ویزای تحصیلی

دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس

دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس

دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که سوئیس را به عنوان مقصد جهت تحصیل و زندگی خود انتخاب کرده اند. کشور سوئیس از آن جایی که اقتصاد فوق العاده قوی دارد و هیچ گاه در دسته بندی های سیاسی بین سایر دولت ها قرار نگرفته و همواره بی طرف بوده، یکی از امن ترین نقاط دنیا می باشد و مورد علاقه بسیاری از دانشجویان در سرتاسر دنیا است. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در سوئیس و به طور خاص پذیرش از دانشگاه مذکور و مطالب مرتبط دیگر پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس چیست؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه چگونه است؟
  • مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه لوزان چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش از این دانشگاه چگونه است؟

آشنایی با دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس

این دانشگاه در سال 1537 به عنوان مدرسه الهیات تاسیس گشت و در سال 1890 تبدیل به یک دانشگاه شد که درحال حاضر حدود 1500 دانشجوی بین المللی از 120 کشور مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند. یکی از دلایل تحصیل در این دانشگاه موقعیت ممتاز کشور سوئیس است که سبب شده دانشجویان تمایل داشته باشند با تحصیل در این دانشگاه در نهایت اقامت تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. در نهایت در صورتی که فرد تبعه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات و در غیر این صورت پس از 10 سال می تواند اقامت دائم سوئیس را اخذ نماید.

از دیگر نکات شرایط آموزشی ایده آل دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس است که سبب شده همواره در رتبه بندی های بین المللی نیز جایگاه خوبی داشته باشد. در واقع در نظرسنجی دانشگاه از دانشجویانی که فارغ التحصیل شده بودند اغلب افراد تجربه تحصیل در این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین تصمیمات زندگی خود دانسته بودند، دلیل آن ها به طور عمده سطح آموزشی بالا در این دانشگاه بود که در نهایت دلیل موفقیت آن ها در بازار کار نسبت به سایر افراد شده بود. علاوه بر این جو دوستانه و صمیمی بین دانشجویان و اساتید نیز عامل مهم دیگری است که اکثر دانشجویان به آن اشاره کرده اند. درجدول ذیل به رنکینگ جهانی دانشگاه ها (World University Rankings) و رتبه بندی QS در سال جاری و دو سال گذشته اشاره شده:

سال202220212020
رنکینگ جهانی دانشگاه ها152176198
رنکینگ QS176169153

آشنایی با دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس

مزایا و معایب انتخاب دانشگاه لوزان Lausanne سوئیس

دانشگاه لوزان 7 دانشکده دارد: دانشکده هنر، بیولوژی و پزشکی، تجارت و اقتصاد، محیط و جغرافیا، حقوق و عدالت جنایی، دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی و دانشکده الهیات و علوم دینی.  نکته ای که دانشگاه های سوئیس از جمله دانشگاه مذکور را نسبت به تحصیل در برخی دیگر از کشورها متمایز می کند دوره های ویژه ای است که به منظور آمادگی دانشجویان برای ورود به بازار کار متناسب با رشته خود برگزار می کنند. علاوه بر این فرد پس از فارغ التحصیلی اجازه دارد تا در محیط باشد و به دنبال کار بگردد چرا که بر خلاف کار در آلمان، سوئیس ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوگر کار ندارد. علاقه مندان ورود به این کشور یا باید مستقیما پیشنهاد شغلی داشته باشند که عملا شانس کمی برای اخذ آن بدون داشتن اقامت سوئیس وجود دارد یا باید ابتدائا در این کشور تحصیل کنند.

از دیگر مزایای انتخاب دانشگاه لوزان زیبایی های طبیعی اطراف و معماری منحصر به فرد آن است، چرا که محوطه اصلی این دانشگاه نیز در نزدیکی سواحل دریاچه ژنو قرار دارد که مجهز به پیست دوچرخه سواری به منظور رفت و آمد در محیط دانشگاه و اطراف دریاچه است. کتابخانه این دانشگاه نیز در بخش مرکزی واقع شده و پنجره آن رو به دریاچه ژنو و کوه های آلپ در مرز سوئیس و فرانسه است. منتهی تحصیل در سوئیس حتی در دانشگاه های دولتی نیز رایگان نیست و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی سالیانه از 1200€ تا بیش از 40000€ (یورو) هزینه خواهد داشت. این در حالی است که تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان است و دانشجویان تنها باید دغدغه هزینه زندگی را داشته باشند که بخش عمده آن نیز با کار پاره وقت حین تحصیل تامین خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه لوزان Lausanne

لازم به ذکر است برای هر رشته و هر مقطع تحصیلی تفاوت های مختصری در مدارک مورد نیاز موجود است اما به طور کلی مواردی که فرد باید مستقلا یا با کمک کارشناس مهاجرتی برای دانشگاه ارسال نماید به شرح ذیل است:

  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی مقطع پیشین
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی که باید شامل تمامی دستاوردهای درسی و غیر درسی فرد باشد
  • مدرک زبان
  • نامه حداقل دو تن از اساتید پیشین دانشجو مبنی بر نظری که در مورد وی دارند
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

دانشگاه لوزان که ابتدائا به منظور تربیت کشیش های کلیسا تاسیس شده بود امروزه تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه های دنیا شده که در زمینه های مختلف دیگری نیز به دانشجویان آموزش می دهد. در مقاله بالا که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به ارائه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه لوزان، مزایا و معایب انتخاب آن و مطالب مرتبط دیگر پرداخته شد که امید است مطالعه ان مفید بوده باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *