ویزای تحصیلی

دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند از جمله دانشگاه های دولتی برتر کشور هلند محسوب می شود که در سال 1976 میلادی به تاسیس رسیده است. گفتنی است بالغ بر 47% دانشجویان این دانشگاه از 100 کشور مختلف مورد پذیرش قرار گرفته اند. از این رو می توان گفت دانشگاه مذکور عنوان دانشگاه بین المللی هلند را دارد. در حال حاضر تقریبا تعداد 15000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. با تحصیل در کشور هلند، دانشجویان می توانند از حق کار و اقامت پس از تحصیل بهره مند گردند که آینده خود را تضمین می نمایند. اگر به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید، مقاله زیر را مطالعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی برتر، بهترین مشاوره های تحصیلی و مهاجرتی را ارائه می دهد.

مزایای تحصیل در دانشگاه ماستریخت هلند

اکثریت رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود، به زبان انگلیسی است. این مسئله را می توان مزیت خیلی مهمی در این دانشگاه دانست چرا که در سایر کشورهای غیر انگلیسی زبان مثل آلمان، اتریش و غیره غالب دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان رسمی آن کشور ارائه می شوند. در حالی که در دانشگاه ماستریخت هلند حتی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی هم وجود دارد. از دیگر مزایای دانشگاه ماستريخت هلند این است که از سوی وزارت علوم ایران مورد تایید قرار گرفته و جزو دانشگاه های ممتاز شناخته شده است. دانشگاه ماستریخت همچنین به دلیل جایگاه علمی خوبی که در سطح ملی و جهانی دارد سبب می شود فارغ التحصیلان آن برای کاریابی، چه در هلند چه در سایر کشورهای اروپایی، مشکلی نداشته باشند.

مدارک لازم برای‌ پذیرش تحصیلی در دانشگاه ماستریخت

اخذ پذیرش از دانشگاه ماستریخت کشور هلند به 2 صورت وجود دارد که یکی به صورت مستقیم از طریق مکاتبه با دانشگاه و دیگری از طریق Studielink است. علاقه مندان به پذیرش تحصیلی در دانشگاه ماستريخت Maastricht هلند باید اسناد و مدارکی را تهیه و آماده نموده و به این دانشگاه ارسال نمایند.

این مدارک به شرح زیر است:

  • در دست داشتن پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه مدارک تحصیلی به اضافه ریز نمرات به صورت فارسی و ترجمه شده
  • ارائه تعداد 2 توصیه نامه که توسط اساتید دانشگاه قبلی صادر شده است. 2 توصیه نامه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و دکترا و نیز 1 توصیه نامه برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • ارائه انگیزه نامه برای بیان و اثبات هدف دانشجو از انتخاب رشته مورد نظر و دانشگاه
  • گواهی اخذ شده زبان انگلیسی و نمره آن
  • تکمیل و ارائه آنلاین فرم ثبت نام
  • ارائه رزومه (CV)
  • ارائه گواهی اشتغال به کار (در صورت شاغل بودن دانشجو)

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه ماستريخت هلند

بورسیه ها و کمک هزینه های متعددی از سوی دانشگاه ماستريخت Maastricht هلند به دانشجویان خارجی و واجد شرایط اعطا می گردد. در اینجا مواردی را که تحت پوشش بورسیه هستند، بیان می داریم. بورسیه های تحصیلی شامل هزینه زندگی در هلند به مبلغ 10500€ (یورو) در هر سال تحصیلی می گردد که به صورت نقدی به دانشجو پرداخت می گردد.در حال حاضر اخذ بورسیه برای ایرانیان به سختی ممکن می شود و شرایط بسیار ویژه ایی نیاز دارد.  همچنین هزینه بیمه درمانی دانشجو نیز تحت پوشش قرار گرفته و به مبلغ 520€ (یورو) در هر سال است. هزینه هایی مانند صدور ویزا و شهریه تحصیلی نیز به ترتیب 311€ (یورو) و بین 13000€ الی 17500€ (یورو) خواهد بود.

هزینه تحصیلی دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

شهریه دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

همانطور که می‌ دانید دانشگاه‌ های مختلف در کشور هلند مبالغ مختلفی را تحت عنوان هزینه تحصیل در هلند از دانشجویان دریافت می‌ نمایند. اما نکته مهم اینجاست که عوامل مختلفی در محاسبه میزان مبلغ شهریه تحصیلی دخیل هستند و باعث تغییر مبلغ شهریه دانشجویان می‌ شوند. برخی از این عوامل که باعث تغییر مبلغ شهریه در دانشگاه ماستريخت Maastricht هلند می گردد، عبارتند از:

  • رشته ای که فرد دانشجو، متقاضی تحصیل در آن است. در واقع مبلغ شهریه به رشته تحصیلی انتخابی دانشجو بستگی داشته و مبلغ شهریه را تغییر می دهد.
  • این که دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه، قصد دارد به صورت پاره‌ وقت یا تمام‌ وقت تحصیل نماید، از جمله موارد مهم در تغییر مبلغ شهریه به شمار می‌ رود.
  • اولویت رشته های تحصیلی نیز از جمله عوامل دخیل در تغییر مبلغ شهریه تحصیلی در این دانشگاه محسوب می‌ گردد. در واقع اینکه رشته تحصیلی انتخابی دانشجو، اولین رشته یا دومین رشته در این دانشگاه است، بسیار حائز اهمیت می‌ باشد.
  • ملیت دانشجویان از دیگر مواردی است که در تعیین و محاسبه شهریه تحصیلی آنان تاثیر بسزایی دارد، برای مثال چنانچه دانشجوی متقاضی از اتباع یکی از کشورهای غیر اروپایی باشد، مبلغ شهریه پرداختی وی بین 7000€ الی 16000€ (یورو) در هر سال تحصیلی خواهد بود.

دانشکده‌ های دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

دانشکده ها و مراکز آموزشی مختلفی در دانشگاه ماستريخت Maastricht هلند وجود دارد که دانشجویان می توانند با رشته مورد علاقه خود، در یکی از این دانشکده ها مشغول تحصیل شوند. در این بخش از مقاله فهرست و اسامی دانشکده های این دانشگاه که تعداد 6 دانشکده بوده و در کلیه زمینه ها و دپارتمان های تحصیلی پذیرش دانشجو می نماید، آورده شده است:

  • هنر و علوم اجتماعی
  • حقوق
  • بهداشت، پزشکی و علوم زندگی
  • روانشناسی و علوم اعصاب
  • علوم تجربی و علوم انسانی
  • تجارت و اقتصاد

همچنین رشته های مختلفی در این دانشگاه تدریس می شود که برخی از آنها شامل حسابداری، بازیگری، بیوشیمی، روابط بین الملل، اقتصاد، بانکداری، پزشکی، مالی رفتاری و تجارت بین المللی می گردد. برای مهاجرت به اروپا و یا کشورهای غیر اروپایی، لازم است از مشاوران حرفه ای و متخصص این امر راهنمایی و کمک بگیرید که توصیه ما بهره مندی از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

سوالات پرتکرار درباره دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه ماستريخت هلند چگونه اند؟ بورسیه ها و کمک هزینه های متعددی از سوی دانشگاه ماستريخت Maastricht هلند به دانشجویان خارجی و واجد شرایط اعطا می گردد. در اینجا مواردی را که تحت پوشش بورسیه هستند، بیان می داریم. بورسیه های تحصیلی شامل هزینه زندگی در هلند به مبلغ 10500€ (یورو) در هر سال تحصیلی می گردد که به صورت نقدی به دانشجو پرداخت می گردد.در حال حاضر اخذ بورسیه برای ایرانیان به سختی ممکن می شود و شرایط بسیار ویژه ایی نیاز دارد.  همچنین هزینه بیمه درمانی دانشجو نیز تحت پوشش قرار گرفته و به مبلغ 520€ (یورو) در هر سال است. هزینه هایی مانند صدور ویزا و شهریه تحصیلی نیز به ترتیب 311€ (یورو) و بین 13000€ الی 17500€ (یورو) خواهد بود.
  • شهریه دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند به چه صورت است؟ همانطور که می‌ دانید دانشگاه‌ های مختلف در کشور هلند مبالغ مختلفی را تحت عنوان هزینه تحصیل در هلند از دانشجویان دریافت می‌ نمایند. اما نکته مهم اینجاست که عوامل مختلفی در محاسبه میزان مبلغ شهریه تحصیلی دخیل هستند و باعث تغییر مبلغ شهریه دانشجویان می‌ شوند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *