ویزای تحصیلی

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا یک مرکز تحقیقاتی مشهور در این کشور می باشد، این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در دنیا محسوب می شود. مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از روش های رایج برای مهاجرت به این کشور است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان می باشد، برای تحصیل در این کشور شرایط و مقرراتی وضع شده است که لازم است دانشجو پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت از آن ها مطلع باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی دانشگاه ملی استرالیا بپردازند، اگر یکی از گزینه های شما برای ادامه تحصیل دانشگاه ملی این کشور است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان در این دانشگاه بورسیه کامل دریافت کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا شغل کافی برای کار دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد؟

معرفی دانشگاه ملی استرالیا

این دانشگاه به انگلیسی Australian National University در سال 1946 میلادی در شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا پایه گذاری شد. دانشگاه ملی استرالیا با نام اختصاری ANU شناخته شده و به عنوان بهترین دانشگاه کشور استرالیا معرفی می شود. این دانشگاه عضوء دانشگاه های گروه هشت می باشد، همچنین لازم به ذکر است در بین اعضاء هیئت علمی دانشگاه 6 برنده جایزه نوبل نیز حضور دارند. 94% از تحقیقات انجام شده در این دانشگاه از سازمان دولتی این کشور درجه بالاتر از استاندارهای جهانی را دریافت کرده اند. این دانشگاه دارای روابط نزدیکی با دولت و موسسات تجاری و تحقیقاتی کشور استرالیا و برخی از کشورهای دنیا است و در پی ایجاد فرهنگ کشف و روح مباحثه می باشد.

نوع دانشگاهدولتی
شهرکانبرا (پایتخت کشور استرالیا)
رتبه بندی دانشگاه های جهان QS27
کارکنان دانشگاه3753
وب سایت دانشگاهANU.edu.au
شعار دانشگاهFirst to Learn the Nature of Thinhs
دارایی دانشگاه1.13 میلیارد AUD (دلار استرالیا)

معرفی دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا

در رابطه با دانشکده های ANU می توان گفت این دانشگاه دارای 7 دانشکده می باشد که به آموزش پژوهش محور می پردازند. علاوه بر هفت دانشکده این دانشگاه دارای چند موسسه ملی نیز می باشد. در ادامه به معرفی دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا می پردازیم.

  • دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده مطالعات و تحقیقات کشورهای آسیایی و کشورهای اقیانوس آرام
  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم کامپیوتر
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده زیست شناسی، پزشکی و علوم محیطی
  • دانشکده علوم ریاضی و فیزیک

معرفی دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا

شرایط تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

این دانشگاه علاوه بر فضای آموزشی منحصر به فرد از محیطی پویا نیز برخوردار می باشد. ANU ماموریت تبدیل کشور استرالیا به مرکز تحقیقاتی کلاس جهانی را دارد به طوری که بیشتر از سایر دانشگاه ها بر تحقیقات متمرکز شده است. دانشجویان می توانند در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ملی این کشور ادامه تحصیل دهند، مقطع کارشناسی ارشد به دو 2 صورت 1. حضوری (ترمی) و 2. غیر حضوری (تحقیقاتی) ارائه می شود. در ادامه به معرفی رشته های تحصیلی پر مخاطب در این دو مقطع تحصیلی می پردازیم.

مقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشد
امور مالی، اقتصاد، آمارسیاست عمومی
ژنتیکحسابداری
علوم سلامتتجزیه و تحلیل داده های کاربردی
تجارت بین المللامور بین الملل
فناوری اطلاعاتعلوم پایه
علوم پزشکیاقتصاد
موسیقیمردم شناسی
فلسفهعلوم باستان شناسی
سیاست- سیاست عمومینجوم
علوم پایهبیوتکنولوژی
روانشناسیمدیریت و توسعه محیط زیست

زبان آموزش در دانشگاه ملی استرالیا زبان انگلیسی است و لازم است دانشجویان برای ادامه تحصیل مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ملی لازم است دانشجو مدارکی مثل تکمیل فرم مربوطه، مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات (دقت داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی حداقل معدل در نظر گرفته شده است)، مدارک فارغ التحصیلی دوره تحصیلی پیشین، انگیزه نامه، مدرک معتبر زبان، فتوکپی پاسپورت را ارسال کند. دقت داشته باشید که ممکن است با توجه به مقطع تحصیلی از فرد مدارک بیشتری تقاضا شود. دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه ملی علاوه بر گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه به ویزای تحصیلی نیز نیاز دارند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطالعه مقاله ویزای تحصیلی استرالیا بپردازید.

هزینه تحصیل در کشور استرالیا

در رابطه با هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا می توان گفت، هزینه های تحصیل در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف متغیر است. لازم به ذکر است هزینه اولیه شهریه که باید در زمان اخذ پذیرش پرداخت شود معادل با هزینه شهریه نیم سال اول است. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 31000ANU تا 37000ANU (دلار استرالیا) و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 31000ANU تا 39000ANU (دلار استرالیا) برآورد شده است. اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید هزینه های بیشتری بابت تحصیل پرداخت کنید. دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در استرالیا را نیز در نظر داشته باشند، جهت بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور به مقاله هزینه های زندگی در استرالیا رجوع کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص دانشگاه ملی کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا و یا سایر دانشگاه های مورد نظر در کشور استرالیا و یا دیگر کشورها با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

برخی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا:

  • آیا اخذ پذیرش به ANU سخت است؟ پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا بسیار سخت است و نرخ پذیرش آن 35% است.
  • حداقل GPA برای تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا چقدر است؟ دانشگاه ملی استرالیا از دانشجویان می خواهد که حداقل GPA 3.3 را حفظ کنند تا شانس خوبی برای پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا داشته باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *