ویزای تحصیلی

دانشگاه نیوکاسل انگلستان

دانشگاه نیوکاسل انگلستان

امروزه افراد زیادی برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند، دانشگاه نیوکاسل انگلستان یکی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. هر ساله جمعیت زیادی از سراسر جهان تلاش می کنند پذیرش این دانشگاه را کسب نمایند. برای تحصیل در دانشگاه نیوکاسل انگلستان شرایط و قوانینی وجود دارد، که بهتر است متقاضیان از این قوانین اطلاع داشته باشند. با توجه به سوالات متداول متقاضیان، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به نگارش این مقاله گرفتند، امیدواریم پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

اطلاعات عمومی شهر نیوکاسل

این شهر در 2 طرف رودخانه تاین و در شمال شرقی انگلستان قرار دارد. این شهر دارای مکان های بسیار زیادی برای گردشگری می باشد، از جمله جاذبه های گردشگری آن می توان به فرشته شمال (Angel of the North) و پل میلیونیومنیو کاسل (Gateshead Millennium Bridge) اشاره کرد. شهر نیوکاسل به عنوان دروازه ای برای ورود به اسکاتلند محسوب می شود. سیستم حمل و نقل در این شهر پیشرفته می باشد، شما می توانید با استفاده از قطارهای در نظر گرفته شده در طول مدت 3 ساعت خود را به شهر زیبا لندن برسانید و یا در طول مدت 1 ساعت و 30 دقیقه به ادینبورگ در شمال سفر نمایید. آب و هوای این شهر اقیانوسی و معتدل می باشد. شهر نیوکاسل به عنوان شهری تجاری و آموزشی شناخته شده است و قطب فرهنگی منطقه شمال شرق انگلستان می باشد.

درباره دانشگاه نیوکاسل انگلستان

این دانشگاه در سال 1834 در بخش شمالی شرقی کشور انگلستان تاسیس شد. دانشگاه نیوکاسل انگلستان از دانشگاه های پیشرو در زمینه پژوهشی است و یکی از قدیمی ترین موسسه آموزشی عالی در این کشور به شمار می آید. شهرت دانشگاه نیوکاسل انگلستان به دلیل تحقیقات گسترده در زمینه های علوم اعصاب، سلول های بنیادی، چشم پزشکی و ژنتیک پزشکی می باشد. مدارک پزشکی کسب شده از دانشگاه نیوکاسل در کشور انگلستان از اعتبار زیادی برخوردار می باشد. همچنین مطابق با نظام ارزشیابی وزارت علوم کشور ایران، دانشگاه نیوکاسل انگلستان در جمع دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته است و این به معنای امکان استفاده از این مدرک تحصیلی در ایران خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است مقاله مهاجرت تحصیلی به انگلستان را مطالعه نمایید.

جایگاه علمی دانشگاه نیوکاسل انگلستان

در میان 68 دانشگاه فنی و مهندسی انگلستان، دانشکده مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر نیوکاسل رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. طی آخرین رتبه بندی های MSN Travel شهر نیوکاسل به عنوان بهترین شهر دانشگاهی در کشور انگلستان شناخته شده است که نشان از سهولت زندگی در این شهر برای دانشجویان است. تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی 16 هزار نفر و در مقطع کارشناسی ارشد 5600 نفر می باشد. دانشگاه نیوکاسل دارای سه دانشکده می باشد که عبارتند از: دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی، دانشکده علوم پزشکی و دانشکده علوم، کشاورزی و مهندسی.

جایگاه علمی دانشگاه نیوکاسل باعث شده اخذ پذیرش از آن کمی دشوار باشد و رزومه ممتازی را بطلبد. رتبه بین المللی دانشگاه مزبور در سال 2023 به شرح ذیل است:

طبقه بندی های بین المللی معروفرتبه دانشگاه نیوکاسل در سال 2023
Times Higher Education Ranking28
Complete University Guide23
Guardian University league tables51

البته دانشگاه نیوکاسل اگرچه رتبه خوبی در سطح جهانی دارد، در مقایسه با برخی دانشگاه های انگلستان جایگاه پایین تری به خود اختصاص داده است. چرا که بهترین دانشگاه های انگلستان و جهان عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های انگلستانTHE Ranking 2023
University of Oxford1
University of Cambridge6
Imperial College London11
UCL16
London School of Economics and Political Science27

جایگاه علمی دانشگاه نیوکاسل انگلستان

افتخارات علمی دانشگاه نیوکاسل انگلستان

دانشمندان این دانشگاه مبتکر شیوه های جدید و بحث برانگیزی می باشند، در صورتی که این شیوه ها به تصویب پارلمان انگلستان برسد پایانی بر بیماری های ارثی با منشاء میتوکندریانی می باشد. لازم به ذکر است که دانشگاه نیوکاسل در کنار دو دانشگاه وارویک و کینگز کالج لندن تنها مراکز تحقیقاتی هستند که، مجوزی برای تحقیق و پژوهش در زمینه جنین های دورگه انسانی و حیوانی در کشور انگلستان به دست آورده اند.

آکادمی دانشگاه نیوکاسل تا به امروز موفق شده 2 بار جایزه نوبل افتخاری ملکه انگلستان را به دلیل کیفیت آموزش بالا در این دانشگاه به دست بیاورد. طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال 2013 میلادی، 95% از دانشجویان نیوکاسل بعد از فارغ التحصیلی موفق شدند در کشور انگلستان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلیشان مشغول به کار شوند. در خصوص شرایط تحصیل در این کشور پیشنهاد می نماییم تا مقاله اعزام دانشجو به انگلستان را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان در 2023

همان طور که می دانید هزینه های تحصیل با توجه به انتخاب رشته متفاوت می باشد. اما به طور میانگین در سال 2023 دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه نیوکاسل باید مبلغی بین 12000£ تا 16000£ (پوند) بابت شهریه پرداخت نمایند. باید به این نکته اشاره کرد دانشجویان موفق که دارای شرایط تعیین شده می باشند، می توانند از بورسیه های دانشگاه نیز استفاده نمایند. همچنین متقاضیان می توانند در طول دوره تحصیلی در شغلی مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد.

به طور تقریبی برای زندگی در شهر نیوکاسل بدون در نظر گرفتن اجاره خانه باید ماهانه مبلغ 756£ (پوند) در نظر بگیرید. شاخص هزینه های زندگی در این شهر 67.85 می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور انگلستان پیشنهاد می شود طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان را مطالعه نمایید. جهت دریافت مشاوره های بیشتر می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول درباب دانشگاه نیوکاسل

متقاضیان تحصیل در دانشگاه نیوکاسل سوالات زیر را عنوان می کنند:

  • آیا دانشگاه نیوکاسل برای رشته های مهندسی پیشنهاد می گردد؟ در میان 68 دانشکده مهندسی در کشور انگلستان دانشکده فنی مهندسی نیوکاسل در رتبه هفتم قرار دارد و بلاشک یکی از بهترین ها در رشته کامپیوتر و برق معرفی می شود.
  • چه تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه نیوکاسل در رسیدن بکار موفق بوده اند؟ طبق آماری که در سال 2013 ارائه گردید تقریبا حدود 95% از فارغ التحصیلان این دانشگاه در شغل های مربوط به رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده اند.
  • چه دلایلی باعث محبوبیت دانشگاه نیوکاسل برای دانشجویان خارجی شده است؟ رنکینگ جهانی و سطح علمی بالا، دریافت جوایز نوبل از دانشجویان این دانشگاه و میزان هزینه های مناسب زندگی در شهر نیوکاسل که به عنوان یک شهر دانشجویی نیز شناخته می شود.
  • آیا این دانشگاه شعبه دیگری هم دارد؟ بله اکثر دانشگاه های آمریکایی و انگلیسی در کشورهای دانشجو پذیر شعبات دارند و دانشگاه نیوکاسل نیز در یکی از بهترین کشورهای دنیا یعنی سنگاپور شعبه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *