ترم پاییز: 15 آپریل
تمرکز دانشگاه بر رشته هایعلوم طبیعی، علوم بهداشتی، علوم شیلات و تحقیقات آبزی پروری، تاریخ، فرهنگ و زبان های شمال
وب سایتwww.uit.no

معرفی دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

شمالی ترین دانشگاه در جهان دانشگاه ترومسو (به نروژی: Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet) است که در سال 1968 میلادی پایه گذاری شده و در سال 1972 میلادی افتتاح شد. UIT به عنوان یکی از 8 دانشگاه برتر و معتبر کشور نروژ محسوب می شود همچنین به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی و آموزشی در شمال کشور نروژ نیز محسوب می شود. فعالیت های پژوهشی که در این دانشگاه انجام می شود تنها محدود به قطب شمال نیست، محققان دانشگاه ترومسو در طیف گسترده ای از موضوعات فعالیت می کنند که در سطح ملی و بین الملل شناخته شده می باشند.

در تاریخ 1 ژانویه سال 2009 میلادی دانشگاه ترومسو با کالج دانشگاه ترومسو ادغام شد، در 1 اوت 2013 میلادی با کالج دانشگاهی فین مارک ادغام شد تا دانشگاه ترومسو- دانشگاه قطب شمال نروژ تشکیل شود و به این ترتیب پردیس هایی در آلتا، هممرفست، کرکینز تاسیس شدند. در 1 ژانویه سال 2016 میلادی کالج دانشگاه نارویک و کالج دانشگاه هارستاد با با دانشگاه UIT ادغام شدند، از ژانویه سال 2016 میلادی تا کنون این دانشگاه دارای 6 پردیس در شمال کشور نروژ می باشد.

معرفی دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

دانشکده های دانشگاه قطب شمال UIT نروژ

در این بخش سعی داریم به معرفی دانشکده های دانشگاه ترومسو و گروه های ارائه شده در این دانشکده ها بپردازیم، ترومسو دارای 7 دانشکده است که عبارتند از:

دانشکده هارشته های تحصیلی ارائه شده
دانشکده علوم بهداشتگروه زیست شناسی پزشکی
گروه طب جامعه
طب بالینی
گروه داروسازی
دندانپزشکی بالینی
گروه روانشناسی
علوم بهداشت و مراقبت
دانشکده علوم و فناوریگروه فیزیک و فناوری
گروه زمین شناسی
علوم کامپیوتر
گروه مهندسی و ایمنی
شیمی
گروه آمار و ریاضی
دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی و آموزشباستان شناسی و مردم شناسی اجتماعی
گروه فلسفه
تاریخ و مطالعات دینی
گروه فرهنگ و ادب
آموزش و پرورش
گروه جامعه شناسی، علوم سیاسی و برنامه ریزی جامعه
زبان و زبان شناسی
گروه بارنتس
گروه زنان و جنسیت ها
تحقیقات مطالعات صلح
مرکز مطالعات سامی
مرکز مطالعات پیشرفته زبان شناسی نظری
دانشکده علوم زیست، شیلات و اقتصادگروه زیست شناسی قطب شمال و دریایی
کالج علوم شیلات نروژ
دانشکده تجارت و اقتصاد (HHT)
دانشکده هنرهای زیباگروه موسیقی، رقص و درام
آکادمی هنر معاصر و نوشتن خلاق
دانشکده حقوق
دانشکده ورزش،گردشگری و مطالعات شمالیاداره بهزیستی و کار اجتماعی کودکان
دانشکده علوم ورزشی
گروه گردشگری و مطالعات شمالی

اخذ پذیرش از دانشگاه ترومسو

دانشجویان خارجی و بین المللی (متقاضیانی که شهروند کشورهای دانمارک، جزایر فارو، فنلاند، گرینلند، ایسلند، نروژ و سوئد) برای اخذ پذیرش از UIT باید مراحلی که در ادامه به آن ها اشاره می شود راپشت سر بگذارند. علاوه بر این دانشجویان خارجی واجد شرایط برای اقامت در طول مدت تحصیلی به ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز دارند که برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای نروژ می توانید به مطالعه مقاله مهاجرت به نروژ از طریق ویزای تحصیلی بپردازید.

  • در اولین قدم دانشجو باید رشته تحصیلی مورد نظر خود را با توجه به شرایط تحصیلی انتخاب کند
  • تکمیل فرم مربوطه به صورت آنلاین
  • بارگزاری مستندات تعیین شده مثل: مدارک تحصیلی سال های تحصیلی قبل به علاوه ریز نمرات دریافت شده در هر مقطع تحصیلی، ارائه رزومه تحصیلی کامل و دقیق، انگیزه از تحصیل در دانشگاه UIT، پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام و ارائه رسید آن، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس 6.5/ تافل اینترنتی 85، برگه ای 580، کامپیوتری 213
  • پس از گذشت مدت زمان معین نتیجه درخواست به صورت ایمیل برای فرد ارسال خواهد شد

هزینه تحصیل در دانشگاه قطب شمال UIT

اطلاع از هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی برای متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند امری ضروری است، بهتر است دانشجویان پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت هزینه های لازم در طول اقامت تحصیلی را برآورد کنند تا با مشکل مواجه نشوند. برای تحصیل در UIT نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی نمی باشد و تنها دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های هر ترم به مبلغ 625NOK (کرون نروژ) به سازمان بهزیستی دانشجویان قطب شمال هستند. با پرداخت این هزینه امکان ثبت نام در کلاس ها، امتحانات، دسترسی به مشاور دانشجویی، عضویت در سازمان های دانشجویی و دریافت کارت دانشجویی برای دانشجو فراهم می شود.

اما در رابطه با هزینه های زندگی در کشور نروژ باید گفت این کشور جزء کشورهای پر هزینه در دنیا شناخته می شود، هزینه زندگی در این کشور بالاست و دانشجویان باید برای تامین هزینه های زندگی خود ماهانه مبلغی بین 7000NOK الی 9000NOK (کرون نروژ) در نظر داشته باشند. در این مقاله با دانشگاه UIT که یکی از دانشگاه های معتبر کشور نروژ است آشنا شدید، با مطالعه مقاله مهاجرت تحصیلی در نروژ اطلاعات بیشتری در رابطه با روند مهاجرت تحصیلی به این کشور کسب می کنید. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارند تا شما را در طول انجام اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی و یا سایر روش های مهاجرتی همراهی کنند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *