ویزای تحصیلی

دانشگاه منچستر در کشور انگلستان

دانشگاه منچستر در کشور انگلستان

تحصیل در دانشگاه های کشور زیبا و متمدن انگلستان همواره یک فرصت ایده آل برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در اروپا بوده است که آینده شغلی و درآمد مطلوب را برای افراد تضمین می کند. دانشگاه منچستر در کشور انگلستان یک مرکز دولتی معتبر با ظرفیت بالا جهت پرورش دانشجویان بین المللی میباشد که در جمع برترین دانشگاه ها قرار دارد. این دانشگاه که در شهر منچستر انگلستان در سال 1824 میلادی تاسیس شده است در سال 2023 بیش از 13500 دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف تحصیلی دارد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بیشتر شما علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان تهیه و تنظیم شده است.

درباره دانشگاه منچستر در کشور انگلستان

دانشگاه منچستر در انگلستان از جمله معتبرترین دانشگاه های این کشور است که بر اساس نتایج نظرسنجی ملی در بین 20 دانشگاه برتر انگلستان قرار دارد. لازم به ذکر است که حدوداً %80 از تحقیقات اساتید دانشگاه منچستر انگلستان در اختیار سازوکار بهبود کیفیت پژوهش REF دارای سطح کیفی پیشتاز بین المللی می باشد. توسعه دانشکده های مهندسی دانشگاه منچستر از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور انگلستان است که 4 دانشگاه مهندسی و 2 موسسه پژوهشی را در خود جای داده است. لازم بذکر است که پردیس اصلی دانشگاه منچستر در کشور انگلستان دارای خوابگاهی با 3000 اتاق برای دانشجویان بین المللی می باشد. نکته قابل توجه این است که یکی از بزرگترین کتابخانه های بریتانیا در پردیس اصلی دانشگاه منچستر در کشور انگلستان قرار دارد.


تاریخچه و معرفی دانشگاه منچستر

فرم اولیه دانشگاه منچستر در سال 1824 در شهر منچستر کشور انگلستان تاسیس شد. این دانشگاه در سال های 1851، 1880، 1956 و 1966 دچار تحولات عظیم ساختاری شد. سرانجام در سال 2004 و در پی ادغام چندین واحد آموزشی در شهر منچستر، دانشگاه منچستر بوجود آمد. در تالار افتخارات دانشگاه منچستر، 25 جایزه نوبل در رشته های مختلف تحصیلی دیده می شود. بیشترین جایزه نوبل بدست آمده در این دانشگاه مربوط به 2 رشته شیمی و فیزیک است. علاوه براین می توان به نام های بزرگ تاریخ دانشگاه منچستر نیز اشاره کرد:

  • آلن تورینگ: ریاضی دان
  • ارنست رادرفورد: فیزیک دان
  • هنری روسکو
  • آرتور لویس
  • جان اوونز
  • کریستابل پانکورست
  • توماس هوکسلی
  • کاتلین درو
  • کاترین کیشولم
  • ساموئل الکساندر

رنکینگ دانشگاه منچستر انگلستان در 2023

دانشگاه منچستر انگلستان هم مورد تایید وزارت علوم ایران است هم وزارت بهداشت ایران. پس فارغ التحصیلان تمامی رشته های این دانشگاه از جمله مهندسی برق، پزشکی و غیره می توانند پس از فارغ التحصیلی در انگلستان یا ایران مشغول به کار شوند. دانشگاه منچستر جایگاه خوبی دارد که رتبه آن در سال های متوالی از جمله 2023 در نمودار ذیل مشخص شده است:

رنکینگ دانشگاه منچستر انگلستان

برنامه های تحصیلی دانشگاه منچستر

در سال های گذشته آخرین برنامه آموزشی اجرا شده در دانشگاه منچستر برنامه آموزش آلن گیلبرت با 24 میلیون پوند بودجه برای افزایش یادگیری و تجهیزات فناوری اطلاعات بوده است. تاکنون سه برنده جایزه نوبل Sir John Sulston, Andre Geim, Kostya Novoselov از فارغ التحصیلان و کارکنان دانشگاه منچستر در کشور انگلستان بوده اند که برای این دانشگاه یک افتخار بزرگ محسوب می شود. این دانشگاه معتبر بیش از تمام دانشگاه های کشور انگلستان دانشجوی بین المللی پذیرفته است که آن ها از میان 160 کشور جهان گرد هم آمده اند. پیشنهاد می گردد برای درک بهتر از تحصیل در انگلستان این مقاله را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است بیشترین تعداد پذیرش به دانشجویان کم بضاعت در میان دانشگاه های گروه راسل توسط دانشگاه منچستر انجام می شود. اکثر رشته های مهندسی و پزشکی مانند پرستاری مهندسی عمران، مکانیک، پرستاری کودکان، زیست شناسی، بیولوژی، فیزیک، شیمی، حقوق و غیره در دانشکده های این دانشگاه به متقاضیان ارائه می شود. ارزش مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه در جهان بسیار زیاد است و در وزارت علوم ایران قابل قبول می باشد.

هزینه تحصیل در کشور انگلستان

برای دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی اولین نکته ای که متقاضیان محترم باید به آن توجه کنند بحث هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور است. بطور کلی هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان به هیچ عنوان ارزان نیست و متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور نیاز به پشتوانه مالی قدرتمند دارند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا ارزان تر از دانشجویان بین المللی می باشد که به کشور انگلستان مهاجرت تحصیلی کرده اند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا برای هر سال تحصیلی باید حداقل 9250£ (پوند) شهریه به دانشگاه های دولتی کشور انگلستان بپردازند؛ شهریه برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا از حداقل 17000£ (پوند) در سال تا 21000£ (پوند) در سال برای رشته های غیرپزشکی می باشد. تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور انگلستان با توجه به شهر محل تحصیل دانشجو و نوع رشته تحصیلی یا دانشگاه وی متغیر است.

حداقل شهریه برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در انگلستان 21000£ (پوند) در سال و حداکثر 38000£ (پوند) در سال می باشد. در نظر داشته باشید که میانگین اعلام شده بابت شهریه می باشد و دانشجویان باید برای هزینه های جانبی مانند تهیه کتب درسی یا اجاره خوابگاه و تهیه غذا یا حمل و نقل مبالغ بیشتری کنار بگذارند. برای درک بهتر میتوانید مقاله ای را که در خصوص مهاجرت به انگلستان وجود دارد مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری از مهاجرت تحصیلی به این کشور بدست آورید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

برای دریافت ویزای تحصیلی باید فرم های مرتبط با درخواست ویزا در سایت رسمی سفارت این کشور توسط متقاضی مهاجرت تحصیلی به انگلستان تکمیل شود. برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان ارائه آیلتس با نمره 6 در مقطع کارشناسی و باید با نمره 6.5 در مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز است؛ برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های معتبر انگلستان نمره آیلتس حداقل 7 لازم است. دانشجویانی که قصد تحصیل بلند مدت در انگلستان را دارند باید برای ویزای تحصیلی بلند مدت درخواست دهند؛ این ویزای تحصیلی TIER ⁴ GENERAL به دانشجویان اجازه کار پاره وقت ضمن تحصیل را می دهد.

از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید به تاییدیه پذیرش از دانشگاه های انگلیس و مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر همراه با ارائه گواهی تمکن مالی اشاره کرد. هزینه سفارت انگلستان برای بررسی درخواست صدور ویزا 328£ (پوند) می باشد و برای دسترسی به سرویس خدمات عمومی مبلغ 150£ (پوند) دیگر نیز باید پرداخت شود.

خوابگاه دانشگاه منچستر

به زبان ساده می توان گفت که یکی از مشکلات تحصیل در اروپا عدم دسترسی به خوابگاه دانشجویی است. دانشگاه منچستر اما بیش از 8000 اتاق برای اقامت دانشجویان خود در نظر گرفته است. زمانی که فردی به سایت دانشگاه مراجعه می کند، دریافت خوابگاه را تضمین شده معرفی می کند. دسترسی به خوابگاه دانشجویی، هزینه های زندگی در منچستر را به شدت کاهش می دهد. در خوابگاه های دانشگاه منچستر، هزینه دسترسی به اینترنت و دسترسی به منابع به صورت مجزا محاسبه نمی شود. بر اساس اطلاعات سال تحصیلی 2023-2024 هزینه اقامت در خوابگاه به شرح زیر است:

آیتمهزینه در هفته £ (پوند)
اتاق چند نفره با بهرمندی از امکانات مشترک£100
اتاق چند نفره با بهرمندی از امکانات ویژه£142
اتاق یک نفره با امکانات مشترک£142
اتاق یک نفره در خوابگاه های تک جنسیتی£138

امکان دسترسی به خوابگاه های خصوصی نیز وجود دارد که هزینه های بیشتری در بر خواهند داشت.

معرفی شهریه های دانشگاه منچستر

یکی از بخش هایی که در معرفی دانشگاه منچستر باید ارزیابی شود، شهریه دانشگاه است. شهریه دانشگاه در واقع شامل هزینه ثبت نام، عضویت در اتحادیه ورزشی و کتابخانه است. هزینه های تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی و مقطع دیگر دانشگاهی اندکی تفاوت دارد. در جدول زیر هزینه های تحصیل در دانشگاه منچستر در مقطع پیش دانشگاهی را بیان کرده ایم.

رشته های تحصیلیشهریه به £ (پوند)
مهندسی و علوم پایه£18000
علوم زیستی£23000

جدول زیر نیز نشان دهنده هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی است:

رشته های تحصیلیشهریه به £ (پوند)
رشته های غیر آزمایشگاهی£18500
رشته های آزمایشگاهی (علوم و مهندسی)£23000
رشته های تجارت در مقطع کارشناسی ارشد£18500 الی 24500£

توجه داشته باشید که هزینه های ذکر شده یک نمونه کلی است. برای آنکه بخواهید اطلاعات کاملی از شهریه هر رشته بدست آورید، باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید. شما همچنین با مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در انگلستان می توانید از شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی آگاه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط هزینه زندگی در انگلستان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه منچستر انگلستان

در خصوص تحصیل در منچستر سوالات زیر مطرح می شود:

  • دانشگاه منچستر در چه مقاطعی دانشجوی خارجی می پذیرد؟ دانشگاه منچستر در هر سه مقطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجوی خارجی را انجام می دهد. همچنین افراد در این دانشگاه برنامه های تحقیقاتی زیادی انجام می دهند و افراد نیز برای کسب مهارت در دوره های دیپلم حرفه ای کوتاه مدت و بلند مدت نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
  • مزیت تحصیل در دانشگاه منچستر برای دانشجویان خارجی چیست؟ به جهت اعتبار و سطح علمی این دانشگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی در برنامه های تحقیقاتی در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل می نمایند.
  • دانشجویان خارجی برای چه ترمی امکان ثبت نام در دانشگاه منچستر را دارند؟ دانشجویان می توانند برای تحصیل در ترم های سپتامبر و ژانویه درخواست تحصیل در این دانشگاه را بدهند، برخی برنامه ها نیز در ترم های بیشتری در این دانشگاه ارائه می گردد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *