ویزای تحصیلی

شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی علاقه مند تحصیل در آمریکا مشتاق اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد در سال 2024 می باشند. مسلما دانشگاه هاروارد جزو 3 دانشگاه برتر جهانی است و این برتری در نظام رتبه بندی های جهانی نیز مشهود است. در مورد اخذ پذیرش از دانشگاه هاروارد باید بگوییم که شرایط پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان ایرانی کمی سخت و رقابتی است. چراکه اکثر دانشجویان نخبه از سراسر جهان در تلاش برای اخذ پذیرش از این دانشگاه هستند.

  • آیا برای پذیرش از دانشگاه هاروارد شرکت در آزمون الزامی است؟
  • هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه هاروارد چقدر است؟
  • مهلت درخواست از دانشگاه هاروارد تا چه زمانی است؟
  • امتیازات ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد چیست؟
  • نمره مدرک زبان برای تحصیل در هاروارد باید چقدر باشد؟
  • شرایط ورود به دانشگاه هاروارد برای ایرانیان چیست؟
  • شرایط قبولی در دانشگاه هاروارد چند درصد است؟
  • آیا آزمون ورودی دانشگاه هاروارد سخت است؟

قبولی در آزمون ورودی، ارائه معدل سطح A و مدرک زبان مورد تایید از جمله شرایط سخت پذیرش از این دانشگاه معتبر آمریکایی است. پیشنهاد می شود که برای اطلاع از جزئیات تحصیل در دانشگاه هاروارد حتما ادامه این مقاله را پیگیری نمائید تا از اطلاعات به روز موجود در آن بهره ببرید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در پی ارائه بهترین روش های مهاجرتی منطبق با شرایط هموطنان هستیم.

شرایط دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد که در کمبریج، ماساچوست واقع شده است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایالات متحده است. این یکی از موسسات معتبر لیگ آیوی است و یکی از معتبرترین موسسات در سراسر جهان است. این دانشگاه متشکل از کالج هاروارد، 12 مدرسه عالی و حرفه ای و موسسه هاروارد رادکلیف است. بیش از 31000 دانشجو در هاروارد در برنامه های مختلف ثبت نام می کنند که بیش از 11 درصد از آنها دانشجویان بین المللی هستند.

قبولی در دانشگاه هاروارد

آزمون های استاندارد یکی از عوامل بسیاری هستند که در نظر گرفته شده اند. دستاوردهای داخل و خارج از کلاس درس در طول سال های دبیرستان از جمله فعالیت های فوق برنامه، مشارکت اجتماعی، شغل و مسئولیت های خانوادگی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در نظر گرفته می شود. دانش آموزانی که نمرات آزمون استاندارد را ارائه نمی دهند در روند درخواست خود آسیبی نخواهند دید. متقاضیان بر اساس آنچه ارائه کرده ‌اند در نظر گرفته می‌ شوند و دانش ‌آموزان تشویق می ‌شوند مطالبی را که فکر می ‌کنند دستاوردهای آنها در دبیرستان و وعده‌ هایشان را برای آینده نشان می‌ دهد، ارسال کنند.

درباره دانشگاه هاروارد چه می دانید؟

دانشگاه هاروارد یا Harvard University دانشگاه خصوصی کاملا پژوهشی در کمبریج، ماساچوست با حدود 6800 دانشجوی لیسانس و حدود 14000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. دانشگاهی که از آن بحث می شود یک دانشگاه سابقه دار و بسیار معتبر هم در ایالات متحده و هم در جهان است که در سال 1636 تاسیس شده و به احترام یکی از بنیانگذارنش جان هاروارد به این نام ملقب گردید. به همین دلیل است که قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور آمریکا همین دانشگاه است. خود دانشگاه متشکل از 11 واحد آکادمیک اصلی شامل 10 دانشکده و موسسه تحصیلات پیشرفته رادکلیف به همراه پردیس های مختلف متمرکز در بوستون می باشد. با اصلی ترین امتیاز تحصیل در دانشگاه هاروارد آشنا شوید:

اصلی ترین امتیاز تحصیل در دانشگاه هاروارد

آیا تا به حال می دانستید که فارغ التحصیلان هاروارد شامل 8 رئیس جمهور آمریکا، بیش از 30 رئیس دولت خارجی، 188 میلیاردر در قید حیات، 369 دانشمند بنام و معروف، 160 برنده جایزه نوبل، 18 مدالیست رشته ای و مفاخر دیگر همگی جزء دانشجویان، اساتید و یا محققان این دانشگاه بوده اند. علاوه بر این، دانشجویان و فارغ التحصیلان هاروارد 10 جایزه آکادمی، 48 جایزه پولیزر و 108 مدال المپیک را در جهان از آن خود کرده اند. بنابراین اگر چنانچه این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اید، این یعنی اینکه پای خود را در جای پای بزرگان و مفاخر علمی جهان می گذارید.


شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

بر اساس اطلاعات منبع، 45٪ از دانش آموزان نمرات ACT و 72٪ نمرات SAT ارائه می دهند. آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) و سایر آزمون ها مانند Wonderlic و WISC-III نه الزامی است و نه توصیه می شود. دانشگاه هاروارد اعتباری برای تجارب زندگی یا اعتبار دوگانه ارائه نمی دهد و تکمیل یک برنامه آمادگی برای کالج لازم نیست. با این حال، اعتبارات قرار دادن پیشرفته (AP) پذیرفته می شود. لازم است که معدل و رتبه دبیرستان برای رشته انتخابی بالا باشد. نمرات آزمون پذیرش در نظر گرفته می شود اما الزامی نیست و مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن لازم نیست. سوابق دوره متوسطه الزامی است.

نحوه ورود به دانشگاه هاروارد

یکی از ابهامات و سوالات یک دانشجوی علاقمند به تحصیل در دانشگاه هاروارد نحوه ورود به دانشگاه هاروارد است. این دانشگاه یک دانشگاه رویایی است که بسیاری از دانشجویان برتر در هر کشوری آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند. نحوه ورود به دانشگاه هاروارد ارتباط مستقیمی با شرایط تحصیلی یک دانش آموز در طول دوران تحصیل او و هوش و مدارک آموزشی و تحصیلی اوست. در واقع بالاترین نمره ای که یک دانش آموز می تواند اخذ کنند یعنی رتبه ممتاز و یا معدل بالا در تمام دروس در طی چند سال علاوه بر مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا مقدمات ورود به دانشگاه هاروارد می باشد.

رنکینگ دانشگاه هاروارد آمریکا 2024

اعتبار و پرستیژ تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا بر کسی پوشیده نیست و از قدیم تحصیل در این دانشگاه یک افتخار بزرگی برای افراد محسوب می شد. دلیل این امر هم چیزی نیست به جز شهرت و محبوبیت علمی آکادمیک این دانشگاه در سطح دانشگاه های جهان. بر طبق رنکینگ برترین دانشگاه های جهان (QS) که به تازگی برای سال 2024 نیز منتشر شده است، دانشگاه هاروارد با کسب امتیاز کل 98.3 در رتبه چهارم برترین دانشگاه های جهان و رتبه دوم برترین دانشگاه های آمریکا قرار دارد.

این واقعیت را می توان از طریق نمودار زیر هم مشاهده کرد:

بررسی امتیاز برترین دانشگاه های آمریکا به نقل از QS

اما بر طبق رنکینگ دانشگاهی جهان (Times) دانشگاه هاروارد در رتبه چهارم جهانی قرار دارد. متقابلا نظام رتبه بندی CWUR نیز خود دانشگاه هاروارد را به عنوان اولین دانشگاه برتر جهان می داند که حتی از دانشگاه های استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست نیز امتیاز بالاتری به صورت جدول زیر دارد:

رتبهدانشگاهرتبه ملیکیفیت آموزشیضریب اشتغال فارغ التحصیلانکیفیت دانشکدهعملکرد پژوهشی
1هاروارد111اول1
2MIT2110دوم5
3استنفورد393سوم2

شرایط ورود به دانشگاه هاروارد برای ایرانیان چیست؟

اکنون به بحث اصلی این مقاله یعنی شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه هاروارد می رسیم. متقاضیان می توانند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه تحصیلی دلخواه خود را شامل مدیریت، اقتصاد، حقوق، پزشکی، هنر، علوم انسانی، تاریخ و غیره انتخاب و اقدام به درخواست پذیرش نمایند. اما باید به استحضار برسانیم که پذیرش از دانشگاه هاروارد از نوع عدم توجه به موقعیت مالی متقاضیان یا روش Need-blind admission صورت می گیرد و این مزیت بزرگی برای متقاضیان به حساب می آید.

این روش پذیرش نیز فقط در دانشگاه هاروارد و 4 دانشگاه دیگر آمریکا انجام می شود. اما شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد به این صورت می باشد که اولا متقاضی دوره کارشناسی بایستی از آزمون های پذیرش ایالات متحده یعنی آزمون های SAT یا ACT قبول شود. ثانیا او دارای مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل (GPA) 4.18 یا سطح نمرات A بوده و ثالثا دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی با ارائه نمرات زیر باشد:

مدرک زبان انگلیسیحداقل نمره لازم جهت پذیرش هاروارد
آزمون TOEFL100 در تافل iBT
آزمون IELTS از نوع آکادمیک7.0
آزمون پیرسون زبان انگلیسی آکادمیک (PTEA)70

بنابراین متقاضیان بایستی درباره شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد توجه نمایند که آنها جهت اخذ پذیرش سریع و آسان ابتداء بایستی 3 شرط فوق یعنی GPA بالا، مدرک زبان و قبولی در آزمون پذیرش دانشگاهی تهیه کنند. با توجه به این شرایط می توان انتظار داشت که فرآیند درخواست پذیرش آسان و ساده ای پیش روی متقاضیان قرار دارد.

شرایط پذیرش از دانشگاه هاروارد آمریکا

شرایط و مدارک جهت پذیرش از دانشگاه هاروارد

قبل از پرداختن به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه مذکور لازم است ابتداء متقاضیان مهلت پذیرش سال تحصیلی 2024-2024 را چک کنند. با توجه به اعلام خود دانشگاه مهلت ثبت نام جهت پذیرش از این دانشگاه آمریکایی در 1 نوامبر و 1 ژانویه می باشد. در ادامه متقاضیان بایستی با مراجعه به وب سایت فرم درخواست مشترک را تکمیل کرده و به همراه مدارک ضروری زیر به وب سایت دانشگاه به نشانی ارسال نمایند:

  • فرم درخواست پذیرش یا فرم مشترک
  • پاسخ به سوالات کالج هاروارد در فرم درخواست مشترک
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش به مبلغ 75$ (دلار آمریکا)
  • نمرات قبولی در آزمون های SAT یا ACT
  • 2 آزمون رشته ای SAT (توصیه شده، به جز در مورد تنگنای مالی)
  • AP یا نتایج آزمون های دیگر (اختیاری)
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات همراه
  • 2 توصیه نامه یا گزارش از معلم
  • گزارش میان ترم (پس از اخذ نمرات ترم اول)
  • گزارش نهایی مدرسه (فقط برای دانشجویان پذیرفته)

شرایط ورود به دانشگاه هاروارد

افرادی که قصد دارند در دانشگاه هاروارد تحصیل کنند، باید شرایط ورود به دانشگاه هاروارد را به دقت طی کنند و انتظارات دانشگاه برای اعطای پذیرش را فراهم آورند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه هاروارد طی دهه گذشته همواره یکی از 5 دانشگاه برتر جهان بوده و به همین دلیل است که برای تحصیل در این دانشگاه باید رزومه ای بسیار قوی در اختیار داشت چراکه بهترین های جهان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند.

فرایند ورود به دانشگاه هاروارد را می توان به شرح زیر بیان کرد:

پروسه دریافت پذیرش از دانشگاه هاروارد

بورسیه دانشگاه هاروارد

باید در نظر داشت که دانشگاه هاروارد یکی از ثروتمندترین دانشگاه های جهان است و از همین رو کمک هزینه های بسیار زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. هزینه های مربوط به تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف، متفاوت از یکدیگر است و از همین رو است که دانشجویان پیش از پذیرش باید به این موضوع توجه داشته باشند. در حال حاضر در برخی از رشته های تحصیلی، دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند ضمن این که باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به درآمد سرپرست خانوار تعیین می شود و این مسئله می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ برای فرد باشد.

دانشگاه هاروارد بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی زیادی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می توانند از این امکان استفاده کنند. بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا امکان دریافت بورسیه داناگشاه هاروارد را دارند یا خیر. در پاسخ به این افراد باید چنین بیان کرد که شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هاروارد برای دانشجویان مختلف، متفاوت است و باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد اما دانشجویان در مقطع دکترا شانس نزدیک به 100% برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه هاروارد شوند در صورت داشتن تمکن مالی شانس بسیار خوبی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور را هم دارند. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر برای 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • پرداخت هزینه سفارت و ارائه رسید آن
    • ویزای تحصیلی کوتاه مدت (کم تر از 3 ماه): 100$ (دلار آمریکا)
    • ویزای تحصیلی بلند مدت (بیشتر از 3 ماه): 200$ (دلار آمریکا)
  • بیمه معتبر در آمریکا
  • نامه پذیرش قطعی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • تهیه محل اقامت در آمریکا و ارائه اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ 15000$ (دلار آمریکا) برای پرداخت هزینه های زندگی یا ارائه نامه دریافت بورسیه تحصیلی

ملاحظات مالی جهت پذیرش از دانشگاه هاروارد

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه هاروارد نیازمند پرداخت شهریه هستند. اما دانشگاه هاروارد به کلیه دانشجویان بدون توجه به موقعیت و توان مالی خانواده آنها بورسیه نیاز محور اعطاء می کند. معمولا هزینه تحصیلی دانشجویانی که از این برنامه بهره می گیرند سالانه عددی در حدود 12000$ (دلار آمریکا) می باشد. در واقع متوسط گرانت امسال بیش از 53000$ (دلار آمریکا) می باشد. اما متوسط شهریه خالص دانشجویان بدون بورس این دانشگاه امسال حدود 54269$ (دلار آمریکا) می باشد. میانگین هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه هم بالای 20000$ (دلار آمریکا) است.

در جدول زیر می توان با انواع هزینه های تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا 2024 آشنا شد:

هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا 2024- 2023
شهریه سالیانه$54269
خدمات سلامت$1408
اجاره خانه$12424
خدمات دانشجویی$3399
هزینه فعالیت های دانشجویی$200
هزینه خورد و خوراک$7950
کل هزینه$7950

شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی هاروارد

پذیرش در دانشکده پزشکی هاروارد (HMS) بدون شک با توجه به محیط بسیار رقابتی و اعتبار جهانی آن یک چالش بزرگ است. با این حال، با داشتن یک رویکرد استراتژیک و آگاهانه، آرزوهای شما می توانند به واقعیت تبدیل شوند. نرخ پذیرش 3.7٪ از دانشکده پزشکی هاروارد با درک کلیدهای دریافت پذیرش از اهمیت کمتری برخوردار می شود. دانشکده پزشکی هاروارد مسیرهای آموزشی متمایز را ارائه می دهد که آرزوها و علایق متنوع دانشجویان پزشکی را برآورده می کند. در حالی که لیست ثابتی از دوره های مورد نیاز وجود ندارد، HMS از متقاضیان انتظار دارد که یک پایه قوی در علوم و علوم انسانی را تکمیل کرده باشند، و یک پیشینه علمی کامل را به نمایش بگذارند. متقاضیان موفق معمولاً دارای مدرک کارشناسی از یک موسسه معتبر هستند و در دوره های آموزشی چالش برانگیز سرآمد هستند.

چگونه در دانشگاه هاروارد قبول شویم؟

نرخ پذیرش دانشگاه هاروارد 4% است که به این معنی است که از 100 دانشجوی متقاضی برای هاروارد تنها 4 نفر پذیرفته می شوند. بدین ترتیب، هاروارد به یکی از رقابتی ترین لیگ های آیوی برای ورود به آن تبدیل می شود. مشخصات کلی آکادمیک خوب یکی از عوامل اصلی است که به شما در رقابت برای هاروارد کمک می کند. به یاد داشته باشید که سطح رقابت برای هاروارد بسیار بالا است، بنابراین، قرار گرفتن در بین دانشجویان برتر کلاس خود قطعا شانس شما را افزایش می دهد. بسیاری از مدارس در هاروارد حداقل معدل را مشخص می کنند. اگرچه خیلی زیاد نیست، اما واجد شرایط اولیه است که بدون آن درخواست شما پذیرفته نمی شود.

برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای F1 یا همان ویزای تحصیلی آمریکا جهت تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال 2024 حتما از مطالب سایت که توسط کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، بهره گیرید.

سوالاتی درباب شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

اما اکنون زمان پاسخ به سوالات متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در دانشگاه هاروارد می باشد:

  • آیا تحصیل در دانشگاه هاروارد رایگان است؟ خیر. دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی کاملا پژوهشی ایوی لیگ در کمبریج، ماساچوست می باشد که از دانشجویان خود شهریه سالانه اخذ می کند.
  • آزمون لازم برای پذیرش از دانشگاه هاروارد چیست؟ آزمون های ورودی دانشگاه های آمریکا SAT یا ACT یکی از پیش شرط های پذیرش از این دانشگاه است.
  • نمره تافل و آیلتس برای قبولی از دانشگاه هاروارد باید چقدر باشد؟ نمره آیلتس 7.0 و تافل 100
  • هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه هاروارد چقدر می باشد؟ هزینه درخواست پذیرش از این دانشگاه معتبر آمریکایی به مبلغ 75$ (دلار) می باشد.
  • میزان بورسیه اعطایی دانشگاه هاروارد به دانشجویان خارجی و داخلی چقدر است؟ میانگین گرانت اعطایی به دانشجویان این دانشگاه امسال بیش از 53000$ (دلار) می باشد.
  • پروسه اعزام دانشجو به آمریکا در این دانشگاه چقدر زمان لازم دارد؟ به طور قطع نمی توان در این رابطه صحبت کرد ولی معمولا کمتر از 12 ماه زمان برای این کار لازم است.
4.2/5 - (31 امتیاز)

470 دیدگاه برای “شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

  1. TINA گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من اگر مدال طلای جهانی المپیاد زیست شناسی رو داشته باشم و معدلم ۲۰ باشه و نمره خوبی در آیلتس داشته باشم و مستقیما دانشگاه رو از هاروارد شروع کنم( اصلا ایران دانشگاه نرم) ، امکان پذیرشم در دانشگاه هاروارد در رشته پزشکی هست ؟ ،اگر امکانش کم هستش چه مدارک هایی دیگری نیاز هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله امکانش هست. شما از طریق همون مدارکی که دارید (دیپلم و ریز نمراتش، مدارک علمی خارج از مدرسه، مدرک زبان، پاسپورت، عکس و چند مدرک دیگه) باید اول در یک رشته علوم پایه پذیرش بگیرید، بعد از اون می تونید برای تحصیل پزشکی اقدام کنید که باید قبلش هم در آزمون ورودی شرکت کنید

  2. S گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم با معدل 20 دیپلم تجربی و رتبه 1 کنکور تجربی ، تافل 100 و آیلس 9 میشه مثلا دوسه سالو پزشکی با نمرهای بالا توی دانشگاه تهران خوند و بعد از اون اپلای کرد برای دانشگاه هاروارد( پزشکی)؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر!
      شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا متفاوت هست. افراد اول باید در یکی از رشته های علوم پایه تحصیل کنند، بعد از 2 سال باید در آزمون MCAT که برای پزشکی در آمریکا هست شرکت کنند و از ابتدا شروع کنند برای تحصیل پزشکی در آمریکا

  3. Op08 گفت:

    سلام وقت بخیر بنده تمام سه سال راهنمایی و دبیرستان رو 20شدم بدون 19 و دانشجو دانشگاه تهران هستم مدال طلا المپیاد جهانی زیست و فیزیک رو دارم رزومه خوبی هست؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله رزومه خوبی دارید و می تونید امید داشته باشید به دریافت پذیرش

  4. کبری باقری نژاد گفت:

    سلام من ۳۰٪سهمیه دارم میتونم بورسیه بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چه سهمیه ای؟

  5. پانیذ گفت:

    سلام من 13سالم هست و توی تیزهوشان درس میخونمو یک سال جهشی خوندم و معدل هفتمم هم19.43شدم ولی دارم جبران میکنم و دارم در المپیاد های هندسه و زیستو بقیشون شرکت میکنم ایا این ها رزومه محسوب میشن برای من؟یا اگر نه میشه بگید در چه مسابقاتی و…باید شرکت کنم که از جانب رزومه خیالم راحت باشه؟و اطمینان داشته باشم که با این رزومه و معدل های 20میتونم بورسیه بگیرم؟درچه ارزمون هایی باید شرکت کنم؟من میخوام برم رشته ی پزشکی و دندون پزشکی در رابظه با این درچه ازمون هایی باید شرکت کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر می خواین وارد رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد یا هر دانشگاه آمریکایی دیگه بشید، باید اول علوم پایه بخونید. رشته ای مثل زیست شناسی مثلا می تونه به شما کمک کنه که وارد این رشته بشید. بعد از این که مدرک گرفتید، می تونید آزمون MCAT بدید در آمریکا و وارد رشته پزشکی بشید.
      توی دانشگاه هاروارد بورسیه های زیادی هست ولی کسی نمی تونه تضمین کنه که شما حتما بورسیه می شید.

  6. ابراهیم ملک زاده گفت:

    سلام من سال یازدهم رشته ریاضی فیزیکیم متاسفانه نهایی های سه تا از تخصصی ها پارسالم را بد دادم اما پاسم خواستم بگم اگه من امسال و سال بعد را خیلی عالی یعنی تخصصی هام رو بیست بدم کافیه برای دانشگاه هاروراد یا باید ترمیم معدل کنم دهم رو؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول از همه بستگی به رشته ای داره که می خواین اقدام کنید.
      دوم این که دانشگاه هاروارد معمولا متقاضیانی که فقط مدرک تحصیلی دارند رو قبول نمی کنه. شما باید یا یک تخصص مرتبط با رشته داشته باشید، یا المپیادها رو نمره بیارید یا مثلا رتبه های بالای کنکور در ایران بشید که بتونید از اون مدارک اضافه استفاده کنید

  7. زهرا گفت:

    سلام یه سوال داشتم نمیدونم درسته یا غلط ،سوال اینه با ارشد مجدد در رشته شیمی در دانشگاه تاپ آمریکا ، میشه بعد از مدتی از رشته شیمی به رشته پزشکی تغییر رشته داد ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مدرک خودتون رو از آمریکا گرفته باشید میشه

  8. ناشناس گفت:

    سلام. ارشد مدیریت بازرگانی دارم. رتبه ی ۵ ارشد بودم.ایلتس ۷. معدل 18.90 از دانشگاه تهران . شانس پذیرش در دکترای هاروارد رو دارم ؟ دیگران میگن شانست صفره و رزومت خیلی سطح پایینه برای هاروارد.

    1. امیر جلالی گفت:

      شما در صورتی که بتونید مقالات ISI بنویسید می تونید شانس داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که صرفا داشنشگاه هاروارد نیست که برای این رشته مناسب هست

  9. فاطمه گفت:

    سلام ترو خدا جواب بدین من الان ارشد حسابداری دارم ولی میخوام برای مقطع ارشد مجدد دانشگاه هاروارد رشته اقتصاد اقدام کنم لطفا دقیق مراحلشو بگین که مختص اقتصاد باید چه کار هایی انجام بدم و این که ازمون خاصی باید بدم ؟ و یه سوال دیگه این که ایا چون لیسانس و ارشد من حسابداری بود برای ارشد اقتصاد مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید با اساتید خودتون در ایران صبحت کنید (بهتر هست کسانی باشند که عضو هیئت علمی هستند و اگر رزومه ای دارن بهتر هست اون ها رو انتخاب کنید.) اون ها باید برای شما یک توصیه نامه بنویسن
      بعد باید رزومه خودتون رو در قالب یک فرم مورد تایید دانشگاه بنویسید
      مدارک مورد نیاز دانشگاه همگی توی سایت رشته هست. در نظر داشته باشید که باید اعلام کنید که لیسانس دارید و نباید بگید که یک بار ارشد گرفتید

  10. Fatemeh گفت:

    سلام ببخشید معنی من الان تمام انرژی ام رو برای این ۳ سال بزارم تا بتونم ۱۸ سالگی شانس بیشتری برای رفتن داشته باشم این درست تره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که توانایی مالی کافی دارید، می تونید اقدام کنید که دبیرستان رو توی مدرسه های آمریکا یا کانادا تحصیل کنید که شانس خودتون رو بیشتر کنید.
      با این حال، اگر تمکن مالی کمی دارید و نمی تونید هزینه های تحصیل خوتون رو پرداخت کنید، بهتر این هست که برای حداقل مدرک کارشناسی یک کشور ارزون رو انتخاب کنید

      1. Fatemeh گفت:

        بحث من در رابطه با دوره ی دبیرستان نیست موضوع من در رابطه با بعد دبیرستان و دوره بعد ۱۸ سالگی هست که بعضی از دانشگاه های علمی بزرگ جهان از رتبه برتر ها یا کسانی که در المپیاد طلا میگیرن دعوت نامه میفرستن مثل مریم میرزاخانی که بعد مسابقات المپیاد ریاضی تونست بره دانشگاه آمریکا و تمام تحصیلات ۱۲ ساله اش در ایران بود

        1. امیر جلالی گفت:

          شرایط خانم میرزا خانی متفاوت بود
          ایشون در ایران کارشناسی خودشون رو دریافت کردند. با چندین مدال المپیاد و جهانی و یک رزومه خیلی خاص تونستن برای دانشگاه هاروارد اقدام کنند و پذیرش بگیرن.
          اگر در خودتون می بینید که بتونید مدال طلای المپیادها رو به دست بیارید، به این دانشگاه ها امید داشته باشید.
          دانشگاه هاروارد در بسیاری از رشته ها، رتبه یک جهان رو داره. یعنی شما باید جز 10-15 نفر برتر جهان باشید که پذیرش بگیرید.

  11. Fatemeh گفت:

    سلام میشه بگین که اگر یک شخص برای پزشکی از خود کنکور بره هاروارد بهتره یا پزشکی عمومی رو بخونه و بره کدوم به صرفه تره و هم برای بورسیه اش ؟ آیا در پزشکی عمومی هم از افتخارات دبیرستان مانند المپیادها میشه بهره گرفت و بورسیه شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر از ابتدا برید خیلی بهتر هست برای شما

      1. Fatemeh گفت:

        ببخشید میشه بگین از چه لحاظ های بهتره ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          شما زمانی که قصد دارید دوره پزشکی رو مطالعه کنید مدرکی دریافت می کنید که در همون کشور فقط اعتبار داره. اگر بخواهید کشور دیگه ای کار کنید، اون مدرک دیگه ارزش کلیش رو نداره. شما مجبور می شید که معادلسازی کنید. ضمن این که شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا به طور کلی متفاوت هست و شما نمی تونید مستقیم بعد از دبیرستان وارد دانشگاه های پزشکی بشید.
          برای همین توصیه می شه کسانی که می خوان برای کار پزشکی به یک کشور خارجی مهاجرت کنند، از همون روز اول برای تحصیل در همون کشور اقدام کنند.
          دانشگاه هاروارد هم دوره های زیادی برای بورسیه داره و می تونید از اون ها استفاده کنید. حتی اگر بورسیه نشید، می تونید از وام استفاده کنید

          1. Fatemeh گفت:

            لطفا هر کاری که برای شانس بیشتر در بورسیه و پذیرش در هاروارد هست رو بگین و البته من دهم هستم و هر کاری که تا سه سال آینده باید انجام بدن رو بگین

          2. امیر جلالی گفت:

            شما اول باید یک پذیرش رشته های عمومی بگیرید
            توی این دوره شما باید یک مدرک بگیرید و بعد آزمون پزشکی بدید. برای بورسیه شدن هرچی معدل و نمره آزمون ورودی شما بیشتر باشه، شانستون هم بیشتر میشه

          3. Fatemeh گفت:

            منظورتون از پذیرش رشته عمومی و گرفتن یه مدرک چیه و منظورتون از آزمون پزشکی همون کنکوره ؟

          4. امیر جلالی گفت:

            رشته های علوم پایه هست که باید قبل از پذیرش پزشکی حتما بخونید و مدرک بگیرید. در آمریکا و کانادا این قانون هست. رشته هایی که به صورت غیر محسوس به پزشکی مرتبط می شن
            کنکور که نمی شه بهش گفت. آزمون MCAT که در آمریکا و کانادا برگزار می شه. شما نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارد.
            مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا رو حتما مطالعه کنید

          5. Fatemeh گفت:

            این ازمونMCAT قبل ۱۸ سالگی هست یا بعدش و همچنین منظورتون از اینکه نیازی به شرکت در کنکور ایران رو نداریم چیه و رشته های غیر محسوس که به پزشکی مرتبط هستند شامل چیا هست.؟

          6. امیر جلالی گفت:

            نه آزمون ارتباطی به کنکور نداره اصلا
            علوم پایه مثل زیست شناسی و رشته های مشابه
            این رو باید در دانشگاه بخونید به عنوان یک لیسانس

  12. هستی گفت:

    سلام من امسال میرم پایه دهم در رشته ریاضی فیزیک ، راهنمایی رو با ۱۹/۹۶ تموم کردم و میخوام در المپیاد ریاضی شرکت کنم ، خیلی دوست دارم بتونم دانشگاه رو در هاروارد شروع کنم یعنی در همون هجده سالگی بتونم مهاجرت کنم ، چه کارهایی میتونم انجام بدم که این شانس رو داشته باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هر کاری که می تونید برای تقویت رزومه خودتون انجام بدید.
      ثبت اختراع، معدل بالا، نمره زبان بالا، دوره های خارج از مدرسه برای رشته ای که دوست دارید و غیره

  13. ملیکا گفت:

    سلام وقت بخیر برای رشته هنرهای نمایشی باید چه رزومه ای داشته باشی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رزومه خاصی نیاز ندارید اما تجربه های مرتبط با هنرهای نمایشی می تونه به شما کمک کنه تا شانس بیشتری داشته باشید

  14. نسیم گفت:

    سلام ، ببخشید مدرک آنلاین برنامه نویسی از خود سایت دانشگاه هاروارد توی رزومه برای پذیرش تاثیری داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بخواهید در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر پذیرش بگیرید بله

  15. نیلوفر گفت:

    درود وقتتون بخیر
    من الان ۱۳ سالم هست و تازه هفتم رو تموم کردم با معدل ۱۹.۹۵ میخواستم بدونم رتبه کنکور تاثیری رو ورود به هاروارد رو داره؟ و اینکه من از الان تا کنکور چه کارهایی انجام بدم باعث بالا رفتن شانس من در پذیرش این دانشگاه میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید با همین روال ادامه تحصیل بدید
      بهتر هست که کلاس های اضافه و مدارک مرتبط به رشته تحصیلی که دوست دارید دسترسی پیدا کنید.
      امتیاز کنکور می تونه کمک کنه ولی اصلا نیازی به بودنش نیست

  16. نازنین گفت:

    سلام و وقت بخیر، من معدل کل دیپلمم 16/92 شده(بنا به دلایلی) و هنوز دانشگاه نرفتم، از اونجایی که احتمالا روزی برای پذیرش (مقاطع بالا نه الان) میخوام اقدام کنم میپرسم: معدل دبیرستان روی پروسه پذیرش برای کارشناسی و… تاثیر داره؟ چون میخوام ببینم الان ترمیمش کنم یا مهم نیست و وقتم رو بذارم روی روزومه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر در مقطع کارشناسی بتونید معدل بالا، رزومه کاری خوب، مقالات علمی، ثبت اختراع و عواملی از این دست داشته باشید، می تونید اون کمبود رو رفع کنید

  17. ایدا گفت:

    سلان من کلاس هشتم هستم معدل کلاس هفتم هر دو نوبت ۲۰ومعدل هشتم نوبت اول ۱۹و۹۳و نوبت دوم هم بالای ۱۹و۹۰ و حدود ۹سال در رشته ی ورزشی ووشو کار می‌کردم و یک مدال مقام اول در کشوری و حدود ۱۰تا مقام اول در استان رو دارم میخواستم بدونم میتونم توی رزومه ام ازش استفاده کنم برای رشته ی ریاضی ؟و میشه بگید برای اینکه رزومهمون شانس بالایی داشته باشه باید چیکار کنیم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ووشو ربطی به ریاضی نداره
      در حقیقت شما اگر می خواین شانس بیشتری داشته باشید باید توی مسابقات خاص مربوط به رشته ریاضی شرکت کنید

    2. مریم گفت:

      سلام خسته نباشید من کلاس یازدعم هستم و دارم یه رشته کاردانش رو میخونم اما علاقه به تجربی دارم میخاستم بدونم اگه بتونم دانشگاه تهران رو قبول شم بهم بورسیه هاروارد رو میدن؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        هیچ تضمینی وجود نداره که شما بتونید بورسیه دریافت کنید.
        با این حال، بورسیه های بسیار زیادی در دانشگاه هاروارد وجود داره. یکی از این بورسیه ها برای افرادی هست که تمکن مالی کافی ندارند

    3. De گفت:

      اول اینکه هاروارد دانشگاهه
      و حداقل باید ۱۸ سالت بشه و اینجوری مثل انتخاب رشته های دبیرستان نیست که بگی (میخوام ریاضی بخونم) 😐
      دوما کل ایرانی هایی که تا حالا تو هاروارد درس خوندن ۱۰۰ نفر هم نمیشه
      سوما توی راهنمایی خیلیا معدلشون بیسته، مهم دبیرستانه
      بتونی نمره ها رو بیست نگه داری حسابه
      من خودم راهنمایی رو هر سه پایه معدلم ۲۰ بود، رفتم دبیرستان معدلم اومد ۱۷ شد 😐 تازه اونم با کلی تلاش

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        رشته ریاضی محض هم در دانشگاه هاروارد ارائه می شه و مشکلی نیست.
        ایشون هم ممکن هست نفر 101 باشه.

      2. هستی گفت:

        ولی هیچ وقت هیچ چیز امکان ناپذیر نیست برای ما آدمایی که تونستیم به فضا سفر کنیم ، اصلا حتی اگه تا حالا یه ایرانی هم نتوانسته باشه بره هاروارد ، من میشم نفر اول و تمام تلاشمو میکنم چون برای منه انسان هیچ چیزی غیر ممکن نیست

        1. امیر جلالی گفت:

          هرگز به خاطر ملیت کسی از تحصیل در دانشگاه هاروارد منع نمیشه

  18. A گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    شانسش چقده ک با مدرک دانشگاه آزاد بورسیه هاروارد گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تنها ملاک دانشگاه نیست. دانشگاه آزاد هم شعبه های زیادی داره.
      معدل
      مقالات
      اختراعات و بسیاری از موارد دیگه باید توی این مسیر بررسی بشه

      1. سارا گفت:

        سلام من دهم رشته انسانی هستم تمام پایه راهنمایی معدلم ۲۰ بوده ولی معدل دهمم اونقدر خوب نبوده بالای ۱۸ هستم اگر یازدهم و دوازدهم نمره بالایی بگیرم و مدرک زبان هم کامل بشه امکانش هست بتونم دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرم؟؟
        بسکتبالیست هم هستم و مقام دارم میتونم در رشته تربيت بدني شرکت کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          اینکه در این زمینه فعالیت دارید هم یک امتیاز به حساب میاد اما باید در نظر داشته باشید که همه دوست دارن توی این رشته پذیرش بگیرند.
          بهترین های جهان توی این رشته دنبال پذیرش هستند. شما باید مزایای اضافه تری داشته باشید که بتونید پذیرش نهایی رو دریافت کنید

  19. مریم گفت:

    سلام اگر کسی با سن 18 و با معدل کل 18.5 تجربی و مدرک ایلتس 8 و داشتن چندین مدرک برنامه نویسی میتونه برای رشته داروسازی اقدام کنه؟ ایا شانسی برای قبولی وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برنامه نویسی ارتباطی با داروسازی نداره. باید بین مدارک همخوانی وجود داشته باشه
      برای داروسازی باید آزمون مرتبط هم شرکت کنید

      1. S گفت:

        سلام وقتتون به خیر. من دیپلم انسانی دارم، برای پذیرش در رشته فیزیک هاروارد، راهی هست؟ با توجه به اینکه رشته دبیرستانم متفاوته.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          نمره فیزیک در دبیرستان در روند پذیرش شما موثر خواهد بود و با توجه به این که شما اون رو ندارید، قطعا در این زمینه شکست می خورید

          1. S گفت:

            این شرط برای باقی دانشگاه ها هم هست؟
            حتی اگر کارشناسی این رشته رو در ایران گذرونده باشم و بخوام برای کارشناسی ارشدش اقدام کنم

          2. امیر جلالی گفت:

            بله اکثر دانشگاه های جهان شرط رو دارن.
            توی سایت دانشگاه می تونید تشریف بررید و این مورد رو مطالعه کنید.
            برای ارشد متفاوت هست. در ایران اگر کارشناسی رو بگیرید، می تونید برای ارشد اقدام کنید

      2. Keyvan گفت:

        سلام وقت بخیر. میخواستم بدانم با این رزومه ای که دارم میتونم در دانشگاه هاروارد به صورت فول فاند برای phd. بگیرم؟ ممنون.
        1.)رتبه اول استانی در آزمون علمی دروس ( دبیرستان)
        2.)معدل 20 در کارشناسی در دانشگاه صنعتی بیرجند
        3.) دارای 4 مقاله ISI q1 و 5 مقاله ISI q2 در کارشناسی
        4.) دارای 2 مقاله ISI Q1 در ارشد
        5.) معدل 19.96 در ارشد دانشگاه صنعتی شریف
        6.) دارای 5 توصیه نامه از اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند
        7.) دارای 4 توصیه نامه از اساتید دانشگاه صنعتی شریف
        8.) قبولی در مرحله اول المپیاد کامپیوتر دانشجویی
        9.) رتبه 1 کشوری در آزمون سراسری ارشد مهندسی کامپیوتر
        10.) رتبه 1 کشوری در آزمون سراسری ارشد علوم کامپیوتر
        11.) رتبه 1 کشوری در آزمون سراسری ارشد IT
        12.) تالیف 5 کتاب علمی و درسی
        13.) ترجمه 2 کتاب خارجه دانشگاهی.
        14.)ایلتس نمره 8.5
        15.) تافل نمره 110
        16.) دارای 4مدرک بین المللی برنامه نویسی
        17.) شرکت در 2 کنفرانس خارجی بين المللي.
        18.) دارای سهمیه استعداد های درخشان ( شاگرد اولی) در کارشناسی
        19.) ثبت اختراع در رابطه با منابع طبیعی و زیستی
        20.) آزمون GRE با نمره 320
        21.) آزمون PTE با نمره خوب
        22.) مدال طلای ICPC استانی.
        23.) گواهینامه شرکت در دوره ی کارآموزی دانشگاه کالیفرنیا برکلی.
        24.)دارای CV خوب.
        25.) دارای انگیزه نامه
        26.) بالاترین معدل در دانشگاه در مقطع کارشناسی.
        27.) سابقه 2 سال تدریس پاره‌ وقت در دانشگاه در مقطع کارشناسی
        28.) دارای مدال نقره دومیدانی استانی
        29.) عضویت در بنیاد علمی نخبگان
        30.) دارای پروژه های متعدد برنامه نویسی
        31.) گواهینامه شرکت در دوره کارآموزی شرکت ماکروسافت
        32.) گواهینامه شرکت در موسسه ی علم و فناوری اتریش
        33.) مدیر ارشد شرکت نرم افزار تهران

        با تشکر

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما با این رزومه می تونید شانستون رو امتحان کنید برای مقطع دکتری

  20. z گفت:

    سلام.کسی ک تیزهوشانیه و قبلا مقاله های زیست‌پزشکیش توی کنگره اروپا و امریکا پذیرفته شده(از نظر رزومه) و زبانش خیلی خوب هست و قطعا میتونه نمره ایلتس و بگیره و معدل هاشم بالای نوزده و نود صدم هست توی تیزهوشان و مدال جهانی المپیاد زیستم داره احتمال چند درصد قبول میشه تو هاروارد؟ امیدوار باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه به طور کلی به شما قول بده که توی این دانشگاه پذیرش می شید یا نه حتی اگر معدلتون 20 کامل باشه.
      دانشگاه هاروارد یا دانشگاه های مشابه اون، بهترین رزومه های تحصیلی رو از سراسر جهان دریافت می کنند. این مسئله به این بستگی داره که اولا چه رشته ای رو برای تحصیل انتخاب می کنید و دوم این که افرادی که به عنوان رقیب شما رزومه ارسال می کنند، چه شرایطی دارند. با این حال افرادی که مقاله خارج از مدرسه داشته باشند، شانس بهتری نسبت به بقیه دارن

  21. D.who گفت:

    سلام وقت بخیر ، با دیپلم تجربی ، میشه برای رشته های ریاضی ( با داشتن رزومه و شرایط و غیره ) شانس پذیرش داشت ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر رشته تحصیلی (در دانشگاه) دارای پیش نیازهای خاص خودش هست. اگر اون دروس رو در دبیرستان پاس کرده باشید، می تونید اقدام کنید در غیر این صورت غیر

    2. Sahar گفت:

      سلام.ارشد دانشگاه تهران معماری دارم میخوام برای دکترا اقدام کنم با معدل ۱۹ و حدود ۹ مقاله بین الملی وپروانه های نظام مهندسی وخیلی مدارک نرم افزاری میخواستم بدونم چقدر میتونه کمک کنه برای پذیرش و اینکه شرایط سنی ملاک نیست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در مقطع دکترا، سن کمترین اهمیت رو پیدا می کنه و مسائلی دیگه ای مطرح هست.
        نکته منفی سن زمانی در نظر گرفته می شه که شما از زمان فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا الان در حوزه های غیر مرتبط کار کرده باشید یا کار نکرده باشید.
        قطعا هر امتیاز اضافه تر از محیط دانشگاه برای شما یک امتیاز حساب می شه

  22. رویا عباسی گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه شرایط گرفتن دیپلم آمریکایی رو دارم بنظرتون داشتن دیپلم آمریکایی شانسمو برای قبولی هاروارد بیشتر میکنه یا فرقی نداره؟ و اینکه برای قبولی در هاروارد معدل هر سه سال دبیرستان تاثیر داره یا فقط دیپلم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونه شانس رو بیشتر کنه ولی اینطور نیست که صرفا همون یک فاکتور باشه، بسیاری از آمریکایی ها هم شانسی برای پذیرش گرفتن از این دانشگاه رو ندارند.
      شما باید معدل 3 سال دبیرستانتون بالا باشه، اگر ثبت اختراع دارید، رزومه اضافه دارید، دوره ای دیدید یا چیزی هم ضمیمه کنید که بتونید پذیرش بگیرید

  23. ناشناس گفت:

    سلام ، من یه سوال داشتم ازتون. من کلاس نهمم و معدل هفتم 19/75 ، هشتم 20 ، نهم 19/5 نوبت اول شده. تا کلاس دوازدهم دیپلم زبان میگیرم و اگر آیلتس 7 بگیرم ، برای رشته پزشکی چقدر شانس دارم و اینکه می‌خوام در آزمون SAT هم شرکت کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با دیپلم زبان نمی تونید وارد بشید
      باید حتما دیپلم تجربی داشته باشید. همچنین باید آزمون MCAT بدید
      شرایط کلی تحصیل پزشکی در آمریکا رو مطالعه کنید

      1. وفا گفت:

        منظور ایشون اینه که در کنار دیپلم تجربی مدرک زبان هم بگیرند.
        فکر می کنم خیلی واضح باشه.

        1. امیر جلالی گفت:

          گویا شما اطلاع ندارید که نمیشه دو تا دیپلم گرفت

  24. مهدیس گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله خوبتون
    در اینجا صرفا شرایط پذیرش و احتمالات بورسیه ( که فقط کمک کننده هست برای هزینه کل ) برای مقطع کارشناسی توضیح داده شد .
    برای کسانی مثل من که در حال تحصیل دوره کارشناسی در ایران هستند و قصد گرفتن پذیرش برای ارشد رو دارن
    امکان فول فاند شدن هست ؟ و معدل مورد نیاز این چهار سال چه قدر باید باشه ؟ ( جدا از باقی موارد روزمه مثل مقاله ها و نمره آیلتس)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در دانشگاهی مثل هاروارد، کل رزومه شما سنجیده میشه. حتی با معدل بالا هم ممکن هست فرد بخاطر نداشتن فعالیت خارج از دانشگاه امتیازی نداشته باشه و بالعکس.
      حتی به رشته تحصیلی هم وابسته هست. به طور کلی در رابطه با این دانشگاه ها هیچ کفی رو نمی شه متصور شد

  25. Mahsa گفت:

    سلام وقت بخیر
    شروع کلاسای دانشگاه هاروارد از چ ساعتی تا چه ساعتیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از ساعت 9 صبح تا 4:30 شروع کلاس ها هست که هر کلاس به طور عمومی 75 دقیقه هست زمانش

  26. آرام گفت:

    سلام
    من نمره ۱۰ آیلتس رو دارم و همینطور ۱۰۰تافل رشته دبیرستانیم تئاتر هست و تمام نمراتم ۲۰هست میخواستم بدونم من شرایط قبولی در رشته تئاتر دانشگاه هاروارد رو دارم؟ و من میتونم بورسیه بشم؟ همینطور ۲دوتا کتاب زبان انگلیسی رو ترجمه کردم و یه کتاب داستان به زبان انگلیسی چاپ کردم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بالاترین نمره آیلتس 9 هست. شما شاید از آزمون دیگه ای 10 گرفتید. آزمون تافل هم از 120 هست دوست عزیز
      یک همچین رزومه ای شاید شانس خوبی داشته باشه

  27. mahya گفت:

    سلام برای کتاب ترجمه شده باید از زبان فارسی ب انگلیسی ترجمه بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر بالعکس

  28. اتنا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من دانش آموز پایه دوازدهم انسانی هستم .معدل سال دهمم ۱۹،۵ و یازدهم ۱۹،۳۲ و دوازدهم نوبت اول ۱۹،۷۵ هستش و مدرک زبان انگلیسی هم دارم و یه کتاب خیلی ساده هم چاپ کردم ایا شانس قبولی دارم ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ کس نمی تونه بگه شما شانس دارید یا ندارید.
      تنها مسئله ای که وجود داره این هست که باید مدارکتون رو درست در اختیار دانشگاه قرار بدید.
      با این حال، شما از نظر کلی شرایط اولیه رو در اختیار دارید و می تونید شانستون رو امتحان کنید

      1. هدیه گفت:

        برای کسانی ک دیپلم سابق رو دارن ایا اراعه مدرک پیش دانشگاهی واجبه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله باید 12 سال مدرک دبیرستانی رو داشته باشید

  29. سارینا گفت:

    سلام ببخشید اگر میشه جوابم را بدین
    من برای تقویت رزومه که میگید پقیقا مثل چی باید باشه
    اینکه اگه در فردوسی کارشناسی بخونیم بعد برای ارشد به هاروارد بریم راحت تره یا اینکه کلا از اول پانشگاه بریم اونجا و اینکه برای بورسیه دقیقا چیکار باید بکنیم
    اگر مدرک دیپلمم کانادایی یا امریکایی باشه امکان بورسیه گرفتن از اونجا هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نگرانی اولتون نباید گرفتن بورسیه باشه. شما اول باید به دریافت پذیرش از دانشگاه فکر کنید.
      دانشگاه هاروارد در بسیاری از رشته های تحصیلی، رتبه 1-10 جهان رو در اختیار داره و قطعا شما هم به این مسئله آگاهی دارید. نکته مهم در این رابطه این هست که شما باید با افرادی که در سراسر جهان تقاضا دارن در این دانشگاه تحصیل کنند رقابت کنید.
      مدارکی مثل ثبت اختراع، نمره زبان بالاتر از متوسط و خواسته دانشگاه، معدل نزدیک به 20، مقالات علمی منتشر شده، کتاب ترجمه شده و غیره همگی می تونه در روند دریافت پذیرش شما موثر باشه و باعث بشه بهتر از بقیه دیده بشید.
      برای گرفتن بورسیه هم همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده، دانشجوها می تونن بسته به شرایط مالی و علمی که دارن، بورسیه دریافت کنند که هزینه هاشون کاهش پیدا کنه

  30. ستاره گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس بیوتکنولوژی دارم و در حال حاظر دانشجوی ارشد ژنتیکم از دانشگاه غیر انتفاعی
    یک کتاب ترجمه شده و یک کتاب تالیفی و چندین مقاله ی ژورنالی و کنگره ای بین المللی دارم
    توصیه نامه و انگیزه نامه ی قوی دارم از اساتید با ایندکس خیلی بالا و TA هم دارم.
    دوره های مختلف مرتبط با رشته ام رو گذروندم و مدرک قابل ترجمه دارم ازشون و به زبان برنامه نویسی R در رشته ی خودم مسلطم و چندین مقاله ی بیوانفورماتیکی در این حیطه دارم کار میکنم
    دیپلم زبان آکادمیک دارم و دارم برای آیلز میخونم و میدونم که میتونم 8 به بالا بگیرم.
    و در حال حاظر به تالیف چند مقاله ی ISI مشغولم و منتور یک گروه پژوهشی نیز هستم
    آیا با توجه به اینکه مقالات و حوزه ی فعالیت پژوهشی ام مرتبط با حیطه ی نوروساینس هست
    شانس قبولی در مقطع دکتری نوروساینس از این دانشگاه رو دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول از همه خدمتتون عرض کنم که ما مشاوره تحصیلی نیستیم ولی من توضیحات رو خدمت شما ارائه می کنم تا بتونید مسیر رو پیدا کنید.
      اولین نکته که باید بهش توجه داشته باشید، این هست که باید مطمئن بشید که مدرک شما (به دلیل غیر انتفاعی بودن) مورد تایید دانشگاه هست.
      در مرحله دوم، برای این که بتونید در یک رشته تحصیل کنید، باید تعداد واحدهای مشخصی از اون رو مطالعه کرده باشید. حالا باید بررسی کنید که آیا تشابه های کافی برای رشته های ژنتیک و بیوتکنولوژی با رشته نوروساینس وجود داره یا خیر. این که آیا شما می تونید یک انگیزه نامه مناسب برای تحصیل در این رشته بنویسید و این که سطح پروپوزالی که به دانشگاه ارائه می کنید چطور هست.
      سایت دانشگاه و صفحه اختصاصی رشته بهترین کمک رو به شما می کنن

  31. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید معدل کل دیپلم من ۱۷/۹۹ شد و الان دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم باتوجه با اینکه معدلم پائینه برای پذیرش در پزشکی هاروارد چطوری باید روزمه برای خودم ایجاد کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه این شانس رو ندارید که با این معدل پذیرش پزشکی بگیرید. با این حال باید از بیرون مقاله های علمی داشته باشید یا شرایط این چنینی. البته در نظر داشته باشید که شما مستقیم نمی تونید وارد دوره پزشکی آمریکا بشید. باید حتما یک دوره علوم پایه رو بخونید
      شما می تونید در یک دانشگاه متوسط یا خوب آمریکایی مدرک علوم پایه رو بگیرید و بعد اقدام کنید برای پزشکی در هاروارد

  32. Amir.s گفت:

    سلام خسته نباشید من دوست داشتم برای بورسیه اقدام کنم اگر هاروارد نشد برای سیدنی درخواست میدم
    معدل های هفتم ۱۹.۸۶ هشتم ۱۹.۵۰ و نهم ۱۹.۳۶ و نوبت اول دهم ۱۸ شد که دروس تخصصی همه بالا بود
    روزمه خوبی دارم به طوری که تو تابستان امسال دو تا از مقاله های پزشکی تموم میکنم زبان هم اوضاعش خوبه و میتونم تو آزمون آیلتس نمره قبولی رو بیارم به نظرتون کی اقدام کنم و چطوری و چه چیز های دیگه میتونم به روزمه اضافه کنم به ۵ زبان هم تقریبا مسلط هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا زمانی که مدرک دیپلمتون رو دریافت نکردید نمی تونید اقدامی داشته باشید.
      رزومه خودتون رو توی این دو سال باقی مونده تقویت کنید تا بتونید به این خواسته خودتون برسید.

  33. هانیه گفت:

    با سلام امکان تحصیل در رشته طراحی لباس در این دانشگاه وجود داره ؟ و حقوق این رشته در امریکا چقدر است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته هم ارائه میشه و رتبه 3 جهان رو هم داره. برای رسیدن به اون باید رزومه خیلی خیلی قوی داشته باشید.
      متوسط درآمدی برای این رشته نیست و هر کس بسته به توانمندی های خودش می تونه پذیرش بگیره

  34. Alireza گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    پایه دهم هستم رشته تجربی معدل نهمم پایین بود 17,5 اما امسال که دهم هست معدل نوبت اولم کع 19,5 و نوبت دوم سالم سعی میکنم در همون حد باشه
    طبق تحقیقی که کردم خوندم که برای تحصیل در خارج از کشور باید قبل از 18سالگی خارج شد از کشور و به همین دلیل دروس دهم رو دارم تموم میکنم که یازدهم رو شروع کنم و جهش بزنم
    میخواستم ببینم اگه تو حالت عادی بخونم میتونم توی آزمون شرکت کنم و برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یکی از شروطی که شما برای دریافت پذیرش خواهید داشت، 18 سال کامل هست. البته افرادی که شرایط خاص هم داشته باشند، پذیرش می شن و مشکلی از این بابت برای شما پیش نمیاد.
      تمرکز رو بر روی تقویت رزومه بذارید و اگر می تونید خارج از محیط مدرسه هم برای خودتون رزومه ایجاد کنید به ویژه در زمینه آموزش های اضافه و حتی ثبت اختراعات

  35. ارکان جوانمردی گفت:

    سلام من رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد با معدل 18.93 و آیلتس 6.5 میتونیم برای بورسیه دانشگاه اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اول باید دنبال این باشید که رزومه تحصیلی و کاری خودتون رو به بهترین شکل ترسیم کنید تا بتونید پذیرش بگیرید.
      زمانی که پذیرش گرفتید با استفاده از شرایط مالی یا علمی این شانس رو دارید که بورسیه هم بگیرید. ولی مبلغ اون مشخص نیست

  36. Sara گفت:

    سلام خسته نباشید من معدل کل دیپلمم 19و26 هست و دهم 19و60 و یازدهم 19و84 و دوازدهمم 18و80 هست مدرک فوریت پزشیکی هم دارم مدرک نقاشی و همینطور برای ایلتس اقدام کردم البته مدرک دیپلم چت زبان هم دارم در حال حاضر هم توی رشته میکروبیلوزی درس میخونم امکان اینکه برم هست؟ اصلا بهش فکر کنم یا نه به نظرتون همینجا ادامه بدم وکارشناسی ارشدم رو دانشگاه تهران برم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر از ما بپرسید، توصیه می کنیم که حتما شانستون رو امتحان کنید.
      معدل شما خوب هست ولی مسئله ای که برای همه مخفی هست، رقیبانی هست که همراه شما اقدام می کنند برای دریافت پذیرش از دانشگاه. شانستون رو امتحان کنید اما توصیه دوم این هست که فقط تمرکز رو روی هاروارد نذارید و دانشگاه های دیگه آمریکایی رو هم در نظر داشته باشید تا شانس خودتون رو افزایش بدید

  37. ناشناس گفت:

    سلام من یازدهم هستم . رشته ریاضی و فیزیک هستم . معدل هفتم ۲۰ . …. معدل هشتم ۱۸.۷۰ معدل نهم ۱۹ …. معدل دهم ۱۸.۷۰ آیا میتونم قبول شم ؟ لطفا لطفا جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل تحصیلی شما خوب هست اما این که بتونید قبول بشید یا نه به عوامل زیادی بستگی داره.
      کسی خبر نداره که رقبای شما توی اون رشته چه شرایطی دارند. امتحان ورودی هم برگزار میشه که باید توی اون هم نمره بالا بیارید.
      مدرک زبان هم تاثیر زیادی داره

  38. Asal گفت:

    سلام ببخشید رده سنی برای درخواست دادن توی دانشگاه هاروارد به چه صورت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر قانونی محدودیتی وجود نداره

  39. amir گفت:

    درود به شما عزیزان بنده کلاس 11 هستم و درس میخونم ….من در کلاس هفتم معدل 16.75 هشتم 18.15 نهم 19 دهم 15 11 که الان هستم 19 و من در رشته انسانی تحصیل میکنم آیا میتونم تو دانشگاه هاروارد درس بخونننننم ؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل شما خیلی بالا نیست. باید در این رابطه در نظر داشته باشید که بهترین های جهان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند. شما می تونید درخواست خودتون رو ثبت کنید اما تضمینی برای رسیدن به این خواسته نیست.

  40. الناز گفت:

    مرسی بابت توضیحات کامل و جامع تون🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

  41. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با این شرایط امکان پذیرش در هاروارد هست ACT ۳۶ آیلتس ۸.۵ جی پی ای A مثبت ریز نمرات همه ای و ای مثبت مسلط به زبان اسپانیایی و دارای مدرک گیتار و چند افتخارات در این زمینه و زمینه های دیگر و رتبه کنکور دو رقمی شانسی هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شانس هست ولی اولا رشته تحصیلی شما، شرایط سنی و مواردی از این دست هم موثر هست. با همه این اوصاف، مهم ترین نکته، رقبای شما هست که هیچ کس از محتوای درخواستشون خبری نداره

  42. علیرضا گفت:

    سلام من رتبه کنکورم ۱۷۴ شده
    در دانشگاه امیر کبیر مهندسی کامپیوتر می خونم،ایلتسم هم ۸ هست
    ایا شانسی وجود داره که بتونم قبول شم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید و شانس خوبی هم دارید ولی در نظر داشته باشید که رقبای شما بسیار مهم هستند.
      دانشگاه MIT شرایط بهتری داره در این رشته

  43. Reza گفت:

    سلام اگه ACT رو نمره کامل بگیریم و آیلتس رو ۹ و GPA ای مثبت باشه ریز نمرات هم خوب باشه امکان پذیرش هست در دانشگاه هاروارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه به صورت قطعی اعلام کنه که با فلان شرایط، قطعا میشه پذیرش دریافت کرد از هاروارد. این دانشگاه توی اکثر رشته های تحصیلی جز 20 دانشگاه برتر جهان هست و رقابت برای دریافت پذیرش بسیار سنگین. همه چیز وابسته به کیفیت رزومه سایر شرکت کننده ها داره

  44. نگین گفت:

    سلام .این ک گفتید معدل ۳ سال آخر برای بورسیه مهمه یعنی باید از چند ب بالا بشه معدل ۳ سال؟ و میانترم و ترم اول ها هم مهمه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه بگه چه عددی لازم دارید چون به عوامل مختلفی مثل رشته تحصیلی و سایر رقبا بستگی داره که عامل دوم که تاثیرگذارتر هم هست، فعلا برای همه مجهول هست

  45. محبوبه میر گفت:

    سلام ، شرایط سنی مهمه بدای هاروارد در دوره ی کارشناسی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هم برای دانشگاه مهم هست و هم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

  46. فرزانه گفت:

    سلام. ازمون ورودی دانشگاه (برای کارشناسی) شامل چه مواردی میشه؟ منابعشون کجا پیدا میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به رشته شما داره. باید وارد سایت دانشگاه بشید و از طریق سایت دانشگاه ببینید که شرایط پذیرش در رشته شما چگونه هست

  47. Z گفت:

    سلام وقت بخیر ، در مقطع کارشناسی هم میشه از دانشگاه هاروارد بورس گرفت ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه ولی هرچی سطح تحصیل شما بالاتر باشه، شانس دریافت بورسیه و مبلغش بیشتر میشه

  48. سمیرا گفت:

    سلام واسه رشته وکالت هم میشه بورسیه دریافت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دانشگاه هاروارد به دلیل وضعیت مالی بسیار خوبی که داره، امکان دریافت بورسیه در همه رشته ها رو فراهم کرده

  49. Sara گفت:

    سلام ببخشید از طریق مقاله نویسی هم میشه بورسیه هاروارد رو گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این مقالات علمی می تونه رزومه شما رو قوی تر کنه و در نتیجه شانس دریافت بورسیه برای شما بیشتر می شه

      1. فرزانه گفت:

        برای رزومه و دریافت بورسیه کامل، قبولی در المپیاد دانشجویی مهمتره یا مقاله و پروپوزال نویسی؟

        1. امیر جلالی گفت:

          برای مقطع کارشناسی، المپیادها می تونن ارزش بیشتری داشته باشند.
          در رابطه با شرایط دریافت بورسیه هم باید سایت دانشگاه رو بررسی کنید چون دارای جزئیات بسیار زیادی هست

  50. معصومه.ب گفت:

    سلام.وقتتون بخیر
    معدل برای کارشناسی ارشد برای ازمون ورودی باید چند باشه؟ و اینکه برای ارشد هم اون دوتا آزمون هم باید بدیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روی کاغذ شما محدودیتی در رابطه با معدل ندارید و اکثر رشته ها معدل 15 کفایت می کنه ولی در عمل رقابت اونقدر بالا هست که با معدلی این چنینی شانس به حداقل می رسه.
      در مقطع کارشناسی ارشد، هر رشته و گرایش تحصیلی شرایط خاص خودش رو داره که باید در سایت دانشگاه مطالعه بشه

  51. Shaden گفت:

    سلام، ببخشید وقتی میخوایم برای اپلای در هاروارد اقدام کنیم باید رشته ای که میخوایم در اون تحصیل کنیم رو از قبل مشخص کنیم یا بعد از قبول شدن انتخاب میکنیم که چه رشته ای بخونیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید اول رشته رو در نظر بگیرید و بعد مدارک رو با توجه به اون رشته و خواست گروه آموزشی تهیه و ارسال کنید

  52. نیکا گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    برای ورود به دانشگاه هاروارد با رتبه تک رقمی بعد از کنکور میشه اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه اقدام کرد ولی شانس پذیرش شما در این دانشگاه در نهایت وابسته به رقبایی هست که دارید

  53. مشکات گفت:

    ایا بعد از دادن علوم پایه در رشته پزشکی میشود بورسیه دانشگاه های معتبر رو گرفت؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو داره.
      شما از دانشگاه های تراز اول مثل هاروارد اگر پذیرش بگیرید، شانس بورسیه گرفتنتون هم بالا هست ولی زمانی که دانشگاه شما قدرتمند نباشه، شانس دریافت بورسیه هم به همون نسبت کم میشه

      1. مشکات گفت:

        نه منظورم اینه که میشه داخل دانشگاه ایران چند ترم رو خوند و بعد برای ادامه تحصیل بورسیه هاروارد رو گرفت برای رشته پزشکی؟

        1. امیر جلالی گفت:

          خیر
          شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا متفاوت هست از ایران و شما ابتدا باید کارشناسی علوم پایه در این کشور دریافت کنید

  54. amir گفت:

    سلام من معدل پایه هفتمم 17.5 هشتمم 17.6ونهم 20 بود ایا میتونم وارد این دانشگاه بشم ایا امکان داره که در رشته تاریخ تحصیل کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل شما در سال های دهم، یازدهم و دوازدهم مهم هست

      1. amir گفت:

        عذر خواهی میکنم یعنی که معدل هفتم و هشتم و نهم مهم نیست فقط یازده و دوازدهم مه هست ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          بله برای تحصیل در ممقطع کارشناسی، 3 سال آخر دبیرستان مهم هست.

  55. Sna گفت:

    سلام
    من دانش آموز پایه دهم رشته انسانی ام برای حقوق لازمه که چه مدارکی رو بجز مدرک زبان ارائه بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      70 گرایش مختلف برای تحصیل در رشته حقوق در این دانشگاه وجود داره و به همین دلیل نمی شه به راحتی مهاجرت به آمریکا از این طریق رو به تحصیل رشته حقوق محدود کرد.

  56. Fatemeh گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من الان کاردانی رشته نرم افزار رو میخونم در دانشگاه الزهرا ترم اولم برای کارشناسی با رتبه خوب وارد شریف بشم برای لیسانس چ مزایایی باید داشته باشم تا وارد هاروارد بشم؟ منتها من معدل دیپلمم شد ۱۷.۱ چون دهم و یازدهم عملکرد خوبی نداشتم و به بعد شروع کردم به خوندن و نمرات بالایی دارم اگه نمره کاردانی و کارشناسیم جزو برترین ها باشه نمره دیپلمم رو نادیده میگیرند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که صحبت از هاروارد میشه، باید در سطح بین المللی بهترین عملکرد رو داشته باشید.
      هر ترم تحصیلی شما با رقبای سخت جهانی روبرو هستید به ویژه وقتی که صحبت از رشته ای مانند کامپیوتر در میون باشد.
      برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، بهتر هست چندین دانشگاه رو مد نظر داشته باشید تا بتونید در نهایت پذیرش دریافت کنید.

  57. تیارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میشه بگین برای رشته انسانی GRE لازمه یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دقیقا بفرمایید چه رشته ای قصد دارید تحصیل کنید

  58. Pa گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید با طلای داخلی یا جهانی المپیاد میشه در هاروارد بورسیه کامل گرفت؟ و اینکه میشه با طلا تو دو رشته در هاروارد تحصیل کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این مسئله می تونه شانس شما برای پذیرش گرفتن رو به صورت قابل توجهی افزایش بده

  59. Pouryam0 گفت:

    درود ، سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
    من دیپلم مکانیک خودرو در دبیرستان فنی حرفه ایی رو دارم
    و من از ۱۶سالگی کدنویس سایت و نوعی در حوزه هک و امنیت تخصص دارم وعضوی از آمازون هستم،من میتونم در دانشگاه هاروارد درس بخونم با بورسیه یا ب چ صورت
    ممنون ک وقت گذاشتی!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به اطلاعاتی که ارائه کردید نمی تونیم هیچ راهنمایی به شما داشته باشیم.
      شرایط سنی، معدل و عوامل دیگه ای هم دخیل هستند در این رابطه.
      ولی به طور کلی دانشگاه بورسیه های زیادی رو در نظر داره که توی متن مقاله بهشون اشاره شده ولی هیچ کس نمی تونه با قاطعیت در این باره صحبت کنه.
      شرایط پذیرش هم به همین صورت هست

  60. Amir گفت:

    با درود فراوان آیا امکان تحصیل در رشته تاریخ و باستان شناسی در این دانشگاه هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله این امکان برای شما وجود داره

  61. xw12 گفت:

    سلام من رشته انیمیشن دانشگاه شریعتی تهران قبول شدم میتونم برای کارشناسی ارشد یا دکتری بورسیه هاروارد بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد بورسیه های مختلفی داره که بعضی از اون ها به دلایل مالی پرداخت میشه.
      بورسیه ها از 800$ (دلار) هست تا بورسیه کامل
      بسته به شرایط مختلف به دانشجوها پرداخت میشه

  62. bita گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم حسابداری فنی حرفه ای گرفتم و توی رشته حسابداری هم لیسانس گرفتم ولی الان میخوام دوباره دیپلم تجربی بگیرم و نمره ایلتسم 8شد و اگه نمرات دیپلم تجربیم بالا باشه ایا میتونم توی ازمون برای پزشکی هاروارد شرکت کنم حتی اگه بورسیه نگیرم و با هزینه شخصی وارد بشم و اینکه ایا شرایط شرکت در این ازمون برای ایران وجود داره در حال حاضر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با توجه به این که می فرمایید یک لیسانس از قبل دارید، بهتر هست شرایط سنی خودتون برای تحصیل پزشکی در آمریکا رو مورد سنجش قرار بدید

  63. فریما گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اگه سطح علمی بالا و روزمه خیلی خوبی داشته باشیم و تو ی دانشگاه عالی مثل دانشگاه شریف درس بخونیم
    و بتونیم برای کارشناسی ارشد به هاوارد بورسه بشیم
    هزینش چجوریه
    یعنی هرچقدر هم که سطح مون بالا باشه
    بازم باید هزینه خیلی زیادی پرداخت کنیم
    یا مثلا یکم از هزینه رو خودشون تامین میکنن
    کلا شرایط هزینش برای ی فردی که دعوتنامه گرفته و بورسیه شده چجوریه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در این دانشگاه دریافت پذیرش داشته باشید.
      بورسیه به عوامل مختلفی بستگی داره که قسمت عمده ای از اون در همین مقاله تشریح شده. هیچ کس نمی تونه به شما بگه قطعا بورسیه می شید یا اصلا بورسیه نمی شید

      1. مهدی گفت:

        آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه هاروارد است.
        مثلا ترکیه ۵۰۰۰ بورس سالیانه برای دانشجویان جهانی میدهد. و تمام مصارف از قبیل بلیت طیاره، بیمه، خوابگاه، غذا و دانشگاه رایگان را میدهد.
        آیا همچنین امکانی از دانشگاه هاروارد و یا دانشگاه دیگری در امریکا میرود یا خیر

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          دانشگاه هاروارد شرایط مختلفی برای بورسیه تحصیلی داره. از بورسیه های 1000$ (دلار) تا رایگان شدن شهریه رو شامل میشه.
          در نظر داشته باشید که مقطع تحصیلی، رزومه کاری، تحصیلی و حتی اختراعات شما تاثیرگذار خواهد بود.
          برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا هم به این بورسیه یا نشان دادن تمکن مالی حتما نیاز خواهید داشت

  64. حسین گفت:

    سلام خواستم بپرسم که اگر چند سال از دوره تحصیل پزشکی عمومی رو در دانشگاه معتبر کشور گذرانده باشیم میتونیم با معادل سازی شانسی در قبولی این دانشگاه و ادامه تحصیل در اون رو داشته باشیم و آیا امکان بورسیه برای شرایط ما هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید رزومه بالایی داشته باشید. غیر ممکن نیست اما ساده هم نیست.
      برای بورسیه هم باید گفت که دانشگاه بورسیه های مختلفی رو در اختیار دانشجوها قرار می ده و بورسیه گرفتن از این دانشگاه به عوامل مختلفی بستگی داره

  65. Qasemnejad گفت:

    با درود فراوان آیا امکان این وجود داره که شخصی برای رشته مغزو اعصاب بجای شش سال فقط توی دوسال با برنامه ریزی درست مطالعه درست تموم کنه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر. شما محدودیت های انتخاب واحد دارید و نمی تونید این مسیر رو به راحتی طی کنید

  66. فاطمه گفت:

    سلام میشه رشته ریاضی و فیزیک رو باهم در دانشگاه هاروارد خوند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نمی شه دو رشته رو به صورت همزمان خوند

  67. باران گفت:

    سلام
    ایا میشه در دانشگاه هاروارد همزمان دو رشته رو باهم خوند یا سه رشته؟ سه رشته مرتبط بهم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر

  68. محمد گفت:

    سلام نمره کنکور لحاظ میشه برای قبولی در دانشگاه هاروارد؟
    یه چیز دیگه هم که می‌خوام بگم اینه که من از دبستان تا الان نمره های خوبی نداشتم حتی امسال هم چند درس افتادم دارم شهریور امتحان میدم و معدل پایینی دارم ولی از این به بعد می‌خوام خودمو درست کنم به نظرتون شانسی دارم باید چکار کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هاروارد یکی از 10 دانشگاه برتر جهان هست و توی همه رشته ها رزومه های قوی دریافت می کنه. شما مگر این که کارشناسی رو کامل دریافت کنید و معدل خیلی بالا داشته باشید

  69. Ali گفت:

    سلام من سال یازدهم رشته مکانیک کاردانش هستم و می‌خوام دیپلم کاردانش بگیرم بعد دانشگاه تجربی بخونم به نظر شما میشه ؟؟؟
    یه سوال دیگه هم داشتم ، من که کاردانش میخونم دبیرستان رو ، بعد دیگه اگه خواستم برم دانشگاه هاروارد نمیتونم ، ولی اگه کنکور تجربی دادم و قبول شدم میتونم برم دانشگاه هاروارد ؟، اگه میشه باید رتبه کنکور چند باشه ؟
    ممنون میشم به سوالاتی جواب بدین 🌹

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید در مدرسه تجربی خونده باشید تا بتونید وارد این رشته ها بشید

  70. G گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر از دانشگاه تهران یا شهید بهشتی بخواهیم برای گرفتن پذیرش برای گذراندن دوره ی تخصص در دانشگاه هاروارد اقدام کنیم
    نیازی به نمره ی آزمون sat یا … هست ؟
    دقیقا چه مدارکی لازم است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مقصود شما مقطع کارشناسی هست بله باید این مدرک رو داشته باشید

  71. شمیم گفت:

    من معدل هر دو سال دبیرستانم۲۰ هست و امسال هم دوازدهم هستم مدرک زبانم هم نمره بالایی دارم و میخوام پزشکی دانشگاه هاروارد درس بخونم چطوری می تونم پذیرش بگیرم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام زمانی که دیپلم خودتون رو دریافت کردید، باید وارد سایت دانشگاه بشید و از قسمت پذیرش، مدارک ترجمه شده خودتون مطابق خواست دانشگاه رو ارائه بدید. قبل از این که بتونید وارد دانشگاه بشید، باید آزمون MCAT بدید

  72. Sevda گفت:

    سلام و خسته نباشید،هدف اصلی بنده تحصیل در رشته کامپیوتر به صورت حرفه ای هست من سال دهم رشته ریاضی رو با معدل بالای ۱۹ گذروندم اما فکر میکنم اینکه از فنی حرفه و هنرستان از این سن شروع به یادگیری تو زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی کنم بهتره،میشه بهم بگید آیا کسی که از فنی حرفه ای درخواست میده شانس قبولی قابل توجهی داره؟ و همچنین از پس سطح دروس تخصصی داخل این دانشگاه برمیاد؟ کدوم راه بهتره؟کسب تجربه بیشتر در رشته یا کسب مدرک دانشگاهی و صرفا دانش تئوری

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم برای این که بتونید در رشته کامپیوتر پذیرش دریافت کنید، در رشته ریاضی به ادامه تحصیل مشغول بشید.
      هیچ تضمینی برای پذیرش گرفتن از دانشگاه هاروارد برای کسی وجود نداره. این دانشگاه یکی از ده دانشگاه برتر جهان برای تحصیل توی این رشته هست و حجم بسیار بالایی از تقاضا رو دریافت می کنه به همین دلیل هیچ کس نمی تونه برای تحصیل توی این دانشگاه مطمئن باشه. پس شما هم بهتره به سایر دانشگاه های آمریکا یا کشورهای دیگه جهان هم فکر کنید

  73. Amir گفت:

    سلام من من امیر هستم من سال هفتم نمره 16.5 گرفتم و خیلی ضربه خوردم و تصمیم گرفتم درسم رو خوب بگیرم و سال هشتم و نهم 20 گرفتم و در تیزهوشان درس خوندم در سال های دهم یازدهم و دوازدهم هم 20 اوردم و کنکور رتبه کشوری تجربی گرفتم 200 میتونم وارد این داشنگاه شم ازمون ایلس هم میخوام بدم فقط میتونم وارد دانشگاه شم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ ضمانتی برای این که بتونید در این دانشگاه تحصیل کنید وجود نداره به این دلیل که کسی از رقبای شما با خبر نیست. در صورتی که چنین شرایطی دارید، می تونید اقدام کنید و شانس خودتون رو امتحان کنید

  74. ناشناس گفت:

    سلام و وقت بخیر اگر کسی معدل دهم و یازدهمش تقریبا 19 باشه ولی دوازدهمش 12 باشه ودوباره ترمیم معدل داده باشه و 12رو کرده باشه 20 و رتبه 72 کشوری رو کسب کرده باشه و نمره زبان 9/1از 10 رو کسب کرده باشه اگه درخواست بده پذیرش میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همه می تونن درخواست پذیرش بدن ولی رقابت توی این کشور بالاست و نمیشه قطعی گفت که فرد می تونه پذیرش بگیره

  75. سینا گفت:

    سلام می خواستم بدونم که با مدرک لیسانس دانشگاه ازاد تهران جنوب یا تهران مرکز می تونم برای بورسیه اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه نیست. شما باید معدل بالا داشته باشید، ثبت اختراع و مقالات علمی بین المللی داشته باشید تا شانس بالایی برای رسیدن به موفقیت توی این زمینه داشته باشید

  76. Nooshin گفت:

    آیا مدرک دانشگاهی bachelor در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه بارسلونا مورد قبول دانشگاه هاروارد هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه بارسلونا یکی از دانشگاه های خوب اسپانیا است و مورد تایید هست

  77. Arash گفت:

    درود به شما و سایت خوبتون بنده اسمم آرش هست
    بنده در سه سال دبیرستان نمرات خیلی خوبی داشتم در سال اول 17.5 در سال دوم 19.5 در سال سوم 19.5 و در سال چهارم 19.8 و در سال های پنجم و ششم 19.4 دادم ” و آیلتس 9 دارم هم جنرال و هم آکادمیک و چند روز دیگه جواب کنکورم داره میاد و مطمعن هستم رتبه خوبی رو گرفتم
    میخواستم بدونم آیا بعد اومدن جواب کنکور میتونم درخواست کنم و ترم اول رو از اونجا شروع کنم ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید . 🤍

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام آرش عزیز
      دیروز به طور کامل در این باره صحبت کردیم
      اگر سوال بیشتری دارید، با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  78. فاطمه گفت:

    سلام من معدل کلاس دهمم 19.46 اومد یازدهمم بالای نوزده اگه دوازدهم هم بالای نوزده بیاد و نمره تافلمم همون چیزی باشه که میخان میتونم برای دانشگاه درخواست بفرستم که از ترم اول همونجا شروع کنم یا نه؟
    اگرم نمیشه چه موقع باید اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما به محض این که درستون توی دبیرستان تمام شد، می تونید اقدام کنید و مشکلی از این بابت نیست

  79. Arash گفت:

    درود دوباره
    یادم رفت که یه چیز رو یادم رفت بگم من امسال تازه کنکور دادم و جوابش چند روز دیگه میاد و مطمعن هستم نمره خوبی میگرم .
    خواستم بگم آیا میشه با نمره کنکور رفت دانشگاه هاروارد و اینجا نموند ؟ منظورم این هست که از اول برم اونجا بخونم امکان داره ؟ مشخصات هم که گفتم اون بالا ایلس 9 هم دارم .
    امکان پذیره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در نظر داشته باشید که آزمون ورودی توی این دانشگاه برگزار می شه و شما باید توی این آزمون هم نمره قبولی به دست بیارید

      1. Arash گفت:

        یعنی بعد از دادن کنکور میشه رفت اما باید اونجا ازمون ورودی بدم ؟
        یعنی میتونم بعد از دادن کنکور به اونا رزومه تحصیلیم رو بفرستم منظوری نمره اون 6 سال تحصیل دبیرستان و ایلتس و باید ازمون ( Act یا Sat) دیگه درسته ؟ یعنی نیازی نیست چند سال تو ایران بخونم برم میتونم همینطوری رزومه بفرستم ؟ اما مشکلی که من دارم این هست که دیپلم ندارم !
        توی پایین هم گفتم من میخوام پزشکی بخونم مغز و اعصاب و اولین دانشگاه مد نظرم( امیر کبیر ) بود که دیپلم بگیرم و بعد رزومه بفرستم
        اما الان این تصمیمو گرفتم

        1. امیر جلالی گفت:

          ببینید تحصیل پزشکی در آمریکا متفاوت از ایران هست.
          شما اول باید دیپلم 12 ساله رو بگیرید،
          بعد از اون اقدام کنید برای تحصیل در یک رشته علوم پایه در آمریکا، وقتی لیسانس گرفتید، می تونید اقدام کنید برای پزشکی
          توصیه می کنم مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا رو مطالعه کنید

          1. Arash گفت:

            دیپلم دوازده ساله یعنی چی ؟ چجوری باید دوازده سال دیپلم داشته باشم ؟

          2. امیر جلالی گفت:

            یعنی از سال اول دبستان تا سال دوازدهم رو با موفقیت پشت سر گذاشته باشید

          3. Arash گفت:

            درود دوباره من و ببخشید من نفهمیدم منظورتون چی بود چون گفتید دیپلم دوازده ساله من فک کردم میگید باید دیپلمم حداقل دوازده ساله باید باشه 12 سال طول بکشه 😂😅
            من دیپلم دوازده ساله دارم و بالای 19 هست
            من همه چیز دارم بجز مدرک Sat , Act رو ندارم

          4. امیر جلالی گفت:

            برای این که اون مدارک رو داشته باشید، باید توی آزمون ها ثبت نام کنید

  80. Amir گفت:

    سلام من در هر 5 تا کلاس از راهننمایی نمره بالای 19 دادم و امسالم کنکور دادم و ایلس 8 جنرال و اکادمیک دارم
    اگر نمره کنکورک اومد میتونم کلا برم اونجا یعنی بعد کنکور برم کلا اونجا درس بخونم ؟دیگه اینجا نمونم مطمعن هستم نمره کنکورم خوبه فقط میخوام بدونم امکان پذیر هستش بعد کنکور رفت کلا اونجل درس رو خوند ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید آزمون ورودی رو شرکت کنید و در صورتی که قبول شدید می تونید اقدام کنید
      بهتره صرفا به دانشگاه هاروارد فکر نکنید تا شانس بالاتری برای رفتن داشته باشید

  81. Arash گفت:

    با سلام من اسمم آرش هست من سه سال دبیرستان به ترتیب 17.5 هشتم 19.5 نهم 19.5 دهم 19.8 یازدهم و دوازدهم هم 19.4 دادم و ایلتس 9 دارم وهم اکادمیک و هم جنرال من رتبه هام رو از هفتم بالا بردم
    میخواستم بدون از دانشگاه امیر کبیر امکان پذیرش به هاروارد هست از رشته پزشکی من نمره های خوبی داشتم اما متاسفانه پول مورد نیاز رو ندارم برای پذیرش باید چیکار کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رزومه خوبی دارید، اگر بتونید پذیرش بگیرید می تونید درخواست بورسیه کنید یا این که وام دانشجویی دریافت کنید.
      در غیر این صورت بهتره کشورهای دیگه رو برای تحصیل خودتون انتخاب کنید

      1. Arash گفت:

        درود اگه بورسیه بگرم چقدر هزینه کم میشه ؟
        و وام دانشجویی بگیرم چقدر کم میشه هزینه ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی به این داره که چقدر بودجه در اختیار شما قرار می گیره و نمی شه به طور قطع در این رابطه صحبت کرد

  82. بهار گفت:

    سلام حسته نباشبد من معدل دهمم ۱۹،۴۷ شد یازدهم و دوازدهم بالای ۱۹،۵ از مدرسه فرهنگ )نمونه دولتی) و آیلتس ۷ دارم میخوام برای ارشد یا phd رشته ی آموزش (فرهنگیان) بورسیه هاروارد بشم بنظرتون میتونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما معدل خوبی دارید، ولی برای مقطع ارشد یا دکترا عواملی مثل دانشگاه محل تحصیل، رزومه، انگیزه نامه و معرفی نامه ای که استادتون می نویسه از اهمیت بالایی برخوردار هست.

  83. نرگس گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم برای پرستاری به پزشکی هاروارد آیا محدودیت سنی وجود دارد؟ ‌ و بعد از گذراندن طرح اجباری می‌توانیم اقدام کنیم یا تاثیری ندارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روی کاغذ محدودیتی نیست ولی دانشگاه ابتدا اولویت رو با کسانی می ذاره که سن کمتری دارند

  84. ‌st گفت:

    سلام
    دوتا سوال داشتم اول میشه از دانشگاه مثلا شریف وارد هاروارد شد و اینکه حتما اپل باید اقامت امریکا داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه ورود پیدا کرد به شرط داشتن رزومه عالی در طول دوره تحصیل

  85. ....گفت گفت:

    با عرض سلام
    با وجود معدل ۲۰ دیپلم در رشته تجربی و داشتن مقام ۱تا۸ المپیاد کشوری زیست و مدرک زبان انگلیسی با نمره ایلتس بالا امکان بورسیه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز تمام افرادی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می کنند رزومه های این چنین دارند.
      ولی در آمریکا بورسیه ها و کمک هزینه های زیادی وجود داره که می تونید از اون ها استفاده کنید. حتی وام های دانشجویی هم هست

  86. مبین گفت:

    سلام حتی با ترمیم معدل هم نمیشه رزومه درسی را بهتر کرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست و می تونید از این طریق رزومه رو بهتر کنید

  87. satosh گفت:

    سلام یه سوالی داشتم من معدل سال دهم رو 16 شدم ولی یازدهم و دوازدهم معدلم بالای 19.5 شد حتی میان ترم هام نمره ای زیر 19 نداشتم و مدرک زبانم هم کامل هستش میخواستم بپرسم با اینکه اول دهم رو خراب کردم بازم احتمال قبول در دانشگاه رو دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره چه رشته ای رو برای تحصیلتون انتخاب کردید.
      در بعضی از رشته های ممکن هست بتونید پذیرش بگیرید

      1. سارا گفت:

        سلام رشته انسانی تربيت بدني اگر معدل دهم زیاد خوب نباشه امکانش هست به نظرتون بتونیم پذیرش بگیریم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر. به این دلیل که افرادی که برای این دانشگاه اقدام می کنند همه تراز اول هستند

  88. فردین گفت:

    سلام.معدل مورد نظر دانشگاه هاوارد چنده؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدلی که دانشگاه مد نظر قرار می ده معمولا پایین تر از حد استاندارد هست. شما باید در نظر داشته باشید که بهترین های جهان برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند

  89. Mina گفت:

    حداقل نمره دبیرستان برای دریافت بورسیه باید چقدر باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید معدل خیلی بالا و همینطور رزومه خارج از مدرسه داشته باشید تا بتونید پذیرش دریافت کنید

  90. امیر حسین گفت:

    سلام میخواستم بدونم کسی که معدل دهم و یازدهمش پایینه اما دیپلمش ۲۰هست میتونه درخواست بده ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام معدل سه سال دبیرستان مهم هست

  91. ابوالفضل گفت:

    سلام وقت بخیر،من دهم ویازدهم معدلم تقریبا19 بود ولی سال دوازدهم موقع امتحانات مشکلاتی برام پیش اومد ومعدلم خراب شددر حد 12.اگر رتبه ای زیر 10 کشور بیارم داخل کنکور ومدرک زبان روبا نمره بالا مثلا8بگیرم وآزمون هاشم قبول شم میشه بورسیه گرفت از این دانشگاه؟بافرض اینکه ترمیم معدل هم بدم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این صورت ممکن هست بتونید ولی در شرایط عادی امکانش بسیار سخت هست

  92. محسن گفت:

    با سلام
    می خواستم در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنم و برای تخصص به کشور به دانشگاه هاروارد آمریکا اپلای کنم می خواستم بدونم اگر در دکترای عمومی بالاترین نمرات و معدل رو کسب کنم داشتن مقالات isi و مقالات علمی و پژوهشی معتبر دیگر و نگارش و چاپ کتاب در رابطه علم پزشکی داشته باشم ولی چون معدل دیپلم من پایین است معدل ۱۶دیپلم و من متاسفانه در مقطع دبیرستان در دروس تخصصی نمرات بالایی نداشتم و در سال دهم و سال یازدهم در درس ریاضی مردود شدم ولی بعد امتحان دادم و قبول شدم
    این معدل دیپلم هم برای اپلای در نظر میگیرند
    آیا با وجود معدل خیلی بالا در دانشگاه با وضعیت دیپلم من در دبیرستان می تونم برای تخصص یا فوق تخصص از دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرم؟
    به نظر شما کسی قبلا سابقه دو مردودی در درس ریاضی داشته و نمرات دروس تخصصی پایینی در مقطع دیپلم دبیرستان داشته
    دانشگاه هاروارد پذیرش می کنند برای تخصص یا فوق تخصص یا کلا باید این رو فراموش کنم؟
    چون شنیدم مدارک قبلی رو معادل سازی میکنند یعنی مدرک دیپلم من رو هم معادل سازی می کنند؟
    و سوال دوم اینکه میشه بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه تهران یا دانشگاه های دیگر بزای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد وارد شد یا باید در یک دانشگاه خارجی درس خوند و بعدا از اون برای مقطع بعدی وارد دانشگاه هاروارد شد؟
    لطفا جواب بدید
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کارنامه تحصیلی شما در مقطع دبیرستان هم مورد بررسی قرار می گیره ولی اولیویت با زمانی هست که به صورت تخصصی در مقطع کارشناسی یا پزشکی عمومی تحصیل تحصیل کردید.
      دانشگاه تهران توسط دانشگاه هاروارد شناخته شده هست و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

  93. محی گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم نمرات سال نهم هم تاثیری دارن یا فقط دبیرستان ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمرات دبیرستان موثر هستند

  94. Nina گفت:

    سلام
    برای معدل نمیشه با سازمان سنجش صحبت کرد دوباره برای امتحانات سال اخر شرکت کرد تا معدلو تغییر بدن که پروسه پذیرش دانشگاه هاروارد تاثیر بزاره؟
    تو نظرا نگاه کردم گفته بودید با معدل کم اصلا نمیشه اقدام کرد
    آیا واقعا هیچ شانسی وجود نداره که نمره دیپلم یکم کمرنگ بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد یکی از 10 دانشگاه برتر جهان هست و به همین دلیل شما باید در همین حد رزومه داشته باشید.
      اگر خودتون رو توانمند می بینید، برای دوره کارشناسی در یکی از دانشگاه های خوب اقدام کنید و برای دوره ارشد وارد هاروارد بشید

  95. فاطمه گفت:

    سلام روز بخیر
    من دانش آموز پایه نهم هستم و تا الان در تمامی پایه های راهنمایی معدل ۲۰ گرفتم و برای مدرسه نمونه رشته تجربی اقدام کردم احتمال قبولی ۱۰۰ درصد دارم چون من علاقه ی شدیدی به تحصیل در دانشگاه های آمریکا و سایر کشور های برتر در این رشته رو دارم می خوام بدونم از الان تکلیفم چیه و چه اقداماتی رو در این زمینه برای بورسیه ی این دانشگاه بگیرم
    ضریب هوشی بالا
    وضعیت مالی خوب
    در دبیرستان در المپیاد شرکت می کنم مهمتر اینکه مدال المپیاد باعث معافیت از کنکور میشه
    این مدارکی که گفتید برای زبان رو هم چطور بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید🌹

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سایت سازمان سنجش می تونید مراکز معتبر آزمون زبان رو مشاهده کنید.
      برای بورسیه هم تضمینی نیست ولی زمانی که پذیرش دریافت کردید می تونید با دانشگاه مکاتبه کنید برای بورسیه

  96. sara گفت:

    برای پذیرش دانشگاه هاروارد معدل دهم و یازدهم هم تاثیرگذارند ؟ یا فقط معدل دوازدهم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل 4 سال پایانی دبیرستان موثر هست

  97. محسنی گفت:

    سلام
    من الان کلاس یازدهم هستم و سال قبل از کاردانش به تجربی تغییر رشته دادم
    بطور تجربی دندان سازی رو بلدم ( کامل )
    مدرک آیلتس ۸.۵ هم دارم
    معدل تمام درس هام ۲۰
    می‌خواستم بدونم شرایطم برای تحصیل در رشته دندان پزشکی خوبه ، میتونم پذیرش بگیرم؟
    درضمن من اتباع هستم
    این اتباع بودن هم آیا در روند پذیرش تغییر ایجاد می‌کنه ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اتباع بودن شما تاثیری نداره.
      اگر معدلتون 20 هست حتما اقدام کنید چون شانس خوبی خواهید داشت

  98. Mahsa گفت:

    سلام ببشخید اگر به دلایلی معدل دیپلم پایین باشه میشه از این دانشگاه با دادن آزمون هاش با نمرات بالا پذیرش گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر

  99. Mina D گفت:

    سلام
    من میخوام توی ایران بیوشیمی بخونم و بعد برای داروسازی به یکی از دانشگاه های زیر ۲۰۰ جهان اقدام کنم سوال من اینه که از اونجایی که رشته ی بیوشیمی علاوه بر دانشگاه های برتر کشور در دانشگاه های آزاد هم تدریس میشه من اگر در دانشگاه آزاد واحد بندرعباس با نمره ی خوب بیوشیمی رو بخونم امکان داره که پذیرش دانشگاه های زیر ۳۰۰ یا ۲۰۰ جهان رو بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل در رشته داروسازی در اکثر کشورهای جهان، فقط به یک دیپلم نیاز دارید و نیازی نیست که رشته بیوشیمی یا هر رشته دیگه ای رو مطالعه کنید

  100. قاسمی گفت:

    سلام
    معدل هرسه سال دبیرستان برای بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد و دانشگاهای برتر جهان مهم هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا ولی مقطع کارشناسی به راحتی بورسیه ارائه نمیشه

  101. ساسان گفت:

    با سلام
    شرط معدل و ریزنمرات دیپلم برای پذیرش چه عددی و بازه ای است یعنی از چه معدل و ریز نمراتی رو دانشگاه هاروارد قبول می کند؟
    و اگر در مقطع کارشناسی یا دکترای عمومی نمرات عالی کسب کرد ولی معدل و نمرات دیپلم دبیرستان پایین باشد می توان برای ادامه تحصیل و تخصص برای دانشگاه هاروارد اپلای کرد؟آیا شانسی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد در رشته پزشکی یکی از ده دانشگاه برتر جهان هست و شما باید برای رسیدن به این دانشگاه معدلی در سطح 10 دانشگاه برتر داشته باشید که نزدیک به 20 هست.
      بله میشه در مقطع تخصص وارد این دانشگاه شد

  102. Mahsa گفت:

    سلام خسته نباشید
    منظور از معدل،
    معدل دانشگاه هست یا معدل دیپلم؟
    یا هر دو؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای هر مقطعی که اقدام کنید، منظور از معدل، معدل کلیه مقاطع قبلی هست

  103. Mina گفت:

    من فقط میخوام بدونم علاوه بر آیلتس بالای ۷ و نمرات مقطع قبلی آیا حتما برای پذیرش دانشگاه های رتبه زیر ۲۰۰ دنیا فقط باید از دانشگاه های برتر ایران مثل تهران ، تبریز، بهشتی،اصفهان،مشهد و شیراز فارغ‌التحصیل شده باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این محدودیت ها وجود نداره ولی قطعا تاثیر زیادی دارند.
      در نظر داشته باشید که انگیزه نامه، رزومه، معدل و این که شما در پایان دوره به عنوان 10% برتر ورودی رشته خودتون هستید می تونه نقش موثری داشته باشه

  104. Mina گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای پذیرش توی دانشگاه های تاپ دنیا فقط نمرات آخرین مقطع تحصیلی باید بالا باشه یا اینکه رنکینگ دانشگاه قبلی هم اهمیت داره؟
    مثلا برای دانشگاه زیر ۲۰۰ دنیا حتما باید تو دانشگاه های تاپ کشور درس خونده باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عوامل مختلفی می شه توی این مسیر دخیل باشند. مثل این که شما مدرکی داشته باشید که نشون بده به عنوان دانشجوی برتر (10% از ورودی) مدرک خودتون رو دریافت کردید.
      مقاله های علمی که داشتید.
      حتی رزومه و انگیزه نامه شما نقش بسیار پررنگی توی پذیرش گرفتنتون توی دانشگاه های مختلف داره

  105. هستى گفت:

    سلام خسته نباشيد من كلاس يازدهم هستم و در كانادا مدرسه ويليام تحصيل ميكنم كه حدود ٨٠ كشور جهان و دانشگاه هاى معتبر اين مدرسه رو قبول دارن از جمله دانشگاه تورانتو، من معدل سال دهمم تو اين مدرسه A+ شده و دوره هاى زبان بين الملى ESL رو گذروندم، و معلم كانادايى گفتن كه اگر سه سال در مدارس بين الملى درس بخونين نيازى به ازمون ايلتس و تافل براى خيلي از دانشگاه ها ندارين ميخواستم بدونم هارواردم شامل ميشه؟و ميدونم كه راه زيادى مونده😅 ولى من از ٩ سالگى به دانشگاه هاروارد علاقه داشتم ميخواستم بدونم با دريافت نمرات عالى شانس پذيرش براى اين دانشگاه رو دارم؟ و رشته هاى مورد نظرم بيزنس، هنر هست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله درسته شما زمانی که به انگلیسی مدرک پایان دوره رو دریافت کنید، می تونید بدون نیاز به مدرک زبان برای دانشگاه های سراسر جهان اقدام کنید

  106. Kn گفت:

    سلام.
    خسته نباشید.
    بنده ۲۳ سالمه و در رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد تحصیل میکنم و دارای معدل ۱۸ و آیلتس ۷.۵ و دارای ۲ توصیه نامه و انگیزه نامه قوی هستم.
    بنده تسلط خوبی به زبان های برنامه نویسی java script و react دارم و پروژه هم در زمینه طراحی وب سایت با زبان java script دارم.
    خواستم بدونم که شانسم برای قبولی در دانشگاه های برتر آمریکا مثل MIT یا هاروارد یا برکلی یا استنفورد برای فوق لیسانس کامپیوتر چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شانس دارید اما قطعی نیست که بتونید پذیرش دریافت کنید چون رقابت برای رسیدن به پذیرش از این دانشگاه ها بسیار زیاد هست

  107. Masoumeh گفت:

    سلام وقتتون بخیر،
    آیا میشه با این شرایط از دانشگاه هاروارد بورسیه گرفت؟
    (دو مدال طلای جهانی زیست، دو مدال طلای جهانی شیمی / مدرک SAT با نمره 1600 / مدرک آیتلس با نمره8 / مسلط به 5 زبان برنامه نویسی / همه‌ی نمرات بالای 19.5 / یک مقاله isi در زمینه زیست شناسی)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز هیچ کس نمی تونه به شما تضمین بده که بورسیه قطعی دریافت می کنید. در آمریکا بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود داره که از 1000$ (دلار) در سال شروع می شه و در برخی از مواقع کل هزینه های تحصیل و حتی زندگی رو پوشش می ده. بنابراین باید مشخص کنید که مقصود شما از بورسیه چی هست.
      قبل از مهاجرت به آمریکا باید بورسیه خودتون رو از طریق مکاتباتی که می کنید به دست بیارید که در ارائه تمکن مالی دچار مشکل نشید.

  108. مهیار گفت:

    سلام. من در مدرسه تیزهوشان درس خوندم و ۱۹ سالم هست و معدل نهایی دیپلمم ۱۹ هست و در کنکور سراسری تجربی رتبه ی زیر ۱۰ کسب کرده ام. آیا نمرات بالای ترم های دانشکده‌ی پزشکی در رزومه در پذیرش این دانشگاه تاثیر مهم دارد؟ لطفاً به جز موارد ذکر شده موارد تاثیر گذار دیگر را نیز ذکر کنید. همچنین توضیح دهید چگونه می توان به این دانشگاه بورسیه شد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با این رزومه برای پذیرش رقابت کنید ولی در نظر داشته باشید که این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های جهان هست و ممکن هست که درخواست شما رد بشه.
      برای بورسیه هم باید گفت که ضمانتی وجود نداره و رزومه هرچی قوی تر باشه، شانس دریافت بورسیه بالاتر میره

  109. کامیار گفت:

    ببخشید من میخوام برای ادامه تحصیل در رشته ی بازیگری ادامه بدم . آیا شرایطش چی هست
    فکر نکنم به اندازه تجربی سخت بگیرن برای قبولی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط هر رشته روباید به صورت دقیق از سایت دانشگاه مطالعه کنید. اکثر رشته های مرتبط با گروه هنر در این دانشگاه امتحان ورودی دارند

  110. مهسا گفت:

    سلام
    اگه معدل ۳ پایه دبیرستان بالای ۱۹ باشه و همچنین معدل دیپلم ، نمره آیلتس ۸ باشه و توی دو تا کنکور زبان و علوم انسانی رتبه تک رقمی بیاریم
    می تونیم از دانشگاه هاروارد بورسیه بشیم ؟ و اینکه بعد از کنکور می تونیم برای هاروارد اقدام کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه گرفتن در این شرایط هم تضمین شده نیست. توی آمریکا بورسیه های تحصیلی زیادی وجود داره که دانشجوها می تونن ازش استفاده کنن که بعضی هاش فقط 1000$ (دلار) ارزش داره.
      به طور کلی کسی نمی تونه این مسئله رو برای شما ضمانت کنه

  111. سمن گفت:

    سلام ببخشید آیا قبولی در المپیاد های جهانی می‌تونه باعث پذیرش در دانشگاه هاروارد بشه ؟؟؟؟

    یا حتما باید مقالات بین الملی هم باید در این زمینه چاپ شه؟
    میشه یکم درباره ی شرایط در پذیرش دانشگاه بیش تر راهنمایی کنید ؟
    و بعد هم میخواستم بدونم که بهترین دانشگاه برای رشته فیزیک یا ریاضی کدوم هاست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید تلاش کنید که بهترین رزومه تحصیلی رو داشته باشید چون بهترین ها برای این دانشگاه و دانشگاه های این چنینی رزومه ارسال می کنند. هر مدرکی که باعث بشه شما از دیگران بهتر باشید می تونه شانس پذیرشتون رو افزایش بده
      برای رشته ریاضی بهترین دانشگاه جهان، موسسه ماساچوست هست. رتبه های بعدی هم به دانشگاه های استنفورد و پرینستون رسیده و هاروارد رتبه هفتم جهان رو داره

  112. دارا بهزاد گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم آیا با رتبه ی زیر 10 کشوری میشه از هاروارد پذیرش گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله میشه اقدام کرد

      1. محمد گفت:

        سلام خسته نباشید
        من معدل دیپلم تجربی 19 و نمره ایلتس 7 دارم و ازمون sat روهم نمره1550 گرفتم و وضعیت مالی خوبی دارم و می تونم از عهده مخارج زندگی در امریکا بر بیام .
        به نظرتون با این شرایط چقدر احمتال پذیرش دارم؟
        ممنون

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی به رشته و متقاضیان دیگه ای داره که همزمان با شما قصد دارند اقدام کنند برای دریافت پذیرش

  113. نازنین مفید گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    با معدل ۱۹.۵ دهم و یازدهم و ۱۹.۸۵ دوازدهم
    آیلتس ۷.۵ /SAT هنوز اقدام نکردم ولی تلاش برای ۱۴۰۰ به بالا ،دو مقاله معتبر در رابطه با معماری مدرن و معماری سنتی /۳ کتاب ترجمه شده /سازه های دستی خلاقانه و جذاب (مدرن و سنتی) ،توانایی مالی خوب
    چقدر شانس پذیرش برای مقطع کارشناسی این دانشگاه دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته هست. شما اگر ذهتون رو فقط معطوف به این دانشگاه نکنید می تونید شانس بالایی برای پذیرش در یکی از 20 دانشگاه برتر جهان داشته باشید.
      با این حال بدون شانس نیستید

      1. نازنین مفید گفت:

        خیر ، تمرکزم اکیداً روی هاروارد نیست ولی تمایل و علاقه ی زیادی برای تحصیل در این دانشگاه دارم.
        اگه امکانش هست سوالم رو در رابطه با دانشگاه کمبریج و برکلی هم پاسخ بدین ،یعنی با توجه به رزومه ای که گفتم برای دو دانشگاه کمبریج و برکلی چقدر شانس دارم ؟ اگر اشتباه نکنم ،باید بیشتر از دانشگاه هاروارد باشه!

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر شما به دنبال رشته معماری هستید،
          دانشگاه هاروارد رتبه 5 جهان رو داره.
          دانشگاه برکلی رتبه 7 رو داره
          دانشگاه کمریج هم رتبه 9

          تفاوت چندانی بین این دانشگاه ها نیست واقعا و شما می تونید با توجه به شرایط مالی که دارید و همچنین علاقه خودتون یکی رو انتخاب کنید.

          بد نیست با شرایط دانشگاه های دلف هلند در رتبه 3 و دانشگاه پلی تکنیک میلان در رتبه 10 هم آشنا بشید

  114. امیرسینا مرادی گفت:

    سلام من معدل کتبی بالای 18 در پایه دهم تجربی دارم با آیلتس 8 خواستم بدونم برای پذیریرش پزشکی هاروارد یا استنفورد یا کلمبیا یا برکلی چه اقداماتی باید انجام بدم؟؟

    همچنین نیاز به بورسیه دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هاروارد بهترین دانشگاه دنیا هست و در صورتی که شما چنین معدلی داشته باشید مسیر بسیار سختی برای تحصیل در این دانشگاه خواهید داشت.
      بهتر هست با دید بازتر و واقع بینانه تر دانشگاه محل تحصیل خودتون رو انتخاب کنید

  115. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم فنی حرفه ای دارم رشته شبکه و نرم افزار رایانه با معدل بالا و مدال طلای المپیک کامپیوتر
    هم دارم آیا می تونم بعد از دوره فوق دیپلم برای دانشگاه هاروارد در رشته علوم کامپیوتر پذیرش بگیرم؟
    مدرک زبان هم دارم
    اگه هاروارد نمی تونم برم کجا پیشنهاد می کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک فوق دیپلم ارزشی توی نظام دانشگاهی این کشور نداره
      شما بهتر هست از همون دیپلم اقدام کنید
      دانشگاه های زیادی در جهان هست که شما می تونید از اون ها پذیرش بگیرید. با ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  116. حسن گفت:

    این درسته که میگن هاروارد بورسیه برای کارشناسی و ارشد نداره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه های محدودی داره ولی اینطور نیست که نداشته باشه

  117. سینا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اگه نمرات عالی باشن و همه ی شرایط دیگه رو داشته باشی میتونی برای گذروندن دوره ی کاردانی (فوق دیپلم) توی دانشگاه هاروارد اقدام کنی یا نه فقط برای دوره های لیسانس (کارشناسی) به بعد میتونی اقدام کنی ؟
    ینی میتونیم بلافاصله بعد از اتمام متوسطه ی دوم برای دوره ی کاردانی اسم نویسی کنیم ؟ اصلا دانشگاه هاروارد دوره ی کاردانی هم داره ؟ چون توی مقاله های مختلف فقط ازکارشناسی به بعد صحبت شده !

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در سیستم آموزشی آمریکا، دوره کاردانی هیچ جایگاهی نداره
      مقاطع بعد از دبیرستان شامل کالج، دوره های بدون مدرک دانشگاهی با گواهینامه، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا میشه

      1. سینا گفت:

        ممنون
        ینی میتونیم برای کارشناسی ثبت نام کنیم ؟
        توی برخی از منابع چن دقیقه ی قبل دیدم گفته شده بود که برای هاروارد نوی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه تعلق نمیگیره این هم درسته ؟ یا میتونیم بعد از گذروندن دوره کاردانی در دانشگاه معتبر برای دوره ی کارشناسی ثبت نام کنیم و بورسیه رو کسب کنیم ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          هیچ دلیلی نداره که شما بخواید دوره کاردانی شرکت کنید و وقت خودتون رو از بین ببرید.
          دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه جهان بورسیه های تحصیلی رو هم در دسترس دانشجو ها قرار داده که البته گرفتن پذیرش کار ساده ای نیست

  118. یگانه گفت:

    سلام
    رشته های موجود در این دانشگاه چیه ؟
    من میخوام مغز و اعصاب بخونم آیا ممکنه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد در رشته جراحی مغز و اعصاب، بعد از دانشگاه ساپینزا رم به عنوان دومین دانشگاه در این رشته شناخته می شه.
      باید رزومه ای درخور با این رتبه در اختیار داشته باشید. معادلسازی مدرک در آمریکا هم یک الزام هست

  119. یگانه گفت:

    سلام
    در چه صورت ریز نمرات دیپلم و دبیرستان در نظر گرفته نمیشه((( چون بخاطر یه سری مشکلات ریز نمرات دیپلم و دبیرستانم جالب نشدن و میدونم اگر الان اقدام کنم نمیتونم پذیرش بگیرم )))
    مثلا اگر من در دوران دانشگاه در مقطع لیسانس یا…. نمرات خوبی گرفته باشم و بخوام در اون مقطع پذیرش بگیرم
    و آیلتس با نمره بالا هم داشته باشم
    و یه سری امتیازات دیگه رو بتونم ارائه بدم
    آیا شانس پذیرش دارم ؟؟؟؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رتبه دانشگاه هاروارد در جهان یک هست. زمانی که شما نتونسته باشید نمرات خوبی در دبیرستان به دست بیارید، شانس خودتون رو برای دریافت پذیرش از این دانشگاه در شرایط نامناسبی قرار دادید.می تونید از دانشگاه های سطح متوسط آمریکا برای کارشناسی پذیرش بگیرید، نمرات عالی به دست بیارید و در مقطع ارشد پذیرش دریافت کنید برای دانشگاه هاروارد

  120. زری گفت:

    سلام
    من در کنکور تجربی رتبه عالی دو رقمی در بهترین دانشگاه رو دارم با مدرک تافل ولی نمره دیپلمم خیلی خراب
    میتونم پذیرش بگیرم در دانشگاه هاروارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد دانشگاه اول جهان در اکثر رشته های تحصیلی هست و به همین دلیل شما در تمامی فاکتور ها باید اول باشید

  121. بیتا سادات حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید من دبیرستانم رو تمام کردم و پشت کنکوری هستم .میخواستم بدونم که من میتونم در یکی از دانشگاههای امریکا در رشته پزشکی برای سال اول دانشگاه تحصیل کنم .البته بورسیه دریافت کنم .
    اگه ممکنه راهنمایی کنید و یک دانشگاه خوب معرفی کنید .
    از نظر مدرک زبان مشکلی ندارم در حال گرفتن مدرک هستم و اینکه میخواستم بدونم علاقه زیاد به رشته ام ،ضریب هوشی بالا و داشتن هدفی برای کشف ،درمان یا ساخت چیزی که به جامعه پزشکی کمک کند هم اگر در شرايط اخذ بورسیه مطرح کنم تاثیر دارد یا نه
    ممنون میشم پاسخ بدید و کمک کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لیست دانشگاه های امریکا برای تحصیل در مقطع پزشکی بسیار بلند بالا هست.
      در رابطه با بورسیه هم نمیشه با قاطعیت صحبت کرد. اکثر دانشگاه های این کشور بورسیه دارند ولی مسئله اینجاست که رقابت برای دریافت اون ها سخت هست. تحصیل پزشکی در ایتالیا می تونه به شما کمک کنه رایگان تحصیل کنید و نیازی به دغدغه مالی نداشته باشید.

  122. Elaheh گفت:

    سلام
    می خواستم بپرسم که اونی که در مدرسه ی تیزهوشان درس خونده و نمراتش خیلی خوب بوده شانس بیشتری برای پذیرش در هارواد داره یا اونی که در مدرسه ی نمونه دولتی خونده ؟ اصلا فرقی می کنه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دوتا مدرسه شناخته شده هستند و شما می تونید با استفاده از هر دو پذیرش بگیرید.
      معدل شما در پایان از اهمیت زیادی برخوردار هست

  123. عباس میرزایی گفت:

    جریان رتبه برتر های کنکور چیه؟ اونا چجوری میتونن برن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این افراد با استفاده از مدارکی که در اختیار دارند می تونن برای رسیدن به این دانشگاه اقدام کنند

  124. محمد حسین گفت:

    سلام
    من 18 سال دارم
    نمرات دبیرستانم (دهم:19.50)(یازدهم:19.70)(دوازدهم:19.50) از مدرسه تیزهوشان شدم رشته علوم تجربی.توی جشنواره خوارزمی مدال دارم.3 مقاله خوبم دارم.مدرک آیلتس نمره 8 دارم.
    آزمون sat هم 1500 شدم.توان مالی شهریه هاروارد رو هم دارم میخواستم بدونم اقدام کنم شانس خوبی دارم ؟ (مدرک نجات غریق شنا هم دارم و گیتار هم بلدم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما با این رزومه می تونید شانس داشته باشید ولی بهتر هست برای 5-6 دانشگاه برتر جهان اقدام کنید تا بتونید شانس خودتون رو بیش تر کنید

  125. Fm گفت:

    سلام وقتتون بخیر قبولی در المپیاد چقدر در پذیرش دانشگاه هاروارد تاثیر داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا می تونه به عنوان یک رزومه مثبت در نظر گرفته بشه برای شما

  126. کاربر گفت:

    سلام
    من من در بهترین مدرسه ی تیزهوشان تحصیل میکنم از دوره ی اول تا الان و معدلم در تمام پایه ها بالای نوزده بوده به نظر شما اگه در کنکور موفق شم که به دانشگاه شریف برم برای خوندن مهندسی کامپیوتر با رتبه ی دورقمی و حتی تک رقمی و نمره ی زبان خوبی هم داشته باشم با توجه به اینکه مدرک برنامه نویسی پایتون و سی پلاس پلاس رو دارم شانسی برای بورسیه شدن در این دانشگاه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ کس نمی تونه در رابطه با بورسیه شدن شما صحبت کنه. این عاملی هست که در رقابت با دانشجویانی که در همون زمان درخواست می دن مشخص میشه

  127. *** گفت:

    سلام و درود
    من دانش آموز پایه پنجم هستم. من ر حال نزدیک شدن به مقطع دبیرستان هستم و میدانم که نمرات دبیرستان بیشترین تاثیر در دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد(البته تمامی دانشگاه ها) دارد اما به جز نمرات، دبیرستانی که در آن تحصیل شده بر دریافت بورسیه اثرگذار هست؟
    مثلا دو نفر را در نظر میگیریم که همه چیز آن ها یکسان است اما فقط به طور مثال یکی از آنها در دبیرستان تیزهوشان تحصیل کرده و نفر دوم در دبیرستان هشترودی تحصیل کرده است. آیا در دریافت بورسیه تحصیلی این دو فرد فرقی وجود دارد؟
    اگر فرقی وجود دارد بهترین دبیرستان که در رزومه ی من باشد کدام است؟
    دانستن زبان های برنامه نویسی مانند پایتون یا مهارت در پیانو زدن در دریافت بورسیه تاثیری دارد یا فقط یک چیز اضافه در رزومه است؟(البته میدانم هرچه رزومه توانایی های بیشتری از ما را نشان دهد بهتر است)
    و در آخر برای رشته ی پزشکی اصلا دانشگاه هاروارد مناسب هست؟(البته در سرچ هایی که کردم دیدم که بهترین جهان در این رشته است)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از دبیرستان ها شناخته شده هستند و تحصیل در اون ها می تونه امتیاز باشه اما نمره های شما اهمیت بیشتری داره. در حقیقت نمیشه گفت کسی که در تیزهوشان معدل 14 داره شانسی برای پذیرش داره.
      مهارت های اضافه ای که فرمودید هم می تونه به شما کمک کنه اما زیاد به فکر بورسیه نباشید چون که تعداد بورسیه ها محدود هست و تقریبا همه دانشجوها دنبال گرفتن بورسیه هستند

  128. Sara گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگه تمام شرایط رو داشته باشم و بتونم پذیرش بگیرم
    چطور میتونم بورسیه بگیرم؟ باید چه مراحلیو طی کنم ؟ ممنون میشم توضیح بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توی ددانشگاه های آمریکا به افرادی که نخبه باشن بورسیه هایی تعلق می گیره که بعضی از اون ها ممکنه فقط 1000$ (دلار) در سال باشه

  129. اشکان گفت:

    سلام من سال دهم رشته ریاضی هستم… تازه دارم از صفر برای کنکور شروع میکنم و برام خیلی سخته.. اما ادامه میدم و هدف دارم… درسایی مثل ریاضی فیزیک و شیمی، در حد مدرسه ای عالی هستم ولی کنکوری اصلاً خوب نیستم… دروس عمومی مثل عربی دینی و ادبیات خیلی خوب نیستم چون درست مطالعه نداشتم تا به الان و علاقه ندارم ولی میدونم مجبورم…. زبانم عالیه، ولی مدرکی ندارم، اما برای اقدام به گرفتن مدرک زبان برام مشکلی پیش نمیاد،.. در حال یادگیری زبان‌ برنامه نویسی پایتون هستم… (به طور خلاصه واقعاً از هیچ نظر قابلیت خاصی و وضعیت جالبی نداشتم تا الان 😢..)وضعیت مالی هم همینطور.
    میخواستم بدونم ایا واقعاً، اصلا منطقی هست که من حتی به هاروارد و دانشگاه های برتر فکر بکنم؟ یا بزای یکی. مثل غیر ممکنه؟
    اگه واقعاً امیدی هست، دوست دارم یه راهنمایی کامل بکنید که من مثلا بدونم از الان چه منابع درسی رو باید مطالعه کنم برای اون ازمون ها و SAT که بتونم شانسمو زیاد کنم…..
    به یه راهنمایی کامل نیاز دارم، توی شرایطِ خیلی گُنگی قرار دارم،…
    واقعا ممنون میشم راهِ جلوی منو روشن کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توجه کردن به هاروارد به عنوان دانشگاه یک جهان بسیار بلند پروازانه است. بهتر هست کشورهایی رو انتخاب کنید که بهترین شکل رو برای شما ایجاد می کنن. هزینه تحصیل در آمریکا بسیار سنگین هست و با توجه به تعریفی که داشتیدف ممکن هست نتونید به راحتی از پس هزینه های تحصیل در این کشور بربیایید.

  130. ... گفت:

    سلام وقت بخیر من هفتم نمره ۱۹/۸۶ هشتم نمره خوبی بخاطر یسری مشکلات نگرفتم متاسفانه نوبت اول اما نوبت دوم همه دروس ۲۰ شدم نهم معدلم ۲۰ بود دهمو یازدهم و دوازدم که تجربی میخوندم هم ۲۰ بود دیپلم هم معدلم ۲۰ شد در کنکور رتبه تک رقمی تجربی آوردم از نظر مالی هم خیلی خوب هستم و معدل زبان بالایی دارم؛ تنها مشکل من معدل نوبت اول هشتمم هست ولی دیگر از نظر همه شرایط بسیار عالی عستم، آیا شانس بالایی برای پذیرش در این دانشگاه دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته تحصیلی که قصد ادامه تحصیل در اون رو دارید از اهمیت زیادی برخورداره. باید در نظر داشته باشید که همه متقاضیان تحصیل در این دانشگاه شرایطی مشابه با شما دارند و رزومه تحصیلیشون قوی هست. رقابت برای دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه دنیا همیشه سنگین هست و نمیشه به راحتی گفت که آیا کسی شانس داره یا خیر

  131. علی گفت:

    سلام ببخشید با توجه به مقاله ای که توی سایت بود و نظرات و پرسش و پاسخی که بود ، فکر کنم فقط معدلات دوره دبیرستان تنها راه پذیرفته شدن توی این دانشگاهه درسته ؟
    مثلا اگر کسی حرفه ای رو بلد باشه نمیتونه اثر بزاره ؟ مثلا : ( مدارک عالی زبان انگلیسی + مثلا مهارت در امنیت شبکه و وبسایت نویسی و طراحی وب و زبان کد نویسی پایتون و علم داده و ماشین لرنینگ ) ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موضوع بستگی به مقطع تحصیلی داره. برای مثال افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، باید مدارک بیشتری رو ارائه کنند. این مدارکی که فرمودید برای مقطع کارشناسی هست ولی شما می تونید این مدارک رو ضمیمه کنید

  132. امیر فرحان گفت:

    سلام وقت بخیر من یازدهم تجربی هستم و از کلاس هفتم تا الان تمام معدل هایم 20 بوده و میخوام دندان پزشکی هاروارد بخونم بهترین راه چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبان انگلیسی رو دریافت کنید و توی این بازه زمانی که پیش رو هست، تلاش کنید تا معدلتون همینقدر بالا بمونه

    2. ناشناس گفت:

      با توجه به نظرات پاسخم رو گرفتم که بله رزومم بسیار ضعیفه دیگه لازم نیست منتشر کنید و پاسخ بدین. با تشکر

      1. امیر جلالی گفت:

        موفق باشید

  133. مریم گفت:

    سلام چه دیپلمهایی می توانند در هاروارد پذیرش شوند مثلاً رشته حسابداری میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه درس خوند ولی باید رشته ای مرتبط انتخاب کنید

  134. مریم گفت:

    سلام ببخشید اگه معدل دبیرستان خوب نباشه (حدودا 18.62) ولی معدل دانشگاه در رشته ی پزشکی بالا باشه و رزومه خوبی هم فرد داشته باشه بازم ممکن هست که بشه بورسیه یا پذیرش بدون بورسیه رو گرفت؟
    و اینکه دیپلم مدارس خاص مثل تیزهوشان با معدلی که بالا گفتم میتونه تاثیر مثبت بزاره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه پزشکی جهان هست برای همین گرفتن پذیرش از این دانشگاه کار ساده ای نیست.
      بورسیه تحصیلی در اختیار افرادی قرار می گیره که رزومه تحصیلی بهتری داشته باشند

  135. ثنا دهقان گفت:

    سلام
    من 12 سالم هست و مدرک icdl دارم و ترم اول پایه هفتم هستم 6 ماه که زبانم را شروع کردم و میخوا به رشته علوم انسانی بروم و به روانشناسی هم میخوام بخونم ریاضیم هم ضعیف هستم من از الان باید چه کارهایی انجام بدم که ریاضیم را نادیده بگیرن و به رزومه های دیگرم توجه کنن من لان باید چه کارهایی انجام بدهم تا پذیرش یا بورسیه شوم ؟؟؟
    ممنون میشم که توضیح بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هنوز 6 سال دیگه از تحصیلتون باقی مونده و نمیشه به راحتی در مورد این که می تونید در این دانشگاه تحصیل کنید یا خیر صحبت کرد.
      زمانی که شما رشته ای مثل روانشناسی رو انتخاب می کنید، شرایط پذیرش شما فرق می کنه و به نمره ریاضی زیاد توجه نمیشه

      1. ثنا دهقان گفت:

        بله یعنی مثلا به نمره های دوره دبیرستان دقتی ندارن ؟؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          خیر
          تنها ملاک سنجش شما همین نمراتی است که در دبیرستان کسب کردید اما نمره ریاضی شما به اندازه سایر نمرات اثر گذار نیست

  136. kim گفت:

    سلام ۱۷ سالمه یازدهمم معدل سال دهم ۱۸ و نیم بوده امسال و سال دیگ هم تمام تلاشمو میکنم ک بالا نوزده باشه از کجا میتونم شروع کنم که وارد هاروارد بشم اگه کسی نباشه ک حمایت کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل شما توی این کشور می تونه بسیار بالا باشه و امکان دریافت بورسیه از این دانشگاه هست اما این که تمام هزینه های شما پوشش داده بشه بسیار سخت هست

  137. زهرا گفت:

    برای بالا بردن شانس پذیرش برای دانشگاه هاروارد چیکار میتونم بکنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید. ریزنمرات بالا، تحقیقات علمی ثبت اختراع و نمره زبان بالا همه تاثیرگذار هستند

  138. atousa گفت:

    سلام وقتتون بخیر . من 18 سالمه . رشته تجربی دبیرستان نمونه دولتی . نمره هر سه سال 20 ب جز ترم اول دهم که 15 بود . زبان برنامه نویسی c++ جاوا و پایتون رو بلدم . مدرک icdl دارم . گرافیک و تحلیل تکنیکال و برسی بازار رو به طور حرفه ای بلدم . طراحی شبکه های کامپیوتری هم بلدم . ایلتس 8 و تافل 110 و مدرک المانی b2 دارم . با این شرایط احتمال پذیرفته شدنم در دانشگاه هاروارد چقدره ؟ بورسیه رشته پزشکی چی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در دانشگاه هاروارد به زبان انگلیسی هست و مدرک آلمانی به درد شما نمی خوره
      شانس پذیرش دارید اما اصلا نمی شه در رابطه با شانس دریافت بورسیه صحبت کرد

  139. atousa گفت:

    سلام وقت بخیر .
    من 18 سالمه رشته تجربی .دبیرستان نمونه دولتی و نمرات هر سه سال دبیرستان 20 به جز ترم اول دهم که 16 بود . و سه سال راهنمایی هم 19.50 به بالا .
    زبان برنامه نویسی c++ ، جاوا و پایتون رو بلدم . مدرک icdl دارم . گرافیک هم بلدم . تحلیل تکنیکال و برسی بازار رو به طور حرفه ای بلدم . طراحی شبکه های کامپیوتری هم بلدم . آیلتس 8 و تافل 110 دارم . و مدرک زبان آلمانی تا b2 دارم .

    شانس پذیرفته شدنم در دانشگاه هاروارد چقدره ؟ و احتمال گرفتن بورسیه برای رشته پزشکی چی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شانس پذیرش دارید ولی پذیرش تحصیلی گرفتن از این دانشگاه به رقبا بستگی داره

  140. آیدا گفت:

    سلام، ممنون بابت توضیحات مفیدتون
    میخواستم بدونم که اگر در رشته پزشکی در ایران تحصیل کنم و بخوام برای تخصص یا فوق تخصص در دانشگاه هاروارد ادامه تحصیل بدم ، با اینکه معدل دیپلمم ۱۷/۸۲ ئه ، شانس پذیرش دارم ؟!
    نمراتی که در دانشگاه کسب میکنم، تا چه میزان اهیمت دارند؟!
    و اینکه با تهیه ی مقاله، شانس پذیرش هست ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمراتی که کسب می کنید رزومه تحصیلی شماست و تنها برگ برنده شما به حساب میاد.
      ولی باید اول معادلسازی کنید بعد اقدام کنید برای دانشگاه. بهتر هست از ابتدا تحصیلاتتون رو در همین کشور شروع کنید

  141. .. گفت:

    سلام یعنی برای مدرک می تونیم فقط دیپلم داشته باشیم؟؟من 18سالمه و دیپلم دارم و مدرک زبان هم دارم معدل سه پایه ام هم بالا 19هستن می خوام درخواست بدم برای بورسیه نه ,بنظرتون با داشتن حتی دیپلم می پذیرن ؟؟اخه بعضیا می گفتن که با مدرک دیپلم نمی پذیرن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی از این دانشگاه درخواست بدید اما این که بتونید بورسیه بگیرید به عوامل مختلفی بستگی داره و نمیشه با قاطعیت درموردش صحبت کرد.

  142. ساشا گفت:

    سلام بعد از تحصیل در رشته هنر دانشگاه المان امکان اپلای هست ؟ و اینک باز نمره های دیپلم تاثیر میزارن یا نمره های خود دانشگاه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله امکان اپلای هست و نمرات قبلی شما هم می تونه تاثیر گذار باشه اما دروس دانشگاهی اهمیت بیشتری دارند

  143. علی گفت:

    سلام
    من دیپلم 19.88 رشته ریاضی دارم و امسال هم دانشگاه صنعتی شریف اوردم.امکانش هست بورسیه ای اعطا کنن که تمام مبلغ شهریه دانشگاه هاروارد رو شامل بشه چون واقعا از پس حتی 12000 دلار در سال برنمیام

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در رابطه با بورسیه نمی شه به طور قطع پاسخ داد. شما باید با دانشگاه در این رابطه مکاتبه کنید.

  144. نسیم گفت:

    سلام
    خسته نباشید خیلی ممنونم از اطلاعات مفید سایتتون

    ملاک هاروارد برای بورسیه دادن چی یه
    و دقیقا بر چه اساس بورسیه میده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اولین شاخصی که مورد بررسی قرار می گیره، معدل و ریز نمرات تحصیلی شما هست. در صورتی که نمرات خوبی نداشته باشید، نمی تونید نمره های خوبی بگیرید

  145. محمد مهدی مقربی گفت:

    سلام آقا خسته نباشید میتوانیم دوره دیپلم تا لیسانس رو در آلمان و بعد از آن را در هاروارد بگذورنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به شرایط سنی شما بستگی داره. در صورتی که بتونید در سن مناسب اقدام کنید بله می تونید اقدام کنید

  146. نسیم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم 19.48 تجربی دارم
    و ایلتز 8
    سنمم 18 سال هست
    ولی در کنکور نتیجه ی خوبی نگرفتم همچنین رزومه ی دیگه ای هم ندارم
    خواستم بدونم با این شرایط میشه هاروارد بورسیه شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز اکثر افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنن، رزومه ای مثل شما دارند. بورسیه های دانشگاه هاروارد ارائه می کنه، می تونه از 1000$ دلار شروع بشه و حتی کل هزینه تحصیل شما رو پوشش بده

  147. ملیکا گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه کلاس دهم رشته انسانی هستم و علاقمند تحصیل در بهترین دانشگاه جهان یعنی هاروارد اما دقیقا نیاز به مشاورتون نیاز دارم که چجوری میتونم با شانس بالایی وارد این دانشگاه بشم و بورسه بگیرم

    خیلی ممنون از تیمتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصدارتباط مستقیم با مشاورین ما رو دارید، حتما با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  148. ت گفت:

    سلام ممنون بابت توضیحاتتون
    آیا با نمره SAT بالا و همچنین GPA بالا و حالا مدرک آیلتس یا تافل بدون رزومه فعالیت های فوق برنامه یا همون Extracurricular activities ، شانس قبولی هست؟ اگر حالا essay تاثیرگذاری هم افزون بر مدارک باشن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه های جهان هست و به همین دلیل شما با برترین های جهان برای رسیدن به پذیرش رقابت می کنید. در نظر داشته باشید که در مورد پذیرش هیچ کسی نمی تونه شما رو بدون شانس یا با شانس 100% معرفی کنه به این دلیل که کسی از شرایط سایر درخواست کنندگان اطلاعی نداره و شما باید با اون افراد رقابت کنید

  149. رزا گفت:

    و اگر کنکور شرکت کنم و دانشگاه در رشته داروسازی دانشگاه های تاپ ایران قبول شم، برای کارشناسی ارشد یا با معدلی که دارم میتونم برای کارشناسی فاند بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقطع کارشناسی ارشد شانس گرفتن بورسیه به شدت افزایش پیدا می کنه
      اما توصیه این هست که تا سنتون کم هست برای همون مقطع کارشناسی اقدام کنید که مسیر مهاجرت شما هموارتر باشه

      1. رزا گفت:

        یعنی میتونم با این معدلی که دارم و سطح زبان بالا از دانشگاه های امریکا حتی برای کارشناسی فاند بگیرم ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          در هیچ دوره ای دریافت بورسیه شما قطعی نیست. دانشگاه های تراز اول جهان کمک هزینه های زیادی رو در اختیار دانشجوهای خودشون قرار می دن که گاهی ممکنه فقط 1000$ دلار باشه. شما اگر قصد دارید تا بورسیه تحصیلی تقریبا قطعی داشته باشید می تونید ایتالیا رو برای مقطع کارشناسی خودتون انتخاب کنید که شرایط بهتری نسبت به ایران داره و بعدش از این کشور برای آمریکا اقدام کنید

          1. رزا گفت:

            ممنون از توضیحات
            اما اگر برای کارشناسی از ایتالیا بورسیه بگیرم ،باید زبان ایتالیایی تا یه سطحی یاد بگیرم درسته ؟ یا اینکه انگلیسی کافی هستش ؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما می تونید توی ایتالیا به زبان انگلیسی هم درس بخونید ولی اگر مقدماتی از زبان ایتالیایی هم بلد باشید، برای زندگی کردن توی این کشور به عنوان دانشجو خوبه ولی نیازی نیست

          3. رزا گفت:

            سلام
            اگر من بخوام برای کارشناسی از ایتالیا فاند بگیرم و داروسازی بخونم یعنی از طریق معدل و سطح زبان میتونم بورسیه بگیرم یا باید ازمون های خاصی رو بدم برای بورسیه ؟

          4. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بورسیه ای که ایتالیا می ده ارتباطی با سطح تحصیلات شما نداره. مربوط به شرایط مالی سرپرست شما هست
            این بورسیه تقریبا در اختیار همه ایرانی ها قرار می گیره.
            توصیه من این هست که از شنبه تا پنجشنبه هر زمان که براتون مقدور بود با مشاورین ما تماس بگیرید تا شرایط رو کامل براتون تشریح کنند.
            بازهم اگر سوالی بود پاسخگوی شما خواهم بود

  150. رزا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 16سالمه و تجربی میخونم ،سطح c2زبان انگلیسی و در حال حاضر سطحA1 زبان فرانسه رو دارم میخونم میتونم برای ایلتس 9 بگیرم و معدل دوره متوسطه اول و دوم بالای 18بوده بجز پایه نهم که ۱۹.۵۷ بود و تلاش میکنم دیپلم تجربی بالای ۱۹.۵۰ بگیرم،نمیخوام هزینه بالایی برای تحصیل در دانشگاه های امریکا و فرانسه کنم بنظرتون من میتونم از دانشگاه های تاپ امریکا و یا فرانسه فاند بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به این معدل شما بالا هست این فرصت رو خواهید داشت.
      البته حالا که زبان فرانسه و انگلیسی شما خوب هست، شما می تونید در کانادا هم تحصیل کنید

  151. No name گفت:

    سلام، وقتتون بخیر، سوالی که دارم اینکه؛ آیا دانشگاه هاروارد که در آمریکا قرار داره، به دانشجویان ایرانی برای مقطع کارشناسی و با وجود رزومه فوق العاده بلافاصله بعد از دبیرستان، بورس یا ویزا میده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز دانشگاه هاروارد به شما ویزا نمی ده بلکه سفارت آمریکا هست که مدارک شما رو بررسی می کنه تا برای شما ویزا رو صادر کنه یا خیر!
      در مورد بورس هم نمیشه با قاطعیت صحبت کرد

  152. آیدا گفت:

    سلام.برای ورود به دانشگاه شرایط سنی هم
    داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شرایط سنی هم می تونه در این رویه تاثیرگذار باشه

  153. معصومه مرادی گفت:

    سلام، وقتتون بخیر، آیا عضویت در انجمن اسلامی دانش‌آموزی(یاد گیری مدیریت)، میتونه پوئنی مثبت برای گرفتن بورس از دانشگاه هاروارد باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما باید در عضویت انجمن های علمی با رده بالا باشید

      1. معصومه مرادی گفت:

        مثلاً چه انجمن‌هایی؟

        1. امیر جلالی گفت:

          انجمن های علمی دانشگاه ها و یا مراکز علمی با اعتبار بالا

  154. سلام، وقتتون بخیر، من رتبه 1 تجربی 1401_1400 شدم، تا الان همه‌ی نمراتم 2۰ بوده و در مدرسه استعداد‌های درخشان تحصیل کردم، بجز پایه هفتم که 19.86 شده بودم، آیتلسم شد 10، 4 مدال طلای زیست جهانی رو کسب کردم، 2 مقاله زیست isi نوشتم و چاپ شدن، تمام زبان‌های برنامه نویسی رو بلدم و در این زمین 5 مدال طلا آوردم، آیا می‌تونم با این شرایط از دانشکده پزشکی هاروارد بورس بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر این شرایط رو داشته باشید، می تونید بورسیه دریافت کنید

  155. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانش اموز دوازدهمی هستم و هنوز۱۸ سالم نشده، معدلم تا متوسطه اول همه۲۰ بوده،دهم۱۹/۹و یازدهم به خاطر یکسری مشکلات۱۹/۲ و این چند سال رو تا حدودی برای کنکور میخوندم و سال دیگه اگه کنکور بدم به نظر خودم دندون بهشتی میتونم قبول بشم ولی هدفم اینه که توی بهترین دانشگاه دنیا درس بخونم و تا اونجایی که میتونم سواد علمی خودم رو ارتقا بدم( خیلی بیشتر از سطح دانشگاه های برتر ایران) ولی راستش از لحاظ مالی نمیتونم شهریه دانشگاه های برتر امریکا و یا انگلیس رو پرداخت کنم میخواستم بیبینم باید برای بورسیه شدن توی بهترین دانشگاه های امریکا یا انگلیس(هاروارد واستنفرد وMiTیا اکسفورد و کمبریج و….) چیکار کنم و امکان بورس شدن با شرایطی که دارم چقدر هست؟؟
    از لحاظ مدرک زبان هم این چند سال رو برای کنکور وقت گذاشتم و خودم رو درگیر بقیه مسائل نکردم ولی خودم علاقه خیلی زیادی به زبان خوندن(حتی بعد از انگلیسی،المان و فرانسه و…)و اگه بدونم واقعا راهی برای بورس شدن هست کنکور رو کنار میذارم و زبان رو میخونم و یه نمره خیلی خوب میارم و دیگه برای ازمون های ورودی هم اقدام میکنم
    با این شرایط شما پیشنهاد میکنید کنکور رو ادامه بدم یا وقتم رو برای زبان و ازمون های قبل از دانشگاه و … بذارم؟؟
    بازم بگم که تنها در صورتی که بورس بشم امکان مهاجرت دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بابت این رزومه به شما تبریک می گم. شما باید در نظر داشته باشید که دانشگاه های برتر آمریکا محل تحصیل افرادی هست که برترین های جهان هستند و در نتیجه رقابت برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی کار ساده ای نیست. شاید شما بتونید یک سال در این کشور بورسیه دریافت کنید و یک سال خیر. در چنین شرایطی به احتمال فراوان دچار مشکل خواهید شد.
      بهترین کار این هست که کشورهایی رو انتخاب کنید که تحصیل رایگان یا بسیار ارزان قیمت رو ارائه می کنند.
      تحصیل در کشورهای اتریش، آلمان، نروژ و ایتالیا تقریبا رایگان هست و دانشگاه های تراز اول جهانی توی این کشورها وجود داره. در صورتی که قصد اطلاعات تکمیلی در این خصوص رو دارید حتما مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنید.

      تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
      تحصیل دندانپزشکی در آلمان
      تحصیل دندانپزشکی در نروژ
      تحصیل دندانپزشکی در اتریش
      همچنین توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

  156. طاها گفت:

    سلام من یه مقاله نوشتم در حوضه اقتصاد و تونستم isi بگیرم و مدارک ایلتس و sat با نمره های 8 و 700 گرفتم و امسال کنکور دارم و در تیزهوشان می خونم و می خوام برای دانشگاه هاروارد اپلای کنم شانس قبولیم چقدره؟ و چند تا مدرک بین المملی در حوضه ترید دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هرچه رزومه پربارتری داشته باشید شانس بیشتری خواهید داشت و کسی نمی تونه به طور قطع بهتون بگه قبول می شید یا خیر.
      دلیلش این هست که تعداد قبولی های هر رشته از قبل مشخص شده هستند اما کسی نمی دونه که چه کسانی و با چه رزومه ای تلاش می کنند تا اون صندلی ها رو برای خودشون بدست بیارند.

  157. سمانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۲ سالمه
    برای سه سال بعد اگه نمره تافل و sat عالی بیارم، با معدل ۱۹.۴۹ دیپلم تجربی، برای کارشناسی فیزیک هاروارد شانس قبولی دارم؟یا سنم مانع میشه؟
    من الان دانشجوی کارشناسی رشته‌ای در ایران هستم که علاقه‌ای بهش ندارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط شما برای پذیرش از این دانشگاه مناسب هست اما اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خوب رو دارید، بهتر هست به چند دانشگاه درخواست پذیرش بدید تا شانس بالایی داشته باشید.

  158. hamid گفت:

    سلام بچه های فنی حرفه ای هم میتونن درخواست بدن؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی برای تحصیل در آمریکا در اختیار داشتن دیپلم 12 ساله الزامی هست

  159. donya گفت:

    سلام من امسال میرم سوم راهنمایی یا همون نهم
    میخاستم بدونم برای بورسیه گرفتن از دانشگاه هاروارد چه اقداماتی باید انجام بدم؟
    رشته ای که میخام انتخاب کنم تجربی هست و هیچوقت معدلم از ۱۹.۸۶ پایین نیومده و اینکه نمره ترم اخر هشتمم ۲۰ شده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشجویان دانشگاه هاروارد با توجه به شرایط تحصیلی که در اختیار دارند می تونن برای بورسیه اقدام کنند. شما هم تا این جا معدل بالایی داشتید. سعی کنید از حالا زبانتون رو تقویت کنید و همچنین سطح علمی خودتون رو در بالاترین سطح نگه دارید.

  160. طاها گفت:

    سلام من 18 سالمه
    مدرک mpt اتریش دارم
    مدرک sat گرفتم
    تیزهوشان خوندم
    می خوام رشته اقتصاد کارشناسی برم هاروارد
    و یک مقاله دارم که خیلی خوب و یک جایزه گرفته با این وضع بنظرتون پذیرش می شم یا نه ؟؟؟

    1. طاها گفت:

      و مدرک تافل هم گرفتم

      1. طاها گفت:

        رتبه 115 کنکور امسالم شدم

    2. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این که شما شرایط مناسبی برای دریافت پذیرش دارید شکی نیست اما باید دید که رقبای شما در چه سطح هستند. توصیه می کنیم که صرفا یک دانشگاه رو برای تحصیل انتخاب نکنید تا شانس پذیرشتون افزایش
      پیدا کنه

  161. ایناز گفت:

    سلام خوب هستید من 16 سالمه و معدلم همیشه بالای نوزده بوده برای قبول در دانشگاه هاروارد بید دقیقا چیکار کنم؟ من مردک زبانمو تا 18 سالگی میگیرم و میخواستم بدونم ایران دیپلم بگیرم بهتره یا خوده امریکا لطفا هرکاری لازم هست بگید انجام بدم ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درود بر شما
      از نظر قانونی و روی کاغذ تفاوتی نمی کنه که شما در کدوم کشور مدرک دیپلمتون رو دریافت کنید اما ما می تونیم به شما کمک کنیم که دوره دبیرستان خودتون رو توی بهترین کشورهای جهان به پایان برسونید.
      کافیه شماره 02191003232 رو شماره گیری کنید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند.

  162. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشین ببخشید من ۲۴ سالمه ودیپلم دارم میخوام برای مقطع کارشناسی رشته روانشناسی مهاجرت کنم، شنیدم که میگن چنتا دانشگاه آمریکا یا کشورای دیگه یسری آزمون ورودی آنلاین گذاشتن و اگه کسی بتونه این دوتا ازمون رو قبول شه بورسیه میدن ؟؟؟ این واقعیته؟؟ و اینک میشه لطفا بگین کدوم دانشگاهه؟؟؟ برام فرقی نمیکنه معتبر نباشه ،،، چون من شرایط مالی خوبی ندارم و اینکه معدل دیپلمم پایینه ولی دارم زبانمو میخونم که بتونم برای بورسیه تلاشمو بکنم ممنون میشم باتوجه ب شرایطم راهنمایی کنین که چ کشوری و چ دانشگاهی

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای امریکا و تحصیل در دانشگاه های این کشور شرایط سنی خیلی خوبی ندارید و اینکه در مقطع کارشناسی به بورس فکر کنید خیلی با واقعیت منطبق نیست
      پیشنهاد میکنم که در ابتدا یک رزومه یا شرح حال از خودتون رو ارائه بدید تا بتونیم بهترین کشور و دانشگاه هایی که میتونید در اونها تحصیل کنید رو به شما معرفی کنیم

  163. فاطمه گفت:

    سلام
    ایا این دانشگاه بورسیه میکند؟
    و اگر برای این دانشگاه درخواست بدیم میتونیم همزمان برای یک دانشگاه دیگر هم در خواست بدهیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به فکر بورس از این دانشگاه نباشید
      ولی میتونید همزمان برای چند دانشگاه درخواست بدید

  164. دیانا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و رشته پزشکی میخونم معدل و دیپلم ۲۰ شده و هیچ وقت معدلم زیر ۱۹ نیومده آزمون sat رو با نمره ۱۷۰۰ در ترکیه گرفتم و نمره آیتلیسم ۱۰ شد و ۲ مقاله نوشته دارم
    آیا با این مدارک میتونم وارددانشگاه هاروارد با مدرک دیپلم بشم
    آیا شانسی برای قبولی دارم ؟
    و الان هم دارم برای آزمون ورودی هاروارد تلاس میکنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای دانشگاه اقدام کنید اما اگر دانشگاه نپذیره خیلی جای تعحبی نیست
      اما من برای شما آرزوی موفقیت دارم

  165. حنانه گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم که اگر در کنکور سراسری تجربی، رتبه تک رقمی بیاریم ، دانشگاه هاروارد برای ما دعوت نامه اخذ پذیرش می‌فرسته چون من شنیدم که برای رتبه های تک رقمی از دانشگاه های مطرح دنیا دعوت نامه اخذ پذیرش میفرستند.
    و یدونه هم اینکه برای رتبه های تک رقمی کنکور سراسری ، دانشگاه هاروارد بورسیه انجام میده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      جسارتا مطلبی که میفرمایید درست نیست و برای اینکه در این دانشگاه تحصیل کنید هم برخی رشته ها آزمون دارن هم بهتره که در همون کشور دیپلم رو گرفته باشید
      یا اینکه برای ارشد اقدام کنید

  166. Amirparsa گفت:

    سلام
    من دانشگاه تهران رشته عمران درس میخونم نمره ایلتسم 7.5 هستش برای ارشد چجوری میتونم بورسیه بگیرم برای دانشگاه هاروارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دانشگاهی مثل هاروارد داشتن مدارک تحصیلی از دانشگاه هایی با رنک بالا روزمه تحصیلی و پژوهشی قوی مورد نیازه

  167. یاسمن گفت:

    سلام
    میشه بفرمایید منظورتون از رزومه علمی خیلی خوب دقیقا شامل چی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ببینید اگر بخوام خیلی کلی توضیح بدم شما وقتی در دانشگاه های ایران در مقطعی تحصیل میکنید چون دانشگاه های ایران رنکی در رتبه بندی بین المللی ندارن و جز چند تا دانشگاه که رنک معمولی دارن. اگر شما بخواین در یکی از دانشگاه هایی که رتبه تک رقمی داره تحصیلتون رو ادامه بدید باید تا میتونید در زمینه رشته ای که تحصیل کردید مطرح باشید.داشتن مقالات ISI
      و بردن جوایز متعدد، چاپ کتاب و غیره میتونه به شما کمک کنه
      البته پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  168. sana گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 16سالمه و سال بعد کنکور دارم و برا تک رقمی میخونم و نمره آیلتسم 7 هستش و میخوام تو دانشگاه هاروارد تحصیل کنم ولی شرایط مالی چندان خوبی ندارم و از طرفی میدونم پذیرش گرفتن از هاروارد واقعا سخته .دقیق هم نمیدونم تو ایران چه فعالیتی داشته باشم تا شانس پذیرشم بیشتر بشه میشه راهنمایی کنید ؟و همچنین نمیدونم از گی برم بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید معدل خوبی داشته باشید تا بتونید شانس خودتون رو امتحان کنید حالا اگر با معدل بالا هم این دانشگاه پذیرش نداد از یک دانشگاه خوب دیگه پذیرش میگیرید

  169. نقدی پور گفت:

    سلام من دوازدهم تجربی هستم معدل سال دهمم ۱۸.۱۳ و معدل یازدهم ۱۹.۳۰ و همچنین تا این لحظه ترم اول دوازدهم ۱۹.۴۲ شده و مدرک زبان ایلتس با نمره بالا دارم و در مدرسه عادی درس میخونم و منطقه سه هستم شرایط مالی خوبی هم ندارم ایا شانسی برای تحصیل در دانشگاه هاروارد دارم ؟میخوام بعد گرفتن دیپلم اقدام کنم ولی به شرایط مالی من هم توجه کنید و با توجه به اون اگه میشه جواب سوالمو بدید
    حالا با این حساب باید از کجا شروع کنم و چیکار کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ببینید در ابتدا باید بدونید که این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است پس رزومه خیلی خوبی میخواد
      اما اگر رزومه خوبی دارید ممکنه این فرصت رو داشته باشید که پذیرشتون رو اخذ کنید

  170. انا گفت:

    سلام خسته نباشید، برای من که سوم دبیرستان هستم و هنوز کنکور ندادن، چه شکلی می تونم رزومه علمی خیلی خوبی داشته باشم؟ اصلا رزومه علمی خوب در مقطع من شامل چه چیز هایی می شه ؟ ممنون می شم من رو راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه علمی شما برای مقطع ارشد محرز میشه و در این مقطع امکانپذیر نیست

  171. سینا گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم و نمراتم بدک نیست و معدلم در حد متوسط و قصد دارم تا برای ارشد روانشناسی شهید بهشتی بخونم و از شهید بهشتی به هاروارد برم اگر نمرات عالی در دوران ارشد و رزومه ی عالی داشته باشم و نمره ایلتس هم بالای 7.5 باشه و انگیزه نامه ی خوبی داشته باشم و
    با مقالاتی معتبر میتونم پذیرش بگیرم و میخوام بدونم که برای اقدام پذیرش به هاروارد ریز نمرات کارشناسی لازم است یا ارشد و نمرات دبیرستانم هم خوب نبود
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما تمام تلاش خودتون رو به کار ببندید امیدوارم که در نهایت این دانشگاه هم به شما پذیرش بده

  172. بردیا گفت:

    خواستم بدونم می‌شه درست بعد از دیپلم یا کنکور اپلای کرد؟ یا اگه هاروارد نمی‌شه کلا امریکا می‌شه درست بعد از پایان سال دوازدهم اپلای کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتویند برای دانشگاه ها اپلای کنید اما هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو در اخذ پذیرش داره و باید اونها رو رعایت کنید و علاوه بر اون برای تحصیل پروسه اخذ ویزا هم اهمیت زیادی داره

  173. Nil گفت:

    سلام
    با کارشناساتون تماس گرفتم
    چرا کسی جواب نداد

    1. داوری گفت:

      سلام
      با این شماره تماس بگیرید 02191003232

  174. Nil گفت:

    سلام وقت بخیر
    چطوری با کارشناساتون ارتباط برقرار کنم
    ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  175. المیرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام در دانشکده پزشکی هاروارد تحصیل کنم ، اگر بتونم آزمون SAT نمره قابل قبولی بیارم و نمره آیلتسم 9 باشه و رزومه خیلی خوبه داشته باشم برای مثال اختراع ثبت شده و چند مقاله علمی پژوهشی ثبت شده و همه نمراتم ۱۸.۵ به بالا باشن ، می تونم تو دانشگاه هاروارد تحصیل کنم ؟ مشکل مالی هم ندارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت دانشگاه هاروارد جزء بهترین دانشگاه های دنیاست و اگر این رزومه رو دارید شانسش رو خواهید داشت

  176. GHSM گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه و اگه دانشگاه پزشکی تهران قبول شم و با شرکت کردن در المپیاد های دانشگاه و با آوردن مقام های اول تا سوم آیا میشه امیدی به بورسیه شدن تو دانشگاه هاروارد داشت؟
    آیا با این شرایط با سوابق تحصیلی هم توجه میکنن منظورم دبیرستانه؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      پیشنهاد میکنم در ابتدا با کارشناسانمون یک مشاوره داشته باشید تا به صورت صحیح راهنمایی بشید

  177. سارا گفت:

    سلام من مدال طلای کشوری المپیاد زیست رو کسب کردم میخوام پرشکی بخونم مدرک تافل دارم میتون برم هاروارد؟اما وسع مالیشو اصصصلاااا و ابدا ندارم?

    1. داوری گفت:

      سلام
      اشکالی نداره با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن

  178. Fateme گفت:

    سلام ببخشید یه سوال ایا شرایطی این دانشگاه داره که کلا دانشجورو بورس تحصیلی کنه و دانشجو هزینه ای برای تحصیل نده یا حتی اگه بورسیه هم بشی باید هزینه,ای رو پرداخت کنی و تو کدوم رشته ها بیشتر پذیرش خارجی دارن؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر فول فاند باشه هزینه های زندگی رو هم به دانشجو پرداخت میکنند

  179. ginius گفت:

    سلام خستهع نباشید من دانش اموز کلاس دوازدهمم در رشته انسانی
    معدلم همیشه بالا 19 بوده
    به بیشتر زبونای برنامه نویسی مسلطم و مدرکاشونو دارم
    مدرک ایلتسم با نمره ی 8 هست
    بیشتر مدرکای office و icdl و….. مدرکای کامپیتر رو دارم
    خواستم ببینم شانس قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر را دارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این دانشگاه رنک بسیار بالایی داره میتونید براش اقدام کنید ولی اگر پذیرش صادر نکرد خیلی تعجب نکنید

      1. عاطفه گفت:

        سلام ببخشید من دانشجوی فرهنگیانم و قراره معلم الهیات بشم ایا میتونم با این دانشکده بعد اگر شرایط پیش اومد درخواست بدم برا دانشگاه هاروارد یا دانشگاه های دیگه؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          میتونید در برخی کشورها و دانشگاه ها تحصیل رو ادامه بدید
          برای اطلاع از اونها با ما تماس بگیرید

  180. صبا گفت:

    سلام وقت بخیر آزمون هایی که اعلام کردین مثل کنکور ایران هستن یا برای هر دانشگاه جدا هستن و مخصوص خود هاروادد هست؟من تازه دیپلم گرفتم و هیچ پژوهش و هیچی ندارم و نمیدونم باید از کجا شروع بکنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در ابتدا رزومه خودتون رو ارسال کنید تا شرایط شما کامل بررسی شه

      1. بفرین بیگی گفت:

        سلام
        چطوری با کارشناساتون ارتباط برقرار کنم ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  181. Mm گفت:

    رتبه عالی و تراز خیلی بالا یا خود دانشگاه تهران چقدر کمک مبکنه به پذیرش در هاروارد مدرک زبانمم دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه تهران جزء دانشگاه های برتر در ایرانه اما در مقابل هاروارد که معمولا رتبه تک رقمی در جهان رو داره از نظر علمی خیلی دانشگاه خوبی محسوب نمیشه اما اگر در دانشگاه تهران بودید و سوابق پژوهشی خوبی دارید این امکان رو خواهید داشت تا شانش خود را برای پذیرش امتحان کنید

  182. f. fatemi گفت:

    سلام من استعداد درخشان دانشگاه شهید چمران هستم در رشته ذرات بنیادی با معدل 18.47
    الان دارم روی مقاله و پایان نامه کار میکنم میشه امیدی داشت که بتونم از دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرم؟
    امسال در آزمونآیلتس شرکت میکنم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      غیرممکن نیست اما کار سختی رو در پیش دارید مقاله رو مطالعه کنید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  183. ناصر گفت:

    برای این دانشگاه باید دو تا آزمون آیلتس و تافل را باهم داد یا نمره ی یکی از آن ها کافیست؟ و این که آیا مقاله هایی که به زبان فارسی و انگلیسی هم نوشته شده هم جزوی از رزومه ی علمی حساب میشوند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیازی به هر دو آزمون نیست و یک مدرک تافل یا آیلتس کفایت میکنه ضمن اینکه مقاله ها حتما به زبان انگلیسی و isi باشن که رتبه علمی هم داشته باشن تا امتیاز محسوب بشن

      1. Hezha گفت:

        سلام
        میخواستم بدونم که میشه در ترم دو دانشگاه برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کرد یا فقط باید در مقاطع بالاتر پذیرش گرفت؟
        و اینکه کدوم یک از دانشگاه های ایران شانس بیشتری در فرستادن دانشجو به این دانشگاه رو داره؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در مقاطع بالاتر راحتتر میشه پذیرش گرفت ولی در کل شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه کار راحتی تیست و باید براش خیلی تلاش داشته باشید

          1. Mina گفت:

            دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اعتبار داره؟
            که اگه با نمرات خوب ، مقاله، انگیزه نامه، توصیه نامه و و اینا فارغ‌التحصیل بشم ازش شانس پذیرش یه دانشگاه تاپ جهانی رو داشته باشم؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            این دانشگاه مورد تایید هست ولی در نظر داشته باشید که شما هم باید رزومه ای درخور نام این دانشگاه ها ارائه کنید

  184. منا گفت:

    سلام
    من الان سوم دبیرستانم
    فعلا تمرکزمو گذاشتم روی قبولی در کنکور و اینکه به نظر شما اقدام بعد از یک سال تحصیل در دانشگاهی خوب تو ایران بهتره یا اینکه از همین الان اقدام کنم برای اپلای گرفتن در هاروارد
    و اینکه در صورت الان اقدام کردن تنها معدل بالا در دیپلم و گزارش تحصیلی و مدرک زبان و قبولی در ازمون های act و sat کافیه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معمولا این دانشگاه به خاطر رنک بسیار بالایی که داره در مقطع لیسانس شانس کمی داره که بشه پذیرش گرفت اما تلاشتون رو انجام بدید و امیدوار باشید اگر نشد در ایران بخونید و برای ارشد اقدام کنید

  185. Maryam گفت:

    سلام
    آیا در مقطع دوم متوسطه امکان پذیرش از دانشگاه هاروارد هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در دانشگاه هاروارد رزومه علمی خیلی خوبی باید داشته باشید

  186. دریا گفت:

    سلام من 19سالمه تازه دیپلم رو گرفتم به خاطر بعضی از شرایط نمره دیپلم16.75 شدو در کنکور هم قبول نشدم ولی حالا چند سوال داشتم 1.ایا من برای تحصیل در دانشگاه هاروارد نیاز است که کنکور ایران بدم ویا بعد از قبولی در کنکور ایران بعد از خواندن یک یا دو ترم درخواست ادامه تحصیل در هاروارد رو بدم2.این ازمون هایACT,یاSAT درباره چه موضوع هایی است درس یا شخصی 3. برای دریافت بورس تحصیلی دانشگاه باید چه کار کرد
    ممنونم از لطف بزرگ شما

    1. داوری گفت:

      در مورد تحصیل در دانشگاه هاروارد هر چقدر رزومه علمی شما بهتر باشه راحتتر میشه اقدام کرد اما کار سختی رو در پیش خواهید داشت و براتوون آرزوی موفقیت دارم

  187. فاطیما گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید برای فوق دیپلم هم میشه درخواست داد و برای ادامه مدرک تحصیلی یا فقط باید بالای لیسانس بود ؟
    بعد اینکه فقط از همین رشته ها میشه رفت مثلاً رشته های کامپیوتر و فنی و حسابداری نمیشه رفت ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      کاردانی به کارشناسی ندارن و شما بایستی یا برای کارشناسی یا برای ارشد اقدام کنید

      1. حامد گفت:

        درود
        ایا میشه لیسانس رو در یکی از دانشگاه های ایران خوند و دوتا رشته رو همزمان در اون دانشگاه خوند و وقتی برای بورسیه اقدام کرد بشه تو هاروارد همون دوتا رشته رو خوند
        یا اگه نمیشه تو هاروارد دوتا رشته رو همزمان خوند
        میشه اگه سطح بالایی داشته باشی در دوتا دانشگاه درس بخونی

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر نمی تونید به صورت همزمان دو رشته رو بخونید

  188. yma گفت:

    سلام میخواستم بدونم میشه بعد از دیپلم یعنی برای لیسانس برای این دانشگاه پذیرش گرفت یا فقط برای کارشناسی و دکترا؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاهی که میفرمائید بسیار تاپه در رنک جهانی و رزومه علمی خیلی خوبی میخواد تا بشه ازش پذیرش گزفت

  189. شایان گفت:

    سلام.من میخواستم بپرسم میشه قبل از دیپلم یعنی در دوره متوسطه دوم ویزای تخصیلی گرفت و مهاجرت تحصیلی کرد؟
    اگر میشه کدوم کشورها در این رابطه خوب هستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی در مقاطع ارشد و دکترا کشورهایی مثل امریکا، انگلستان و کانادا کشورهای خوبی برای مهاجرت هستند

      1. زهرا محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر، برای ازمون sat و sct شرایط سنی وجود داره؟ یعنی بالای ۱۸سال امکان شرکت نداره؟ و اینکه دانشجوی پزشکی(ترم اول) میتونه توی ازمون ورودی مقطع کارشناسی هاروارد یا هر دانشگاه دیگه ای(برای رشته پزشکی)شرکت کنه یا الزاما باید فارغ التحصیل باشه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما اگر دیپلم داشته باشید، می تونید اقدام کنید. البته برای این که بتونید پزشکی بخونید، باید اول یک دوره علوم پایه رو مطالعه کنید و بعد از اون می تونید توی آزمون های ورودی شرکت کنید

  190. Sana A گفت:

    سلام , من سایتای زیادی گشتم و هر کدوم یه چیزی میگن من نمیدونم کدوم درسته میتونین کمکم کنین؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. مریم گفت:

        سلام، من دوره متوسطه‌ام رو تو مدرسه تیزهوشان گذروندم، و رتبه‌ام تو کنکور تجربی دو رقمی بوده، و نمرات هم بالای 19.5 بوده، آیا امکان داره به رشته پزشکی دانشگاه هاروارد ورود پیدا

        1. مریم گفت:

          و همینطور چند مقاله پژوهش نوشتم، و رزومه کاریم هم خیلی خوبه، آیا این شانس رو دارم؟

          1. داوری گفت:

            سلام
            قطعا میتونید امتحان کنید ولی خاطر شریفتون باشه که احتمال اون زیاد نخواهد بود اما نمیخوام ناامید کنم به نظرم شانس خودتون رو امتحان کنید اما بجز این دانشگاه به دانشگاه های دیگه هم روزمه بدید

        2. داوری گفت:

          سلام
          هاروارد دانشگاه خیلی خوبیه اما برای خوندن پزشکی در خارج از کشور کنکور تعیین کننده نیست
          بلکه موارد دیگه ای اهمبت دارن لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

          1. هدیه گفت:

            سلام
            ببخشید من معدلم پایه دهمم شده 19.12و معدل یازدهمم 19.5 و معدلم دوازدهمم 19.20 هست و 17 سالمه و هنوز دیپلم نگرفتم و نمره ایتلسم 10 هستش و زبان های چینی و فرانسوی و عربی و ترکی رو هم کاملا بلدم ایا شانس قبولی دارم ؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بالاترین نمره آیلتس 9 هست. باید در نظر داشته باشید که شانس پذیرش در بهترین دانشگاه های جهان کم هست چون رقابت در سطح بین المللی زیاد هست.

    2. Shayan گفت:

      سلام
      من لیسانس معماری از دانشگاه تهران رو دارم با معدل کل ۱۹.۷ ، معدل اول راهنمایی تا سوم راهنمایی همچنین دیپلمم ۲۰ بوده.
      چندین مقاله در نشریه های مختلف اعم از رویترز و … (ژورنالی و کنگره بین المللی )دارم.
      ۴ تا کتاب با کمک چند تا اساتید تالیف کردم.
      ۳ تا کتاب ترجمه کردم.
      آیتلز ۹ دارم.
      چندین دوره در مسابقات بین دانشگاهی خاورمیانه شرکت کردم دوتا مقام دوومی و یک مقام اولی دارم.
      دوره های آنلاین Fundamentals of Engineering شرکت کردم و آزمون Fundamentals of Engineering (FE) هم با نمره خوب قبول شدم.
      با این حال چند نفر از دوستام با رزومه ای مانند رزومه ی من حالا شاید ۱۰ درصد ضعیفتر همه مراحل اپلتب دانشگاه رو طی کردن ولی در آخر قبول نشدن.
      حالا من موندم بنظر شما امیدی برای قبولی دارم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        رزومه خوبی دارید برای شرکت در این دانشگاه.
        با این حال کسی از وضعیت رقبای شما خبر نداره. اگر نظر ما رو می خواهید، حتما اقدام کنید ولی بهتر هست در کنار این دانشگاه به دانشگاه های دیگه هم فکر کنید
        در رشته معماری دانشگاه هاروارد رتبه 6 جهان رو داره

      2. Reyhane گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        من قصد دارم اپلای کنم و برای اپلای احتیاج به یه رزومه قوی هست
        شما می تونین در زمینه نوشتن رزومم کمکم کنین؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر متاسفانه در این زمینه خدماتی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *