ویزای تحصیلی

دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت فرانسه در سال 1460 میلادی تاسیس شد و همواره به عنوان قطب اصلی آموزش عالی و تحقیق در غرب فرانسه شناخته می شود. این دانشگاه با تاریخ و پویایی که دارد آماده است تا با چالش رقابت های بین المللی مواجه شود. در کشور فرانسه دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که با توجه به مزایای تحصیلی دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کنند. شهر نانت فرانسه (جایی که دانشگاه نانت در آن جا واقع شده) یک منطقه جذاب است که دارای رشد اقتصادی و رشد جمعیت در طول 2 دهه گذشته بوده است، شهر نانت ششمین شهر بزرگ فرانسه است که در فاصله کمی با شهر پاریس قرار دارد. در ادامه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات مختصری در رابطه با دانشگاه نانت فرانسه به دست آورید.

  • مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه نانت چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در دانشگاه نانت شرایط مناسبی برای ورود به بازار کار پیدا کرد؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل پرداخت؟
  • بهترین رشته های دانشگاه نانت در فرانسه کدامند؟

آشنایی با دانشگاه نانت فرانسه

این دانشگاه (به فرانسوی: Université de Nantes) در قرن 16 میلادی تاسیس شد و پس از گذشت نزدیک به 200 سال درسال 1962 میلادی بازگشایی شد و به یکی از دانشگاه های برتر فرانسه تبدیل شد. در حال حاضر دانشگاه نانت علاوه بر چند پردیس در شهر نانت دارای 2 پردیس در Saint Nazaire و La Roche- sur- Yon است. در این دانشگاه و پردیس های آن حدودا 34500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که 10% آن ها دانشجویان خارجی و بین المللی از 110 کشور جهان می باشند. در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2022 م. این دانشگاه موفق شد رتبه 801 را به خود اختصاص دهد. از جمله فارغ التحصیلان قابل توجه در دانشگاه نانت می توان به وزیر کشاورزی فرانسه، سخنگوی دولتی استیفن لو فول و نخست وزیر پیشین ؤان مارک آیرو اشاره کرد. جدول زیر نشانگر اطلاعات عمومی در خصوص دانشگاه نانت فرانسه است.

آشنایی با دانشگاه نانت فرانسهشرح
نوع دانشگاهعمومی
سال تاسیس4 آپریل 1460
رئیس آکادمی نانترئیس جمهور Olivier Laboux (از سال 2012 م. تا کنون)
هیئت علمی2153 نفر
وب سایت دانشگاهwww.univ-nantes.fr

تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

تحصیل در این دانشگاه به معنای آن است که توانایی خود را در دوره های آموزشی پیدا کنید، این دانشگاه در مواجه با چشم اندازها همواره در حال تغییر آموزش عالی بوده و سعی دارد دروس را طبق آخرین استاندارهای ارائه شده در اختیار دانشجویان قرار دهد. برخی از برنامه های تحصیلی که در دانشگاه نانت فرانسه ارائه می شوند عبارتند از: علوم زندگی، بهداشت و فناوری پزشکی، علوم مهندسی و فناوری، اقتصاد و مدیریت، علوم حقوقی و سیاسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، زبان و هنر.

دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه نانت را دارند اما به زبان فرانسوی تسلط کامل ندارند می توانند پیش از شروع سال تحصیلی در دوره های در نظر گرفته شده شرکت کنند، دوره های آموزشی به صورت تمام وقت و فشرده برگزار می شوند. برای شرکت در این دوره ها لازم است فرد دارای حداقل سن 18 سال باشد، برای شرکت در دوره های تمام وقت باید مدرک فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه یا معادل آن را ارائه کنید. اگر دارای این شرایط نیستید باید از رئیس دانشگاه نامه معافیت کسب کنید.

تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

پژوهش در Université de Nantes

در رابطه با پژوهش و تحقیق در دانشگاه نانت باید گفت، این دانشگاه دارای 75 آزمایشگاه است که پوئن مثبتی برای آن محسوب می شود. به عنوان نیروی نوآورانه دانشگاه نانت توافقنامه های تحقیقاتی با صنعت دارد و اکتشافات خود را در زمینه هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در اختیار جامعه قرار می دهد.

  • علوم زندگی و علوم زیست پزشکی
  • تحقیقاتی در زمینه دریاها، رودخانه ها و سواحل
  • تحقیقاتی در خصوص غذا، تغذیه و سلامتی
  • محیط زیست و توسعه پایدار
  • کیفیت زندگی، سلامتی و فرهنگ
  • تحقیقات مربوط به Arronax-Atlantic Cyclotron, Biotherapies

به متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه را دارند پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم بپردازند.

اخذ پذیرش از دانشگاه نانت فرانسه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجویان باید تنها رویه آنلاین CEF/ Campus را دنبال کنند و به وب سایت رسمی آن دانشگاه دسترسی داشته باشند. دقت داشته باشید که مدارک نباید به صورت پستی به دانشگاه ارسال شوند. متقاضیان باید علاوه بر تکمیل فرم به صورت آنلاین مدارکی را ضمیمه کنند و در تاریخ های مشخص شده ارسال کنند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه نانت فرانسه عبارتند از:

  • دانشجویان باید در آزمون زبان فرانسه TCF DAP شرکت کنند و حداقل نمره را کسب کنند. سطح 4 (B2) و 20/14 کتبی. متقاضیانی که دارای DELF B2 (نمره 100/65 ) یا گواهی DALF هستند از شرکت در آزمون معاف هستند.
  • مدارک تحصیل سال های پیشین و نمرات کسب شده
  • انگیزه از تحصیل در دانشگاه نانت
  • رزومه تحصیلی کامل و دقیق
  • فتوکپی از پاسپورت و مدارک شناسایی
  • گواهی تمکن مالی

هزینه های تحصیل در دانشگاه نانت

اطلاع از هزینه های تحصیل به دانشجویان خارجی و بین المللی کمک می کند تا بهترین مرکز آموزشی را با توجه به بودجه خود برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه به شرح ذیل می باشد.

مقطع تحصیلیشهریه
هزینه ثبت ناممقطع لیسانس 184€ (یورو)
مقطع فوق لیسانس 256€ (یورو)
مقطع دکتری 391€ (یورو)
بیمه سلامت217€ (یورو) در سال به جز در موارد معافیت
پوشش بهداشتی تکمیلی217€ (یورو) در سال به جز در موارد معافیت
اجاره مسکن خصوصیماهانه بین 350€ الی 400€ (یورو)
بیمه مسکنسالانه بین 60€ تا 85€ (یورو)
هزینه خورد و خوراکماهانه 200€ (یورو)
تدارکاتحدودا 150€ (یورو)
هزینه تمدید اعتبار ویزاتمبر مالیاتی/ اولین درخواست 60€ (یورو)
تمبر مالیاتی/ تمدید 1 ساله 49€ (یورو)
تمبر مالیاتی/ چندین سال تمدید 70€ (یورو)
TAN Passپاس ماهیانه (زیر 26 سال) 39€ (یورو)
پاس ماهیانه (بیشتر از 26 سال) 66€ (یورو)
پاس سالانه (زیر 26 سال) 270€ (یورو)
پاس سالانه (بیشتر از 26 سال) 592€ (یورو)
سایر هزینه ها100€ (یورو)

در این نوشتار سعی بر آن بود تا متقاضیان با دانشگاه نانت فرانسه آشنا شوند، باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در کشور فرانسه اقامت داشته باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت در این کشور می توانید به مقاله اقامت پس از تحصیل در فرانسه رجوع کنید. همچنین این امکان برای متقاضیان وجود دارد که طی تماس با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های تخصصی بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *