ویزای تحصیلی

دانشگاه متروپولیتن منچستر

دانشگاه متروپولیتن منچستر

دانشگاه متروپولیتن منچستر یکی از گسترده ترین مراکز آموزش عالی در اروپا است که بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند. این دانشگاه تعداد زیادی از متخصصان حقوقی و تجاری، دانشمندان، مهندسان، معلمان، کارمندان بهداشت و افراد خلاق را آموزش و پرورش می دهد. این دانشگاه دارای 85 % اثر تحقیقاتی برتر در جهان و بین الملل است که در REF مورد قضاوت قرار می گیرد.

دانشگاه متروپولیتن منچستر جزء 200 دانشگاه برتر با سن کمتر از 50 سال به شمار می آید، این دانشگاه تا کنون بیش از 300 هزار فارغ التحصیل داشته که از قابل توجه ترین آن ها می توان به سارا برتون، توماس هدرویک و Jonathan Mildenhall اشاره کرد. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت برتر در حوزه مهاجرت، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه متروپولیتن منچستر در اختیار متقاضیان قرار میدهند. امید است با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با این دانشگاه کسب کنید.

  • هزینه تحصیل در کشور انگلستان چقدر است؟
  • آیا دانشگاه متروپولیتن انگلستان از دانشگاه های معتبر انگلستان است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی بدون آزمون ورودی وارد دانشگاه شد؟
  • بهترین رشته های تحصیل در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا می توان در دانشگاه بورسیه گرفت؟

آشنایی با دانشگاه متروپولیتن منچستر

Manchester Metropolitan University که با علامت اختصاری MMU نیز شناخته می شود در سال 1992 میلادی در شهر منچستر کشور انگلستان تاسیس شد. منشاء این دانشگاه را می توان در موسسه مکانیک منچستر و مدرسه طراحی منچستر که دانشگاه منچستر پلی تکنیک (سال 1970 میلادی) تشکیل میدادند، ردیابی کرد. پس از اعمال قانون تحصیلات بیشتر و عالی دولت دانشگاه منچستر پلی تکنیک به دانشگاه متروپولیتن منچستر تبدیل شد. این دانشگاه عضوء معتبر انجمن MBA ها، عضوء اتحاد دانشگاه، انجمن دانشگاه های مشترک المنافع، انجمن دانشگاه های غربی، انجمن پیشبرد دانشکده های بازرگانی و انجمن دانشگاه های اروپا است. با مطالعه جدول زیر می توانید اطلاعات عمومی در خصوص دانشگاه متروپولیتن منچستر کسب کنید.

آیتمشرح
شهرمنچستر
نوع دانشگاهعمومی
نام اختصاریMMU
درصد دانشجویان بین المللی4%
مشهور برایهنر، تجارت، بازاریابی و فناوری
رتبه جهانی701
رتبه کشوری58
وب سایت دانشگاهManchester.ac.uk

معرفی دانشکده های MMU

دانشگاه متروپولیتن منچستر دارای 5 دانشکده است علاوه بر دانشکده ها این دانشگاه دارای 3 پردیس 1. پردیس ال سینتس، 2. چشایر، 3. برلی می باشد. علاوه بر این دانشگاه دارای موسسه تحقیقاتی در زمینه های 1. هنر و علوم انسانی، 2. آموزش، تجارت و علوم اجتماعی، 3. بهداشت و درمان، 4. علم و مهندسی می باشد. دانشکده های دانشگاه متروپولیتن منچستر عبارتند از:

  • هنر و علوم انسانی
  • دانشکده تجارت و قانون
  • علوم آموزشی
  • دانشکده بهداشت، روان شناسی و مراقبت های اجتماعی
  • دانشکده علم و مهندسی

شرایط تحصیل در دانشگاه متروپولیتن منچستر

شرایط تحصیل در دانشگاه متروپولیتن منچستر

این دانشگاه با ارائه آموزش که به صنایع، تجارت و حرفه ها کمک می کند اعتبار قابل ملاحظه ای برای ارائه فارغ التحصیلان آماده کار به لحاظ مهارت های نظری و مهارت های عملی دارد. دانشگاه متروپولیتن بیش از 1000 دوره آموزشی در قالب هفتاد رشته تحصیلی ارائه می کند که بیشتر آن ها در مقایسه با سایر دانشگاه ها از ارزیابی حرفه ای مناسبی برخوردار هستند و ارتباط بسیار خوبی با بازار کار دارند. در نتیجه دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه از آموزش های علمی و عملی کافی برخوردار خواهند شد به طوری که برای ورود به بازار کار آماده می شوند. رشته های تحصیلی در دانشگاه متروپولیتن منچستر در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود که در ادامه به معرفی برخی از رشته های تحصیلی در این مقاطع می پردازیم.

کارشناسیکارشناسی ارشددکتری
حسابداری و امور مالیمعماری و شهرسازیبهداشت، روان شناسی و مراقبت های اجتماعی
تبلیغات و مدیریت برندمهندسی خودروفیزیوتراپی
تاریخ باستان و قرون وسطاییبانکداری و داراییمدیریت پروژه
معماریحفاظت از پرندگانروان شناسی و جرم شناسی
تاریخ هنرزیست شناسی حفاظتتغذیه ورزشی
علم پزشکیطراحی صنایع دستیزیست شناسی حفاظت از باغ وحش
فناوری تجارتتصویرسازیحسابداری، امور مالی و بانکی
انیمیشن یارانه ای و جلوه های بصریطراحی داخلیهنرهای معاصر
جامعه شناسیعلوم خونش شناسی و علوم انتقال خونمد و لباس
فلسفهزبان شناسی و زبان انگلیسیاطلاعات و ارتباطات
تجارت و مدیریت مدبازاریابیروانشناسی
مدیریت گردشگریمعماری منظرهخدمات عمومی

چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه متروپولیتن منچستر

جهت اخذ پذیرش از MMU باید در اولین مرحله رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید، پس از آن باید فرم مورد نظر را بارگیری و تکمیل کنید. دقت داشته باشید که تمامی مراحل باید در مهلت های تعیین شده انجام شود، ددلاین مشخص شده 1 ماه می برای ورود به برنامه تحصیلی ماه سپتامبر و 16 ماه اکتبر برای ورود به برنامه تحصیلی ماه ژانویه. بعد از تکمیل فرم باید مدارک تعیین شده را بارگزاری کرده و به همراه فرم ارسال کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

  • فتوکپی از مدارک شناسایی
  • فتوکپی از پاسپورت معتبر و مدت دار
  • عکس پاسپورتی
  • اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست باید مدارک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنید
  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه از تحصیل در دانشگاه متروپولیتن منچستر
  • مدارک تحصیلی سال های قبل همراه با ریز نمرات اخذ شده

پس از بررسی درخواست نتیجه صادر شده به صورت ایمیل برای شما ارسال می شود، اگر با درخواستتان برای ادامه تحصیل موفقت شد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان انجام دهید. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به مطالعه مقاله مورد نظر بپردازید.

شهریه دانشگاه متروپولیتن

هزینه های تحصیل در دانشگاه متروپولیتن منچستر با توجه به مقطع و رشته تحصیلی و ملیت دانشجویان متفاوت است، دانشجویان خارجی و بین المللی باید مبلغ بیشتری نسبت به دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا پرداخت کنند. علاوه بر هزینه های دانشگاه باید هزینه های زندگی در شهر منچستر را نیز برآورد کنید، هزینه های زندگی در شهر منچستر مقرون به صرفه است و دانشجویان باید ماهانه مبلغی بین 1700£ الی 2100£ (پوند) بابت هزینه های زندگی در نظر داشته باشند. دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا مبلغی بین 15000£ تا 16500£ (پوند) و برای تحصیل در دوره های تکمیلی مبلغ 16000£ الی 17000£ (پوند) پرداخت می کنند. دانشجویان دقت داشته باشند که برای ادامه تحصیل در برخی از دوره ها لازم است هزینه های اضافی بابت سفرهای میدانی، تجهیزات، مواد و حق ثبت نام پرداخت کنند.

اگر برای انتخاب بهترین کشور برای ادامه تحصیل علاوه بر کشور انگلستان به اطلاعات بیشتر نیاز دارید پیشنهاد می شود مقاله مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان را مطالعه کنید. همچنین هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *